1. #1
    -

    Reacties
    6.778
    23-01-2017

    Thumbs up Sylvana Simons wenst niet met Annabel Nanninga te debatteren: 'Racisme is geen mening

    https://www.volkskrant.nl/politiek/s...rijf~a4569103/



    'Racisme is geen mening, maar een misdrijf', aldus Simons. 'Het is heel simpel: Forum voor Democratie houdt er ideeën op na die indruisen tegen de mensenrechten. Als daar dan ook nog eens racisme bijkomt, maakt dat het voeren van een debat heel lastig.' Alleen in enkele grote debatten waarbij alle partijen zijn vertegenwoordigd maakt Simons een uitzondering. 'Maar volgens mij is het toch niet mogelijk om mensen die trots zijn op racisme te bekeren.'

    FVD-lijsttrekker in Amsterdam Annabel Nanninga zegt het 'opmerkelijk' te vinden dat Simons niet meer met haar in discussie wil. 'Haar partij Bij1 zou staan voor verbinding en dialoog, dan is dit merkwaardig te noemen. Maar verder is het haar goed recht om zich op deze manier te profileren.' Nanninga was wel uitgenodigd voor het debat van zondag, maar moest vanwege andere activiteiten verstek laten gaan.

    FVD-lijsttrekker in Amsterdam Annabel Nanninga. © ANP
    Ook Mourad Taimounti, lijsttrekker van de Amsterdamse tak van DENK, zit niet te wachten op debatten met het FVD. 'Ik kan mijn positieve boodschap dan lastig brengen, omdat zij de hele tijd zo negatief zijn.' Volgens Taimounti kunnen dergelijke debatten nare gevolgen hebben. 'Bij AT5 discussieerde ik met Nanninga over de komst van een moskee in Amsterdam-Noord. Nog diezelfde avond hing er op die plek een onthoofde pop. Daar is zij niet schuldig aan, maar ze geeft idioten wel brandstof.'

    Nanninga: 'Ik vind deze uitlating gevaarlijk en onjuist, ik heb mij zowel als columnist als namens FVD altijd zeer fel uitgesproken tegen iedere vorm van geweld, vernieling of dreiging.'

    Bij andere partijen heerst eveneens ongemak over de volgens hen racistische uitspraken van leden van het FVD. 'Maar dat moet je vanuit ons democratisch systeem bevechten', aldus Hendrik Jan Biemond, nummer drie op de kieslijst van de PvdA. 'Je moet heel veel afstand nemen van de uitspraken door mensen uit de boezem van die partij. Maar je moet ook in discussie, zodat je kiezers kunt overtuigen van een andere kijk op de stad. En als we straks met z'n allen in de gemeenteraad zitten is het wel handig als we met elkaar praten.'

  2. #2
    -

    Reacties
    6.778
    23-01-2017

    Ik vind mooi.

    Racisme is idd een misdrijf, en elk persoon die racisme verheerlijkt of verdedigt is per definitie een gevaar voor onder anderen mijn leven en de toekomst van mijn ongeboren kinderen.

    Sylvana is het grootste gevaar voor racisme in dit land, daarom wordt ze zo gedemoniseerd.
    Doet van der Gijp of hoe die ook heet een pruik op, en is de wereld te klein, noem je Simons een n#### ehh moet kunnen vrijheid van meningsuiting.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    1.718
    16-02-2017

    “If you can convince the lowest white man he’s better than the best colored man, he won’t notice you’re picking his pocket. Hell, give him somebody to look down on, and he’ll empty his pockets for you.”

    West in a nutshell.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Logisch, de existentie van Sylvana draait ineens alleen nog rond racisme.
    Waarbij natuurlijk Sylvana, en zij alleen beslist waar sprake is van racisme.
    Haar mening is de enig juiste, in steen uitgehouwen.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    3.000
    06-11-2012

    Citaat Geplaatst door Maquis Bekijk reactie
    Logisch, de existentie van Sylvana draait ineens alleen nog rond racisme.
    Waarbij natuurlijk Sylvana, en zij alleen beslist waar sprake is van racisme.
    Haar mening is de enig juiste, in steen uitgehouwen.
    Nanninga is een racist. Einde discussie.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Annabel is een hatelijke dikke zeug die je moet negeren net als Ebru Umar.
    Heavy

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    1.636
    14-05-2012

    Wie voelt zich nog Nedelander?
    Hindoestanen die op de PVV stemmen beroepen zich op hindoenationalistische ideeën over moslims: hindoes die de moslims zien als bezetters en onderdrukkers van hindoes, India en mogelijk straks de rest van de wereld als ze niet worden gestopt. Zij kregen dat mee in hun opvoeding met eeuwenoude verhalen over de islamitische overheersing van Azië, zoals de mogols in India die hindoeschatten vernietigden.
    TJAH HITLER HEEFT ZIJN HAKENKRUIS TE DANKEN AAN HINDUS

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door Hymne-Cherifien Bekijk reactie
    Wie voelt zich nog Nedelander?
    Ik voel me geen Nedelander ik ben niet gewenst als Nederlander behalve als ik het heb gemaakt positief dan hoor ik wel bij hun zogenaamd.
    Heavy

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    1.636
    14-05-2012

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Ik voel me geen Nedelander ik ben niet gewenst als Nederlander behalve als ik het heb gemaakt positief dan hoor ik wel bij hun zogenaamd.
    Hindoestanen die op de PVV stemmen beroepen zich op hindoenationalistische ideeën over moslims: hindoes die de moslims zien als bezetters en onderdrukkers van hindoes, India en mogelijk straks de rest van de wereld als ze niet worden gestopt. Zij kregen dat mee in hun opvoeding met eeuwenoude verhalen over de islamitische overheersing van Azië, zoals de mogols in India die hindoeschatten vernietigden.
    TJAH HITLER HEEFT ZIJN HAKENKRUIS TE DANKEN AAN HINDUS

  10. #10
    -

    Reacties
    6.778
    23-01-2017

    Citaat Geplaatst door Maquis Bekijk reactie
    Logisch, de existentie van Sylvana draait ineens alleen nog rond racisme.
    Waarbij natuurlijk Sylvana, en zij alleen beslist waar sprake is van racisme.
    Haar mening is de enig juiste, in steen uitgehouwen.
    En het Nederlandse en Amerikaanse slavenverleden zullen we maar ff vergeten, samen met de massa immigraties en landje pik.

    De essentie is dat vooral blanken zich superieur voelen tegenover gekleurde mensen, ik merk dat nog dagelijks in mijn leven, en het is nog elke dag zichtbaar in onze samenleving, je hoeft maar een Youtube reactie er bij te pakken of een reactie op een nieuwsbericht of op het Nederlands elftal destijds.
    Sylvana verwoord datgene wat in de samenleving speelt.

  11. #11
    Verbannen

    Reacties
    33.555
    13-03-2012

    tja ik vind annabel op dat punt echt niet zo erg geert die is erg maar annebel op dat punt niet ze is hoogst irritant maar meer niet

    maar als ze echt zo racistisch is zoals jullie beweren ga dan een debat met haar aan net als prem dat ook deed en hij diste haar uit

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Citaat Geplaatst door LageBrug Bekijk reactie
    En het Nederlandse en Amerikaanse slavenverleden zullen we maar ff vergeten, samen met de massa immigraties en landje pik.

    De essentie is dat vooral blanken zich superieur voelen tegenover gekleurde mensen, ik merk dat nog dagelijks in mijn leven, en het is nog elke dag zichtbaar in onze samenleving, je hoeft maar een Youtube reactie er bij te pakken of een reactie op een nieuwsbericht of op het Nederlands elftal destijds.
    Sylvana verwoord datgene wat in de samenleving speelt.
    En de 1300 jaar slavernij van de Arabieren en Imazighen?
    Het slavenverleden van de zwarte Afrikanen die elkaar al tot slaaf maakten vóór Europeanen slaven kwamen kopen van de zwarte Afrikanen?

    Als zwarte Afrikanen het al heel normaal vonden elkaar tot slaaf te maken, waarom dan altijd weer alleen op de blanken wijzen?
    Niet op de Turken, Perzen, Arabieren, Imazighen, Inca's, Maya's, Azteken, Egyptenaren enz enz?

  13. #13
    Verbannen

    Reacties
    33.555
    13-03-2012

    Citaat Geplaatst door Maquis Bekijk reactie
    En de 1300 jaar slavernij van de Arabieren en Imazighen?
    Het slavenverleden van de zwarte Afrikanen die elkaar al tot slaaf maakten vóór Europeanen slaven kwamen kopen van de zwarte Afrikanen?

    Als zwarte Afrikanen het al heel normaal vonden elkaar tot slaaf te maken, waarom dan altijd weer alleen op de blanken wijzen?
    Niet op de Turken, Perzen, Arabieren, Imazighen, Inca's, Maya's, Azteken, Egyptenaren enz enz?
    imazighen hebben nooit slaven gebruikt ze ploegden het land zelf zelfs tot vandaag aan toe met ezels en paarden

    dus waar waren ze bruikbaar voor ?

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door touzaniabdelos Bekijk reactie
    tja ik vind annabel op dat punt echt niet zo erg geert die is erg maar annebel op dat punt niet ze is hoogst irritant maar meer niet

    maar als ze echt zo racistisch is zoals jullie beweren ga dan een debat met haar aan net als prem dat ook deed en hij diste haar uit
    Nee sorry dikke zeugen die haat verspreiden zoals haar verdienen geen zendtijd. Gewoon negeren die handel en richten op normale mensen met fatsoen en intelligentie.
    Heavy

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door Maquis Bekijk reactie
    En de 1300 jaar slavernij van de Arabieren en Imazighen?
    Het slavenverleden van de zwarte Afrikanen die elkaar al tot slaaf maakten vóór Europeanen slaven kwamen kopen van de zwarte Afrikanen?

    Als zwarte Afrikanen het al heel normaal vonden elkaar tot slaaf te maken, waarom dan altijd weer alleen op de blanken wijzen?
    Niet op de Turken, Perzen, Arabieren, Imazighen, Inca's, Maya's, Azteken, Egyptenaren enz enz?
    Imazighen en Afrikaanse slaven? Hoe kom jij hieraan?
    Heavy