1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    1.718
    16-02-2017

    Help je man financieel wanneer hij een tweede vrouw wil!

    5. Vliegtuig met tekst
    Met de tekst; MSHIT FIHA.

  2. #2
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Help je man financieel wanneer hij een tweede vrouw wil!

    https://www.facebook.com/qanatsukina...1098702268154/

    Onze Oemma hoort groot en groot te worden bi idni Allah. Help deze mannen Aub!

  3. #3
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Eigenlijk moeten wij geld verzamelen voor de broeders die graag een tweede vrouw willen hebben. Dit kan ook met zakat geld dacht ik.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    6.685
    09-03-2013

    Ik kan heel moeilijk inschatten of je sarcastisch bent in deze.

    Maar goed. Ibn 3oethaymien zegt dus in het filmpje dat een vrouw juist haar man moet helpen, eventueel met geld, om een tweede te trouwen en hij geeft ook aan dat de jaloezie van een vrouw weggaat die een vrouw voelt als hij een tweede trouwt weggaat als hij een derde vrouw trouwt.
    "Veel mensen die in een rolstoel rijden hebben een ongeval gehad, dus rijden met een rolstoel is gevaarlijk."

  5. #5
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Ik mis hierin de gescheiden man die never omkijkt naar zen kind, of kinderen. Hoe ken je zeggen, meer meer kinderen maar de realiteit is dat wanneer de man scheid zijn kinderen dumpt bij de familie van de ex-vrouw.

    Dus wat doet de vrouw zoals in Marokko, die blijft bij de man als die hertrouwt uit angst dat de kinderen hier de dupe van worden.

    En dit is de grootste Dhulm in onze oemma. Als iedereen zijn verantwoordelijkheid zou opnemen zoals het hoort, dan zou de vrouw met liefde de man helpen in het vinden van 2 of de 3de vrouw als het haalbaar is.

  6. #6

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    3.890
    08-12-2013

    Bij je vrouw geld schooien om tweede vrouw te kunnen huwen
    Een man die tweede vrouw wilt huwen moet rechtvaardig en vermogend zijn zodat hij beide vrouwen kan onderhouden.

  8. #8
    Bon bon

    Reacties
    8.169
    08-10-2013

    Citaat Geplaatst door Mouwaysie Bekijk reactie
    Ik kan heel moeilijk inschatten of je sarcastisch bent in deze.

    Maar goed. Ibn 3oethaymien zegt dus in het filmpje dat een vrouw juist haar man moet helpen, eventueel met geld, om een tweede te trouwen en hij geeft ook aan dat de jaloezie van een vrouw weggaat die een vrouw voelt als hij een tweede trouwt weggaat als hij een derde vrouw trouwt.
    Leuk en aardig allemaal maar als de man in de eerste instantie bij zijn eerste vrouw blijft heb je al die vervolg problemen niet.
    Umm Hurairah.

  9. #9
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Hoorde van mensen dat het nemen van een derde inderdaad de jaloezie verminderd wallahu a3lam

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  10. #10
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door yasirc Bekijk reactie
    Bij je vrouw geld schooien om tweede vrouw te kunnen huwen
    Een man die tweede vrouw wilt huwen moet rechtvaardig en vermogend zijn zodat hij beide vrouwen kan onderhouden.
    Inderdaad maar als zijn eerste vrouw goed vermogend is en zij wil hem geld geven om een tweede te trouwen voor gair, dan is dit zeker een goedheid van de eerste mits de man een rechtvaardige man is.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  11. #11
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    oké, nu weet ik weer waarom ik niet naar deze rubriek kom. Bedankt!
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  12. #12
    Bon bon

    Reacties
    8.169
    08-10-2013

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Hoorde van mensen dat het nemen van een derde inderdaad de jaloezie verminderd wallahu a3lam
    Ja joh, neem er een derde bij. Maakt niet uit dat je op bonen moet leven en de kinderen geen studie kunnen genieten.
    Umm Hurairah.

  13. #13
    Verbannen

    Reacties
    490
    05-10-2016

    Citaat Geplaatst door prinses3arbia Bekijk reactie
    oké, nu weet ik weer waarom ik niet naar deze rubriek kom. Bedankt!

    Haha

  14. #14
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door romais Bekijk reactie
    Ja joh, neem er een derde bij. Maakt niet uit dat je op bonen moet leven en de kinderen geen studie kunnen genieten.
    Als je het financieel aan kan is het geen probleem walhamdoelilah. En btw, bonen zijn super voedzaam.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    6.685
    09-03-2013

    Ik ben het niet eens met ibn 3oethaymien in het filmpje wat je plaatste, Taktubu. De shaykh gaf aan dat hij serieus was, en dan mag je het ook serieus behandelen, ook als je er net als mij niet eens mee bent.

    Wat betreft trouwen, een van de eisen daarvan is dat je in staat bent lichamelijk en financieel daarvoor. Hoe je dat hebt kunnen bekostigen is niet relevant; door middel van erfenis, schenking of door middel van het zelf verdienen ervan. Maar dat de eerste vrouw dat gaan bekostigen is mijn inziens niet de bedoeling.

    Als het doel is om meer kinderen te krijgen, dan is het aan de man om bepaalde afwegingen te moeten maken met betrekking tot wat hij met zijn leven wilt. Als een man wilt trouwen met vier vrouwen, dan moet hij, althans in deze samenleving, er zorg voor dragen dat hij een carrière opbouwt om 4x modaal inkomen te genereren en/of op een andere wijze zijn rijkdommen vergaart. Dat is een streven die niet veel mannen willen, dus ik zie het ook niet gebeuren dat er veel mannen zijn die proberen om zoveel vrouwen te trouwen.

    Het is eigenlijk, vooral in onze samenleving, een beetje in een non-issue. Ik ken persoonlijk slechts vier personen in Nederland die meer dan een vrouw hebben.
    "Veel mensen die in een rolstoel rijden hebben een ongeval gehad, dus rijden met een rolstoel is gevaarlijk."