1. #31
    MVC Lid

    Reacties
    899
    03-07-2017

    Hier nog meer bewijs uit de kuran dat de kuran duidelijk en helder is en dus te begrijpen:

    6:114 "Zal ik mij dan een andere scheidsrechter dan Allah zoeken, terwijl Hij het is die het boek duidelijk uiteengezet naar jullie heeft neergezonden?" En zij aan wie Wij het boek gegeven hebben weten dat het van jouw Heer vandaan met de waarheid is neergezonden. Behoor dus niet tot hen die twijfelen.

    16:89 ...En tot jou hebben Wij het boek neergezonden als een verduidelijking van alles en als leidraad en barmhartigheid en goed nieuws voor hen die zich [aan Allah] overgeven.

    De kuran is uitgelegd via een mensen taal. En geen taal die onbekend is voor de mensheid:

    41:3 een boek waarvan de tekenen zijn uiteengezet als een Arabische Koran voor mensen die weten,
    The Qur'an, the whole Qur'an, and nothing but the Qur'an.

  2. #32
    Verbannen

    Reacties
    1.519
    25-10-2013

    Citaat Geplaatst door Esmaeel Bekijk reactie
    Soennis en shias doen alsof de kuran heel moeilijk is te begrijpen. Dit zijn allemaal joden uitspraken. Allah zegt in de kuran dat de kuran duidelijk en helder is. Waarom doe je alsof je de kuran niet kunt begrijpen?


    22:16 En zo hebben Wij hem neergezonden als duidelijke tekenen. En het is zo dat Allah de goede richting wijst aan wie hij wenst.

    15:1 A[lif] L[aam] R[aa]. Dit zijn de tekenen van het boek en een duidelijke Koran.

    36:69 Wij hebben hem de dichtkunst niet geleerd, zij betaamt hem ook niet. Het is niets anders dan een vermaning en een duidelijke Koran

    54:17, 54:22, 54:32, 54:40 Wij hebben de Koran toch gemakkelijk gemaakt om erdoor vermaand te worden; maar is er dan iemand die zich laat vermanen?
    Allah zegt in de Koran Volg mij en de profeet. Hoe volgen jullie de profeet dan als jullie de Koran volgen?

  3. #33
    MVC Lid

    Reacties
    899
    03-07-2017

    Citaat Geplaatst door Uli-Noeha Bekijk reactie
    Allah zegt in de Koran Volg mij en de profeet. Hoe volgen jullie de profeet dan als jullie de Koran volgen?
    De kuran legt ook uit dat de profeet ALLEEN Allah volgt. De profeet was een soort van spreekbuis van Allah. Allah stuurde de openbaring (kuran verzen) naar de profeet , waarna de profeet alle woorden van Allah doorgaf aan de mensen. Dus wanneer Allah zegt van volg mijn gezant , bedoelt die eigenlijk dat je de woorden van Allah moet gehoorzamen. Want de profeet gehoorzaamde niemand anders dan Allah. Alle woorden die de profeet zei over de religie waren kuran verzen die afkomstig is van Allah(wahyi/openbaring).

    Dus om het kort uit te leggen , de profeet gaf de woorden van Allah door. Daardoor is er geen islam buiten de kuran. Wanneer je dus de kuran volgt , dan volg je ook direct de woorden die uit de mond van de profeet kwamen , door middel van wahyi/openbaring van Allah.



    Even tussendoor , misschien offtopic , maar wil me wel even kunnen uiten namelijk: Ik zeg je eerlijk , het is diep triest om de moslims zo verward te zien. Alsof ze een psychose hebben opgelopen waar ze maar niet van uit kunnen komen. Jammer wollah en dat zeg ik vanuit mijn hart. Helemaal verward over de islam vanwege al die hadith boeken. Moge Allah de moslims steunen om uit deze psychose te komen en terug te keren naar de zuivere religie van Allah.
    The Qur'an, the whole Qur'an, and nothing but the Qur'an.

  4. #34
    MVC Lid

    Reacties
    552
    25-07-2009

    Citaat Geplaatst door Esmaeel Bekijk reactie
    De kuran legt ook uit dat de profeet ALLEEN Allah volgt. De profeet was een soort van spreekbuis van Allah. Allah stuurde de openbaring (kuran verzen) naar de profeet , waarna de profeet alle woorden van Allah doorgaf aan de mensen. Dus wanneer Allah zegt van volg mijn gezant , bedoelt die eigenlijk dat je de woorden van Allah moet gehoorzamen. Want de profeet gehoorzaamde niemand anders dan Allah. Alle woorden die de profeet zei over de religie waren kuran verzen die afkomstig is van Allah(wahyi/openbaring).

    Dus om het kort uit te leggen , de profeet gaf de woorden van Allah door. Daardoor is er geen islam buiten de kuran. Wanneer je dus de kuran volgt , dan volg je ook direct de woorden die uit de mond van de profeet kwamen , door middel van wahyi/openbaring van Allah.



    Even tussendoor , misschien offtopic , maar wil me wel even kunnen uiten namelijk: Ik zeg je eerlijk , het is diep triest om de moslims zo verward te zien. Alsof ze een psychose hebben opgelopen waar ze maar niet van uit kunnen komen. Jammer wollah en dat zeg ik vanuit mijn hart. Helemaal verward over de islam vanwege al die hadith boeken. Moge Allah de moslims steunen om uit deze psychose te komen en terug te keren naar de zuivere religie van Allah.
    Ga jij maar gwn naar je moskee in Arizona, de enige die in een psychose zit ben jij!

  5. #35
    False flag

    Reacties
    986
    15-01-2016

    Citaat Geplaatst door Uli-Noeha Bekijk reactie
    Allah zegt in de Koran Volg mij en de profeet. Hoe volgen jullie de profeet dan als jullie de Koran volgen?
    volg de profeet = volg de Islam
    ???


    ben geen koraniet

    JE SUIS INSIDE JOB


  6. #36
    MVC Lid

    Reacties
    899
    03-07-2017

    Citaat Geplaatst door Charliechaplin. Bekijk reactie
    volg de profeet = volg de Islam
    ???


    ben geen koraniet
    Dat is correct want de profeet volgde Allah. En wat Allah tegen de profeet zei staat in de kuran. Als je de kuran volgt , dan volg je de juiste weg. Er is geen weg buiten de kuran. De profeet volgde ook alleen de kuran , de woord van Allah
    The Qur'an, the whole Qur'an, and nothing but the Qur'an.

  7. #37
    Verbannen

    Reacties
    1.519
    25-10-2013

    Citaat Geplaatst door Charliechaplin. Bekijk reactie
    volg de profeet = volg de Islam
    ???


    ben geen koraniet
    wie had wat tegen jou

  8. #38
    Verbannen

    Reacties
    1.519
    25-10-2013

    Citaat Geplaatst door Esmaeel Bekijk reactie
    Dat is correct want de profeet volgde Allah. En wat Allah tegen de profeet zei staat in de kuran. Als je de kuran volgt , dan volg je de juiste weg. Er is geen weg buiten de kuran. De profeet volgde ook alleen de kuran , de woord van Allah
    hoe volgen jullie de profeet dan? Wat het volgen van de profeet houdt soenna in en die verwerpen de koranieten in princiepe haha

  9. #39
    MVC Lid

    Reacties
    899
    03-07-2017

    Citaat Geplaatst door Uli-Noeha Bekijk reactie
    hoe volgen jullie de profeet dan? Wat het volgen van de profeet houdt soenna in en die verwerpen de koranieten in princiepe haha
    De soenna van de profeet bestaat niet. Dat is verzonnen om de islam te verdelen in verschillende groeperingen zoals de shias en soennis.
    The Qur'an, the whole Qur'an, and nothing but the Qur'an.

  10. #40
    Verbannen

    Reacties
    1.519
    25-10-2013

    Citaat Geplaatst door Esmaeel Bekijk reactie
    De soenna van de profeet bestaat niet. Dat is verzonnen om de islam te verdelen in verschillende groeperingen zoals de shias en soennis.
    De soenna betekent niets anders dan het volgen van de profeet sukkel. En als jij beweerd de Koran te volgen dan volg je automatisch ook de soenna halve gare mongool duik in de boeken en sluit je verrotte topic eh leeghoofd

  11. #41
    MVC Lid

    Reacties
    899
    03-07-2017

    Citaat Geplaatst door Uli-Noeha Bekijk reactie
    De soenna betekent niets anders dan het volgen van de profeet sukkel. En als jij beweerd de Koran te volgen dan volg je automatisch ook de soenna halve gare mongool duik in de boeken en sluit je verrotte topic eh leeghoofd
    Je bent verward. Als je de kuran volgt , dan volg je de sunna van Allah. De profeet heeft nooit een sunna gehad. Het is wel achteraf verzonnen die ''sunna van de profeet''. Daardoor is de islam ook kapot gegaan en verdeeld geraakt omdat vele moslims die hadith boeken van jan en alle man begonnen te volgen. En dit is niet mijn topic.
    The Qur'an, the whole Qur'an, and nothing but the Qur'an.

  12. #42
    MVC Lid

    Reacties
    82
    11-02-2017

    -Moslims zijn niet eens akkoord met elkaar, je hebt de sunni, shieit, wahabi, salafi ...etc en iedereen zegt dat zij de ware volgers zijn ...

    -de Quran heeft twee soort ayat, madaniya en makiya ( met ander woorden door heel veel verschillend mensen geschreven en niet in een keer )

    -vrouwen in de islam worden mishandeld en hebben nergens recht op ( zoek het op, the internet is free )
    -diegene die niet in God gelooft is een moshrik en een kafir en zijn kop moet eraf ( hadith sahih, zoek het op )
    -na een overwinning van een oorlog mocht je als moslim met de vrouwen van de vijand seks mee hebben al leeft de vijand nog ( op de Quran staat het heel helder, zoek het op )
    - en nog meeeeeeeer en meeer .......

    ik persoonlijk geloof in God als de creator van de universum... maar religies ?? no man, im out

    tip : zoek het de volgende religie op en het heet : het zoroastrisme
    hun profeet ( zaratoestra ) die ging met een kameel met vleugels naar de hemels toe en weer terug. de profeet Muhammed deed dat ook, heel grappig, de islam kwam precies 3000 jaar na het zoroastrisme.
    en zij hebben precies hetzelfde regels, 5 keer per dag bidden, vasten, goede daden verrichten etc etc

    mensen worden voor de gek gehouden. maar succes
    Don't see it as a curse for have being given an enemy life, it could be blessing too ... A wise man get's more from his enemies than a fool from his friends.

  13. #43
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Citaat Geplaatst door Esmaeel Bekijk reactie
    J.

    Misschier werk jij voor de PVV, je komt verdacht over.

  14. #44
    MVC Lid

    Reacties
    899
    03-07-2017

    Citaat Geplaatst door Umm-Suhayla Bekijk reactie
    Misschier werk jij voor de PVV, je komt verdacht over.
    PVV wilt de kuran verbranden. Hoe kun je mij vergelijken met PVV. Ik ben een moslim die de kuran volgt.
    The Qur'an, the whole Qur'an, and nothing but the Qur'an.

  15. #45
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Citaat Geplaatst door Esmaeel Bekijk reactie
    PVV wilt de kuran verbranden. Hoe kun je mij vergelijken met PVV. Ik ben een moslim die de kuran volgt.

    Niemand gelooft jou, kom maar tevoorschijn, stop met acteren.