1. #31
    Verbannen

    Reacties
    1.016
    01-01-2018

    Citaat Geplaatst door touzaniabdelos Bekijk reactie
    tezz net alsof ik er wat van aantrek
    een le7mar kent maar een theorie die van ta7marith

  2. #32
    Verbannen

    Reacties
    1.016
    01-01-2018

    andere bronnen die stellen dat Aisha 10 jaar jonger is dan haar zus Asma, die in het jaar 73 AH (islamitische jaartelling) op 100 jarige leeftijd stierf. Dit wil zeggen dat Asma in 622, het jaar van de Hijra, 100-73= 27 jaar oud was. Zij was 10 jaar ouder dan Aisha, dus was Aisha op dat moment ongeveer 17 jaar. Vermits haar huwelijk met de Profeet 1 à 2 jaar na de Hijra afgesloten werd, was zij, luidens deze bron, toen 18 à 19 jaar. Referenties voor deze informatie zijn onder meer de volgende:

    Ibn Kathir (1301-1373) en Al Zahabi schreven dat Aisha 10 jaar jonger was dan haar zus Asma (Ibn Kathir zou zich daarvoor gebaseerd hebben op Al Zahabi)

  3. #33
    Verbannen

    Reacties
    33.555
    13-03-2012

    6 de niet ze waren toen ja hoe noem je dat verloofd op haar 9 de getrouwd ze werd toen officieel zijn vrouw

    misschien deed hij vzmh dat wel om zo zijn beste vriend abu bakr ra te eren
    want ze hebben geen kinderen samen gekregen

    de profeet vzmh mocht met meer dan 4 vrouwen trouwen niet alleen omdat zijn potentie hoger was dan de gemiddelde man (40 keer) maar uit strategie voor zijn vzmh missie om vrouwen van verschillende stammen te trouwen om de islam te verspreiden

  4. #34
    Verbannen

    Reacties
    33.555
    13-03-2012

    klopt rayan dat probeerde ik ook tegen je te zeggen

  5. #35
    Verbannen

    Reacties
    33.555
    13-03-2012

    en een kelb die van zber

  6. #36
    Verbannen

    Reacties
    1.016
    01-01-2018

    Citaat Geplaatst door touzaniabdelos Bekijk reactie
    en een kelb die van zber
    wat is zber, leer eerst darija a le7mar, zber betekent in darija iets kappen

    en zbel ben jij

  7. #37
    Verbannen

    Reacties
    33.555
    13-03-2012

    Muhammad ibn Yūsuf levert over van Sufyān, en deze van Hishām ibn ‘Urwa, die het gehoord had van zijn vader [‘Urwa ibn al-Zubayr]: Aisha vertelde dat de profeet haar huwde toen zij zes jaar oud was; zij werd in zijn huis gebracht toen zij negen was, en zij bleef negen jaar bij hem.1

  8. #38
    Verbannen

    Reacties
    33.555
    13-03-2012

    baddie

    zber betekent in mijn dialect vuil

    ja als je denkt dat je net alles weet ontdek je toch weer dat er iets ontbreekt

  9. #39
    MVC Lid

    Reacties
    11
    23-03-2018

    Citaat Geplaatst door Badissi Bekijk reactie
    andere bronnen die stellen dat Aisha 10 jaar jonger is dan haar zus Asma, die in het jaar 73 AH (islamitische jaartelling) op 100 jarige leeftijd stierf. Dit wil zeggen dat Asma in 622, het jaar van de Hijra, 100-73= 27 jaar oud was. Zij was 10 jaar ouder dan Aisha, dus was Aisha op dat moment ongeveer 17 jaar. Vermits haar huwelijk met de Profeet 1 à 2 jaar na de Hijra afgesloten werd, was zij, luidens deze bron, toen 18 à 19 jaar. Referenties voor deze informatie zijn onder meer de volgende:

    Ibn Kathir (1301-1373) en Al Zahabi schreven dat Aisha 10 jaar jonger was dan haar zus Asma (Ibn Kathir zou zich daarvoor gebaseerd hebben op Al Zahabi)
    Nogmaals, ik snap dat er bewijs is maar dit klinkt allemaal veel minder overtuigender dan Aisha die letterlijk zelf verklaart 6 jaar te zijn geweest, Hadiths die vertellen dat zij nog met poppen speelde en meerdere bronnen zoals de vader van Hisham die dit beamen. Ik denk dat de mensen die de theorie van 18 jaar of ouder aanhangen vanuit een Westers perspectief redeneren, en dat het echt ongemakkelijk is dit te verenigen met de Islam. Maar dat is mijn mening, ik snap wel dat anderen er anders over denken, of heel graag wensen dat het anders was.

    Ik kon mijn ogen er echter niet voor sluiten, daarom heb ik onder andere afstand genomen van de Islam. Ik ga niet de profeet beledigen door te zeggen dat het een pedofiel was, maar eerder dat hij een product van zijn tijd was. Het was niet buiten de norm voor die tijd, maar het is zeker wel buiten de norm voor deze tijd nu we erachter gekomen zijn dat er heel veel leed is door kindhuwelijken

  10. #40
    Verbannen

    Reacties
    33.555
    13-03-2012

    ik heb vroeger heel wat vuil in de vrachtwagencontainer gegooid maar ik heb u bespaart uit medelijden had ik je maar bij de rest van je broeders gegooid

  11. #41
    Verbannen

    Reacties
    33.555
    13-03-2012

    ryan of je er afstand van neemt of niet het maakt allemaal niet uit met de dag komt de dood dichterbij zelfs met de seconde dan zal de waarheid je bereiken maar treurt die dag niet want iedereen krijgt wat hij verdient

  12. #42
    MVC Lid

    Reacties
    11
    23-03-2018

    Citaat Geplaatst door touzaniabdelos Bekijk reactie
    6 de niet ze waren toen ja hoe noem je dat verloofd op haar 9 de getrouwd ze werd toen officieel zijn vrouw

    misschien deed hij vzmh dat wel om zo zijn beste vriend abu bakr ra te eren
    want ze hebben geen kinderen samen gekregen

    de profeet vzmh mocht met meer dan 4 vrouwen trouwen niet alleen omdat zijn potentie hoger was dan de gemiddelde man (40 keer) maar uit strategie voor zijn vzmh missie om vrouwen van verschillende stammen te trouwen om de islam te verspreiden
    Ja dat snap ik, ik ontken zeker ook niet dat het de norm was voor die tijd, en dat we hem niet moeten veroordelen met normen uit deze tijd. Het probleem is echter de kindhuwelijk tussen oude mannen en jonge meiden van 8-12 jaar die dagelijks plaatsvinden in het Midden Oosten en Noord Afrika.

    Vooral in Jemen schijnt dit soms echt gruwelijk te zijn, zag laatst beelden van een oude vent van dik in de 60 met een meisje van 12, echt verschrikkelijk. Dat is gewoon iets wat moet veranderen binnen onze gemeenschappen

  13. #43
    Verbannen

    Reacties
    33.555
    13-03-2012

    waarom zet jij die mensen op gelijke voet met de profeet vzmh

    de eerste voorwaarde is dat ze zelf vrijwillig wil trouwen met die persoon

    er is een hadith waarin de profeet vzmh de huwelijk liet ontbinden omdat de vrouw in kwestie niet met die persoon wilde trouwen

  14. #44
    MVC Lid

    Reacties
    11
    23-03-2018

    Citaat Geplaatst door touzaniabdelos Bekijk reactie
    waarom zet jij die mensen op gelijke voet met de profeet vzmh
    Volgens mij doe ik dat niet? Het probleem is dat die mensen zeggen, de profeet deed het, dus wij mogen het ook. Zo kan een rijke oude man het rechtvaardigen om met een jong kind van net 10 jaar te trouwen.

    Citaat Geplaatst door touzaniabdelos Bekijk reactie
    de eerste voorwaarde is dat ze zelf vrijwillig wil trouwen met die persoon
    Helemaal mee eens, was dat in de werkelijkheid maar zo. Vaak 'verkopen' arme families hun kind aan een oude rijke man om te voorzien in hun levensbehoeften, en daar gebruiken ze het voorbeeld van de profeet van.

    Citaat Geplaatst door touzaniabdelos Bekijk reactie
    er is een hadith waarin de profeet vzmh de huwelijk liet ontbinden omdat de vrouw in kwestie niet met die persoon wilde trouwen
    Kinderen durven vaak niks te zeggen als ze op die leeftijd uitgehuwelijkt worden, ze willen hun ouders niet teleurstellen of andere redenen. Laats was er nog een meisje die vertelde dat ze eerder dood zou willen dan uitgehuwelijkt worden aan een oude man:

    https://www.theblaze.com/stories/201...anged-marriage

  15. #45
    Verbannen

    Reacties
    1.016
    01-01-2018

    Citaat Geplaatst door touzaniabdelos Bekijk reactie
    baddie

    zber betekent in mijn dialect vuil

    ja als je denkt dat je net alles weet ontdek je toch weer dat er iets ontbreekt
    in jou dialect zeggen ze ALLES FOUT, het is zbel met een L, en het is le3des niet re3des en het is le7mar niet re7mar, volgens mij hebben jullie letter L in jullie dialect in de war gebracht met letter R.