1. #31
    MVC Lid

    Reacties
    3.283
    12-03-2017

    Citaat Geplaatst door ejsnah Bekijk reactie
    Wie vertegenwoordigt Denk nu eigenlijk: Turkse Turken of Turkse Nederlanders ?

    Kuzu op de Turkse webtv Ahaber:

    „Ik wil expliciet een oproep doen aan de staatsburgers (van Turkije) in Nederland: we moeten de kandidaten met een Turkse achtergrond binnen partijen als VVD en D66 vragen: ’Wat vinden jullie van deze kwestie (de Armeense genocide, red.)?’”, zegt Kuzu. „De (Turkse) staatsburgers zijn sowieso van mening dat het erkennen van zoiets onacceptabel is voor ons.”

    Kuzu bekritiseerde verder gebeurtenissen uit de geschiedenis van Nederland, zoals „slavenhandel en uitbuiting”. Hij noemt politieke partijen die dat negeren, maar wel de Armeense genocide erkennen „hypocriet”. Hij omschrijft „het feit dat Nederland de Armeense genocide per se wil erkennen, terwijl het land wandaden in de eigen geschiedenis weigert onder ogen te zien en te erkennen” als „huichelachtig.”

    https://www.telegraaf.nl/nieuws/1714...r-tweede-kamer
    Kuzu liegt een beetje boel , Nederland erkent (ook officeel) wel het slavernijverleden.

    Het is volgens Manusama lastig te bepalen wanneer Nederland het internationaal recht schond met de slavernij. Tot nu toe houdt Nederland het bij een erkenning. Op de VN-conferentie tegen racisme in 2001 zei toenmalig minister Roger van Boxtel dat Nederland ‘het grote onrecht erkent’.

  2. #32
    ondertitel?

    Reacties
    19.142
    12-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door ejsnah Bekijk reactie
    Tijdens het Kamerdebat over de Armeense genocide heeft de beveiliging een groep Turkse mannen weggestuurd van de publieke tribune, onder hen DENK-Kamerlid Öztürk. Het clubje stoorde het debat omdat het te luidruchtig in gesprek was. Het gezelschap gaf gehoor aan de fatsoensoproep en vervolgde de conversatie even later in het Turks in het koffiehuis van de Tweede Kamer. Ook partijleider Kuzu schoof later aan.

    Öztürk beklaagde zich over het ingrijpen door Kamervoorzitter Arib: „Ze let altijd op mij. Ik schudde alleen wat handen!”

    Denk is als enige politieke partij in de Tweede Kamer tegen het erkennen van de Armeense genocide door de Turken.

    https://www.telegraaf.nl/video/17086...kamer-uitgezet

    https://www.telegraaf.nl/nieuws/1708...d-stoort-debat
    Publieke tribune de boel verstoren is eruit gezet worden, ongeacht wie je bent. Hij moet dus niet zo piepen, hij heeft het zelf gedaan. Aan de andere kant slachtoffer uithangen is wel het thema van die partij.
    Disclaimer: Berichten zijn geen provocatie anders dan die tot een volwassen vorm van discussie. Ook is het bericht niet racistisch bedoeld. Generalisaties zijn voor communicatie gemak, niet iedereen geld dus. Er is geen sprake dat de ene mening meer waard is dan de ander, echter om discussie redenen word dit wel als zodanig voorgedragen. De schrijven verenigd zich niet altijd met de tekst.

  3. #33
    MVC Lid

    Reacties
    3.283
    12-03-2017

    Citaat Geplaatst door Abdul_Karim Bekijk reactie
    Publieke tribune de boel verstoren is eruit gezet worden, ongeacht wie je bent. Hij moet dus niet zo piepen, hij heeft het zelf gedaan. Aan de andere kant slachtoffer uithangen is wel het thema van die partij.
    de telegraaf overdrijft in de titel en jij leest maar half

    Het gezelschap gaf gehoor aan de fatsoensoproep en vervolgde de conversatie even later in het Turks in het koffiehuis van de Tweede Kamer

    Dat ozturk zich beklaagd als een ware calimero moet ozturk zlef weten, hij lijkt wat dat betreft wel op een baudet of wilders die ook altijd janken als ze terecht terecht gewezen worden.

  4. #34
    MVC Lid

    Reacties
    2.017
    05-03-2017

    Citaat Geplaatst door Neoborn Bekijk reactie
    Kuzu liegt een beetje boel , Nederland erkent (ook officeel) wel het slavernijverleden.

    Het is volgens Manusama lastig te bepalen wanneer Nederland het internationaal recht schond met de slavernij. Tot nu toe houdt Nederland het bij een erkenning. Op de VN-conferentie tegen racisme in 2001 zei toenmalig minister Roger van Boxtel dat Nederland ‘het grote onrecht erkent’.
    De wonderen zijn de wereld nog niet uit, ik ben het grotendeels met je eens.

  5. #35
    MVC Lid

    Reacties
    3.283
    12-03-2017

    Citaat Geplaatst door Fromage Bekijk reactie
    De wonderen zijn de wereld nog niet uit, ik ben het grotendeels met je eens.
    je bent het eens met feiten zelfs als ik het zeg

    de wonderen zijn inderdaad de wereld nog niet uit.

  6. #36
    MVC Lid

    Reacties
    1.614
    01-11-2014

    Citaat Geplaatst door Fromage Bekijk reactie
    De wonderen zijn de wereld nog niet uit, ik ben het grotendeels met je eens.
    Citaat Geplaatst door Neoborn Bekijk reactie
    je bent het eens met feiten zelfs als ik het zeg

    de wonderen zijn inderdaad de wereld nog niet uit.
    Wie iets zegt is in jouw denkwereld blijkbaar van doorslaggevend belang

  7. #37
    MVC Lid

    Reacties
    4.737
    12-06-2015

    Citaat Geplaatst door -oushen- Bekijk reactie
    Het is zo.

    Je pleegt takfir en je bent een takfiri en niet andersom.

    Och, de strekking leek me wel duidelijk. Was mij in ieder geval duidelijk.
    Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan!

  8. #38
    MVC Lid

    Reacties
    3.283
    12-03-2017

    Citaat Geplaatst door Redbad Bekijk reactie
    Wie iets zegt is in jouw denkwereld blijkbaar van doorslaggevend belang
    als een minister op een officiele VN bijeenkomst dit zegt

    "Op de VN-conferentie tegen racisme in 2001 zei toenmalig minister Roger van Boxtel dat Nederland ‘het grote onrecht erkent’

    over het slavernijverleden is dat inderdaad van doorslaggevend belang mbt het feit dat Nederland het slavernijverleden erkent.

    (Nederland heeft overigens nog niet officieel spijt betuigt)

  9. #39
    MVC Lid

    Reacties
    1.094
    20-03-2017

    Citaat Geplaatst door Neoborn Bekijk reactie
    Overigens best wel hypocriet van Denk dat ze wel het verleden van Nederland aan de kaak willen stellen (terecht) maar het verleden van Turkije in de doofpot willen stoppen.

    ongeloofwaardig cubje dat Denk.
    Wat een nuance op eens voor deze demagogische polariserende fascistische haat Turken.
    No religions of the world is higher than humanity.

  10. #40
    Bijna Lid

    Reacties
    2.753
    23-10-2014

    Denk
    Steeds meer moslimjongeren stemmen niet of ze stemmen op denk en ze overtuigen hun ouders om hetzelfde te doen.
    Een goede trend in mijn ogen die moet worden toegejuicht.

  11. #41
    MVC Lid

    Reacties
    7.332
    15-09-2015

    Citaat Geplaatst door macro201 Bekijk reactie
    Denk
    Steeds meer moslimjongeren stemmen niet of ze stemmen op denk en ze overtuigen hun ouders om hetzelfde te doen.
    Een goede trend in mijn ogen die moet worden toegejuicht.
    Dus nu vindt je gaan stemmen wel weer ineens goed?

    Jij weet ook echt niet meer wat je wilt,he?

    Zoals de wind staat, staat jou petje.

  12. #42
    MVC Lid

    Reacties
    1.094
    20-03-2017

    Citaat Geplaatst door Reallover Bekijk reactie
    Dit is een politieke zet om stemmen te krijgen.
    DENK heeft hierover goed "geDENKt"
    (gedacht)
    Ik kan je wel verzekeren het trekt geen andere minderheden aan.
    Het keert eerder af ze bekennen nu openlijk wat ze zijn een polariserende demagogische turkenpartij.
    No religions of the world is higher than humanity.

  13. #43
    Wrbrdr zndr brd

    Reacties
    4.654
    13-02-2007

    Citaat Geplaatst door MNL-CSI Bekijk reactie
    Bij ons thuis stemmen ze in maart allemáál op DENK.

    Nu hebben wij moslims hier in Nederland eindelijk een stem.
    Maar wel een stem die een roepende in de woestijn zal zijn ...

    Je krijgt in de Tweede Kamer of in een gemeenteraad
    alleen iets voor elkaar als je kunt samenwerken,
    compromissen kunt sluiten, elkaar iets gunt, etc.
    Een voorstel moet immers met meerderheid van stemmen worden aangenomen.

    Met Denk zullen de andere partijen, net als met de PVV,
    niet willen samenwerken omdat ze te radicaal zijn en iedereen tegen de schenen schoppen.
    Geen enkel programmapunt van Denk zal dus gerealiseerd worden.

    Denk zou beter, net als Nida, het compromis kunnen zoeken
    en niet meer voortdurend op de man spelen en in de slachtofferrol kruipen.
    Maar Denk bespeelt liever, net als de PVV, de onderbuikgevoelens van haar gefrustreerde aanhang
    dan dat ze daadwerkelijk belangrijke zaken voor elkaar probeert te krijgen ...

  14. #44
    MVC Lid

    Reacties
    3.283
    12-03-2017

    Citaat Geplaatst door ejsnah Bekijk reactie
    Maar wel een stem die een roepende in de woestijn zal zijn ...

    Je krijgt in de Tweede Kamer of in een gemeenteraad
    alleen iets voor elkaar als je kunt samenwerken,
    compromissen kunt sluiten, elkaar iets gunt, etc.
    Een voorstel moet immers met meerderheid van stemmen worden aangenomen.

    Met Denk zullen de andere partijen, net als met de PVV,
    niet willen samenwerken omdat ze te radicaal zijn en iedereen tegen de schenen schoppen.
    Geen enkel programmapunt van Denk zal dus gerealiseerd worden.

    Denk zou beter, net als Nida, het compromis kunnen zoeken
    en niet meer voortdurend op de man spelen en in de slachtofferrol kruipen.
    Maar Denk bespeelt liever, net als de PVV, de onderbuikgevoelens van haar gefrustreerde aanhang
    dan dat ze daadwerkelijk belangrijke zaken voor elkaar probeert te krijgen ...
    Je vergeet een partij in dit rijtje

    Fascisten Van Denhaag (Fvd)

  15. #45
    Bijna Lid

    Reacties
    2.753
    23-10-2014

    Citaat Geplaatst door Habibi88 Bekijk reactie
    Dus nu vindt je gaan stemmen wel weer ineens goed?

    Jij weet ook echt niet meer wat je wilt,he?

    Zoals de wind staat, staat jou petje.
    Ik persoonlijk stem niet en heb al wat mensen overtuigd die gewoonlijk op de pvda stemmen om ook niet meer te stemmen.
    Het zou je verbazen hoe weinig mensen weten als het gaat om standpunten over Israel en de Islam in de politiek.
    Je hoeft ze slechts een paar citaten en video's te laten zien en ze laten het stemmen ook achter zich.
    Met denk heb ik geen problemen.