1. #31
    MVC Lid

    Reacties
    3.283
    12-03-2017

    Citaat Geplaatst door NBDC Bekijk reactie
    Ja maar het gaat om nu. Als die nu kamerlid was dan zou het niet uitmaken. Het gaat ook echt om de functie en portefeuille van nu.

    Hij heeft nog misschien hoop, wat voor cadeau zou van der Veer voor deze verklaring gekregen hebben.

    https://nos.nl/artikel/2216830-zijls...-verkeerd.html

    Check nu de jekjek/Jinek op 1


    De volkskrant verdient een dikke pluim....zeilstra heeft de volkskrant voor zijn karretje proberen te spannen,te laten liegen voor hem....de volkskrant heeft de waarheid echter verkozen boven de leugen.

  2. #32
    MVC Lid

    Reacties
    9.754
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door Neoborn Bekijk reactie
    Check nu de jekjek/Jinek op 1


    De volkskrant verdient een dikke pluim....zeilstra heeft de volkskrant voor zijn karretje proberen te spannen,te laten liegen voor hem....de volkskrant heeft de waarheid echter verkozen boven de leugen.
    Eensch.
    We moeten heel blij zijn met soort journalisten.

  3. #33
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Zijlstra is een havik binnen de VVD. Is in het verleden al een paar keer door Rutte ter verantwoording geroepen t.a.v. zijn uitspraken .
    Bekend dat Zijlstra vindt dat Rutte te veel de oren naar "links" laat hangen.

    Als Kamerlid heeft hij die uitspraak gedaan. Intgelligente man die iets enorm doms heeft gedaan.
    Alles maar om het vuurtje tegen Rusland, Putin op te stoken.

    Nu blijkt dus dat hij heeft gelogen, aangeschoten wild als minister.

  4. #34
    MVC Lid

    Reacties
    6.691
    08-04-2017

    Ook aangifte gedaan tegen Pechtold om zijn russen opmerking.
    Pechtold heeft last van rusisme

  5. #35
    MVC Lid

    Reacties
    3.283
    12-03-2017

    Citaat Geplaatst door Doublepain Bekijk reactie
    Ook aangifte gedaan tegen Pechtold om zijn russen opmerking.
    Pechtold heeft last van rusisme
    Pechtold obsessie

    Overigens terechte aangifte

    n Tilburger met Russische wortels (34) heeft aangifte gedaan tegen D66-leider Alexander Pechtold. De reactie van Pechtold op de affaire rond minister van Buitenlandse Zaken Halbe Zijlstra (‘ik moet de eerste Rus nog tegenkomen die zelf zijn fouten rechtzet’) is kwetsend en discriminerend, vindt de Rus.

  6. #36
    MVC Lid

    Reacties
    6.691
    08-04-2017

    Citaat Geplaatst door Neoborn Bekijk reactie
    Pechtold obsessie

    Overigens terechte aangifte
    Precies..terechte aangifte.
    Das wat ik al op pagina 1 zei.

  7. #37
    MVC Lid

    Reacties
    6.691
    08-04-2017

    Citaat Geplaatst door Doublepain Bekijk reactie
    Precies..terechte aangifte.
    Das wat ik al op pagina 1 zei.
    En geen obsessie hoor wel een oog voor hypocriet gedrag

  8. #38
    MVC Lid

    Reacties
    12.109
    09-06-2009

    Het mooie hiervan is dat Nederlandse politici met name de hypocrieten van de VVD als Rutte en Zijlsta, Rusland ervan betichten dat ze nep nieuws verspreiden.
    Pinokkio aka Hypocriet Zijlstra doet het zelf ook. Niet alleen fake nieuws verspreiden maar ook nog eens lasteren.
    Stelletje boeve daar bij de VVD

  9. #39
    MVC Lid

    Reacties
    525
    11-01-2018

    Citaat Geplaatst door Doublepain Bekijk reactie
    En geen obsessie hoor wel een oog voor hypocriet gedrag
    Jij een oog op hypocriet gedrag? Smeerlap, kijk jij weleens in de spiegel ofniet? Misselijkmakend geval!

  10. #40
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    HA! aftgereden... had hij maar niet zo'n grote mond moeten hebben tegen de islam...

  11. #41
    MVC Lid

    Reacties
    2.083
    28-10-2015

    Dat zijn drie ministers in precies drie maanden. Goed bezig VVD.

  12. #42
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Zijlstra afgetreden, terecht, ook al was het een uitspraak van enige tijd geleden in zijn capaciteit als Kamerlid.

    Natuurlijk zijn de oppositiepartijen enorm teleurgesteld, wilden graag nog uren bloed trekken bij de regering in casu de minister-president.
    Opmerkelijk, de PVV woordvoerder die het debat had aangevraagd en Klaver zie geen noodzaak meer om na het aftreden van Zijlstra verder te debatteren.
    Ook dat de minister-president onmiddellijk aangaf toen oppositie partijen voorstelden later nog te debatteren, aangaf, nee nu!
    Zo ook de fractievoorzitter van de VVD en coalitiegenoten dat voorstelden.
    Niet verder debatteren onmogelijk hebben gemaakt.

  13. #43
    MVC Lid

    Reacties
    9.754
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door Si.Lgdr Bekijk reactie
    HA! aftgereden... had hij maar niet zo'n grote mond moeten hebben tegen de islam...
    Ik snap dat jij verband ziet, maar het lijkt toch ergens anders door te komen.

    Maar dit was het enige wat hij kon doen als we als Nederland nog een beetje serieus genomen willen worden.

  14. #44
    MVC Lid

    Reacties
    525
    11-01-2018

    Zijstraal een tiefus end op.

  15. #45
    Verbannen

    Reacties
    318
    01-08-2012

    Citaat Geplaatst door Doublepain Bekijk reactie
    https://nos.nl/googleamp/artikel/221...mpression=true

    NOS

    Zijlstra geeft toe: ik loog over ontmoeting met PoetinVANDAAG, 03:02

    Minister Halbe Zijlstra van Buitenlandse Zaken heeft gelogen over een ontmoeting met de Russische president Poetin in 2006. Dat geeft hij toe in een interview met de*Volkskrant. Zo was de VVD'er in tegenstelling tot zijn eerdere beweringen niet bij een bijeenkomst met de Russische president in diens buitenhuis.

    De toenmalig VVD-fractievoorzitter zei in een speech in 2016 dat hij Poetin zelf had horen praten over 'Groot-Rusland'. "Ik was medewerker. Ik was weggestopt achter in het zaaltje waarin het plaatsvond. Maar ik kon heel goed horen wat het antwoord van Vladimir Poetin was op de vraag wat hij verstond onder Groot Rusland", zei Zijlstra tijdens het partijcongres.

    "Want Groot Rusland is waar hij naar terug wil. En zijn antwoord was: dat is Rusland, Wit-Rusland, Oekraïne en de Baltische Staten. En Kazachstan was nice to have."

    Zijlstra over zijn vermeende ontmoeting met Poetin

    Zijlstra zou als Shell-medewerker samen met Shell-topman Jeroen van der Veer en Poetin in het buitenhuis hebben gezeten. Uit onderzoek van de Volkskrant blijkt dat Zijlstra's collega's*grote twijfels*hadden over het waarheidsgehalte van de ontmoeting met Poetin.

    De minister zegt over zijn uitspraken: "Het is niet verstandig geweest. Ik had het anders moeten doen." Hij zegt dat hij het verhaal van iemand anders heeft geleend. Door te vertellen dat hij bij een ontmoeting met Poetin was, wilde Zijlstra zijn bron beschermen.

    "Ik heb toen de keuze gemaakt: oké, dit is een belangrijk geopolitiek verhaal. De implicaties daarvan zijn stevig. Ik heb het verhaal toen naar mijzelf getrokken, om te zorgen dat de persoon die er wel bij was zelf niet de onthullende factor werd. Omdat dit ook implicaties voor hem of zijn bedrijf kon inhouden", aldus Zijlstra.

    Bron

    Zijlstra wil niet zeggen van wie hij het geopolitieke verhaal hoorde, omdat hij de bron en diens bedrijf dan in problemen zou brengen. Twee goed ingevoerde bronnen melden dat het om Van der Veer zelf gaat, maar de minister en Van der Veer willen dit niet bevestigen.

    Volgens de Volkskrant is premier Rutte al enkele weken op de hoogte van het nepverhaal. "Ik heb Mark Rutte een paar weken geleden geïnformeerd over de uitspraken van Poetin en de wijze waarop ik de bron van deze informatie heb willen beschermen", zegt Zijlstra. Rutte zit in Pyeongchang en heeft niet gereageerd.

    Zwak

    NOS-politiek verslaggever Lars Geerts zegt dat deze kwestie ongelofelijk lastig is voor de positie van Zijlstra. De positie van Nederland ten opzichte van Rusland komt ook zwak te staan. "Geloofwaardigheid is het enige wat je eigenlijk hebt in de diplomatieke wereld en die wordt nu in twijfel getrokken," zegt Geerts. "De Russen zullen in de discussie over nepnieuws ook zeggen: kijk naar jezelf."

    De PVV wil zo snel mogelijk een debat met Zijlstra, nog voor hij binnenkort naar Rusland vertrekt waar een gesprek op de agenda staat met minister van Buitenlandse Zaken Lavrov.

    Coalitiepartij D66 is positief over Zijlstra's aanpak. "Ik waardeer zijn openhartigheid. Ik moet de eerste Rus nog tegenkomen die zijn fouten zelf rechtzet", aldus D66-leider Pechtold.
    Nederlandse liegen vaker...niets nieuws. Maar dat hij niet wordt ontslagen is mij een raadsel. Als het iemand was met een buitenlandse achtergrond dan hadden ze niets meer van haar of hem heel gelaten...zie die vrouw die ambtenaar was en een opmerking plaatste over ISIS dat het een spel van de Zionisten was...ze hebben haar gewoon ontslagen