1. #31
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Citaat Geplaatst door Bilal_El-Khattabi Bekijk reactie
    Ik vind Oem Madaad (Moeder van inkt / أم مداد) een mooie naam voor jou.

    Inkt? Doe eens effe normaal. Je zou maar je kind zou vernoemen. Die word heel zijn leven gepest.

  2. #32
    MVC Lid

    Reacties
    6.685
    09-03-2013

    Citaat Geplaatst door GeertWiIders Bekijk reactie
    Mensen nemen wikipedia als bron LOL
    Is dat een bronvermelding?

    En ff serieus, wie noemt zich nou GeertWilders?
    "Veel mensen die in een rolstoel rijden hebben een ongeval gehad, dus rijden met een rolstoel is gevaarlijk."

  3. #33
    mag doodvallen.

    Reacties
    100
    27-02-2017

    Citaat Geplaatst door Mouwaysie Bekijk reactie
    Is dat een bronvermelding?

    En ff serieus, wie noemt zich nou GeertWilders?
    Jij hebt met dat lap tekst afkomstig van wikipedia taktubu gequote. Je hebt t zeker als bewijs genomen. Daarnaast noem ik mezelf geen geertwilders. Er staat geertwilders mag doodvallen.

    Jij en durani behoren echt tot onwetende die denken te weten. Met de dag dwalen jullie meer en Allah straft jullie. Believe me. Nooit zijn jullie nederig en kaarten onderwerpen aan waarvan geleerden er niet eens over durven te discussieren. Ken je plek zou ik zeggen.

  4. #34
    مَعاذ الله

    Reacties
    2.995
    26-04-2002

    Citaat Geplaatst door Taktubu Bekijk reactie
    Inkt? Doe eens effe normaal. Je zou maar je kind zou vernoemen. Die word heel zijn leven gepest.
    In de Koran komt het woord inkt romantisch voor en het klinkt heel mooi. Kijk maar:

    {قُل لَّوْ كَانَ الْبَحْرُ مِدَادًا لِّكَلِمَاتِ رَبِّي لَنَفِدَ الْبَحْرُ قَبْلَ أَن تَنفَدَ كَلِمَاتُ رَبِّي وَلَوْ جِئْنَا بِمِثْلِهِ مَدَدًا} [الكهف : 109]

    link: http://quran.ksu.edu.sa/index.php?aya=18_109


    ( 18:109 ) Zeg (O Moehammad): "Al werd de zee inkt om de Woorden van mijn Heer (op te schrijven), zij zou opraken voordat de Woorden van mijn Heer opgeraakt zouden zijn, zelfs al voegden Wij een daaraan gelijke hoeveelheid toe."
    Qur3iyabi قرعيابي taa ti toe

    قل سبحان الله ومآ أنا من المشركيين ~ ومآ من المبتدعييييين


  5. #35
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    @ Mouwaysie, Alles dient gewogen en beoordeeld te worden aan de hand van de Quraan en soenna. En dat heb jij niet gedaan. Dus ben jij verantwoordelijk voor het ophitsen van moslims tegen de leiders en geleerden. En dan kan je mooi verhaal vertellen, maar vertel dat gewoon tegen de muren wil je in het vervolg. Dat is mijn advies aan jou.

    @Bilal. Nou bedank hoor, maar zoiezo ga ik mezelf geen Oem Inkt noemen

  6. #36
    MVC Lid

    Reacties
    736
    09-05-2016

    Mensen met kennis dienen ook ahlak te hebben. Iblies had ook kennis.

    Ik wil een 3 tal voorbeelden geven:

    Volgens een groep was Numan bin Sabit kafir. Ze vragen Imam Malik om zijn positie.
    Imam Malik: ''Hij is een grote geleerde. Als hij van een stuk grond zegt dat het goud is, kan hij dat bewijzen''.

    Imam Malik, Imami Ebu Hanife zijn geliefd. Iedereen kent ze. De groep die hen als ongelovigen ziet is verdwenen. Niemand kent ze, noch zijn ze bemind.


    Een man komt bij Haci Bektasi Veli en wil doneren. Hij geeft aan dat het om haram goed gaat. Imam accepteert het niet.
    Daarna brengt hij het naar Mevlana. Mevlana accepteert het wel.
    De man vraagt hem: Haci Bektasi Veli accpteert het niet.
    Mevlana: Hij is zo schoon dat hij het niet wil smetten met een kleinste onrein.
    De man gaat terug naar Haci Bektasi Veli.
    ''jij accepteerde niet, maar Mevlana wel.''
    Haci Bektasi: ''Mevlana is een grote oceaan, 1 klein vlekje kan mijn glaasje vuil maken, maar zijn oceaan niet.''

    Haci Bektas, Mevlana kent iedereen. Ze zijn bemind. De vraagsteller kent niemand.


    Wie is nou een groter geleerde?? Abdulkadir Geylani of Imami Rabbani, Imami Gazali??
    De imam zegt tegen de steller van deze vraag: ''jij bent een groter geleerde dan deze imams.'' Jij durft hen te bediscussieren. Ik durf dat niet.

    Ook deze Imams zijn bekend en bemind. De steller van deze vraag is verloren.


    Laten we het beste voor elkaar wensen..

  7. #37
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Citaat Geplaatst door She. Bekijk reactie
    Umar Ibn Adbel 'Aziz radialahu anhu

    Als je in staat bent om een geleerde te worden wees dan één, zoniet wees dan een student, zoniet heb beiden dan lief, als je dit niet kunt haat beiden dan niet.

    (Ibn 'Abd Al-Barr ~ Jami' Bayan Al 'Ilmwa Fadlihi)
    ...

  8. #38
    Daughter of البد

    Reacties
    461
    29-01-2011

    These people always want to fight the obvious.

    “Say: “O ‘Ibaadi (My slaves) who have transgressed against themselves (by committing evil deeds and sins)!
    Despair not of the Mercy of Allah, verily Allah forgives all sins. Truly, He is Oft-Forgiving, Most Merciful.” (39:53)