1. #1
    Redactie

    Reacties
    73.787
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    Felle reacties op regelrechte haatcampagne van de PVV

    De haatpropaganda van de PVV lijkt eindelijk tot enige beroering te leiden.





    De Haagse politieke partij Islam Democraten vindt (terecht) dat het spotje aanzet tot haat en geweld tegen moslims en doet daarom aangifte tegen de PVV en haar leider Geert Wilders, kondigt fractievoorzitter Hasan Küçük aan. De video werd donderdag op tv uitgezonden in de Zendtijd voor Politieke Partijen.

    In de video wordt de Islam in rode letters onder meer gelijkgeschakeld aan terreur en haat jegens Joden, homo's en christenen. Bij de laatste tekst, "Islam is dodelijk", druipt bloed van de letters af. De video sluit af met het logo van de PVV.

    D66 vindt dat de campagnevideo "veel en véél te ver" gaat. De partij heeft als reactie een soortgelijk filmpje gemaakt, waarin een streep wordt gezet door het PVV-beeld, gevolgd door teksten als: "Nederland is gelijkheid, tolerantie, diversiteit en geloofsvrijheid". Het filmpje van de D66 is hier te zien: Klik!

    Op sociale media wordt ook veel gereageerd op de PVV-video. Ook op onze Facebookpagina, waar wij de video gisteren deelden, wordt veel gereageerd: Klik!

    ©ANP/Redactie

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    26.511
    27-01-2012

    ik ga niet meer in gesprek met pvv ers
    als iemand pvv stemt dan is hij/zij tegen mij
    voortaan negeer ik ieder persoon die pvv goedpraat

    zonde dat we in zo een tijdperk zijn gekomen
    waarbij facisme/racisme/haat standaard is geworden en geaccepteerd door de meerderheid
    ''Niet de integratie is mislukt, maar de acceptatie is mislukt.''

  3. #3
    Wrbrdr zndr brd

    Reacties
    4.654
    13-02-2007

    Citaat Geplaatst door Reallover Bekijk reactie
    ik ga niet meer in gesprek met pvv ers
    als iemand pvv stemt dan is hij/zij tegen mij
    voortaan negeer ik ieder persoon die pvv goedpraat

    zonde dat we in zo een tijdperk zijn gekomen
    waarbij facisme/racisme/haat standaard is geworden en geaccepteerd door de meerderheid
    Een kleine stap voor Reallover
    maar een grote stap voor de mensheid ...

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    26.511
    27-01-2012

    hansje en weer geen reactie op filmpje van pvv
    inplaats daarvan wil je een clown spelen (o nee je bnt een clown)
    wees een man en spreek je uit
    ''Niet de integratie is mislukt, maar de acceptatie is mislukt.''

  5. #5
    Wrbrdr zndr brd

    Reacties
    4.654
    13-02-2007

    Citaat Geplaatst door Reallover Bekijk reactie
    hansje en weer geen reactie op filmpje van pvv
    inplaats daarvan wil je een clown spelen (o nee je bnt een clown)
    wees een man en spreek je uit
    Wilders en de PVV zijn al een tijdje op hun retour.

    Om in het nieuws te blijven moet Geert steeds
    in de overtreffende trap zijn simplistische boodschap brengen.

    Maar op een gegeven moment wordt die boodschap daardoor zelfs
    voor zijn eigen achterban over de top en lachwekkend ...

  6. #6
    Grateful.

    Reacties
    5.873
    12-02-2013

    Ik denk dat mensen zich beter zorgen moeten maken om extremisten in een net pak die de wetten zodanig misbruiken en racisme en haat verkopen als een vorm van veiligheid en beschaving.

    Het systeem van uitbuiting kent geen kleur of afkomst. Er is een kloof aan het ontstaan tussen arm en rijk en men zwijgt hierover. Vroeger ging men nog de straat op om te protesteren maar nu mensen zo tegen elkaar uitgespeeld worden ontstaat er angst voor elkaar. Wanneer je als 40jarige zonder baan zit dan krijg je dezelfde behandeling, je volgt hetzelfde traject als de rest, maar dat het systeem je uitspuugt omdat je te duur bent daar zwijgt men over. Het ligt aan jou dat je die ene baan niet hebt, je wordt dubbel uitgebuit waar je bij staat. Dat er dure huizen worden gebouwd waar je met je uitkering niet voor in aanmerking komt, daar zwijgt men over. Je mag met je magere inkomen de stad uit want wonen in de stad is straks voor de rijken (met een schuld). Iemand van tachtig die zelf boodschappen moet doen en in een isolement leeft vinden we ook heel normaal, oplossing is toch maar sneller een einde te maken aan je leven. Mensen zijn gefrustreerd en daar spelen dit soort politieke criminelen/collaborateurs op in. Het is laf, durf de mensen in de ogen te kijken en te zeggen WAAROM ze voor het systeem niks meer waard zijn. Nee, men kiest liever voor stilstand en voor een ideaalbeeld.

    Iedereen met verstand weet dat je veel meer kunt bereiken als je samen een front vormt en uiteindelijk zullen mensen wel moeten zeker als ze uitgeput raken van het steeds maar vechten tegen elkaar. Daar bereik je namelijk geen malle M mee.

    Ga de straat op mensen, laat je horen en zien. Nu het nog kan
    “Your task is not to seek for love, but merely to seek and find all the barriers within yourself that you have built against it.”

  7. #7
    RUSSIA2018!!!!!!!!!!

    Reacties
    1.905
    25-02-2018

    Citaat Geplaatst door ejsnah Bekijk reactie
    Wilders en de PVV zijn al een tijdje op hun retour.

    Om in het nieuws te blijven moet Geert steeds
    in de overtreffende trap zijn simplistische boodschap brengen.

    Maar op een gegeven moment wordt die boodschap daardoor zelfs
    voor zijn eigen achterban over de top en lachwekkend ...
    Ik ben het helemaal met je eens. Ze staan laag in de peilingen en de PVV wordt bijna niet meer echt serieus genomen.

    Maar...het hele enge van dit gebeuren is dat de PVV toch een hele grote achterban blijft hebben.

    Het populisme blijft groeien. Als je het aantal stemmers van de PVV en FvD bij elkaar gaat tellen kom je toch uit op miljoenen Nederlanders die een extreem-rechtse c., gedachtegoed radicale omarmen.

    Het gaat juist om de mensen waarbij de racistische boodschap van de PVV is blijven hangen. En dat vind ik wel een ernstige zaak als je ziet wat die gasten van Pegida doen ( daar zittenn heel wat PVV-stemmers tussen zitten).
    'De grootste roem in het leven ligt niet in nooit vallen, maar in telkens weer opstaan.'

    Nelson Mandela

  8. #8
    RUSSIA2018!!!!!!!!!!

    Reacties
    1.905
    25-02-2018

    Citaat Geplaatst door Neville Bekijk reactie
    Ik denk dat mensen zich beter zorgen moeten maken om extremisten in een net pak die de wetten zodanig misbruiken en racisme en haat verkopen als een vorm van veiligheid en beschaving.

    Het systeem van uitbuiting kent geen kleur of afkomst. Er is een kloof aan het ontstaan tussen arm en rijk en men zwijgt hierover. Vroeger ging men nog de straat op om te protesteren maar nu mensen zo tegen elkaar uitgespeeld worden ontstaat er angst voor elkaar. Wanneer je als 40jarige zonder baan zit dan krijg je dezelfde behandeling, je volgt hetzelfde traject als de rest, maar dat het systeem je uitspuugt omdat je te duur bent daar zwijgt men over. Het ligt aan jou dat je die ene baan niet hebt, je wordt dubbel uitgebuit waar je bij staat. Dat er dure huizen worden gebouwd waar je met je uitkering niet voor in aanmerking komt, daar zwijgt men over. Je mag met je magere inkomen de stad uit want wonen in de stad is straks voor de rijken (met een schuld). Iemand van tachtig die zelf boodschappen moet doen en in een isolement leeft vinden we ook heel normaal, oplossing is toch maar sneller een einde te maken aan je leven. Mensen zijn gefrustreerd en daar spelen dit soort politieke criminelen/collaborateurs op in. Het is laf, durf de mensen in de ogen te kijken en te zeggen WAAROM ze voor het systeem niks meer waard zijn. Nee, men kiest liever voor stilstand en voor een ideaalbeeld.

    Iedereen met verstand weet dat je veel meer kunt bereiken als je samen een front vormt en uiteindelijk zullen mensen wel moeten zeker als ze uitgeput raken van het steeds maar vechten tegen elkaar. Daar bereik je namelijk geen malle M mee.

    Ga de straat op mensen, laat je horen en zien. Nu het nog kan
    Juist Neville

    Want die zijn het gevaarlijkst en de PVV doet als sinds haar oprichting geheimzinnig over de geld donatie´s die ze krijgen van grote Nederlandse bedrijven. ( ik wel eens weten welke bedrijven geld doneren aan een nazi- achtige beweging als de PVV).

    Blokker bijvoorbeeld,die eigenaar heeft zich in het verleden meerder malen negatief uitgelaten over moslims en mensen met een buitlandse afkomst.

    Daar zit het gevaar ook voor een grote deel.

    Die zakenmensen die sneaky en buiten het zich van de samenleving extreem rechtse groeperingen financieel steunen.
    'De grootste roem in het leven ligt niet in nooit vallen, maar in telkens weer opstaan.'

    Nelson Mandela

  9. #9
    Verbannen

    Reacties
    33.555
    13-03-2012

    zionistische vuil wat had je anders verwacht

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    313
    29-02-2016

    Wat mij opvalt is dat er geen inhoudelijke argumenten gegeven worden waarom de stellingen in dat filmpje onjuist zijn. Als dat niet gebeurt, dan zullen velen denken: "zie je wel, als het niet wordt weerlegd, moet het wel waar zijn.."
    En dan heeft Wilders zijn punt toch weten te maken.
    Ofwel, wat zijn de argumenten dat zijn stellingen niet juist zijn?

  11. #11
    RUSSIA2018!!!!!!!!!!

    Reacties
    1.905
    25-02-2018

    Citaat Geplaatst door mirdad Bekijk reactie
    Wat mij opvalt is dat er geen inhoudelijke argumenten gegeven worden waarom de stellingen in dat filmpje onjuist zijn. Als dat niet gebeurt, dan zullen velen denken: "zie je wel, als het niet wordt weerlegd, moet het wel waar zijn.."
    En dan heeft Wilders zijn punt toch weten te maken.
    Ofwel, wat zijn de argumenten dat zijn stellingen niet juist zijn?
    Ik weet niet onder welke steen jij vandaan komt maar een dikke overgrote meerderheid vind dit niet kunnen en dan druk ik em zacht uit ook. Hier heeft men toch geen ´argumenten´ voor nodig?

    Dit is geen vrijheid van meninsguiting meer. Dit noemt men het aanwakkeren van haat,pure kwaad. Racistisch.
    Als jij denkt dat mensen dit met ´argumenten´ moet weerleggen stel ik voor die vinger uit je reet te halen.

    Dit is met stip de domste reactie die ik heb gelezen afgelopen week. Stellingen onjuist schrijft ie ook nog.

    En dan heeft Wilders zijn punt toch weten te maken.
    1 Vraagje; Welke punt heeft Wilders gemaakt als je de reactie´s ( ook van politici) hier leest,van links tot rechts,van Nederlander tot Marokkaan?
    'De grootste roem in het leven ligt niet in nooit vallen, maar in telkens weer opstaan.'

    Nelson Mandela

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    4.737
    12-06-2015

    Citaat Geplaatst door mirdad Bekijk reactie
    Wat mij opvalt is dat er geen inhoudelijke argumenten gegeven worden waarom de stellingen in dat filmpje onjuist zijn. Als dat niet gebeurt, dan zullen velen denken: "zie je wel, als het niet wordt weerlegd, moet het wel waar zijn.."
    En dan heeft Wilders zijn punt toch weten te maken.
    Ofwel, wat zijn de argumenten dat zijn stellingen niet juist zijn?

    Ik vraag me af of argumenten er bij Wilders toe doen. Hij is, volgens mij, absoluut niet uit op een inhoudelijke discussie.
    Hij is uit op zoveel mogelijk publiciteit. Wilders, de PVV, groeit en bloeit daarvan. Dus volgens mij is het beter het zoveel mogelijk te negeren.
    Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan!

  13. #13
    ondertitel?

    Reacties
    19.145
    12-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Liggen mensen daar echt wakker van? Dat is best een probleem gezien niemand afhankelijk is van zo een tv spotje.

    D66 roept alleen om beter over te komen, dus die kan je niet serieus nemen, die pakt iedereen als het even uitkomt.
    Disclaimer: Berichten zijn geen provocatie anders dan die tot een volwassen vorm van discussie. Ook is het bericht niet racistisch bedoeld. Generalisaties zijn voor communicatie gemak, niet iedereen geld dus. Er is geen sprake dat de ene mening meer waard is dan de ander, echter om discussie redenen word dit wel als zodanig voorgedragen. De schrijven verenigd zich niet altijd met de tekst.

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    5.832
    30-09-2013

    De joodse holocaust zit diep geworteld in de cultuur en dan nog herhalen ze dezelfde blunders. De blanke kan soms echt achterlijk zijn.
    If you 'don't know', Allah knows.

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    235
    26-10-2017

    Citaat Geplaatst door mirdad Bekijk reactie
    Wat mij opvalt is dat er geen inhoudelijke argumenten gegeven worden waarom de stellingen in dat filmpje onjuist zijn. Als dat niet gebeurt, dan zullen velen denken: "zie je wel, als het niet wordt weerlegd, moet het wel waar zijn.."
    En dan heeft Wilders zijn punt toch weten te maken.
    Ofwel, wat zijn de argumenten dat zijn stellingen niet juist zijn?
    Wellicht hint je op wat voor dingen zulke gedachten in de hand kunnen werken?

    Als ik bijvoorbeeld lees dat men hier op dit openbare forum vele pagina's helemaal los gaat op LHBT-ers (ze krijgen de ergste ziektes toegewenst, ze zouden gemolesteerd moeten worden, hun rechten zouden moeten worden afgepakt, ze zouden onder curatele gesteld moeten worden, van het dak moeten worden gegooid, etc. – en dat zit mij hoog als LHBT-er), iemand als Stephen Hawking een varken genoemd wordt omdat ie atheïst was of Zineb El Rhazoui, strijdster voor vrouwenrechten, wordt weggezet als 'prostituee', dan geef je Wilders een visitekaartje af waar hij dankbaar gebruik van maakt.

    Nee, dit filmpje vind ik niet bijdragen aan vreedzame samenleving en staat haaks op verzoening zoeken. Zo'n filmpje kan ik missen als kiespijn, maar, ter relativering, bovengenoemd visitekaartje ook.