1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    4
    22-10-2017

    'Berbers' zijn ongeveer kwart Zuid-Europees.

    Graag gedaan.

  2. #2
    -

    Reacties
    106
    25-10-2012

    Nah. Berbers zijn Berbers. Genetische overeenkomsten met Zuid-Europeanen zijn logisch, maar Berbers lijken me redelijk geïsoleerd ten op zichte van andere volkeren en daarnaast een op zichzelf staand volk.
    -

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    2.536
    22-06-2014

    Mooi toch. Zoiets heet diversiteit. Dat maakt Marokko een mooi en sterk land.

    Het gaat er uiteindelijk om dat je je Marokkaanse-Islamitische identiteit op nummer 1 zet.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    4
    22-10-2017

    Imazighen uit Noord Marokko bedoel ik dan, die zijn een mixje.

    Ik heb trouwens 1,5% DNA uit Nigeria (ik ben 1,5% Toeareg berber).

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    4
    22-10-2017

    Citaat Geplaatst door ZekkieIsBack Bekijk reactie
    dus je bent een ander soort zandnegerin

    De huidskleur zal het niet zijn, want ik ben kaulo wit en verbrand bij 20 graden.
    Het heeft me denk ik wel die mooie pijpenkrullen bezorgd.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    4
    22-10-2017

    Citaat Geplaatst door ZekkieIsBack Bekijk reactie
    een kaulo is niet bepaald wit.
    Die pijpkrullen kunnen betekenen dat je joods bloed hebt, gadver.
    Ik ben een ander niveau wit: ik geef licht, net een lamp.
    Die heb ik sowieso, mijn overoverovergrootvaders waren joden uit Andalusië.

  7. #7
    Adouz ♡

    Reacties
    696
    21-03-2014

    De oude Berbers hadden oorlogen en contacten met de oude Grieken en Romeinen. Daar zal vast dat genetische component vandaan komen, maar een kwart is best heel veel. Heb je een bron?
    لا يعاب المرء على فقره أو شكله فليس له في ذلك حول ولا قوة إنما يعاب عليه قبح لسانه ودناءة أخلاقه

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    4
    22-10-2017

    Citaat Geplaatst door ZekkieIsBack Bekijk reactie
    Volgensmij heb je gewoon radioactieve puinhoop ingenomen..
    Ik heb het ook niet bedacht. Over een opa vertellen mijn ouders dat hij een neus had zo groot als een koffiemok.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    2.536
    22-06-2014

    Citaat Geplaatst door Nabila1990 Bekijk reactie
    De oude Berbers hadden oorlogen en contacten met de oude Grieken en Romeinen. Daar zal vast dat genetische component vandaan komen, maar een kwart is best heel veel. Heb je een bron?
    Berbers waren op een gegeven moment speciale stoottroepen van de Romeinen geweest. Dat is wel zo. Qua gelaatsstrekken en neuzen komen de Romeinen en berbers wel met elkaar overeen.

  10. #10
    Adouz ♡

    Reacties
    696
    21-03-2014

    Dat geloof ik best. Maar 25% ?
    لا يعاب المرء على فقره أو شكله فليس له في ذلك حول ولا قوة إنما يعاب عليه قبح لسانه ودناءة أخلاقه

  11. #11
    -

    Reacties
    106
    25-10-2012

    Citaat Geplaatst door Liberia Bekijk reactie
    Imazighen uit Noord Marokko bedoel ik dan, die zijn een mixje.

    Ik heb trouwens 1,5% DNA uit Nigeria (ik ben 1,5% Toeareg berber).
    Ik betwijfel in hoeverre die DNA-tests je afkomst nauwkeurig kunnen bepalen.

    Ik heb 30-40% Zuid-Europees DNA en ik heb een Spaanse achternaam, maar Spaanse voorouders lijkt me nog steeds bullshit. Met zo'n hoog percentage zou je niet in al te veel generaties terug een Spaanse voorouder moeten hebben.










    Ik ga vandaag een 23andme test opsturen, zodat ik m'n haplogroepen kan achterhalen. Daar ben ik wel echt heel benieuwd naar.

    Maar ja, verder praat ik zonder kennis, dus neem maar niet te veel van mij aan. Uiteindelijk is elk volk wel gemixt. Verder sowieso Tamazight zi oer, ighssan 'd idammen.
    -

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    4
    22-10-2017

    Mijn 25% heb ik van mijn DNA test. En dat zal vergelijkbaar zijn met andere berbers met een lichte huidskleur en families waar lichtgekleurd haar en lichte oogkleuren in voorkomen.

  13. #13
    -

    Reacties
    106
    25-10-2012

    Citaat Geplaatst door Liberia Bekijk reactie
    Mijn 25% heb ik van mijn DNA test. En dat zal vergelijkbaar zijn met andere berbers met een lichte huidskleur en families waar lichtgekleurd haar en lichte oogkleuren in voorkomen.
    Welke DNA-test heb je gedaan?
    -

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    537
    24-09-2016

    DNA test is echt bullshit.
    I was told i was dangerous..i asked why? they said ''because you dont need anyone. ''That's when i smiled.

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    4
    22-10-2017

    Citaat Geplaatst door Siyem Bekijk reactie
    Welke DNA-test heb je gedaan?
    Zelfde als die van jou, ook van myheritage, maar mijn schemaatje ziet er anders uit dan de jouwe. Ik vind het echt heel interessant en het is nauwkeuriger dan je denkt.
    Een vriendin van mijn zus heeft 'm ook gedaan. Haar moeder is half Nederlands en half Curacaos (ik weet niet hoe je het typt ) moheem dat deel van 'curaçao' had afrikaans dna en dat heeft weer met de slavernij te maken!