1. #1
    Redactie

    Reacties
    73.787
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    Botola Pro: Vijf Raja-supporters komen om het leven na snelwegongeluk

    Waar het in het stadion uitliep op ongeregeldheden waarbij er stoelen in het rond vlogen, kwamen er vlak voor de wedstrijd 5 supporters op verschrikkelijke wijze om het leven.



    De competitiewedstrijd tussen KACM Marrakech en Raja Casablanca (red. 0-3 zege voor de ploeg van Garrido) verliep al rumoerig door supporters die slaags raakten met de politie en waarbij het stadionmeubilair het moest ontgelden, echter voltrok er zich die ochtend een drama wat de Marokkaanse competitie enigszins tekent. Maar liefst 5 supporters van Raja Casablanca kwamen op de snelweg om het leven. Het Marokkaanse medium Le360.ma meldt dat de bestuurder van het voertuig waar zij in reden om onbekende wijze de macht over het stuur verloor en uiteindelijk tegen een vrachtwagen aan botste. Het vijftal overleed ter plekke.

    Het is niet de eerste keer dat supporters in het verkeer om het leven komen, de Marokkaanse competitie staat helaas bol van incidenten waarbij clubsupporters slachtoffer zijn in het verkeer.

    Photocredit: Sport24info.ma

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    283
    05-05-2017

    allahie rhamoem. Wordt echt tijd dat er snel boetes uitgedeeld gaan worden, want de wegen zelf zijn niet het probleem die zijn zeer goed zowel autosnelweg als nationale wegen tussen de grote steden. Dus het zijn de mensen die te veel risico's nemen en niet veilig rijden.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    515
    06-11-2017

    Strenger toezicht op het verschaffen van rijbewijzen mag ook en strengere voorwaarden voor het behalen van rijbewijzen. Het probleem is niet zozeer de infrastructuur maar meer de verrotte mindset van veel mensen, dezelfde soort mindset als die beesten die vandaag stadion kort en klein hebben geslagen bij de wedstrijd tussen Kawkab en Raja

  4. #4
    Verbannen

    Reacties
    4.052
    01-01-2018

    inna lillahi wa inna ilayhi raji3oen

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    8.605
    28-02-2017

    Ligt niet alleen aan de bestuurders ook politie,ik heb een keer meegemaakt snelweg tussen Casa en Marrakech hadden de politie midden in de nacht een barage gezet midden op de snelweg,dus kom daar aan rijden met 120 km per uur en pas de laatste 50 meter zie je een bord dat er controles zijn,ik moest met mijn 120 snelheid vol op de rem dat gewoon rook uit mn banden kwamen als ik niet had gedaan was er fdiha daar gebeurd jarbi salama

  6. #6
    Worldfamous

    Reacties
    25.545
    15-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door TrumpDump Bekijk reactie
    Ligt niet alleen aan de bestuurders ook politie,ik heb een keer meegemaakt snelweg tussen Casa en Marrakech hadden de politie midden in de nacht een barage gezet midden op de snelweg,dus kom daar aan rijden met 120 km per uur en pas de laatste 50 meter zie je een bord dat er controles zijn,ik moest met mijn 120 snelheid vol op de rem dat gewoon rook uit mn banden kwamen als ik niet had gedaan was er fdiha daar gebeurd jarbi salama
    Ik heb het zelfs gehad zonder borden of niks. Een Dacia rechts geparkeerd en agent helemaal links ook nog in de schaduw onder de brug allebei. Ik begon gelijk te zeggen dat wat hun doen illegaal is en een gevaar is zelfs. Wel vriendelijk natuurlijk en een beetje ouwehoeren erbij, anders gaan ze je alsnog naaien met verzinsels. Hij veranderde gelijk van onderwerp en begon mij te vragen of ik een voetballer was, sloeg helemaal nergens op. Hij zei daarna dat ik 150 reed en ik zei dat kan kloppen, maar hoeveel precies. Wist ie niet want zijn apparaat deed niet opnemen alleen naar meten. Almohim hij wilde alleen maar mij waarschuwen en ik mocht gaan.

    Die waren gewoon n t bijbeunen. Tering lijers

  7. #7
    Verbannen

    Reacties
    4.052
    01-01-2018

    Citaat Geplaatst door TrumpDump Bekijk reactie
    Ligt niet alleen aan de bestuurders ook politie,ik heb een keer meegemaakt snelweg tussen Casa en Marrakech hadden de politie midden in de nacht een barage gezet midden op de snelweg,dus kom daar aan rijden met 120 km per uur en pas de laatste 50 meter zie je een bord dat er controles zijn,ik moest met mijn 120 snelheid vol op de rem dat gewoon rook uit mn banden kwamen als ik niet had gedaan was er fdiha daar gebeurd jarbi salama
    hier lieg je die barage doen ze bij een uitrit of een parkeerplaats en niet midden op de weg

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    515
    06-11-2017

    Citaat Geplaatst door LtiFo Bekijk reactie
    hier lieg je die barage doen ze bij een uitrit of een parkeerplaats en niet midden op de weg
    https://www.youtube.com/watch?v=CN6qlzDfuLQ

  9. #9
    Worldfamous

    Reacties
    25.545
    15-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Hhhh precies zo bij mij maar dan onder een brug want was heet. Ik was wel wat relaxer dan deze heethoofd. Je kan die ezels weinig maken maar hun jou ook niet, dus Stay cool. Niks betalen totdat je pv krijgt, vaak staat daar niks hogers dan 100 dirham. En als ze zelf sjoemelen willen ze toch niet schrijven.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    515
    06-11-2017

    Citaat Geplaatst door Handig Bekijk reactie
    Hhhh precies zo bij mij maar dan onder een brug want was heet. Ik was wel wat relaxer dan deze heethoofd. Je kan die ezels weinig maken maar hun jou ook niet, dus Stay cool. Niks betalen totdat je pv krijgt, vaak staat daar niks hogers dan 100 dirham. En als ze zelf sjoemelen willen ze toch niet schrijven.
    Ik kan mij de woede van deze man wel voorstellen. Voor hetzelfde geldt rijdt hij die agent dood of hij raakt van de schrik de macht over de stuur kwijt, echt levensgevaarlijk zulke situaties...

  11. #11
    Worldfamous

    Reacties
    25.545
    15-07-2013

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Orionis91 Bekijk reactie
    Ik kan mij de woede van deze man wel voorstellen. Voor hetzelfde geldt rijdt hij die agent dood of hij raakt van de schrik de macht over de stuur kwijt, echt levensgevaarlijk zulke situaties...
    Op een lege autobaan valt nog mee, in de bergen hebben ze helemaal schijt aan je. Ze doen waar ze zin in hebben, niks kan je doen. Gewoon behandelen als overstekend kind en niks geven. Laat ze maar schrijven is mijn motto, daar hebben ze gewoon geen zin in. Wel als je heethoofd bent, dan trap je ze op de pik. Maar dan nog, die boetes stellen echt niks voor. Marokkanen zijn daarnaast ook bang voor punten, zodra ze door hebben dat je nl rijbewijs hebt geven ze op