1. #1
    Verbannen

    Reacties
    322
    05-12-2017

    Ik ben soenniet. En wil me bekeren tot de koranisme.

    Ik ben 19 jaar en ben sinds kleins af aan soennitisch opgegroeid en ben dus altijd al een soenniet geweest. Na onderzoek en het bestuderen van de koran ben ik er achter gekomen dat ik verkeerd bezig ben. Ik kon de religie die ik volg , niet terug vinden in de koran. En soennieten konden het ook niet verklaren waarom Allah de soennitische religie niet steunt , want het staat niet in de koran dus Allah steunt het niet. Ik zou me daarom graag willen bekeren tot de koranisme. Of Quranism in het engels. Dus mensen die alleen de koran volgen.

    Het is wel een behoorlijk andere religie vergeleken met de soennitische religie die we via de sahih hadith leren.

    Reden waarom ik wil bekeren is dat de religie die ik heb geleerd via de sahih hadith niet overeenkomt met de koran.


    Mijn vraag is:


    1: Hoe moet ik bekeren tot de koranisme? Moet ik dan een shahada oplezen?

    2: Zijn er nog bepaalde richtlijnen die ik moet weten? Ik lees de koran en doe wat er in staat zodat ik zeker ben dat ik het juiste weg ben. Maar misschien moet ik nog andere dingen ook weten.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    1.541
    19-01-2014

    je liegt a kafir

  3. #3
    Verbannen

    Reacties
    322
    05-12-2017

    Citaat Geplaatst door naamloozzz Bekijk reactie
    je liegt a kafir
    Ik kan geen kafir zijn. Ik geloof in Allah en zijn Koran. Als je de Koran leest dan zie je dat er geen soenniet in staat bijvoorbeeld. Waarom zou ik een religie volgen die niet in de Koran staat?

    Maar dat is dan voor mij persoonlijk , tussen mij en Allah. Ik zeg niet dat jij iets moet doen. Je mag het zelf weten.

  4. #4
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Sociallife Bekijk reactie
    Ik kan geen kafir zijn. Ik geloof in Allah en zijn Koran. Als je de Koran leest dan zie je dat er geen soenniet in staat bijvoorbeeld. Waarom zou ik een religie volgen die niet in de Koran staat?

    Maar dat is dan voor mij persoonlijk , tussen mij en Allah. Ik zeg niet dat jij iets moet doen. Je mag het zelf weten.
    Koraniet staat er ook niet in, maar moslim en andere titels wel. Schrijf dus koranieten af simpel

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  5. #5
    Send me location

    Reacties
    2.123
    22-01-2008

    MVC Premium MVC Premium
    2قُلْ أَطِيعُوا اللَّهَ وَالرَّسُولَ ۖ فَإِن تَوَلَّوْا فَإِنَّ اللَّهَ لَا يُحِبُّ الْكَافِرِين


    ثم قال آمرا لكل أحد من خاص وعام : ( قل أطيعوا الله والرسول فإن تولوا ) أي : خالفوا عن أمره ( فإن الله لا يحب الكافرين ) فدل على أن مخالفته في الطريقة كفر ، والله لا يحب من اتصف بذلك ، وإن ادعى وزعم في نفسه أنه يحب لله ويتقرب إليه ، حتى يتابع الرسول النبي الأمي خاتم الرسل ، ورسول الله إلى جميع الثقلين الجن والإنس الذي لو كان الأنبياء - بل المرسلون ، بل أولو العزم منهم - في زمانه لما وسعهم إلا اتباعه ، والدخول في طاعته ، واتباع شريعته ، كما سيأتي تقريره عند قوله : ( وإذ أخذ الله ميثاق النبيين ) الآية [ آل عمران : 31 ] [ إن شاء الله تعالى ] .
    يقول النبي ﷺ من لا يشكر الناس لا يشكر الله

  6. #6
    Verbannen

    Reacties
    322
    05-12-2017

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Koraniet staat er ook niet in, maar moslim en andere titels wel. Schrijf dus koranieten af simpel
    Doe je nu alsof je dom bent of ben je echt dom? De koranieten zijn moslims en de religie die zij volgen staat letterlijk in de koran. De soennitische religie staat er niet in, alle handelingen die de soennieten in naam van Allah doen komt niet voor in de koran. Daarom ben ik ervan overtuigd dat de soennieten verkeerd bezig zijn.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    3.890
    08-12-2013

    Citaat Geplaatst door Sociallife Bekijk reactie
    Doe je nu alsof je dom bent of ben je echt dom? De koranieten zijn moslims en de religie die zij volgen staat letterlijk in de koran. De soennitische religie staat er niet in, alle handelingen die de soennieten in naam van Allah doen komt niet voor in de koran. Daarom ben ik ervan overtuigd dat de soennieten verkeerd bezig zijn.
    Hallo Rusten
    BEN je weer aan het trollen..vieze kafir

  8. #8
    Verbannen

    Reacties
    322
    05-12-2017

    Citaat Geplaatst door yasirc Bekijk reactie
    Hallo Rusten
    BEN je weer aan het trollen..vieze kafir
    Ga jij maar rusten. Even dimmen. En iemand die in Allah en de koran gelooft kan geen kaffir zijn. Ik word wel je leraar hahaha

  9. #9
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Sociallife Bekijk reactie
    Doe je nu alsof je dom bent of ben je echt dom? De koranieten zijn moslims en de religie die zij volgen staat letterlijk in de koran. De soennitische religie staat er niet in, alle handelingen die de soennieten in naam van Allah doen komt niet voor in de koran. Daarom ben ik ervan overtuigd dat de soennieten verkeerd bezig zijn.
    Doe jij je nu dom voor of ben je echt dom? Soennieten volgen Mohammed sallallaahoe alayhi wa sallam ZOALS bevolen wordt door Allaah in de Qur'an. Wie dit ontkent is een ongelovige, simpel als dit. Hoe kun jij de Qir'an accepteren en de Sunnah niet als beiden overgebracht zijn door de sahaba en de generaties na hen?

    Jij bent geen moslim bi la shek en ik verdenk je ervan een munafiq te zijn

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  10. #10
    Verbannen

    Reacties
    322
    05-12-2017

    De koran accepteert de wijze van hoe de koranisten de islam praktiseren. Namelijk door alleen de koran te volgen. Je hoort alleen in de Koran , de bericht van Allah te geloven:

    Soera 45/ Al-Djaasi'jah vers 6: Dat zijn Allah's tekenen. Wij lezen ze aan jou in waarheid voor. Aan welk bericht zullen zij dan na [dat van] Allah en Zijn tekenen nog geloven?

  11. #11
    Verbannen

    Reacties
    322
    05-12-2017

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Doe jij je nu dom voor of ben je echt dom? Soennieten volgen Mohammed sallallaahoe alayhi wa sallam ZOALS bevolen wordt door Allaah in de Qur'an. Wie dit ontkent is een ongelovige, simpel als dit. Hoe kun jij de Qir'an accepteren en de Sunnah niet als beiden overgebracht zijn door de sahaba en de generaties na hen?

    Jij bent geen moslim bi la shek en ik verdenk je ervan een munafiq te zijn
    Ik geloof niet in die hadtihs. Want het komt niet overeen met de koran. Mohammed was de profeet van Allah. Wou je zeggen dat de profeet Mohammed opstandig was tegen zijn heer de almachtige Allah? De soennieten gebruiken allemaal andere boeken om hun religie te steunen. De koran zegt dat moslims alleen de bericht van Allah horen te volgen en niks anders. Mohammed volgde ook de bericht van Allah kan ook niet anders.

    Dat Mohammed opstandig zou zijn tegen Allah is nonsens. Mohammed luisterde alleen naar Allah en volgde alleen Allah.

  12. #12
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Sociallife Bekijk reactie
    Ik geloof niet in die hadtihs. Want het komt niet overeen met de koran. Mohammed was de profeet van Allah. Wou je zeggen dat de profeet Mohammed opstandig was tegen zijn heer de almachtige Allah? De soennieten gebruiken allemaal andere boeken om hun religie te steunen. De koran zegt dat moslims alleen de bericht van Allah horen te volgen en niks anders. Mohammed volgde ook de bericht van Allah kan ook niet anders.

    Dat Mohammed opstandig zou zijn tegen Allah is nonsens. Mohammed luisterde alleen naar Allah en volgde alleen Allah.
    Dus je bent een ongelovige plus een minafiq leugenaar die zich voordoet als sunni die een ongelovige koraniet wil worden. Rust uit want je vernederd je zelf erg

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    899
    03-07-2017

    Citaat Geplaatst door Sociallife Bekijk reactie
    Ik ben 19 jaar en ben sinds kleins af aan soennitisch opgegroeid en ben dus altijd al een soenniet geweest. Na onderzoek en het bestuderen van de koran ben ik er achter gekomen dat ik verkeerd bezig ben. Ik kon de religie die ik volg , niet terug vinden in de koran. En soennieten konden het ook niet verklaren waarom Allah de soennitische religie niet steunt , want het staat niet in de koran dus Allah steunt het niet. Ik zou me daarom graag willen bekeren tot de koranisme. Of Quranism in het engels. Dus mensen die alleen de koran volgen.

    Het is wel een behoorlijk andere religie vergeleken met de soennitische religie die we via de sahih hadith leren.

    Reden waarom ik wil bekeren is dat de religie die ik heb geleerd via de sahih hadith niet overeenkomt met de koran.


    Mijn vraag is:


    1: Hoe moet ik bekeren tot de koranisme? Moet ik dan een shahada oplezen?

    2: Zijn er nog bepaalde richtlijnen die ik moet weten? Ik lees de koran en doe wat er in staat zodat ik zeker ben dat ik het juiste weg ben. Maar misschien moet ik nog andere dingen ook weten.

    Welkom tot de islam zuster. Vanaf nu ben je geen kaffir meer die Allah zijn religie saboteert met boeken buiten de kuran.

    Antwoord op je vragen:

    1: De shahada van de Koran kun je lezen in de kuran vers 3:62: Dit is het juiste verhaal en er is geen god dan God. God is echt de machtige, de wijze.

    2: Kaffirs zoals soenni's en sjiieten moetje niet serieus nemen. En wanneer iemand , wie dan ook , iets over de islam verteld , vraag ALTIJD naar kuran verzen als onderbouwing. Als die het niet kan bewijzen vanuit de kuran dan weetje automatisch dat die een kuffar is die liegt over Allah. Bestudeer de kuran goed en maak notities van de dingen die je leert vanuit de kuran zodat je makkelijker antwoord kunt geven op de vragen van de soenni's en shia kaffirs.

    Houdt de kuran als leidraad en luister naar islam geleerden die alleen uit de kuran antwoord geven zonder andere boeken erbij.
    The Qur'an, the whole Qur'an, and nothing but the Qur'an.

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    899
    03-07-2017

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Dus je bent een ongelovige plus een minafiq leugenaar die zich voordoet als sunni die een ongelovige koraniet wil worden. Rust uit want je vernederd je zelf erg
    Ze mag zeker koraniet worden. De gezant van Allah was ook een koraniet wist je dat niet? Wanneer ze koraniet wordt dan volgt ze de weg van Allah , de enige juiste weg die er maar is net zoals de gezant van Allah dat ook deed!
    The Qur'an, the whole Qur'an, and nothing but the Qur'an.

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    899
    03-07-2017

    De gezant van Allah , Mohammed geeft in de kuran aan dat hij een koraniet is die alleen de woord van Allah volgt , de kuran:

    10:15 En wanneer Onze tekenen aan hen als duidelijke bewijzen worden voorgelezen, zeggen zij die niet op de ontmoeting met Ons hopen: "Kom met een andere Koran dan deze of verander hem." Zeg: "Het komt mij niet toe hem uit mijzelf te veranderen; ik volg alleen maar wat aan mij wordt geopenbaard. Ik vrees, als ik mijn Heer ongehoorzaam ben, voor een bestraffing op een geweldige dag."

    46:9 Zeg: "Ik vertegenwoordig niet iets ongehoords onder de gezanten. Ik weet ook niet wat er met mij en met jullie zal gebeuren. Ik volg slechts wat aan mij geopenbaard wordt en ik ben alleen maar een duidelijke waarschuwer."

    53:3-4-5 noch spreekt hij uit een bevlieging. Dit is niet anders dan een ingegeven openbaring. Hem onderwees een grootmachtige

    21:45 Zeg: "Ik waarschuw jullie alleen maar met de openbaring, maar de doven horen de oproep niet, wanneer zij gewaarschuwd worden."

    36:69 Wij hebben hem de dichtkunst niet geleerd, zij betaamt hem ook niet. Het is niets anders dan een vermaning en een duidelijke Koran

    41:6 Zeg: "Ik ben slechts een mens als jullie; aan mij wordt geopenbaard dat jullie god één god is. Handelt dus correct jegens Hem en vraagt Hem om vergeving. Wee dus de veelgodendienaars,


    Daarnaast zien we ook dat de hadith boeken zeer tegenstrijdig is. De ene zegt dat baard scheren toegestaan is terwijl de ander zegt dat baard scheren haram is.

    4:82 Overpeinzen zij de Koran dan niet? Als hij van een ander dan Allah [gekomen] was dan zouden zij er veel tegenstrijdigs in vinden.
    The Qur'an, the whole Qur'an, and nothing but the Qur'an.