1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    545
    23-03-2017

    Citaat Geplaatst door romais Bekijk reactie
    Waarom kom jij met Engelse vertalingen? Je begrijpt toch wel dat dat niet de Quran is maar een interpretatie daarvan? Waarom volg je dat? Waarom volg je überhaupt de Quran als deze door mensen is overgeleverd? Wat is jouw bewijs dat de Quran die we nu hebben overgeleverd is door de Profeet? Je volgt enerzijds wel de Quran die de sahaba hebben overgeleverd en vertrouwd hun hierin blind en anderzijds geloof je dat ze hebben gelogen mbt de ahadith? Kifesh? En je gelooft ook dat Allaah niet alwetend is toen hij de sahaba in de quran verheven heeft. Hoe dan allemaal?
    Ik volg geen engelse vertalingen, ik post hier de Quran verzen in het arabisch bovenaan. Jammer dat je blijft liegen.

    Voor de 3e keer, je zegt dat de overleveringsketen van Quran en ahadith gelijk zijn, wat is jouw bewijs?

    Gir in sha Allah.

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    545
    23-03-2017

    Citaat Geplaatst door DubbD Bekijk reactie
    Je gaat eerst wel op mij argumenten en vervolgens wil je er niet meer over praten omdat ik je logisch beantwoord? Ik heb jou vraag beantwoord heb zelfs meerdere verzen voor je geplaatst.. Logisch nadenken is een onderdeel van het geloof dan blinde aannames.

    Leg een uit waarom ik je vraag niet beantwoord heb, ik denk dat het duidelijk voor iedereen is. Ik zal het kort samenvatten voor je...
    Wanneer Allah Subhanahu wa ta'alā ons commandeert hem te gehoorzamen EN de profeet Sallalahu Aleyhi wa Salam dan doe ik dat, de vraag is dan hoe kan ik de profeet Sallalahu Aleyhi wa Salam gehoorzamen wanneer de Quran de woord van Allah Subhanahu wa ta'alā is en niet van de profeet? De antwoord is hadiths.

    Ps: je hebt niks weergelegd met verzen van de Quran, jij hebt een ideologie die je vervolgens plakt op de quran dat is totaal wat anders, met jou redeneringen kan iedereen de quran interpeteren hoe die het wilt er zijn geen richtlijnen.
    Als in de Quran zou staan volg alleen Allah, hoe kan men dan Allah volgen terwijl de profeet vzmh met de verzen kwam? Waarom denk je dat Allah in de Quran stelt dat de profeet geen gek is en dat de verzen van Allah komen? Begrijp je dan niet dat de profeet vzmb enkel en alleen een boodschapper/waarschuwer met de Quran. Dit was relevant voor de mensen die met hem leefden, blijkt duidelijk uit diverse Quran verzen, oa. het vers waarin Allah stelt dat onenigheid aan de profeet vzmh voorgelegd dient te worden etc...

    Je blijft helaas van alles beweren zonder bewijs en wanneer ik om bewijs vraag ontloop je dat en ga je van de hak op de tak en daarmee weg te lopen.

    Toon berouw en keer naar je Heer, stop met liegen.

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    9.183
    26-03-2016

    Citaat Geplaatst door Rusten Bekijk reactie
    Als in de Quran zou staan volg alleen Allah, hoe kan men dan Allah volgen terwijl de profeet vzmh met de verzen kwam? Waarom denk je dat Allah in de Quran stelt dat de profeet geen gek is en dat de verzen van Allah komen? Begrijp je dan niet dat de profeet vzmb enkel en alleen een boodschapper/waarschuwer met de Quran. Dit was relevant voor de mensen die met hem leefden, blijkt duidelijk uit diverse Quran verzen, oa. het vers waarin Allah stelt dat onenigheid aan de profeet vzmh voorgelegd dient te worden etc...
    Beweer je nou dat de profeet Sallalahu Aleyhi wa Salam met de verzen kwam en niet Allah Subhanahu wa ta'ala? Ik denk dat je een beetje in de war begint te raken?
    Ik zal weer een paar verzen citeren zodat je mij punt hopelijk nu wel begrijpt:

    Surah 3 vers 31 en 32:

    قُلۡ اِنۡ كُنۡتُمۡ تُحِبُّوۡنَ اللّٰهَ فَاتَّبِعُوۡنِىۡ يُحۡبِبۡكُمُ اللّٰهُ وَيَغۡفِرۡ لَـكُمۡ ذُنُوۡبَكُمۡؕ​ وَاللّٰهُ غَفُوۡرٌ رَّحِيۡمٌ‏

    قُلۡ اَطِيۡعُوا اللّٰهَ وَالرَّسُوۡلَ​​ ۚ فَاِنۡ تَوَلَّوۡا فَاِنَّ اللّٰهَ لَا يُحِبُّ الۡكٰفِرِيۡنَ‏

    Even grof vertaald:

    O Mohammed vertel de mensen als ze van mij houden (dus Allah), volg mij (dus Mohammed), en Allah zal van je houden en jou vergeven van je zondes, Allah is de meest barmhartige en genadevolle
    Als je geen arabisch kan google het even op zal genoeg translatie op internet voor je zijn. Hier word duidelijk gemaakt om de Profeet Sallalahu Aleyhi wa Salam te volgen en dit kan niet zonder de eigen woorden van de Profeet Sallalahu Aleyhi wa Salam te lezen of zijn leven te begrijpen.

    Verder worden in Surah 4 vers 80, Surah 9 vers 71, Surah 8 vers 20, Surah 8 vers 1 en zo kan ik nog wel even door gaan duidelijk een onderscheid gemaakt tussen de twee.
    Het volgen van Allah Subhanahu wa ta'alā is de Quran, het volgen van de profeet Sallalahu Aleyhi wa Salam is zijn soenna.

    Sinds jij zo graag een vers wilt hebben waar zwart op wit staat dat je de soenna moet volgen of iets in die trend, Laat jij mij dan maar eens een vers zien in de Quran waar Allah Subhanahu wa ta'alā zegt (Volg de Boodschapper) betekend (Volg de Quran).

    Jij doet net alsof de Profeet geen zeggenschap had of niet een religieuze leider was, wat je hier beweert is dat hij alleen een boodschapper was. Hij had autoriteit gekregen van Allah Subhanahu wa ta'alā

    Surah 33 vers 36 kun je duidelijk zien dat de Profeet autoriteit heeft:

    وَمَا كَانَ لِمُؤۡمِنٍ وَّلَا مُؤۡمِنَةٍ اِذَا قَضَى اللّٰهُ وَرَسُوۡلُهٗۤ اَمۡرًا اَنۡ يَّكُوۡنَ لَهُمُ الۡخِيَرَةُ مِنۡ اَمۡرِهِمۡ ؕ وَمَنۡ يَّعۡصِ اللّٰهَ وَرَسُوۡلَهٗ فَقَدۡ ضَلَّ ضَلٰلًا مُّبِيۡنًا

    In Surah 59 vers 7 hetzelfde, in Surah 4 vers 65 hetzelfde, in Surah 4 vers 59 hetzelfde allemaal verzen die zeggen dat de profeet ook autoriteit had.
    Verder was hij een voorbeeld voor de rest van de mensheid:

    in Surah 33 vers 21 lees je لَقَدۡ كَانَ لَكُمۡ فِىۡ رَسُوۡلِ اللّٰهِ اُسۡوَةٌ حَسَنَةٌ لِّمَنۡ كَانَ يَرۡجُوا اللّٰهَ وَالۡيَوۡمَ الۡاٰخِرَ وَذَكَرَ اللّٰهَ كَثِيۡرًا ؕ
    Dat jij de profeet Sallalahu Aleyhi wa Salam zo neerhaalt en om te beweren dat hij alleen een `waarschuwer of boodschapper` is belachelijk hij heeft meer kenmerken dan dat alleen, het is net alsof je hem probeert neer te halen om te punt te maken.

    Je blijft helaas van alles beweren zonder bewijs en wanneer ik om bewijs vraag ontloop je dat en ga je van de hak op de tak en daarmee weg te lopen.

    Toon berouw en keer naar je Heer, stop met liegen.
    Sorry maar jij beschuldigt mij van dingen terwijl jij de gene hier bent dingen te beweren zonder bewijs, ik ben de gene die hier een rationele discussie met je voert dat gebaseerd is op logica. Ik heb gereageerd op alles wat je zei op een normale manier zonder emotioneel te reageren en je een leugenaar te noemen. Je hebt heel veel van mij vragen niet beantwoord, ik heb je duidelijk verzen gegeven waar aangegeven wordt de Profeet Sallalahu Aleyhi wa Salam te volgen met het woord (EN erbij dus twee aparte dingen)
    Ik zal nog een paar voorbeelden geven:

    In Surah 16 vers 44 بِالۡبَيِّنٰتِ وَالزُّبُرِ​ؕ وَاَنۡزَلۡنَاۤ اِلَيۡكَ الذِّكۡرَ لِتُبَيِّنَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ اِلَيۡهِمۡ وَلَعَلَّهُمۡ يَتَفَكَّرُوۡنَ‏
    Staat duidelijk dat de Profeet de taak kreeg om de Quran uit te leggen
    In dezelfde Surah vers 64 lezen we
    وَمَاۤ اَنۡزَلۡنَا عَلَيۡكَ الۡـكِتٰبَ اِلَّا لِتُبَيِّنَ لَهُمُ الَّذِى اخۡتَلَـفُوۡا فِيۡهِ​ۙ وَهُدًى وَّرَحۡمَةً لِّـقَوۡمٍ يُّؤۡمِنُوۡنَ‏
    Dit is 1 van de meest duidelijke verzen waar staat dat de Profeet er is om de verschillen van de mensen op te lossen die ze hebben met de Quran
    Als Allah Subhanahu wa ta'alā de Profeet Sallalahu Aleyhi wa Salam vertelt om dingen uit te leggen en zijn interpretatie te geven rondom de Quran maar je accepteert de soenna en hadiths niet waar haal je het dan vandaan? Van je zelf natuurlijk, en iedereen zal een eigen intrepratie hebben waardoor jou `islam` er heel anders kan uitzien dan iemand anders ze `islam`.

    Je hebt heel veel vragen niet beantwoord bijvoorbeeld hoe bewijs je objectief dat de Quran is bewaard, hoe bewijs je de geschiedenis van de Islam.
    Waarom accepteer jij wel de Quran maar niet de hadiths die door de zelfde mensen zijn bewaard en onthouden?

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    545
    23-03-2017

    Citaat Geplaatst door DubbD Bekijk reactie
    Beweer je nou dat de profeet Sallalahu Aleyhi wa Salam met de verzen kwam en niet Allah Subhanahu wa ta'ala? Ik denk dat je een beetje in de war begint te raken?
    Ik zal weer een paar verzen citeren zodat je mij punt hopelijk nu wel begrijpt:


    Als je geen arabisch kan google het even op zal genoeg translatie op internet voor je zijn. Hier word duidelijk gemaakt om de Profeet Sallalahu Aleyhi wa Salam te volgen en dit kan niet zonder de eigen woorden van de Profeet Sallalahu Aleyhi wa Salam te lezen of zijn leven te begrijpen.

    Verder worden in Surah 4 vers 80, Surah 9 vers 71, Surah 8 vers 20, Surah 8 vers 1 en zo kan ik nog wel even door gaan duidelijk een onderscheid gemaakt tussen de twee.
    Het volgen van Allah Subhanahu wa ta'alā is de Quran, het volgen van de profeet Sallalahu Aleyhi wa Salam is zijn soenna.

    Sinds jij zo graag een vers wilt hebben waar zwart op wit staat dat je de soenna moet volgen of iets in die trend, Laat jij mij dan maar eens een vers zien in de Quran waar Allah Subhanahu wa ta'alā zegt (Volg de Boodschapper) betekend (Volg de Quran).

    Jij doet net alsof de Profeet geen zeggenschap had of niet een religieuze leider was, wat je hier beweert is dat hij alleen een boodschapper was. Hij had autoriteit gekregen van Allah Subhanahu wa ta'alā



    Verder was hij een voorbeeld voor de rest van de mensheid:



    Dat jij de profeet Sallalahu Aleyhi wa Salam zo neerhaalt en om te beweren dat hij alleen een `waarschuwer of boodschapper` is belachelijk hij heeft meer kenmerken dan dat alleen, het is net alsof je hem probeert neer te halen om te punt te maken.

    Sorry maar jij beschuldigt mij van dingen terwijl jij de gene hier bent dingen te beweren zonder bewijs, ik ben de gene die hier een rationele discussie met je voert dat gebaseerd is op logica. Ik heb gereageerd op alles wat je zei op een normale manier zonder emotioneel te reageren en je een leugenaar te noemen. Je hebt heel veel van mij vragen niet beantwoord, ik heb je duidelijk verzen gegeven waar aangegeven wordt de Profeet Sallalahu Aleyhi wa Salam te volgen met het woord (EN erbij dus twee aparte dingen)
    Ik zal nog een paar voorbeelden geven:




    Als Allah Subhanahu wa ta'alā de Profeet Sallalahu Aleyhi wa Salam vertelt om dingen uit te leggen en zijn interpretatie te geven rondom de Quran maar je accepteert de soenna en hadiths niet waar haal je het dan vandaan? Van je zelf natuurlijk, en iedereen zal een eigen intrepratie hebben waardoor jou `islam` er heel anders kan uitzien dan iemand anders ze `islam`.

    Je hebt heel veel vragen niet beantwoord bijvoorbeeld hoe bewijs je objectief dat de Quran is bewaard, hoe bewijs je de geschiedenis van de Islam.
    Waarom accepteer jij wel de Quran maar niet de hadiths die door de zelfde mensen zijn bewaard en onthouden?

    Jouw strategie is duidelijk, vele vragen stellen zodat je die ene vraag van mij niet hoeft te beantwoorden.

    Jij kwam ermee dat de overleveringsketens van de Quran gelijk zijn aan die van de ahadith. Jij claimt dit. Ik stel jou een hele simpele vraag, kom met het bewijs. Tot op heden 0 bewijs.


    Als je dat bewijs niet hebt kan je dat gewoon eerlijk zeggen. Je kan mij dan elke vraag stellen die je wilt, maar heb dan wel het lef om niet weg te lopen voor mijn zeer simpele vraag. Je kan wel vragen blijven stellen aan mij zodat je van mijn enkele vraag kunt weglopen, maar dat gaat niet werken.


    Dus, kom met het bewijs of erken dat je hebt gelogen, je kan dan vervolgens elke vraag stellen die je wilt. Vervolgens stel ik een vraag en zo kunnen we elkaar om en om een vraag stellen.


    Maar met alle respect, als jij niets eens arabisch kan lezen en niet eens de Quran beheerst (gememoriseerd) dan ga je in een discussie met mij absoluut niet ver komen. De punten waar jij mee komt zijn gewoonweg om te janken dat jij daarmee denkt te scoren, jij hebt werkelijk nooit de Quran gelezen anders zou jij alles behalve deze punten aandragen. Beantwoord mijn vraag en ik zal elke valse claim van je weerleggen, ik beloof het.

    Ik hoop dat je niet meer blijft weglopen voor mijn simpele vraag die voorkomt uit een claim van jou.


    Gir in sha Allah.