1. #1
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    En nu zijn jullie allemaal stil jek? Oproepen tot bloed vergieten is halal?

    https://www.facebook.com/rightofalla...7177151506911/

    Schaam jullie verderzaaiers van de Oemma. De leiders moeten van de troon?

  2. #2
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    En ondertussen blijven jullie warm en eten jullie naast de kufaar.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    86
    17-06-2017

    en dan zeggen sommige wrm dat ze deze ''geleerden'' in de gevangenis gooien.. kijk wat ze verkondigen

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    1.592
    17-10-2016

    Iemand die in de gevangenis gegooid had moeten worden is een geleerde die een fatwa gaf dat 500.000 Amerikaanse soldaten Irak mochten binnentreden en die saddam tot kaffir hadden verklaard. 1.5 miljoen moslims dood, en dan zeggen ze dat mensen van bidah de ergste mensen zijn. Waar is biddah en waar is de bloedvergieten van mensen ? en een kaffir een moslim gebied laten betreden.

    En dan geven ze zelf zulke fatwa's en dan geven ze weer de schuld aan de mensen ze (kwamen in opstand bla bla).

    1 van de grote schade die ooit is aangericht door deze mensen.

    Moge Allah de sjeik vergeven hiervoor. Ik wens de beste voor hem .maar ik neem dit als een voorbeeld er zijn nog meer voorbeelden aan te halen.





    https://www.youtube.com/watch?v=RBuMdVObjvU
    pas met het zeggen van Godverdomme.
    Godverdomme is een vloek die je over jezelf uit spreekt letterlijk betekent het god verdoem mij.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    420
    29-08-2014

    Citaat Geplaatst door Taktubu Bekijk reactie
    En ondertussen blijven jullie warm en eten jullie naast de kufaar.
    Zeg me beste man wat heb jij gedaan?

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    6.685
    09-03-2013

    Ik heb heel vluchtig gekeken naar het filmpje, maar oproepen tot bloedvergieten kan goed of slecht zijn. Want strijden (qitaal) is bloedvergieten. De vraag is, waarvoor is er qitaal?

    عن أبي موسى رضي الله عنه قال سئل رسول الله صلى الله عليه وسلم عن الرجل : يقاتل شجاعة ، ويقاتل حمية ويقاتل رياء أي ذلك في سبيل الله ؟ فقال رسول الله صلى الله عليه وسلم : من قاتل لتكون كلمة الله هي العليا ، فهو في سبيل الله

    "Wie strijd zodat de kalimah van Allaah het hoogste is, is [aan het strijden] op de weg van Allaah."

    En dat is de moeqaatil, de moedjaahid, die een hoge rang heeft. En de voortreffelijkheden van djihaad en doden en gedood worden op de weg daarvan zijn zo diep verankerd in onze religie dat ze buiten kijf staan.

    Nou is het inderdaad de vraag. Is het bloedvergieten waar deze mensen naar oproepen goed of niet? En dan moeten we gaan kijken naar alle individuelen stuk voor stuk. al-Qaradaawie heeft gezegd:

    سنقاتل في سبيل ديمقراطية

    "Wij gaan strijden op de weg van democratie."

    Democratie is een bestuursvorm die tegen veel islamitische principes ingaat. Dus als hij gaat strijden om deze bestuursvorm te implementeren in de islamitische wereld, hoop ik dat er mensen zijn die hem zullen bestrijden.

    Wat betreft het in opstand komen. Als je kijken naar de selef, zien we dat er veel opstanden tegen de leiders zijn geweest, vooral van de beste van hen in de tijd van de opstanden. (zoals al-Iemaam al-Hoesayn 3alayhi s-salaam en 3abdoellaah ibn az-Zoebayr radiya llaahoe 3anh).

    Je kan het hebben over de vorm ervan. Dat snap ik. De Saudische en Jordaanse selefi-stromingen komen daarin overeen: het in opstand komen tegen de leiders nu is slecht vanwege meerdere redenen. Er is zelfs een boek fitnatoe t-tafkier van de kopstukken van de twee stromingen:

    http://ia341313.us.archive.org/2/ite...2153/72153.pdf

    Geschreven door al-Albaanie, aangevuld door ibn Baaz en gecommentarieerd door ibn 3oethaymien.

    En interessant stuk hiervan (even niet directe gequote) van al-Albaanie:

    Oke, laten we zeggen dat alle leiders koeffar zijn? Want kunnen jullie daar dan aan doen? Niets natuurlijk! En dan kan men zeggen, ja maar: walaa en baraa (loyaliteit en vijandigeheid), maar walaa en baraa is verbonden met de hart en de daden op basis van het vermogen om ze te praktiseren. En dit is niet per se verboden met koefr, maar kan ook van toepassing zijn op een zondaar, innoveerder of een tiran.

    Ibn 3oethaymien zegt:

    Dit is correct. Degenen die over de leiders zeggen dat ze koeffaar zijn, wat halen ze eruit als ze hen met koefr hebben bestempeld? Zijn ze in staat om hen af te zetten? Nee! Ze zijn daartoe niet in staat. En als de joden al ongeveer vijftig jaar Palestina bezetten en de gehele islamtische gemeenschap, Arabieren en niet-Arabieren, niet in staat is om hen te verdrijven [of overmeesteren], hoe kunnen we dan onze tongen loslaten op de mensen die ons overheersen, terwijl we weten dat we ze niet kunnen afzetten en het alleen maar zal leiden naar bloedvergieten en het toelaten van schendingen met betrekking tot het bezit van mensen en misschien ook de eer van mensen.

    Dus wat is het voordeel? Zelfs als een persoon overtuigd is tussen zichzelf en zijn Heer dat er onder deze leiders koeffaar zijn met een koefr die hen buiten de oevers van de islaam brengt, want haalt hij er dan uit door het te verkondigen behalve het verspreiden van fitan? Deze woorden van as-Shaykh al-Albaanie zijn zeer goed.

    Einde citaat.

    En het is zeker geen makkelijk vraagstuk om te beantwoorden. Ik geloof ook niet dat onze zwakte als moslimgemeenschap om in opstand te komen tegen de leiders, een excuus moet zijn om maar onze hoofden in het zand te steken. Er zijn dus drie oplossingsrichtingen, heel simpel gezegd.

    1. Bloedvergieten (in opstand komen, takfier, groeperingen enz.)
    2. Politiek (partijen vormen, democratie, enz.)
    3. Uitnodigen (onderwijzen, het goede bevelen en het slechte verbieden)

    Mijn overtuiging is dat de derde wijze de islamitische manier is en dat de twee andere anti-islamitisch zijn.
    "Veel mensen die in een rolstoel rijden hebben een ongeval gehad, dus rijden met een rolstoel is gevaarlijk."

  7. #7
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Citaat Geplaatst door abu.moesa Bekijk reactie
    en dan zeggen sommige wrm dat ze deze ''geleerden'' in de gevangenis gooien.. kijk wat ze verkondigen
    Emoties, je zou bijna denken dat ze vrouwelijk zijn

  8. #8
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Citaat Geplaatst door miladboy005 Bekijk reactie
    Iemand die in de gevangenis gegooid had moeten worden is een geleerde die een fatwa gaf dat 500.000 Amerikaanse soldaten Irak mochten binnentreden en die saddam tot kaffir hadden verklaard. 1.5 miljoen moslims dood, en dan zeggen ze dat mensen van bidah de ergste mensen zijn. Waar is biddah en waar is de bloedvergieten van mensen ? en een kaffir een moslim gebied laten betreden.

    En dan geven ze zelf zulke fatwa's en dan geven ze weer de schuld aan de mensen ze (kwamen in opstand bla bla).

    1 van de grote schade die ooit is aangericht door deze mensen.

    Moge Allah de sjeik vergeven hiervoor. Ik wens de beste voor hem .maar ik als neem dit als een voorbeeld er zijn nog meer voorbeelden aan te halen.





    https://www.youtube.com/watch?v=RBuMdVObjvU
    Iedereen gaat zich nog verantwoorden voor het gene wat die verkonding. Heb je het over toen Irak Koeweit binnen wil?

  9. #9
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Citaat Geplaatst door kelientie Bekijk reactie
    Zeg me beste man wat heb jij gedaan?
    Beste man, ik heb niet opgeroepen tot bloedvergieten

  10. #10
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Mouwaysie, ben je weer geswitcht?

  11. #11
    DareDevil

    Reacties
    6.660
    14-03-2013

    Eerste moslims werden gestenigd

    Sociale media is niet goed

    Elke soort van media

    Focus problemen

  12. #12
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Duivel, ga elders je duivelse plannen smeden.

  13. #13
    DareDevil

    Reacties
    6.660
    14-03-2013

    Citaat Geplaatst door Taktubu Bekijk reactie
    Duivel, ga elders je duivelse plannen smeden.
    Duivel is de mooiste engel ooit

    Ik ben erger

    Ben Mens

    Verschil is ik voel geen angst voor die

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    3.890
    08-12-2013

    Citaat Geplaatst door BenKamal Bekijk reactie
    Duivel is de mooiste engel ooit

    Ik ben erger

    Ben Mens

    Verschil is ik voel geen angst voor die
    Duivel is geen engel maar een djinn, ga eens echt kennis opdoen, want je kraamt onzin uit.

  15. #15
    DareDevil

    Reacties
    6.660
    14-03-2013

    Citaat Geplaatst door yasirc Bekijk reactie
    Duivel is geen engel maar een djinn, ga eens echt kennis opdoen, want je kraamt onzin uit.
    potatoes,tomatoes

    Voor zover ik weet is Duivel uit zon gemaakt en jij uit stof! Correctie ,Wij!!

    Verschil is

    Ik wring zen nek om!!

    Wat ga jij daar doen bij al die onzin?