1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    7.229
    16-09-2014

    Citaat Geplaatst door Doublepain Bekijk reactie
    Je vergeet te vermelden dat er heel veel moslims zijn die zich niet kunnen vinden in conservatief geloof..
    Die zich niet meer thuis voelen in moskeeën overgenomen door conservatieven als salafisten.
    Dit juich jij dus toe???
    Ik wel, want dat betekent uiteindelijk dat er meer moskeen bij zullen komen zodat iedere gelovige een moskee van zijn of haar gading kan zoeken.

    Exact hetzelfde is gedurende eeuwen met het christendom gebeurd. Islam loopt nou eenmaal een klein beetje achter, maar haalt de achterstand vrij snel in.

  2. #17
    Verbannen

    Reacties
    9.641
    09-10-2015

    Citaat Geplaatst door Wijzedwaas Bekijk reactie
    Volgens mij val jij onder het kopje "de vernederde islamist" omdát jouw geloof hier niet dominant is.
    Aldus een smerige islamofoob net zoals als en de rest van die varkens hier van geen stijl die hier anoniem als een stelletje bange huisvrouwen hun islamhaat botvieren .

  3. #18
    MVC Premium

    Reacties
    27.035
    20-05-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Wijzedwaas Bekijk reactie
    Een school in Frankrijk. Foto:AFP

    FRANKRIJKFranse intelligentsia luidt noodklok over islamisme

    Door*Berend Sommer*-*20 maart 2018

    Honderd intellectuelen vormen in Frankrijk een front tegen de toenemende invloed van de politieke islam in het maatschappelijk debat. De oproep verbindt zowel denkers aan de linkerkant van het politieke spectrum als aan de rechterkant. ‘De politieke islam is uit op zoveel mogelijk terreinwinst.’

    ‘Nee tegen*islamistisch separatisme,’ luidt de kreet in het ingezonden stuk, dat dinsdag werd gepubliceerd in de Franse krant*Le Figaro. De brief is ondertekend door honderd prominenten, onder wie oud-minister Bernard Kouchner van de sociaal-democraten, filosoof Alain Finkielkraut en historicus Pierre Nora.

    ‘Republiek krijgt stokslagen’

    Ze waarschuwen voor het islamisme, dat ‘terreinwinst probeert te boeken’. Stéphane Breton, een van de opstellers van de tekst, zegt tegen*Le Figaro*dat de republiek ‘stokslagen ondergaat’ en wil ageren tegen de*politieke islam.

    Opmerkelijk is dat een groot aantal intellectuelen in Frankrijk de handen ineen heeft geslagen voor een boodschap tegen de politieke islam. ‘We zijn burgers met zeer uiteenlopende meningen die vaak tegenover elkaar staan,’ zo begint de oproep. ‘We worden niet verenigd door onze standpunten, maar door het gevoel voor bedreiging van onze algemene vrijheid, en in het bijzonder de vrijheid van gedachten.’

    ‘Islamisme is het nieuwe totalitarisme’

    Islamisering in Nederland, vanaf 1951, lees hier het overzicht van Syp Wynia.**

    Het islamisme wordt het ‘nieuwe totalitarisme’ genoemd. Maar ook actiegroepen tegen ‘islamofobie in Frankrijk’ moeten het ontgelden. ‘Er werd een bijeenkomst gehouden over het “staatsracisme”, dat verboden was “voor witten”. Dit komt de laatste tijd vaker voor, constateren de schrijvers, ‘zo hebben we nu vernomen dat de beste manier om racisme te bestrijden is om de ‘rassen’ gescheiden te houden.’ Volgens de schrijvers van het ingezonden stuk wordt er gestreefd naar een nieuw soort ‘apartheid’ in Frankrijk.

    Er worden in het stuk een aantal harde noten gekraakt: ‘Maar waarom moet het beschermen van minderheden betekenen dan een vrouw die zonder hoofddoek over straat wil, verandert in een prooi? Of dat een ‘ras’ dat zich inlaat met andere rassen vernederd zou worden? Waarom moet dat betekenen dat een religie, die er een uit vele is, gezichtsverlies lijdt als dat wordt erkend?’

    ‘Is die beoogde segregatie niet een uiting van minachting tegen democratie en tegen ons land?’ luidt een retorische vraag in het artikel. ‘Lange tijd is de eenheid van het land gebaseerd op onverschilligheid ten opzichte van verschillen, die tot conflict kunnen leiden.’

    De diversiteitsindustrie draait op een mythe, lees de analyse van Syp Wynia

    De afschaffing van privileges is het fundament van de republiek

    Volgens de opstellers van het ingezonden stuk, moet Frankrijk vasthouden aan de kernwaarden van de republiek. ‘Het standpunt dat iedereen volgens zijn eigen wet kan leven, of in zijn eigen kaste, en die van de anderen kan minachten, is in strijd met de geest van de republiek. De republiek is gebouwd op de afwijzing van rechten die gelden voor specifieke of exclusieve groepen. Op de afschaffing van privileges. Dezelfde wetten gelden voor iedereen, dat is de garantie voor de republiek.’

    Frankrijk en de Fransen, koop hier het boek van meesterinterviewer Hugo Camps*

    ‘Het nieuwe separatisme is gemaskerd,’ luidt de conclusie van het stuk. ‘Het wil goedwillend overkomen, maar in werkelijkheid is dit het wapen van de politieke islam. Het islamisme wil een uitzonderingspositie, want het verwerpt andere geloven, en ook moslims die niet dezelfde waarden delen. De politieke islam voelt zich vernederd als hij niet dominant is. Dat kunnen we niet accepteren. We willen in een wereld leven waarin geen enkele religie ons de wet voorschrijft.’

    MEER OVER DE ISLAM IN FRANKRIJK: Macron wil islam hervormen

    20 mrt 2018

    Deel dit artikel:**

    Berend Sommer*20 mrt 2018

    Berend Sommer (1990) is online redacteur bij Elsevier Weekblad. Hij studeerde geschiedenis aan de Universiteit Leiden. Zijn debuut Duchamp verscheen in juni 2017 bij Uitgeverij Prometheus.


    https://www.elsevierweekblad.nl/buit...=share_twitter
    eerst een hele groep uitsluiten en discrimineren en dan nog eens beschuldigen van minachting voor democratie.
    deze beschuldiging doet me denken aan de beruchte Franse egalité fraternité liberté,in Frankrijk kon iedereen daar gebruik van maken en tegelijkertijd werden honderden miljoenen gekoloniseerd waarbij de basale rechten ver te zoeken waren..
    stelletje hypocrieten zijn het meer niet, maar ja ik denk dat Frankrijk meer dan honderd intellectuelen thuis heeft waarvan deze honderd de ware islamofoben zijn..
    "Wie voor slavernij kiest, zal de afwezigheid van vrijheid niet voelen"

  4. #19
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Wat een gezeur & gemekker daar in la France! Vooral zo doorgaan... en maar blaffen over de rug van medelanders.

    "Een van de problemen waar Frankrijk mee worstelt is de enorme staatsschuld, een astronomisch hoog bedrag van 2000 miljard euro" die mede veroorzaakt wordt door het enorme overheidsapparaat. Het land telt twee keer zo veel ambtenaren als Duitsland.


    Bijna 60 procent van de bevolking verklaarde in een recente peiling ontevreden te zijn over Macron.

    Zoals eerder terrecht hier is opgemerkt
    Geschiedenis herhaalt zich
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    6.691
    08-04-2017

    Citaat Geplaatst door Baxi Bekijk reactie
    Ik wel, want dat betekent uiteindelijk dat er meer moskeen bij zullen komen zodat iedere gelovige een moskee van zijn of haar gading kan zoeken.

    Exact hetzelfde is gedurende eeuwen met het christendom gebeurd. Islam loopt nou eenmaal een klein beetje achter, maar haalt de achterstand vrij snel in.
    Hier blijkt het dus van gematigd naar conservatief te gaan.
    Ouderen zijn gematigder door de culturele islam uit thuislanden.. jongeren zien de conservatieve islam meer zitten.

    Ik twijfel als dit een gunstige ontwikkeling is..

  6. #21
    Bijna Lid

    Reacties
    2.753
    23-10-2014

    Citaat Geplaatst door Doublepain Bekijk reactie
    Hier blijkt het dus van gematigd naar conservatief te gaan.
    Ouderen zijn gematigder door de culturele islam uit thuislanden.. jongeren zien de conservatieve islam meer zitten.

    Ik twijfel als dit een gunstige ontwikkeling is..
    Een mooie ontwikkeling dat toegejuicht zou moeten worden.
    De jongeren zijn de toekomst en ze worden steeds conservatiever.

  7. #22
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Doublepain Bekijk reactie
    Je vergeet te vermelden dat er heel veel moslims zijn die zich niet kunnen vinden in conservatief geloof..
    Die zich niet meer thuis voelen in moskeeën overgenomen door conservatieven als salafisten.
    Dit juich jij dus toe???
    Hij heeft gelijk. Wanneer deze "trend" zich voortzet zullen steeds meer mensen zich JUIST meer en meer gaan verdiepen in islam. Conservatief is niet per definitie slecht dit lees ik namelijk door jou reacties heen.
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    4.737
    12-06-2015

    Citaat Geplaatst door macro201 Bekijk reactie
    Segregatie en polarisatie is de beste vorm van integratie.
    Van mij part mag deze trend zich voorzetten en mag de overheid zich nog strenger en racistische opstellen tegen ons.

    Twee mogelijkheden:

    - Je bent aan het provoceren.
    - Je weet, zoals zovelen hier, niet waar je het over hebt.

    Ik hou het op het laatste.
    Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan!

  9. #24
    MVC Lid

    Reacties
    7.229
    16-09-2014

    Citaat Geplaatst door prinses3arbia Bekijk reactie
    Hij heeft gelijk. Wanneer deze "trend" zich voortzet zullen steeds meer mensen zich JUIST meer en meer gaan verdiepen in islam. Conservatief is niet per definitie slecht dit lees ik namelijk door jou reacties heen.
    Natuurlijk is conservatief niet per definitie slecht, maar als je jezelf door dat conservatisme buiten de maatschappij plaatst is het natuurlijk wel de vraag of dat nou zo verstandig is.

  10. #25
    MVC Lid

    Reacties
    4.737
    12-06-2015

    Citaat Geplaatst door Wouldcha3b Bekijk reactie
    Aldus een smerige islamofoob net zoals als en de rest van die varkens hier van geen stijl die hier anoniem als een stelletje bange huisvrouwen hun islamhaat botvieren .

    Hij zei iets over jou, Wouldcha3b, niet over de islam of zo.
    Maar zoals zoveel leden hier vat je elk punt van kritiek op als islamofobie of moslimhaat.

    Dat mag, hoor. Je hoeft niet te vrezen dat er binnenkort wat mensen op de stoep staan om je te arresteren vanwege dit soort uitspraken en opvattingen.

    Dat is in sommige landen wel anders geregeld.

    Maar ga rustig door met het afkraken van dit land, het afkraken van mensen die een middenweg zoeken, blijf mensen afkraken die hier een samenleving willen maken.

    Dat mag hier allemaal. Maar je wordt toch niet gefrustreerd als anderen je dan gewoon niet moeten? Je een stuk vuilnis vinden? Je gaat met dit soort opvattingen toch niet janken over hoe discriminerend over hoe racistisch en discriminerend je behandeld wordt?

    Mijn mening, helemaal persoonlijk, je verdient niet beter!

    Mafkees!
    Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan!

  11. #26
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Baxi Bekijk reactie
    Natuurlijk is conservatief niet per definitie slecht, maar als je jezelf door dat conservatisme buiten de maatschappij plaatst is het natuurlijk wel de vraag of dat nou zo verstandig is.

    Noem eens een voorbeeld van hetgeen jij hierboven schetst. Hoe plaats ik mij zelf buiten de maatschappij middels conservatisme?
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  12. #27
    MVC Lid

    Reacties
    9.754
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door Dawlah Bekijk reactie
    Genoeg mensen die zich buiten de maatschappij plaatsen. De maatschappij met haar belachrlijke maatstaven is eerder een last voor het individu dan dat de individu een last is voor de zieke maatschappij.
    Je moet eens proberen echt buiten de maatschappij te leven.
    Zelf eten moeten fixen, niet naar de dokter kunnen, je eigen huis bouwen.
    Zelf wegen maken.

  13. #28
    Bijna Lid

    Reacties
    2.753
    23-10-2014

    Citaat Geplaatst door Dawlah Bekijk reactie
    Macro201

    Graag gedaan bro

  14. #29
    MVC Lid

    Reacties
    7.229
    16-09-2014

    Citaat Geplaatst door prinses3arbia Bekijk reactie
    Noem eens een voorbeeld van hetgeen jij hierboven schetst. Hoe plaats ik mij zelf buiten de maatschappij middels conservatisme?
    Dat ligt er natuurlijk aan. Als je een djalaba wilt dragen, wordt het leven toch een stukje lastiger, en hoe conservatiever je wordt, hoe groter de impact op je leven.

    Niks mis mee, zolang je niet constant loopt het roeptoeteren dat je wordt gediscrimineerd omdat de maatschappij niet is ingesteld op jouw leefregels.

  15. #30
    MVC Lid

    Reacties
    7.229
    16-09-2014

    Citaat Geplaatst door Dawlah Bekijk reactie
    Genoeg mensen die zich buiten de maatschappij plaatsen. De maatschappij met haar belachrlijke maatstaven is eerder een last voor het individu dan dat de individu een last is voor de zieke maatschappij.
    Die mensen zijn wel afhankelijk van de maatschappij waar ze niet bij willen horen. Op enig moment krijgt de maatschappij daar wel genoeg van, en dan?