1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    899
    03-07-2017

    De profeet Mohammed was een Koranist.

    Volgens de kuran , is de profeet Mohammed een Koranist die alleen de openbaring van Allah volgt , dus alleen de Koran volgt.

    10:15 En wanneer Onze tekenen aan hen als duidelijke bewijzen worden voorgelezen, zeggen zij die niet op de ontmoeting met Ons hopen: "Kom met een andere Koran dan deze of verander hem." Zeg: "Het komt mij niet toe hem uit mijzelf te veranderen; ik volg alleen maar wat aan mij wordt geopenbaard. Ik vrees, als ik mijn Heer ongehoorzaam ben, voor een bestraffing op een geweldige dag."

    46:9 Zeg: "Ik vertegenwoordig niet iets ongehoords onder de gezanten. Ik weet ook niet wat er met mij en met jullie zal gebeuren. Ik volg slechts wat aan mij geopenbaard wordt en ik ben alleen maar een duidelijke waarschuwer."

    53:3-4-5 noch spreekt hij uit een bevlieging. Dit is niet anders dan een ingegeven openbaring. Hem onderwees een grootmachtige

    21:45 Zeg: "Ik waarschuw jullie alleen maar met de openbaring, maar de doven horen de oproep niet, wanneer zij gewaarschuwd worden."

    36:69 Wij hebben hem de dichtkunst niet geleerd, zij betaamt hem ook niet. Het is niets anders dan een vermaning en een duidelijke Koran

    41:6 Zeg: "Ik ben slechts een mens als jullie; aan mij wordt geopenbaard dat jullie god één god is. Handelt dus correct jegens Hem en vraagt Hem om vergeving. Wee dus de veelgodendienaars,
    The Qur'an, the whole Qur'an, and nothing but the Qur'an.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    736
    09-05-2016

    Ik kan dit maar niet begrijpen.

    Hij is dit, zij is dat. Waarom praten mensen steeds over anderen??

    Vertel wat je zelf bent.

    Overigens, als je steeds over anderen praat zeg je toch indirect genoeg over jezelf.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    899
    03-07-2017

    Dat de profeet in de Koran verteld van ''ik volg alleen maar wat aan mij wordt geopenbaard'' toont aan dat Mohammed een Koranist was. Soennieten en sjieeten denken dat de profeet een soenniet of een sjieet zou zijn. Dat klopt dus niet. Een sjieet of een soenniet volgt buiten de Koran nog andere boeken en is daardoor geen Koranist.
    The Qur'an, the whole Qur'an, and nothing but the Qur'an.

  4. #4
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Je krijgt rood en zeer slechte topics heb jij

  5. #5
    Verbannen

    Reacties
    1.097
    25-06-2016

    Citaat Geplaatst door Esmaeel Bekijk reactie
    Dat de profeet in de Koran verteld van ''ik volg alleen maar wat aan mij wordt geopenbaard'' toont aan dat Mohammed een Koranist was. Soennieten en sjieeten denken dat de profeet een soenniet of een sjieet zou zijn. Dat klopt dus niet. Een sjieet of een soenniet volgt buiten de Koran nog andere boeken en is daardoor geen Koranist.
    Ff voor de duidelijkheid, was de profeet een Moslim of koraniet volgens de Qur'an?
    Want wat je laat zien middels verzen is geen hard bewijs dat de profeet een koraniet wordt genoemd.

    1 antwoord geven, de 1 of de ander:
    Was de profeet Moslim of koraniet?

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    899
    03-07-2017

    Citaat Geplaatst door MisterMaster Bekijk reactie
    Ff voor de duidelijkheid, was de profeet een Moslim of koraniet volgens de Qur'an?
    Want wat je laat zien middels verzen is geen hard bewijs dat de profeet een koraniet wordt genoemd.

    1 antwoord geven, de 1 of de ander:
    Was de profeet Moslim of koraniet?
    De term Koraniet is verzonnen door de soennieten en sjiieten. Eigenlijk zijn het gewoon moslims zoals dat ook in de Koran wordt vermeld. De Koranieten , volgen puur en alleen de Koran. Dat deed de profeet ook. Er is daardoor geen verschil tussen deze mensen en de profeet. Dit komt eropneer dat de Koranieten de ware moslims waren en zijn.

    De soenniet noemt een moslim die de Koran volgt , een Koranist. Daaruit kunnen we dan concluderen dat Mohammed een Koranist is , Jesus een Incjilist , Moesa een Thauradist.
    The Qur'an, the whole Qur'an, and nothing but the Qur'an.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    899
    03-07-2017

    4:82 Overpeinzen zij de Koran dan niet? Als hij van een ander dan Allah [gekomen] was dan zouden zij er veel tegenstrijdigs in vinden.

    De hadiths zijn zeer! tegenstrijdig. Het is daarom de boeken van de kuffar.
    The Qur'an, the whole Qur'an, and nothing but the Qur'an.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    545
    23-03-2017

    Broeder, jij komt met bewijzen dat de profeet vzmh enkel en alleen de Quran volgde.

    Zij komen met niks.

  9. #9
    Verbannen

    Reacties
    1.097
    25-06-2016

    Citaat Geplaatst door Esmaeel Bekijk reactie
    De term Koraniet is verzonnen door de soennieten en sjiieten. Eigenlijk zijn het gewoon moslims zoals dat ook in de Koran wordt vermeld. De Koranieten , volgen puur en alleen de Koran. Dat deed de profeet ook. Er is daardoor geen verschil tussen deze mensen en de profeet. Dit komt eropneer dat de Koranieten de ware moslims waren en zijn.

    De soenniet noemt een moslim die de Koran volgt , een Koranist. Daaruit kunnen we dan concluderen dat Mohammed een Koranist is , Jesus een Incjilist , Moesa een Thauradist.
    Dus je openingspost kun je in de prullenbak gooien?
    Je zegt eerst hoogmoedig dat er in de Qur'an staat dat de profeet een koraniet is.
    En nu zeg je dat de sunni's de naam koraniet hebben uitgevonden haha
    Als ik jou was met zulk identiteitscrisis zou ik mezelf voor mn kop schieten
    Heb hier een samurai liggen, wil jou ook wel helpen om je atheïstische koraniet kop eraf te hakken

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    899
    03-07-2017

    Citaat Geplaatst door MisterMaster Bekijk reactie
    Dus je openingspost kun je in de prullenbak gooien?
    Je zegt eerst hoogmoedig dat er in de Qur'an staat dat de profeet een koraniet is.
    En nu zeg je dat de sunni's de naam koraniet hebben uitgevonden haha
    Als ik jou was met zulk identiteitscrisis zou ik mezelf voor mn kop schieten
    Heb hier een samurai liggen, wil jou ook wel helpen om je atheïstische koraniet kop eraf te hakken
    Koraniet is een term die door de soennieten zijn verzonnen. Koraniet betekend volgens de soennieten , iemand die alleen de kuran volgt. Dus volgens de soennitische taal , kunnen we zeggen dat de profeet een koranist was. Want hij volgde ook alleen de kuran.
    The Qur'an, the whole Qur'an, and nothing but the Qur'an.