1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    342
    20-01-2013

    Wat zouden de dames hier bruidschat willen? Wel eerlijk zijn

    Wat zouden de dames hier bruidschat willen? Wel eerlijk antwoorden.

    A. Tussen € 0 en € 1000
    B. Tussen € 1000 en € 2000
    C. Tussen € 2000 en € 3000
    D. Meer als € 3000
    E. Wat de man aan kan

  2. #2
    Adouz ♡

    Reacties
    696
    21-03-2014

    Eerlijk, 2000 vind ik meer dan genoeg.
    لا يعاب المرء على فقره أو شكله فليس له في ذلك حول ولا قوة إنما يعاب عليه قبح لسانه ودناءة أخلاقه

  3. #3
    Be happy

    Reacties
    26.428
    08-02-2009

    MVC Premium MVC Premium
    3000. Dat is ook wat ik gekregen had Hihi
    Trotse mama ♡♡

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    2.083
    28-10-2015

    Islamitisch gezien: De bruidsschat moet zo simpel mogelijk worden gehouden. De Profeet (sallAllahu 'alayhi wa salaam) heeft gezegd: "Het beste huwelijk is dat wat het gemakkelijkst gemaakt wordt." Overgeleverd door Ibn Hibban, geclassificeerd als sahih door al-Albaani in Sahih al-Jaami', 3300.

    Shaykh al-Islam [Ibn Taymiyyah] heeft in Majmu' al-Fataawa (31/194) gezegd:
    Degene die de mahr van zijn dochter wil verhogen en meer wil vragen dan aan de dochters van de Boodschapper van Allah (sallAllahu 'alayhi wa salaam) gegeven werd (terwijl zij in alle aspecten de beste vrouwen van deze wereld waren), is een onwetende dwaas. Hetzelfde geldt voor meer vragen dan aan de Moeders van de Gelovigen gegeven werd. Dit geldt zelfs voor degene die het goed heeft en het kan veroorloven. Degene die arm is, zou geen mahr moeten geven die groter is dan wat hij zonder moeilijkheden kan veroorloven.

    Tot slot wil ik nog zeggen dat mensen bezeten zijn dat ze meegaan met de trend. Waar blijft hun mannelijkheid, krijgen ze het niet gevoel dat ze een vrouw 'kopen'. Nee, mijn vrouw gaat niks krijgen en zal ook niks krijgen. Als zij bang is om te scheiden zal ik haar vertellen 'Well my mind is to marry and never to part'. En natuurlijk, als we ooit scheiden, zou ik haar nooit in een diepe put laten vallen.

  5. #5
    Bijna Lid

    Reacties
    8.798
    11-11-2011

    Citaat Geplaatst door NBDC Bekijk reactie
    Islamitisch gezien: De bruidsschat moet zo simpel mogelijk worden gehouden. De Profeet (sallAllahu 'alayhi wa salaam) heeft gezegd: "Het beste huwelijk is dat wat het gemakkelijkst gemaakt wordt." Overgeleverd door Ibn Hibban, geclassificeerd als sahih door al-Albaani in Sahih al-Jaami', 3300.

    Shaykh al-Islam [Ibn Taymiyyah] heeft in Majmu' al-Fataawa (31/194) gezegd:
    Degene die de mahr van zijn dochter wil verhogen en meer wil vragen dan aan de dochters van de Boodschapper van Allah (sallAllahu 'alayhi wa salaam) gegeven werd (terwijl zij in alle aspecten de beste vrouwen van deze wereld waren), is een onwetende dwaas. Hetzelfde geldt voor meer vragen dan aan de Moeders van de Gelovigen gegeven werd. Dit geldt zelfs voor degene die het goed heeft en het kan veroorloven. Degene die arm is, zou geen mahr moeten geven die groter is dan wat hij zonder moeilijkheden kan veroorloven.

    Tot slot wil ik nog zeggen dat mensen bezeten zijn dat ze meegaan met de trend. Waar blijft hun mannelijkheid, krijgen ze het niet gevoel dat ze een vrouw 'kopen'. Nee, mijn vrouw gaat niks krijgen en zal ook niks krijgen. Als zij bang is om te scheiden zal ik haar vertellen 'Well my mind is to marry and never to part'. En natuurlijk, als we ooit scheiden, zou ik haar nooit in een diepe put laten vallen.
    Een bruidsschat is een verplichting, dus je moet wat geven. Het hoeft niet perse in de vorm van geld.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    1.405
    14-10-2015

    Een basis om iets op te bouwen. Of wat je kunt gebruiken in nood bv.

    Nu ik zelf werk en wat heb opgebouwd zou ik geen behoefte hebben aan een som geld. Ik heb liever van dat bedrag een mooie eeuwig verrassing in de vorm van een herinnering. Samen op umrah of een lange vakantie naar een bestemming waar je niet snel voor kiest vanwege de financiën, maar nu ruimte geeft. Zoiets is onbetaalbaar. Dat je echt kunt genieten zonder te moeten denken aan budget.

  7. #7

    Reacties
    6.670
    11-05-2010

    Citaat Geplaatst door NBDC Bekijk reactie
    Islamitisch gezien: De bruidsschat moet zo simpel mogelijk worden gehouden. De Profeet (sallAllahu 'alayhi wa salaam) heeft gezegd: "Het beste huwelijk is dat wat het gemakkelijkst gemaakt wordt." Overgeleverd door Ibn Hibban, geclassificeerd als sahih door al-Albaani in Sahih al-Jaami', 3300.

    Shaykh al-Islam [Ibn Taymiyyah] heeft in Majmu' al-Fataawa (31/194) gezegd:
    Degene die de mahr van zijn dochter wil verhogen en meer wil vragen dan aan de dochters van de Boodschapper van Allah (sallAllahu 'alayhi wa salaam) gegeven werd (terwijl zij in alle aspecten de beste vrouwen van deze wereld waren), is een onwetende dwaas. Hetzelfde geldt voor meer vragen dan aan de Moeders van de Gelovigen gegeven werd. Dit geldt zelfs voor degene die het goed heeft en het kan veroorloven. Degene die arm is, zou geen mahr moeten geven die groter is dan wat hij zonder moeilijkheden kan veroorloven.

    Tot slot wil ik nog zeggen dat mensen bezeten zijn dat ze meegaan met de trend. Waar blijft hun mannelijkheid, krijgen ze het niet gevoel dat ze een vrouw 'kopen'. Nee, mijn vrouw gaat niks krijgen en zal ook niks krijgen. Als zij bang is om te scheiden zal ik haar vertellen 'Well my mind is to marry and never to part'. En natuurlijk, als we ooit scheiden, zou ik haar nooit in een diepe put laten vallen.
    Niks geven als manzijnde is wel mannelijk? Romantici van tegenwoordig..
    Een bruidschat is verplicht om je huwelijk te kunnen voltrekken. Je kunt ook iets kleins geven.

  8. #8
    offline

    Reacties
    476
    03-02-2013

    .
    Without doubt E,
    hopend dat zijn keus met zijn hart wordt gemaakt en dat hij de bruidsschat niet als een last ziet maar het graag doet
    om Allah te gehoorzamen.
    My words are my property.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    108
    15-09-2017

    Echte cuties hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    209
    17-04-2017

    Citaat Geplaatst door miss_imane Bekijk reactie
    Waar was je mannelijkheid toen je met geld strooide in clubs ? Nu zogenaamd de Islam erbij halen, misbruiken en verdraaien..nee jochie zo werkt dat niet. De feiten hebben je ingehaald, toen mannen aan het sparen waren was jij je tijd aan het verdoen en nu ben je opeens imam.

    Ontopic ik ga binnenkort trouwen en heb 6 duizend gekregen. Met mij hoefde hij niet te onderhandelen onderhandelen doen mannen onder elkaar maar jij bent izan dat is duidelijk. Geef jij je zus maar gratis weg bij ons is dat not done.
    Wat een taal ongelooflijk

  11. #11
    Verbannen

    Reacties
    139
    19-09-2011

    Citaat Geplaatst door Prospectus Bekijk reactie
    Jij bent za3ma de tolk-vertaler.
    Moet ik het nog verduidelijken?
    De feiten halen mensen nu in. Toen mannen en vrouwen trouwden, kinderen kregen, leefden velen erop los. Nu zijn ze ouder, geen vrouw/man, kinderen en denken ze o jee geen goede keuzes gemaakt dus wat doen ze. Ik beperk me even tot vrouwen die gaan naar de moskee praktiseren strooien met ahadith en al en proberen aan de man te komen. Vraag vooral niet naar haar verleden want only Allah can judge me..maar wanneer dat niet werkt gaan ze huwelijken proberen te dwarsbomen en als dat ook niet lukt zoeken ze Victims zoals jou de tolk-vertaler die in die hypocriete praatjes trapt en uiteindelijk met een erjoer als jou trouwt, want alleen golddiggers willen bruidsschat.Happy end
    MaachaAllah broeders en zusters van deze tijd

    Opmerking: is zeker niet hoogmoedig bedoelt, we maken allemaal fouten maar waag het niet om de islam te misbruiken voor persoonlijke doeleinden. Fouten gemaakt door lifestruggles enzo ok maar bewust hoereren en dan vervolgens verschuilen achter sunnah islam enzo moet je niet mee aan komen zetten. En dan hele praatjes over bruidsschat..onze moeders kregen ook een bruidsschat oh wacht die waren niet van de ahadith misbruiken en only Allah can judge me.

    Mooie taal vind je ook niet
    Trek je niks aan van chmeyt

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    209
    17-04-2017

    Citaat Geplaatst door Prospectus Bekijk reactie
    Jij bent za3ma de tolk-vertaler.
    Moet ik het nog verduidelijken?
    De feiten halen mensen nu in. Toen mannen en vrouwen trouwden, kinderen kregen, leefden velen erop los. Nu zijn ze ouder, geen vrouw/man, kinderen en denken ze o jee geen goede keuzes gemaakt dus wat doen ze. Ik beperk me even tot vrouwen die gaan naar de moskee praktiseren strooien met ahadith en al en proberen aan de man te komen. Vraag vooral niet naar haar verleden want only Allah can judge me..maar wanneer dat niet werkt gaan ze huwelijken proberen te dwarsbomen en als dat ook niet lukt zoeken ze Victims zoals jou de tolk-vertaler die in die hypocriete praatjes trapt en uiteindelijk met een erjoer als jou trouwt, want alleen golddiggers willen bruidsschat.Happy end
    MaachaAllah broeders en zusters van deze tijd

    Opmerking: is zeker niet hoogmoedig bedoelt, we maken allemaal fouten maar waag het niet om de islam te misbruiken voor persoonlijke doeleinden. Fouten gemaakt door lifestruggles enzo ok maar bewust hoereren en dan vervolgens verschuilen achter sunnah islam enzo moet je niet mee aan komen zetten. En dan hele praatjes over bruidsschat..onze moeders kregen ook een bruidsschat oh wacht die waren niet van de ahadith misbruiken en only Allah can judge me.

    Mooie taal vind je ook niet
    Heb jij hasj gerookt?

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    5.832
    30-09-2013

    Citaat Geplaatst door Marocaine001 Bekijk reactie
    E.
    shno?
    If you 'don't know', Allah knows.

  14. #14
    Verbannen

    Reacties
    139
    19-09-2011

    Citaat Geplaatst door Tolkvertaler Bekijk reactie
    Heb jij hasj gerookt?
    Achter je pc durf je wel kom dat over haar in mijn gezicht zeggen chmet

  15. #15
    Bijna Lid

    Reacties
    494
    24-04-2017

    Citaat Geplaatst door fikri76 Bekijk reactie
    Achter je pc durf je wel kom dat over haar in mijn gezicht zeggen chmet
    ben je verliefd?