1. #31
    MVC Lid

    Reacties
    6.473
    18-06-2010

    Citaat Geplaatst door Geefgroen. Bekijk reactie
    Waarschijnlijk waren ze niet op de hoogte dat zingen niet toegestaan was.
    Ze zeggen : de Profeet had dat voor ons toegestaan!

    Stop met praten over religie zonder kennis.

    Dat is een grote zonde!

  2. #32
    مَعاذ الله

    Reacties
    2.995
    26-04-2002

    Citaat Geplaatst door Durani Bekijk reactie
    Dat zijn opinies bro , met Alle respect.

    Er is geen bewijs voor Takhsis.

    Velen grote juristen hebben dat niet geresgricteerd.
    Citaat Geplaatst door Durani Bekijk reactie
    Religie is slechts: Openbaring.

    Is er iets in de Quran? Nee.

    Is er iets in de authentieke Sunnah? Nee.

    De rest zijn opinies. Qeel-wa-Qaal is geen religie.
    lekker makkelijk
    Qur3iyabi قرعيابي taa ti toe

    قل سبحان الله ومآ أنا من المشركيين ~ ومآ من المبتدعييييين


  3. #33
    MVC Lid

    Reacties
    7.908
    10-02-2010

    Citaat Geplaatst door Geefgroen. Bekijk reactie
    Nergens in je text verwijzen ze naar de profeet vzmh. Er staat: "het was toegestaan voor ons"
    Zie beide ahadith die ik geplaatst heb. Naar hier nog eentje,

    . عن بريدة قال : خرج رسول الله صلى الله عليه وسلم في بعض مغازيه فلما انصرف ( أي : رجع ) جاءت جارية سوداء فقالت : يا رسول الله إني كنت نذرتُ إن ردك الله سالماً أن أضرب بين يديك بالدف وأتغنَّى ، فقال لها رسول الله صلى الله عليه وسلم : إن كنتِ نذرتِ فاضربي وإلا فلا ، فجعلت تضرب ، فدخل أبو بكر وهي تضرب ، ثم دخل عليَّ وهي تضرب ، ثم دخل عثمان وهي تضرب ، ثم دخل عمر فألقت الدف تحت إستها ، ثم قعدت عليه ، فقال رسول الله صلى الله عليه وسلم : إن الشيطان ليخاف منك يا عمر إنِّي كنتُ جالساً وهي تضرب فدخل أبو بكر وهي تضرب ، ثم دخل علي وهي تضرب ثم دخل عثمان وهي تضرب ، فلما دخلت أنت يا عمر ألقت الدف .

    رواه الترمذي ( 3690 ) وصححه الألباني في صحيح الترمذي ( 2913 )
    "Nobody who enters Paradise likes to go back to the world even if he got everything on the earth, except a Mujahid who wishes to return to the world so that he may be martyred ten times because of the dignity he receives"

  4. #34
    MVC Lid

    Reacties
    7.908
    10-02-2010

    Citaat Geplaatst door Geefgroen. Bekijk reactie
    Ik volg deze mening wat het dichts bij de waarheid ligt.

    Wat is het wetsoordeel over muziek?
    Vraag:

    Wat is het wetsoordeel over muziek? En waarnaar mogen vrouwen tijdens een bruiloft luisteren?

    Antwoord:

    Veel verzen uit de Koran en overleveringen van de Profeet (vrede zij met hem) duiden op de verwerpelijkheid van muziekinstrumenten en waarschuwen daartegen. De Koran leert ons dat het gebruik (bespelen of beluisteren) van deze instrumenten een middel is dat tot dwaling en het bespotten van de Tekenen van Allah leidt. Allah zegt (interpretatie van de betekenis):

    “En onder de mensen zijn er (sommigen) die ijdel gepraat kopen om (anderen daarmee) te doen afdwalen van de Weg van Allah, zonder kennis. En zij nemen het (d.w.z. de Verzen uit de Koran) als mikpunt van spotternij. Zij zijn degenen voor wie er een vernederende Bestraffing is.”

    (Soerat Loeqmaan: 6)

    De meeste geleerden hebben de term “lahwoel-hadieth” (ijdel gepraat) uit dit vers uitgelegd als zijnde gezang, muziekinstrumenten en elk ander geluid (gesproken of op andere wijze) dat van de waarheid afleidt.

    Moedjaahied zei over het volgende vers (interpretatie van de betekenis):

    “En misleid onder hen degenen waartoe jij in staat bent met jouw stem. En roep hen op (om jou te volgen) middels jouw (ruiters te) paard en jouw voetvolk, en deel bezittingen en kinderen met hen en doe hen beloften.” En de beloften van de satan zijn niets anders dan bedrog.”

    (Soerat al-Israa’: 64)

    “Hier wordt gezang en (het geluid van) de fluit bedoeld.”

    Al-Hasan al-Basri zei: “Zijn stem (die van de shaitan) is de tamboerijn.”

    Ibn al-Qayyim heeft hierover gezegd: “Een ieder die praat over iets anders dan het gehoorzamen van Allah of een fluit, een panfluit of trommel bespeelt, al deze zaken zijn de stem van shaitan”

    Djaabir (moge Allah tevreden met hem zijn) zei: “De Profeet nam cAbd ar-Rahmaan ibnoe cAuwf bij de hand en vertrok met hem naar zijn zoon Ibrahiem. Hij (de Profeet) trof hem aan terwijl hij zijn laatste levensadem uitblies. De Profeet nam hem (zijn zoon Ibrahiem) op zijn schoot en huilde. cAbd ar-Rahmaan zei: “Huilt u, terwijl u het huilen verbood? Hij zei: “Nee, wat ik verbood waren twee achterlijke verdorven geluiden; een geluid ten tijde van een rampspoed (waarbij sprake is van) het openkrabben van het gezicht, het openscheuren van de kleding en het geluid (ter vermaak) van de shaitan.”

    (Sahieh Soenan Tirmidhi)

    Imam an-Nawawi zei: “Wat hier (met het geluid van de shaitan) bedoeld wordt, is gezang en muziekinstrumenten.”

    De Profeet (vrede zij met hem) zei: “In mijn Oemmah (gemeenschap) zullen er mensen zijn die zedenloosheid (hier wordt het openlijk plegen van overspel mee bedoeld), zijde (voor de mannen), wijn en Macaazif (letterlijk: muziekinstrumenten) zullen toestaan.”

    (al-Boekhaarie)

    Wij kunnen dus uit deze overlevering opmaken dat alle soorten muziekinstrumenten haraam zijn. Dit aan de hand van de volgende zaken:

    Het moge duidelijk zijn dat de mensen in de voorgenoemde overlevering de genoemde zaken (waaronder muziekinstrumenten) toestaan, terwijl deze verboden zijn in de Shariecah (islamitische wetgeving).
    De Profeet (vrede zij met hem) plaatste muziekinstrumenten naast zaken die bekend staan om het feit dat ze verboden zijn, namelijk overspel en alcohol. Muziek is dan ook haraam en vooral het soort muziek dat we vandaag de dag kennen, waarin alles draait om obscene en verdorven teksten, die ondersteund worden door allerlei muziekinstrumenten zoals gitaren, drums, fluiten, blaasinstrumenten, violen, orgels, piano’s enzovoort.
    Sheikh Ibn Baaz zegt: “Macaazif verwijst naar zang en muziekinstrumenten. De Profeet (vrede zij met hem) heeft ons verteld dat er aan het einde der tijden mensen zullen zijn (binnen de moslimgemeenschap) die deze zaken zullen toestaan evenals dat ze alcohol, overspel en zijde zullen toestaan. Dit is ook nog eens een bewijs van zijn profeetschap, aangezien wij al deze zaken zien gebeuren. Deze overlevering leert ons dat gezang in combinatie met muziekinstrumenten haraam is, net als alcohol en overspel.”

    Er zijn vele overleveringen en koranverzen die ons waarschuwen tegen zang en muziekinstrumenten. Eenieder die beweert dat Allah deze zaken toestaat, liegt en maakt zich schuldig aan een groot onrecht. Wij vragen Allah ons te behoeden tegen het volgen van onze eigen verlangens en de shaitan.

    Wat overigens wel toegestaan is, is het slaan op de Doeff tijdens bepaalde feestelijkheden. Dit is toegestaan voor de vrouwen om bijvoorbeeld bekendheid te geven aan het huwelijk. Er is niets op tegen dat vrouwen onderling zingen onder begeleiding van de doeff, zolang de teksten geen kwaad aanmoedigen, of mensen afleiden van hun plichten (tegenover Allah). Ook geldt als voorwaarde

    dat dit gebeurt op een plaats waar zich alleen vrouwen bevinden. Verder dienen zij bij zulke gelegenheden rekening te houden met de buren en de omgeving. Het is voor vrouwen niet toegestaan om andere instrumenten dan de doeff te bespelen, of dit nou tijdens bruiloften is of bij een andere gelegenheid.

    Gebaseerd op een fatwa van Sheich Ibn Baaz
    Dat kan en toch heeft de profeet duidelijk aangekaart dat duff en zang mag (wel in bepaalde situaties). Dit is gewoon terug te vinden in de sunnah zoals bijvoorbeelde sahih hadith die ik geplaatst heb. Dit komt verder overeen met het laatste gedeelte van wat jij geplaatst hebt. Zingen en duff spelen toegestaan is. Dit komt ook overeen met wat Durani heeft geplaatst. Wat is het verschil tussen dit stuk uit hetgeen wat jij volgt en als veiligst ziet met wat Durani geplaatst heeft?

    "Wat overigens wel toegestaan is, is het slaan op de Doeff tijdens bepaalde feestelijkheden. Dit is toegestaan voor de vrouwen om bijvoorbeeld bekendheid te geven aan het huwelijk. Er is niets op tegen dat vrouwen onderling zingen onder begeleiding van de doeff, zolang de teksten geen kwaad aanmoedigen, of mensen afleiden van hun plichten (tegenover Allah)"
    "Nobody who enters Paradise likes to go back to the world even if he got everything on the earth, except a Mujahid who wishes to return to the world so that he may be martyred ten times because of the dignity he receives"

  5. #35
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Muziekinstrumenten zijn verboden in alle situaties behalve in hetgeen waar de profeet sallallaahoe alayhi wa sallam het toegestaan heeft zoals op walimat om het huwelijk bekend te maken doormidden van de duff.

    Verder lijkt het mij stug dat Sahaba tussen de vrouwen zaten te ‘chillen’ of naar gezang van vrouwen luisterde als vermaak. Stem van vrouwen zijn fitna en dit is welbekend

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  6. #36
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Muziekinstrumenten zijn verboden in alle situaties behalve in hetgeen waar de profeet sallallaahoe alayhi wa sallam het toegestaan heeft zoals op walimat om het huwelijk bekend te maken doormidden van de duff.

    Verder lijkt het mij stug dat Sahaba tussen de vrouwen zaten te ‘chillen’ of naar gezang van vrouwen luisterde als vermaak. Stem van vrouwen zijn fitna en dit is welbekend


    Jij kan beter je mond dichthouden, jij zit hier altijd tussen de vrouwen te babbelen over huwelijk en lingerie. Schaamteloze man dat je bent.

    Ga eerst berouw tonen.

  7. #37
    MVC Lid

    Reacties
    6.473
    18-06-2010

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Muziekinstrumenten zijn verboden in alle situaties behalve in hetgeen waar de profeet sallallaahoe alayhi wa sallam het toegestaan heeft zoals op walimat om het huwelijk bekend te maken doormidden van de duff.

    Verder lijkt het mij stug dat Sahaba tussen de vrouwen zaten te ‘chillen’ of naar gezang van vrouwen luisterde als vermaak. Stem van vrouwen zijn fitna en dit is welbekend
    Dus muziek is slecht (stem van de duivel) - maar toegestaan tijdens feesten?

    Dus we vieren onze Eids en feesten met de stem van de duivel?

    Zijn wij 'satanisten'?

  8. #38
    MVC Lid

    Reacties
    6.473
    18-06-2010

    Citaat Geplaatst door Umm-Suhayla Bekijk reactie
    Jij kan beter je mond dichthouden, jij zit hier altijd tussen de vrouwen te babbelen over huwelijk en lingerie. Schaamteloze man dat je bent.

    Ga eerst berouw tonen.
    Start geen Fitnah aub , reageer normaal .

  9. #39
    MVC Lid

    Reacties
    6.473
    18-06-2010

    Citaat Geplaatst door Geefgroen. Bekijk reactie
    Nergens in je text verwijzen ze naar de profeet vzmh. Er staat: "het was toegestaan voor ons"
    Dat staat in een varriant van die Hadith.

    Nogmaals: stop met praten over religie zonder kennis!

    Dat is haraam!

  10. #40
    MVC Lid

    Reacties
    6.473
    18-06-2010

    Citaat Geplaatst door Geefgroen. Bekijk reactie
    Het advies zou je eerst aan jezelf horen te geven.
    Ik heb DIT KWESTIE onderzocht en besproken met geleerden.

    Dus ik weet waar ik over praat.

    Jij duidelijk niet.

  11. #41
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Umm-Suhayla Bekijk reactie
    Jij kan beter je mond dichthouden, jij zit hier altijd tussen de vrouwen te babbelen over huwelijk en lingerie. Schaamteloze man dat je bent.

    Ga eerst berouw tonen.
    Niet flirten met mij aub.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  12. #42
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Durani Bekijk reactie
    Dus muziek is slecht (stem van de duivel) - maar toegestaan tijdens feesten?

    Dus we vieren onze Eids en feesten met de stem van de duivel?

    Zijn wij 'satanisten'?
    Muziek instrumenten zijn verboden behalve de duff die hij als uitzondering gemaakt geeft voor bepaalde gelegenheden met een doel.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  13. #43
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    aub.

    Je moet haar daar zoeken in die sekte van jullie, daar waar het normaal is om met elkaar te flirten, elkaars berichten uppen en elkaar prijzen. Daar zit vast een dikke bolle vrouw op je te wachten die het leuk vind om aandacht te krijgen van vreemde mannen zoals jij dat ook leuk vind.

    Ik moet jou niet, jou en jouw sekte. Ik haat jullie omwille van Allah. Knoop dat goed in je oren.

  14. #44
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Umm-Suhayla Bekijk reactie
    Je moet haar daar zoeken in die sekte van jullie, daar waar het normaal is om met elkaar te flirten, elkaars berichten uppen en elkaar prijzen. Daar zit vast een dikke bolle vrouw op je te wachten die het leuk vind om aandacht te krijgen van vreemde mannen zoals jij dat ook leuk vind.

    Ik moet jou niet, jou en jouw sekte. Ik haat jullie omwille van Allah. Knoop dat goed in je oren.
    Stop met flirten met mij en onnodig tegen mij te praten aub en het neerkijken op dikke vrouwen. Liever een grote vrouw met een goed geloof en aglaq dan 4 slanke modellen met jouw aglaq.

    Wie dik is kan afvallen en wie dun is kan aankomen maar wiens aglaq rot is blijft rot. Chafaki Allaah. Vraag geen aandacht bij mij want je praat onnodig met een niet-mahram man dus schaam je en hou je aan jouw eigen standpunten.

    Bye

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”