1. #31
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door HoBBiT123 Bekijk reactie
    Er is niks voor mij hier om wel of niet in te slagen. Er zijn geen prijzen te winnen of te verliezen.
    Dit is een discussieforum, wat betekent dat er gediscussieerd wordt. Vrijwillig.
    Soms is er consensus, soms niet.

    Jouw ad hominems zijn infantiel. Ben jij diegene die enkele maanden geleden de intentie had een speakers corner in NL te faciliteren?
    Probeer misschien eerst even een ballenbad.
    Speakers corner is een platform waar mensen vrij met elkaar kunnen discussiëren,debatteren of preken wat zij als waar en vals achten. Waar mensen met oprechtheid in hun hart kunnen reiken naar een vruchtbaar gesprek met het tegen partij.

    Maar ook daar zijn er types zoals jij die komen met een agenda om doelgericht aaan te vallen in vorm van een topic onderwerp en doel daarin. Accepteer gewoon mijn conclusie over jou dat jij niet in staat bent oprecht te wezen in je intenties over het bezoek van Marokko.nl

    Kap toch eens telkens op zoek te gaan naar een Moslim waar je als een bloedzuiger de energie uit hem wilt halen en achterlaten met twijfels. Wij hebben geen interesse in je dwaling en misleiding dus loop gewoon door.
    Heavy

  2. #32
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Speakers corner is een platform waar mensen vrij met elkaar kunnen discussiëren,debatteren of preken wat zij als waar en vals achten. Waar mensen met oprechtheid in hun hart kunnen reiken naar een vruchtbaar gesprek met het tegen partij.

    Maar ook daar zijn er types zoals jij die komen met een agenda om doelgericht aaan te vallen in vorm van een topic onderwerp en doel daarin. Accepteer gewoon mijn conclusie over jou dat jij niet in staat bent oprecht te wezen in je intenties over het bezoek van Marokko.nl

    Kap toch eens telkens op zoek te gaan naar een Moslim waar je als een bloedzuiger de energie uit hem wilt halen en achterlaten met twijfels. Wij hebben geen interesse in je dwaling en misleiding dus loop gewoon door.
    Jij koos ervoor deze topic niet te negeren. Loop jij in het vervolg gewoon door. Pretentieuze wannabe-heiland.
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  3. #33
    MVC Lid

    Reacties
    6.685
    09-03-2013

    Citaat Geplaatst door HoBBiT123 Bekijk reactie
    Ik had dit artikel nog niet gelezen. Bedankt.
    Hij zegt overigens meer interessante en juiste dingen dan wat jij aanstipt.
    De zielen zijn net als huurlingen.

    Hij zegt inderdaad best veel. Ik ben voor het hervormen van de samenleving en het baseren van een samenleving op islamitische principes. Wat hij noemt zijn geen islamitisch uitgangspunten. Het zijn de gangbare westerse uitgangspunten waar hij verliefd op is geworden. Vervolgens komt hij naar de islam toe en zegt hij "islam, jij bent ook wel zo hoor." Maar de islam is niet zoals hij het ziet. Ook niet als je de geest van de Qoeraan neemt in plaats van de tekst ervan.

    Als iemand zou zeggen dat als je Mein Kampf niet letterlijk neemt en maar volgens de geest ervan leest dat je dat begrijpt dat Hitler wilt zeggen dat joden eigenlijk goede mensen zijn en dat alles wel goed is zo, zou iemand dat accepteren? Nee, natuurlijk niet.

    Waarom doet iedereen dan oogkleppen op als een of ander "buttom-up" imaampje dezelfde dingen doet? Dit, terwijl hij laat doorschemeren liever meer westerse filosofen te willen citeren tijdens zijn vrijdagspreek.
    "Veel mensen die in een rolstoel rijden hebben een ongeval gehad, dus rijden met een rolstoel is gevaarlijk."

  4. #34
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door Mouwaysie Bekijk reactie
    De zielen zijn net als huurlingen.

    Hij zegt inderdaad best veel. Ik ben voor het hervormen van de samenleving en het baseren van een samenleving op islamitische principes. Wat hij noemt zijn geen islamitisch uitgangspunten. Het zijn de gangbare westerse uitgangspunten waar hij verliefd op is geworden. Vervolgens komt hij naar de islam toe en zegt hij "islam, jij bent ook wel zo hoor." Maar de islam is niet zoals hij het ziet. Ook niet als je de geest van de Qoeraan neemt in plaats van de tekst ervan.

    Als iemand zou zeggen dat als je Mein Kampf niet letterlijk neemt en maar volgens de geest ervan leest dat je dat begrijpt dat Hitler wilt zeggen dat joden eigenlijk goede mensen zijn en dat alles wel goed is zo, zou iemand dat accepteren? Nee, natuurlijk niet.

    Waarom doet iedereen dan oogkleppen op als een of ander "buttom-up" imaampje dezelfde dingen doet? Dit, terwijl hij laat doorschemeren liever meer westerse filosofen te willen citeren tijdens zijn vrijdagspreek.
    Hoe Benhaddou zijn ratio verzoent met zijn religie is aan hem. Niet aan mij, niet aan jou.

    Sluit de moraal achter 'polarisatie, wetgeving, veroordeling' uit de Koran, de moraal van een profeet , een volk , naadloos aan bij die van een sociopaat als Hitler?
    Ik vertrouw op Benhaddou's oordeelkundig en moreel vermogen - en dat van gelijkgestemden - om substantieel meer goeds in de Koran te herkennen dan wat van 'Mein kampf' kan verwacht worden.

    Waarom zou hij de Islam niet zien zoals hij is? Dat zien die voortrekkers en aanhangers van die paar tientallen strekkingen ook. De Islam zoals die is. Divers. Er is voor elk wat wils.
    Je kan er een samenleving mee verbeteren, laten exelleren. Of slopen.
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein