1. #31
    Verbannen

    Reacties
    1.519
    25-10-2013

    Citaat Geplaatst door OumHunayn Bekijk reactie
    Mensen lezen wat ze willen lezen Noeha. Ik verkoop niemand en ik verloochen niemand. Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor hoe mensen het opvatten.
    Ja maar weet je hoe arrogant je overkomt als je spreekt en generaliseert over Marokkanen alsof je er zelf niet een van bent? Qa is kapot voorschut.

    Spreek dan gewoon voor jezelf presenteer jezelf dan hoef je je niet te verantwoorden bij de rest die zich misschien helemaal niet in jouw standpunten herkennen.

  2. #32
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Ik vind haar heel lief, wat vreemd dat sommige met een ander oog naar mensen kijken hh

  3. #33
    Verbannen

    Reacties
    1.519
    25-10-2013

    Citaat Geplaatst door Umm-Suhayla Bekijk reactie
    Ik vind haar heel lief, wat vreemd dat sommige met een ander oog naar mensen kijken hh
    Jij deelt dezelfde mening mbt het generaliseren meer niet. Daarom ben je ook een verdorven persoon. Meskiena zoek je weer aandacht

  4. #34
    Adouz ♡

    Reacties
    696
    21-03-2014

    Wat ik altijd heb geleerd, verloofd of niet verloofd. Een man en een vrouw samen zonder een derde, thalithohoma al shaytaan. Dus altijd met een mahram erbij. En telefonisch gesprek, daar durf ik geen uitspraak over te doen. Zou uitgezocht moeten worden, wat de geleerden daarover zeggen.
    لا يعاب المرء على فقره أو شكله فليس له في ذلك حول ولا قوة إنما يعاب عليه قبح لسانه ودناءة أخلاقه

  5. #35
    MVC Lid

    Reacties
    6.685
    09-03-2013

    Ik heb gemerkt dat de dingen die algemeen bekend zijn hier, niet algemeen bekend zijn in de echte wereld.
    "Veel mensen die in een rolstoel rijden hebben een ongeval gehad, dus rijden met een rolstoel is gevaarlijk."

  6. #36
    MVC Lid

    Reacties
    927
    17-08-2010

    Citaat Geplaatst door Umm-Suhayla Bekijk reactie
    Een normaal gesprek kun je alleen hebben met een persoon waar je geen interesse in hebt, je houdt jezelf voor de gek.
    Dus volgens jouw is het onmogelijk om een normaal gesprek te kunnen hebben met je verloofde/man? Onzin naar mijn mening. Twee personen die vanuit het hart interesse in elkaar hebben, zijn geen types die direct opelkaars schoot zouden springen. Er zou schaamte zijn. Ze zouden niet eens durven om elkaar in de ogen te kijken. Als dit niet het geval is, en ze zichzelf niet vertrouwen, en niet onder controle hebben met hun gedachtes, dan begrijp ik waar jij vandaan komt met je woorden. Persoonlijk zou ik juist zo iemand nooit accepteren.

  7. #37
    MVC Lid

    Reacties
    6.685
    09-03-2013

    Citaat Geplaatst door Taktubu Bekijk reactie
    Soms denk ik echt dat jij ergens in een onbewoond eiland woont ofzo.
    Waaruit blijkt dat?
    "Veel mensen die in een rolstoel rijden hebben een ongeval gehad, dus rijden met een rolstoel is gevaarlijk."

  8. #38
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Citaat Geplaatst door MissTurkish Bekijk reactie
    Dus volgens jouw is het onmogelijk om een normaal gesprek te kunnen hebben met je verloofde/man? Onzin naar mijn mening. Twee personen die vanuit het hart interesse in elkaar hebben, zijn geen types die direct opelkaars schoot zouden springen. Er zou schaamte zijn. Ze zouden niet eens durven om elkaar in de ogen te kijken. Als dit niet het geval is, en ze zichzelf niet vertrouwen, en niet onder controle hebben met hun gedachtes, dan begrijp ik waar jij vandaan komt met je woorden. Persoonlijk zou ik juist zo iemand nooit accepteren.

    Het is islamitisch verboden alleen te zijn met een man en of met hem te telefoneren om hem te leren kennen waar geen mahram bij is, en zelfs waar een mahram bij is zijn er regels van communicatie die wij moslims dienen na te komen. Wat jij zegt klopt helemaal niet, als je alleen bent met een man dan is shaytan de derde persoon, niet denken dat je veilig bent.

  9. #39
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Citaat Geplaatst door OumHunayn Bekijk reactie
    Gniffel, arme man. Dat is trouwens wat ik veel ken bij Marokkanen; maar dan meer dat ouders het niet accepteren. Wel al officieel getrouwd, maar niet alleen samen mogen zijn/daten/knuffelen enz.
    Klopt. Vroeger was het nog extremer hahaha. Man en vrouw trouwde en hebben elkaar nog nooit gezien. En dit is allemaal geregeld via de ouders. Of wat ze vroeger ook deden, dat men zei ik geef jou mijn dochter, en laat mijn zoon trouwen met jouw dochter. Het werd gewoon geaccepteerd. Zelf de zoon heeft niks te zeggen

    Gelukkig zijn de tijden wat veranderd. Maar wat mij wel opvalt de eisen zijn echt hoog tegenwoordig door beide partijen. En zie je dat eigenlijk veel moslims hierdoor niet kunnen trouwen en vele bejaard achter blijven.

  10. #40
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Citaat Geplaatst door Umm-Suhayla Bekijk reactie
    Gewoon heel simpel, zulke mannen negeren en ga voor iemand die Allah vreest, schaamte heeft en respect voor je heeft, hij zal jou niet om je nummer vragen zodat hij je kan Bellen of vragen om zogenaamd af te spreken in het openbaar, alleen iemand die opzoek is naar Zina gaat zoiets doen.
    Ik denk zelf zuster, dat op een gegeven moment de zusters dit ook normaal gaan vinden als men ziet dat het vaak voorkomt. Die taboe van vroeger vanwege de urf verdwijnt gewoon. Als ouders dit normaal gaan vinden dan heb je een probleem.

    Verder ben ik het volledig met eens.

  11. #41
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Citaat Geplaatst door Berberse1990 Bekijk reactie
    Salaam alaikoem Ukhti,

    Het komt erop neer dat een man/vrouw alles van mekaar mogen eisen en vragen maar het is aangeraden om bijv niet bepaalde activiteiten te doen etc want anders kan er Fitna ontstaan. De zuster kan zwanger raken en hij kan dan zeggen dat het kind niet van hem is etc (dus niet erkennen) waarbij mensen slecht kunnen praten over de zuster.

    Man en vrouw; dus in de zin van het ''contract'' is getekend; dus de nikaah (veel geleerden adviseren wel dat je ook zawjia tekent! dit omdat er veel broeders zijn jammer genoeg die misbruik maken van alleen ''nikaah'' Allahoe3alem!
    Wa Alaikoem asalaam.

    Mannen moeten alles tekenen voordat men de vrouw wil aanraken. Ik sta volledig achter wat de geleerden hier over zeggen. De geleerden hebben deze grote fitna gezien. En wat nog erger de bekeerde moslima's zijn hier het meest het dupe van.

  12. #42
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Praten met je verloofde is toegestaan volgens een Fatwa van shaykh Saalih al Fawzaan om elkaar te leren kennen zolang er geen fitna is.

    Ik zelf ben niet van deze mening ondanks ik de Fatwa van de shaykh respecteer en zijn bedoeling en regels begrijp die zitten aan zo'n gesprek maar twee die elkaar willen en nog geen huwelijkscontract hebben zullen vrijwel altijd vallen in gesprekken die niet gepast zijn zonder huwelijkscontract. Daarnaast is telefoneren met elkaar ook afzonderen gezien ze beiden alleen zijn en de derde dus saytaan is. Verder kan het zijn dat de shaykh meer uitleg hreft gegeven over deze toegestaanheid die niet staat vermeld in deze Fatwa over twee verloofden die de belofte van het huwelijk hebben gegeven.
    Broeder, mag ik die fatwa lezen?

  13. #43
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Citaat Geplaatst door OumHunayn Bekijk reactie
    De woorden van Allaah beledigen? Are you kidding me? Allaah heeft de religie simpel gemaakt. Of je bent niet getrouwd en je bent niks van elkaar behalve op het moment dat je als vrouwzijnde verloofd bent, dan mag geen andere man om je hand komen vragen, of je bent getrouwd en je mag alles met elkaar doen als getrouwd stel. Daar is het trouwen voor.

    We spreken met emoties als we zeggen dat een man, nadat hij getrouwd is en geslachtsgemeenschap heeft gehad met zijn vrouw, opeens gaat ontkennen dat ze zwanger is van hem en oh what a shame, wat gaan mensen zeggen?
    Probleem zuster, deze mannen gaan proeven en gaan dan weer weg. Wat is daar zo islamitsch aan?

    http://uwkeuze.net/de-ontsluiering-v...ijksbandieten/

  14. #44
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Citaat Geplaatst door Yazzin- Bekijk reactie
    Je moet eens een x je mond houden over Marokkanen.. altijd maar negatieve dingen te melden over Marokkanen.
    Welke Marokkaanse ouderen accepteren dit niet? Het is juist algemeen bekend dat ze het wel accepteren. Wanneer 3aqd is gedaan dan zijn ze halal voor elkaar. Laat je onzin aub en wees niet zo negatief over Marokkanen altijd.
    Als jij zo zou praten tegen een zuster buiten, dan lag je nu op de I.C.

  15. #45
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Citaat Geplaatst door Mouwaysie Bekijk reactie
    Waaruit blijkt dat?
    Uit jouw reacties. Of je komt uit een ver land. Heel ver.