1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    6.473
    18-06-2010

    Meeste Europeanen gaan naar Hel??? - الغزالي

    De realiteit is : de ware boodschap van Islam heeft de meeste mensen in het Westen niet bereikt.

    Historisch gezien was dat zowizo het geval , voor meer dan 1000+ jaar, in Europa, Afrika, Azie, Noord Amerika, Zuid Amerika etc. Miljarden mensen zijn gestorven zonder over Islam te hebben gehoord. Denk aan de dark-ages in Europa, in amerika etc.

    Pas later, nadat iemand een boek schreef, werd Islam slecht afgebeeld aan deze mensen, dus zij kennen de ware Islam niet.

    Zelfs nu, volgens de media is Islam gelijk aan : terrorisme, hoofden afhakken, pedofilie, geen vrouwen rechten, etc. etc.

    Dat is niet Islam.

    Velen mensen, vooral bejaarden enz hebben geen toegang tot onpartijdige info en ze kunnen niet onderzoeken.

    Met de komst van internet hebben mensen toegang gekregen om onpartijdige informatie te vinden. Zelfs nu is de internet vol met duizenden anti-islam sites.

    Ze blijven Kuffaar en krijgen de hukm van Kufr , maar realiteit is : als iemand niet wist en niet kon weten, dan worden zij ge-excuseerd. Allah straft niet als iemand niet weet. Het is mogelijk dat deze mensen getest worden op de Dag des Oordeels , Allaahu A'alam


    Abu Hamid al-Ghazali, ash-Shaafi'ee, schreef 900 jaar geleden "Faysal at-Tafriqa", (84):



    وقد قسم الغزالي أمثال هؤلاء في الآخرة إلى ثلاثة أقسام، فقال في كتابه (فيصل التفرقة بين الإسلام والزندقة ص 84): أكثر نصارى الروم والترك في هذا الزمان تشملهم الرحمة -إن شاء الله تعالى-، أعني: الذين هم في أقاصي الروم والترك، ولم تبلغهم الدعوة، فإنهم ثلاثة أصناف:
    صنف لم يبلغهم اسم محمد -صلى الله عليه وسلم- أصلًا، فهم معذورون.
    وصنف بلغهم اسمه ونعته، وما ظهر عليه من المعجزات، وهم المجاورون لبلاد الإسلام، والمخالطون لهم، وهم الكفار الملحدون.
    وصنف ثالث بين الدرجتين، بلغهم اسم محمد -صلى الله عليه وسلم- ولم يبلغهم نعته وصفته، بل سمعوا أيضًا منذ الصبا أن كذابًا ملبسًا اسمه محمد ادعى النبوة، كما سمع صبياننا أن كذابًا يقال له: المقفع، ادعى أن الله بعثه وتحدَّى بالنبوة كاذبًا. فهؤلاء عندي في معنى الصنف الأول، فإن أولئك مع أنهم لم يسمعوا اسمه لم يسمعوا ضد أوصافه، وهؤلاء سمعوا ضد أوصافه، وهذا لا يحرك داعية النظر في الطلب. اهـ.


    "De meeste Christenen onder de Romeinen (Europeanen) en Turken zullen onder dit Rahmah (genade) vallen, inshaaAllaah! Ik bedoel de mensen die in verre streken van Rome en Turkije wonen en de Da'wah hen niet heeft bereikt.

    Deze mensen vallen onder 3 categorieen:

    1- De eerste groep, die nooit van de Profeet Muhammad hebben gehoord. Zij zijn ge-excuseerd.

    2- De tweede groep, die van de Profeet, zijn naam en lofbetuigingen en wonderen hen heeft bereikt. Zij zijn degenen die dicht bij Moslims leven en met hen omgaan. Zij zijn ongelovigen.

    3- De derde groep, dat zijn mensen tussen die twee groepen in. Zij hebben over de Profeet gehoord, maar zijn lofbetuigingen en wonderen hebben hen niet bereikt. Integendeel, van jongs af aan werd hen verteld: "er is een leugenaar die Muhammad heette", net zoals onze kinderen hebben gehoord dat er een leugenaar was die Muqaffa' heette. Hij beweerde dat Allah hem gezonden had en ging mensen uitdagen om zijn bewering te weerleggen dat hij een Profeet is.

    Dit derde groep, valt onder de eerste categorie mensen, want zij hebben wel over de Profeet gehoord, maar zij hoorden het tegenovergestelde van zijn karakter. Dit verkeerde inlichting motiveert iemand ook niet om meer over hem te weten te willen komen."

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    3.890
    08-12-2013

    Iemand met een oprecht hart zal ondanks alle anti islam propaganda altijd geleid worden. Allah leidt wie Hij wil. De ongelovige Europeaan heeft geen excuus.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    6.473
    18-06-2010

    Citaat Geplaatst door yasirc Bekijk reactie
    De ongelovige Europeaan heeft geen excuus.
    God bepaalt dat , niet jij (gelukkig).

    حَدَّثَنَا سُوَيْدُ بْنُ سَعِيدٍ، عَنْ مُعْتَمِرِ بْنِ سُلَيْمَانَ، عَنْ أَبِيهِ، حَدَّثَنَا أَبُو عِمْرَانَ الْجَوْنِيُّ، عَنْ جُنْدَبٍ، أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم حَدَّثَ ‏ "‏ أَنَّ رَجُلاً قَالَ وَاللَّهِ لاَ يَغْفِرُ اللَّهُ لِفُلاَنٍ وَإِنَّ اللَّهَ تَعَالَى قَالَ مَنْ ذَا الَّذِي يَتَأَلَّى عَلَىَّ أَنْ لاَ أَغْفِرَ لِفُلاَنٍ فَإِنِّي قَدْ غَفَرْتُ لِفُلاَنٍ وَأَحْبَطْتُ عَمَلَكَ ‏"‏ ‏.‏ أَوْ كَمَا قَالَ ‏.‏
    Jundub reported that Allah's Messenger (ﷺ) stated that a person said: Allah would not forgive such and such (person). Thereupon Allah the Exalted and Glorious, said: Who is he who adjures about Me that I would not grant pardon to so and so?! I have granted pardon to so and so and blotted out his deeds (who took an oath that I would not grant pardon to him).

    https://sunnah.com/muslim/45/178

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    6.473
    18-06-2010

    Begraafplaatsen zijn vol met miljoenen miljoenen doden , die nooit over Islam hebben gehoord , in de afgelopen 1000 jaar:



    In de dark-ages was Europa hellemaal in duisternis kwa kennis. De toegang tot informatie die wij nu hebben , bestond vroeger niet.

    Miljoenen mensen in Europa, Zuid Amerika, Afrika etc, gingen dood op Christendom, en andere Kufr - zonder van Islam te hebben gehoord.

    Dat soort mensen worden niet gestraft als ze niet van Islam wisten en niet konden weten.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    3.890
    08-12-2013

    Citaat Geplaatst door Durani Bekijk reactie
    God bepaalt dat , niet jij (gelukkig).


    حَدَّثَنَا سُوَيْدُ بْنُ سَعِيدٍ، عَنْ مُعْتَمِرِ بْنِ سُلَيْمَانَ، عَنْ أَبِيهِ، حَدَّثَنَا أَبُو عِمْرَانَ الْجَوْنِيُّ، عَنْ جُنْدَبٍ، أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم حَدَّثَ ‏ "‏ أَنَّ رَجُلاً قَالَ وَاللَّهِ لاَ يَغْفِرُ اللَّهُ لِفُلاَنٍ وَإِنَّ اللَّهَ تَعَالَى قَالَ مَنْ ذَا الَّذِي يَتَأَلَّى عَلَىَّ أَنْ لاَ أَغْفِرَ لِفُلاَنٍ فَإِنِّي قَدْ غَفَرْتُ لِفُلاَنٍ وَأَحْبَطْتُ عَمَلَكَ ‏"‏ ‏.‏ أَوْ كَمَا قَالَ ‏.‏
    Jundub reported that Allah's Messenger (ﷺ) stated that a person said: Allah would not forgive such and such (person). Thereupon Allah the Exalted and Glorious, said: Who is he who adjures about Me that I would not grand pardon to so and so?! I have granted pardon to so and so and blotted out his deeds (who took an oath that I would not grant pardon to him).

    https://sunnah.com/muslim/45/178
    Die hadith die je aanhaalt betreft moslims die niet onderling kunnen bepalen of Allah iemand vergeeft of niet. Dus de hadith is totaal niet van toepassing op een ongelovige Europeaan.

    Seeing*some*evil*actions*being*committed*during*th e*lifetime*of*the*Prophet*(peace*be*upon*him),*som eone
    * out*of*jealousy*for*Allah** said*to*the*sinner,*"By*Allah!*Allah*will*not*forg ive*you."*Whereas,*Allah
    (Glorified*and*Exalted*be*He)*says: *Who*is*he*who*adjures*Me*that*I*would*not*grant*p ardon*to*so*and*so.*I*have*granted
    pardon*to*so*and*so*and*blotted*out*your*deeds*(wh o*took*an*oath*that*I*would*not*grant*pardon*to*hi m).* Narrated*by*Imam
    Muslim*in*his*Sahih.This*is*because*he*exceeded*th e*limits*prescribed*by*Shari`ah*when*swearing*that *Allah
    (Exalted*be*He)*will*not*forgive*the*sinner.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    6.473
    18-06-2010

    Citaat Geplaatst door yasirc Bekijk reactie
    Die hadith die je aanhaalt betreft moslims die niet onderling kunnen bepalen of Allah iemand vergeeft of niet. Dus de hadith is totaal niet van toepassing op een ongelovige Europeaan.
    العبرة بعموم اللفظ، لا بخصوص السبب

    Het gaat om de princiepe in de Hadith ... wie ben jij om te bepalen wie God vergeeft en niet vergeeft?

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    6.473
    18-06-2010

    Dus jij gelooft dat God iemand straft, zelfs als die niet beter weet?

    Is dat jou حسن الظن بالله ?

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    3.890
    08-12-2013

    Citaat Geplaatst door Durani Bekijk reactie
    Dus jij gelooft dat God iemand straft, zelfs als die niet beter weet?

    Is dat jou حسن الظن بالله ?
    Ik geloof dat in deze tijd, een persoon met een oprechte hart, altijd de waarheid kan vinden ondanks anti islam propaganda. Elk mens heeft een natuurlijke aanleg om in Allah te geloven. De islam in zijn pure vorm moet niet op een presenteerblaadje bij de ongelovigen aangeleverd worden. Wij mensen zijn verplicht om naar de waarheid te zoeken. Dit geldt ook voor moslims. Dus er is geen excuus als de middelen er zijn om de waarheid te vinden.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    6.473
    18-06-2010

    Jij praat over nu, ik praat over 1000 jaar periode.

    Accepteer je dat in de 1000 jaar mensen die niet wisten ge-excuseerd zijn of niet?

    Vroeger en zelf nu, als iemand niet weet en niet kan onderzoeken , die wordt ge-excuseerd.

    Agreed?

    De realiteit VANDAAG is: de meeste Westerlingen hebben een slechte beeld van Islam maar ze kunnen WEL onderzoeken. De vraag is tot hoevere hun onwetendheid geaccepteerd wordt.

    Dat is nogmaals aan God, niet aan ons om te beslissen.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    55
    10-12-2013

    Wat hebben wij moslims aan deze topic? Helemaal niks.
    Ipv concentreren op hetgeen wij moeten doen en moeten laten krijg je dit niet nuttige info. Het is ons niet van enig voordeel .

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    6.473
    18-06-2010

    Shaykh Muqbel al-Waadi'ie werd gevraagd of de Europeanen 'ahl al-fitrah' zijn en hij zei dat het verschilt per persoon. Een groep kent de ware Islam en verwerpt het , zij zijn geen ahl al-fitrah.

    Hij zegt daarna:



    الناس يختلفون في هذا، الكفار يختلفون في هذا، فمنهم من عرف حقيقة الإسلام فلا يعد من أهل الفترة ، ومنهم من لم يعرف حقيقة الإسلام ، ولم يعرف النبي - صلى الله عليه وعلى آله وسلم -

    وأظن أن الأخ السائل يعيش بين أناس مثقفين عندهم علم عن التاريخ ، وإلا فيوجد في بعض البلاد الكفرية من لا يعرف عن الإسلام شيئا، ولا يعرف عن النبي -صلى الله عليه وعلى آله وسلم- شيئا، ما يعرفون إلا التنفير عن الإسلام وتبغيض الإسلام إلى المجتمع الأوروبي الكافر ، أو إلى غيره، فمثل هؤلاء نرجو أن يشملهم قول الله عز وجل : " وَمَا كُنَّا مُعَذِّبِينَ حَتَّى نَبْعَثَ رَسُولاً " ، وقول الله عز وجل : " وَمَا كَانَ اللَّهُ لِيُضِلَّ قَوْمًا بَعْدَ إِذْ هَدَاهُمْ حَتَّىٰ يُبَيِّنَ لَهُمْ مَا يَتَّقُونَ "


    ".... in sommige landen van ongelovigen zijn mensen die niets over Islam en de Profeet weten.

    De ongelovige samenleving in Europa weet niets van Islam behalve wat hun afkeert en verafschuwt ervan.

    Ik hoop dat zulke mensen onder de Ayah zullen vallen: "En Wij zullen (jullie) niet bestraffen voordat Wij een Boodschapper hebben gezonden (om de boodschap aan jullie uit te leggen)." [Quran 17:15].

    En de Ayah: "En Allah zal nooit een volk laten afdwalen nadat Hij hen geleid heeft, totdat Hij hun duidelijk maakt wat zij moeten vrezen. Voorwaar, Allah is op de hoogte van alles." [9:115].

    http://www.muqbel.net/fatwa.php?fatwa_id=3158

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    6.473
    18-06-2010

    Shaykh Albani , rahimahullaah , zegt :



    قال الألباني- رحمه الله-: لو أن قوما أو ناسا بلغتهم دعوة الإسلام محرفةً .. مغيرةً .. مبدلةً، وبخاصة ما كان منها متعلقًا في أصولها وفي عقيدتها، فهؤلاء الناس أنا أول من يقول إنهم لم تبلغهم الدعوة؛ لأن المقصود ببلوغ الدعوة على صفائها وبياضها ونقائها، أما والفرض الآن أنها بلغتهم مغيرةً مبدلة، فهؤلاء لم تبلغهم الدعوة، وبالتالي لم تقم حجة الله تبارك وتعالى عليهم. انتهى.
    المصدر سلسلة الهدى والنور شريط رقم 364


    "Maar als een volk een verdraaide beeld van Islam krijgt - vooral als het gaat om Usul en Aqaaid - dan ben ik de eerste om te zeggen: deze mensen hebben de boodschap van Islam niet gekregen!!

    Want de bedoeling van het overbrengen van de Da'wah is dat het in haar originele pure vorm aankomt , anders is de boodschap niet aangekomen en God's hujjah (bewijs) tegen hen is niet geleverd."


    Als ik me goed kan herineren , hij zegt dat de hujjah tegen de mensen in het Westen niet is geleverd , want zij hebben de ware gezicht van Islam niet gezien.

    Ik zal zoeken waar ik dat had gelezen.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    6.473
    18-06-2010

    Het is overgeleverd met een 'Sahih' keten in de 'Musnad' van Ahmad (16344):



    أربعة يحتجون يوم القيامة : رجل أصم لا يسمع شيئا ، ورجل أحمق ، ورجل هرم ، ورجل مات في فترة
    فأما الأصم فيقول : رب ، قد جاء الإسلام وما أسمع شيئا
    وأما الأحمق فيقول : رب ، قد جاء الإسلام والصبيان يحذفوني بالبعر
    وأما الهرم فيقول : رب ، لقد جاء الإسلام وما أعقل شيئا
    وأما الذي مات في الفترة فيقول : رب ، ما أتاني لك رسول

    فيأخذ مواثيقهم ليطعنه فيرسل إليهم أن ادخلوا النار ، فوالذي نفس محمد بيده لو دخلوها لكانت عليهم بردا وسلاما


    "Vier soorten mensen zullen op de Dag des Oordeels voor zichzelf opkomen:

    - de dove die niets kon horen
    - de krankzinnige
    - de bejaarde
    - iemand die op Fitrah stierf

    De dove zal zeggen: O mijn Heer, Islam kwam, maar ik hoorde niks ervan!

    De krankzinnige zal zeggen: O mijn Heer, Islam kwam, maar ik werd gepest door kinderen!

    De bejaarde zal zeggen: O mijn Heer, Islam kwam, maar ik begreep er niks van!

    Degene die tijdens Fitrah stierf (of als kind of omdat de boodschap hen niet bereikte) zal zeggen: O mijn Heer, er kwam geen boodschapper naar mij!

    Allaah zal hun belofte van gehoorzaamheid aanvaarden. Hij zal een boodschapper naar hen sturen en zeggen: "Ga het Vuur naar binnen."

    Bij Degene in Wien's Hand Muhammad's ziel is, als zij het binnentreden, dan zullen zij het koel en veilig vinden."

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    6.473
    18-06-2010

    Citaat Geplaatst door mus_lima Bekijk reactie
    Wat hebben wij moslims aan deze topic? Helemaal niks .
    Wat hebben wij moslims aan jou? Hellemaal niks .

  15. #15
    nish teta emzer

    Reacties
    2.320
    08-05-2007

    Citaat Geplaatst door Durani Bekijk reactie
    Begraafplaatsen zijn vol met miljoenen miljoenen doden , die nooit over Islam hebben gehoord , in de afgelopen 1000 jaar:



    In de dark-ages was Europa hellemaal in duisternis kwa kennis. De toegang tot informatie die wij nu hebben , bestond vroeger niet.
    Dit klopt niet. Je hebt het over West-Europa het voormalige West-Romeinse rijk. In Oost-Europa had je het Byzantijnse rijk dat veel verder was dan de Moslims. Zie alleen maar de Aya Sofia dat ze gebouwd hebben. Moslims konden pas 1000 jaar later de Aya Sofia evenaren met de grote moskee van Edirne, Turkije.

    'Oost-Europa' dat zich uitstrekte tot gebieden als het hedendaagse Syrië en Egypte waren op de hoogte van de Islam en de Arabieren.
    Ik kom tot de conclusie dat de kennis der mensen tweedelig is, en dat is al: een waarheid die men niet kan achterhalen en onzin waarvan kennis u niet baten zal.

    Abu-l-Walid al-Waqqashi