1. #1
    Wrbrdr zndr brd

    Reacties
    4.654
    13-02-2007

    Voorstel Denk gratis parkeren bij moskee is discriminatie

    Het voorstel van Denk-lijstrekker Tahsin BülBül uit Amersfoort om een oogje toe te knijpen wanneer moskeebezoekers tijdens het vrijdaggebed fout geparkeerd staan, valt niet in goede aarde.

    Harun Keskin van de PvdA en Maarten Flikkema van de VVD zijn het daar niet mee eens. ,,Positieve discriminatie is ook discriminatie”, stelt Flikkema. ,,Foutparkeren moet gehandhaafd worden of je nou een moskee of een kerk bezoekt of even een half uurtje gaat winkelen.”

    Keskin stelt ook dat iedereen in Amersfoort de wet moet respecteren. ,,Zonder betaald parkeren wordt het een chaos in de stad. Het voorstel is niets anders dan de mensen voor de gek houden om stemmen te winnen en wekt alleen maar meer discriminatie in de hand, waar de betreffende partij van wil profiteren.”

    ,,Als je als moskee vindt dat bezoekers goed moeten kunnen parkeren, dan kun je er ook voor kiezen om een parkeerterrein aan te leggen”, stelt Flikkema. ,,Ik weet niet of daar plek voor is, maar anders moet je bezoekers stimuleren om op de fiets te komen.

    Flikkema krijgt bijval van zijn landelijke collega Dilan Yesilgoz op Twitter. ,,Het zou een 'prachtig signaal van inclusiviteit zijn' als je je gewoon aan dezelfde regels houdt als iedereen, mijnheer Bülbül.”

    https://www.ad.nl/amersfoort/positie...atie~a47be38d/

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    6.691
    08-04-2017

    Iedereen is gelijk voor Denk..
    Alleen de ander is net wat meer.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    21.391
    18-12-2015

    goed voorstel.

    flikkema(wat een naam) moet zn bek houwe

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    7.229
    16-09-2014

    Meneer Yesilgoz heeft natuurlijk een punt. Schaf voor iedereen dat achterlijke betaald parkeren af et voila.

  5. #5
    Wrbrdr zndr brd

    Reacties
    4.654
    13-02-2007

    Citaat Geplaatst door FCE Bekijk reactie
    goed voorstel.

    flikkema(wat een naam) moet zn bek houwe
    Dit stem op ons
    want wij regelen gratis parkeren bij de moskee
    belooft Denk in meerdere gemeenten.

    Maar niet in Eindhovuh.
    Dus je moet voorlopig nog
    met je driewieler naar de moskee ...

  6. #6
    ondertitel?

    Reacties
    19.145
    12-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Het voegt wel weer toe aan alle vermoedens die over DENK bestaan. Religieuze vrijheid is discriminatie, dus als discriminatie een slecht iets is, dan hebben we nog een heel lange weg te gaan in dit land.
    Disclaimer: Berichten zijn geen provocatie anders dan die tot een volwassen vorm van discussie. Ook is het bericht niet racistisch bedoeld. Generalisaties zijn voor communicatie gemak, niet iedereen geld dus. Er is geen sprake dat de ene mening meer waard is dan de ander, echter om discussie redenen word dit wel als zodanig voorgedragen. De schrijven verenigd zich niet altijd met de tekst.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    5.832
    30-09-2013

    Vind denk geen verkeerde partij maar dit is niet bepaald eerlijk.
    If you 'don't know', Allah knows.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    116
    10-03-2018

    Iedereen betalen of niemand betalen. Simpel zat.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    4.737
    12-06-2015

    Verkiezingstijd is toch ook proefballonnetjestijd?

    In Rotterdam wilde een lijsttrekker alle moskeen sluiten. Dan is het parkeerprobleem natuurlijk ook weer opgelost.
    Ook een proefballonnetje, zeg maar.

    Na de verkiezingen weten we welke ballonnetjes zijn opgestegen, en welke zijn geknapt.
    Dan weten we dus ook waar we op kunnen schieten.
    Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan!

  10. #10
    RUSSIA2018!!!!!!!!!!

    Reacties
    1.905
    25-02-2018

    Tijdens Islamitische feestdagen wordt er al een oogje toegeknepen. Er worden zelfs door de gemeente verkeersregelaars ingezet en het moskeebestuur ook.

    Ik ben benieuwd wat het moskeebestuur zelf vind van dit oneerlijke voorstel.

    Het is wel een mooie gelegenheid om een statement te maken tussen al dat (racistische ) politieke wapengekletter van denk,pvv,fvd.

    Tot slot;

    ,,Foutparkeren moet gehandhaafd worden of je nou een moskee of een kerk bezoekt of even een half uurtje gaat winkelen.”
    Valt weinig op af te dingen.
    'De grootste roem in het leven ligt niet in nooit vallen, maar in telkens weer opstaan.'

    Nelson Mandela

  11. #11
    RUSSIA2018!!!!!!!!!!

    Reacties
    1.905
    25-02-2018

    Citaat Geplaatst door IStaat Bekijk reactie
    Stelletje bij elkaar geraapte democratisch zooitje. Denk is geen islamitische partij. Het is een partij dat antwoord geeft op rechts NL. Meer niet.
    Ik vin dat DENK en zelfs Nida goede tegen-actie´s organiseren,soms. Maar dit kan je niet verdedigen man.

    Een extra parkeerterrein aanleggen is een optie.
    'De grootste roem in het leven ligt niet in nooit vallen, maar in telkens weer opstaan.'

    Nelson Mandela

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    7.229
    16-09-2014

    Citaat Geplaatst door Unreachable- Bekijk reactie
    Ik vin dat DENK en zelfs Nida goede tegen-actie´s organiseren,soms. Maar dit kan je niet verdedigen man.

    Een extra parkeerterrein aanleggen is een optie.
    DENK kaart een probleem aan en stelt een oplossing voor. Niet een ideale oplossing misschien, maar dit is precies waar gemeentepolitiek voor bedoeld is. Laat het debat beginnen zou ik zeggen, er moet toch een oplossing mogelijk zijn?

  13. #13
    RUSSIA2018!!!!!!!!!!

    Reacties
    1.905
    25-02-2018

    Citaat Geplaatst door Baxi Bekijk reactie
    DENK kaart een probleem aan en stelt een oplossing voor. Niet een ideale oplossing misschien, maar dit is precies waar gemeentepolitiek voor bedoeld is. Laat het debat beginnen zou ik zeggen, er moet toch een oplossing mogelijk zijn?
    Beetje vaag dit. Iets in deze richting; ¨ Ik wil minder moslims in Nederland¨.
    Om daar dan vervolgens een debat over te gaan beginnen?

    Het hoeft niet zo provocerend. Oplossingen aandragen hoeft niet op deze manier. Althans niet van mij. Nog even en er wordt een bepaalde grens overschreden om debatten te voeren.


    Beste Burgemeester,college en wethouders,

    Graag wil ik uw aandacht gevestigd hebben op.....bla die bla bla bla......


    Zo moet het!


    Wat DENK nu doet is in lijn met wat de PVV en FvD doen. Stemmen winnen door te provoceren.

    IK ben en blijf tegen dit soort onzinpropaganda. Het brengt alleen onrust met zich mee en zwevende kiezers zullen op de PVV stemmen. Wilders gaat hier 100% op anticiperen. Mark my words.
    'De grootste roem in het leven ligt niet in nooit vallen, maar in telkens weer opstaan.'

    Nelson Mandela

  14. #14
    Wrbrdr zndr brd

    Reacties
    4.654
    13-02-2007

    Citaat Geplaatst door Baxi Bekijk reactie
    DENK kaart een probleem aan en stelt een oplossing voor. Niet een ideale oplossing misschien, maar dit is precies waar gemeentepolitiek voor bedoeld is. Laat het debat beginnen zou ik zeggen, er moet toch een oplossing mogelijk zijn?
    Dat probleem aankaarten hadden ze het hele jaar kunnen doen.
    Denk denkt gewoon drie dagen voor de verkiezingen goedkoop stemmen te kunnen scoren ...

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    1.553
    07-09-2015

    Mag mijn benz dan ook op de stoep?