1. #76
    MVC Lid

    Reacties
    7.229
    16-09-2014

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Laat ik dit maar niet serieus nemen.
    Nee doe dat inderdaad maar niet. De gedachte dat Nederland ooit een kalifaat zal zijn is inderdaad lachwekkend.

  2. #77
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Prachtig om dit te horen. Inderdaad niet janken en ook niet de schuld geven aan anderen. Ik pleit daarom voor een kalifaat met Sharia wetgeving en hey niet vergeten wat jij zei he. Niet janken en gewoon accepteren zodra dit in de praktijk zal worden gevestigd.
    Nederland is nooit een islamitisch land geweest. Het aantal gelovigen in ons land brokkelt nog steeds verder af, niet alleen onder christenen.
    De meerderheid van de mensen gelooft in geen enkele god.

    Dat zijn de feiten. Helaas menen (veel) gelovigen nog steeds dat toch hun leefregels boven die van de overgrote meerderheid moeten staan.
    Christenen weten inmiddels wel dat die tijd voorbij is.
    Voor groepen moslims ligt dit moeilijker. Zeker omdat hun geloof in feite 24/24 voorschrijft bij alle mogelijke handelingen van mensen was is geboden c.q. geboden.
    De islam veel meer dan christendom alles bepalend is, ook in het openbare leven.

    Natuurlijk mag jij menen dat een Kalifaat en sharia de ideale wijze van leven is. Echter voor moslims!
    Het is niet echt reëel te denken dat autochtone Nederlanders enorm enthousiast zullen zijn om hier een Kalifaat inclusief sharia hier in te voeren.

    Tot die tijd zullen moslims (maar ook christenen) moeten beseffen dat wij hier een hele lange evolutie achter de rug.
    Veel fundamentele zaken uit de cultuur, denkwereld van duizenden jaren geleden achter ons gelaten.
    Het zal dus steeds weer botsingen geven tussen de mores van duizenden jaren geleden en die van hier en nu.

  3. #78
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door Maquis Bekijk reactie
    Nederland is nooit een islamitisch land geweest. Het aantal gelovigen in ons land brokkelt nog steeds verder af, niet alleen onder christenen.
    De meerderheid van de mensen gelooft in geen enkele god.

    Dat zijn de feiten. Helaas menen (veel) gelovigen nog steeds dat toch hun leefregels boven die van de overgrote meerderheid moeten staan.
    Christenen weten inmiddels wel dat die tijd voorbij is.
    Voor groepen moslims ligt dit moeilijker. Zeker omdat hun geloof in feite 24/24 voorschrijft bij alle mogelijke handelingen van mensen was is geboden c.q. geboden.
    De islam veel meer dan christendom alles bepalend is, ook in het openbare leven.

    Natuurlijk mag jij menen dat een Kalifaat en sharia de ideale wijze van leven is. Echter voor moslims!
    Het is niet echt reëel te denken dat autochtone Nederlanders enorm enthousiast zullen zijn om hier een Kalifaat inclusief sharia hier in te voeren.

    Tot die tijd zullen moslims (maar ook christenen) moeten beseffen dat wij hier een hele lange evolutie achter de rug.
    Veel fundamentele zaken uit de cultuur, denkwereld van duizenden jaren geleden achter ons gelaten.
    Het zal dus steeds weer botsingen geven tussen de mores van duizenden jaren geleden en die van hier en nu.
    Jij bent niet in de positie om reële inschattingen te maken.
    Heavy

  4. #79
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Laat ik dit maar niet serieus nemen. Btw je zegt nu letterlijk dat mijn neven(die je niet kent) criminelen zijn als je nu nog niet beseft wat voor smerig bevooroordeelde racist je bent dan weet ik het ook niet.

    Mensen als jij zijn oorzaak voor de stappen die wij zullen nemen.
    Denk dat Baxi z'n boodschap is dat zelfs jij als vrome moslim er waarschijnlijk heel erg beteuterd zou bij staan in dat o zo verheerlijkte en geïdealiseerde kalifaat.

    Het is niet omdat je bij AS Adventure shopt dat je overleeft in de wildernis.
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  5. #80
    MVC Lid

    Reacties
    7.229
    16-09-2014

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Laat ik dit maar niet serieus nemen. Btw je zegt nu letterlijk dat mijn neven(die je niet kent) criminelen zijn als je nu nog niet beseft wat voor smerig bevooroordeelde racist je bent dan weet ik het ook niet.

    Mensen als jij zijn oorzaak voor de stappen die wij zullen nemen.
    Hou het vooral op wij, dan hou ik het erop dat jullie moslims in Nederland het meest zullen lijden onder jouw kalifaat. Waaronder je neven, uiteraard.

    Nu kan je nog cherrypicken, wel eisen op basis van je religie, terwijl je daarnaast alles doet wat haram is. Dan niet meer. Er is een reden dat geen enkele 'moslim' naar het khalifaat is getrokken om gewoon lekker vrij te kunnen zijn.

    Neem jij je stappen maar stoere jongen!

  6. #81
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Jij bent niet in de positie om reële inschattingen te maken.
    Ik baseer mij op de officiele cijfers.

    Kun jij jouw mening onderbouwen dat de meerderheid van de Nederlanders wel in is voor een Kalifaat, invoeren sharia?

  7. #82
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door Baxi Bekijk reactie
    Hou het vooral op wij, dan hou ik het erop dat jullie moslims in Nederland het meest zullen lijden onder jouw kalifaat. Waaronder je neven, uiteraard.

    Nu kan je nog cherrypicken, wel eisen op basis van je religie, terwijl je daarnaast alles doet wat haram is. Dan niet meer. Er is een reden dat geen enkele 'moslim' naar het khalifaat is getrokken om gewoon lekker vrij te kunnen zijn.

    Neem jij je stappen maar stoere jongen!
    Bla bla allemaal bevooroordeelde BS die je nu aan het spugen bent.
    Heavy

  8. #83
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door Maquis Bekijk reactie
    Ik baseer mij op de officiele cijfers.

    Kun jij jouw mening onderbouwen dat de meerderheid van de Nederlanders wel in is voor een Kalifaat, invoeren sharia?
    Je loopt vooruit er bestaat geen eens een campagne plan voor het stichten van een kalifaat in Nederland dus zeggen dat mensen iets niet willen wat nog niet eens bestaat is te gek voor woorden.

    Dus er zijn geen feiten zoals jij ze nu neerlegt.
    Heavy

  9. #84
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door HoBBiT123 Bekijk reactie
    Denk dat Baxi z'n boodschap is dat zelfs jij als vrome moslim er waarschijnlijk heel erg beteuterd zou bij staan in dat o zo verheerlijkte en geïdealiseerde kalifaat.

    Het is niet omdat je bij AS Adventure shopt dat je overleeft in de wildernis.
    Ik ben niet geïnteresseerd in wat jij denkt en zeker niet hoe je de racisme van Baxi probeert recht te praten.
    Heavy