1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    6.691
    08-04-2017

    Halbe Zijlstra loog over ontmoeting met Putin.

    https://nos.nl/googleamp/artikel/221...mpression=true

    NOS

    Zijlstra geeft toe: ik loog over ontmoeting met PoetinVANDAAG, 03:02

    Minister Halbe Zijlstra van Buitenlandse Zaken heeft gelogen over een ontmoeting met de Russische president Poetin in 2006. Dat geeft hij toe in een interview met de*Volkskrant. Zo was de VVD'er in tegenstelling tot zijn eerdere beweringen niet bij een bijeenkomst met de Russische president in diens buitenhuis.

    De toenmalig VVD-fractievoorzitter zei in een speech in 2016 dat hij Poetin zelf had horen praten over 'Groot-Rusland'. "Ik was medewerker. Ik was weggestopt achter in het zaaltje waarin het plaatsvond. Maar ik kon heel goed horen wat het antwoord van Vladimir Poetin was op de vraag wat hij verstond onder Groot Rusland", zei Zijlstra tijdens het partijcongres.

    "Want Groot Rusland is waar hij naar terug wil. En zijn antwoord was: dat is Rusland, Wit-Rusland, Oekraïne en de Baltische Staten. En Kazachstan was nice to have."

    Zijlstra over zijn vermeende ontmoeting met Poetin

    Zijlstra zou als Shell-medewerker samen met Shell-topman Jeroen van der Veer en Poetin in het buitenhuis hebben gezeten. Uit onderzoek van de Volkskrant blijkt dat Zijlstra's collega's*grote twijfels*hadden over het waarheidsgehalte van de ontmoeting met Poetin.

    De minister zegt over zijn uitspraken: "Het is niet verstandig geweest. Ik had het anders moeten doen." Hij zegt dat hij het verhaal van iemand anders heeft geleend. Door te vertellen dat hij bij een ontmoeting met Poetin was, wilde Zijlstra zijn bron beschermen.

    "Ik heb toen de keuze gemaakt: oké, dit is een belangrijk geopolitiek verhaal. De implicaties daarvan zijn stevig. Ik heb het verhaal toen naar mijzelf getrokken, om te zorgen dat de persoon die er wel bij was zelf niet de onthullende factor werd. Omdat dit ook implicaties voor hem of zijn bedrijf kon inhouden", aldus Zijlstra.

    Bron

    Zijlstra wil niet zeggen van wie hij het geopolitieke verhaal hoorde, omdat hij de bron en diens bedrijf dan in problemen zou brengen. Twee goed ingevoerde bronnen melden dat het om Van der Veer zelf gaat, maar de minister en Van der Veer willen dit niet bevestigen.

    Volgens de Volkskrant is premier Rutte al enkele weken op de hoogte van het nepverhaal. "Ik heb Mark Rutte een paar weken geleden geïnformeerd over de uitspraken van Poetin en de wijze waarop ik de bron van deze informatie heb willen beschermen", zegt Zijlstra. Rutte zit in Pyeongchang en heeft niet gereageerd.

    Zwak

    NOS-politiek verslaggever Lars Geerts zegt dat deze kwestie ongelofelijk lastig is voor de positie van Zijlstra. De positie van Nederland ten opzichte van Rusland komt ook zwak te staan. "Geloofwaardigheid is het enige wat je eigenlijk hebt in de diplomatieke wereld en die wordt nu in twijfel getrokken," zegt Geerts. "De Russen zullen in de discussie over nepnieuws ook zeggen: kijk naar jezelf."

    De PVV wil zo snel mogelijk een debat met Zijlstra, nog voor hij binnenkort naar Rusland vertrekt waar een gesprek op de agenda staat met minister van Buitenlandse Zaken Lavrov.

    Coalitiepartij D66 is positief over Zijlstra's aanpak. "Ik waardeer zijn openhartigheid. Ik moet de eerste Rus nog tegenkomen die zijn fouten zelf rechtzet", aldus D66-leider Pechtold.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    6.691
    08-04-2017

    als minister van buitenlandse zaken nepnieuws verspreiden over een Russische invasie..
    Succes in Rusland van de week halbe waarheid

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    6.691
    08-04-2017

    En dan ollongren..hij deed zijn uitspraken enige tijd geleden..
    Oh dan maskt het niks uit dat de minister van buitenlandse zaken nep nieuws verspreid..dus halbe zal wel niet op ollongrens lijstje nepnieuws verspreiders komen.

    Wat een afgang..

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    6.691
    08-04-2017

    En dan die jij-bak van pechtold..gericht aan alle russen.
    En die vent praat over racisme discriminatie en uitsluiting.

    Wat een kabinet

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    6.691
    08-04-2017

    Onze MP vind schwalbepolitiek wel oké..halbe waarheid blijft geloofwaardig.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    525
    11-01-2018

    Citaat Geplaatst door Attentie. Bekijk reactie
    Vertelden jouw ouders jou dan wel de waarheid over hun coke verslaving pollewop?

    Wedden van niet?

    Zo worden jullie kuffar ook opgevoed met één en al leugens
    Ze is haar moeder kwijt aan kanker. Of was het drugs? Dat kind is iig goed misbruikt.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    525
    11-01-2018

    DP jij bent zelf een leugenachtige slet. De ironie.

  8. #8
    Verbannen

    Reacties
    33.555
    13-03-2012

    ja ja oud nieuws westerlingen liegen vaak

    maar wat mij het meest irriteerde is dat hun zeggen dat nu rusland een excuus heeft om ook nepnieuws te verspreiden waarschijnlijk doelend op R.T. maar hun liegen niet het is het westen die altijd liegt

  9. #9
    Bij twijfel . . . .

    Reacties
    12.812
    20-11-2006

    Citaat Geplaatst door Doublepain Bekijk reactie
    als minister van buitenlandse zaken nepnieuws verspreiden over een Russische invasie..
    Succes in Rusland van de week halbe waarheid
    halbe waarheid. Hilarisch.
    Het is altijd het glas valt uit mijn handen. Nooit ik laat het glas vallen.

  10. #10
    Bij twijfel . . . .

    Reacties
    12.812
    20-11-2006

    Citaat Geplaatst door Attentie. Bekijk reactie
    Jouw ouders logen ook over hun coke verslaving pollewop

    http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=5620315
    Je begint een ouwe zeur te worden, opa. Ga domino spelen in het koffiehuis.
    Het is altijd het glas valt uit mijn handen. Nooit ik laat het glas vallen.

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    525
    11-01-2018

    Citaat Geplaatst door LaPoekel Bekijk reactie
    Je begint een ouwe zeur te worden, opa. Ga domino spelen in het koffiehuis.
    Je neus staat in de weg

  12. #12
    Verbannen

    Reacties
    33.555
    13-03-2012

    Citaat Geplaatst door Al3adnani Bekijk reactie
    Je neus staat in de weg
    ik heb een brug nodig dus laat haar verder liegen dan kan ze die amputeren voor de zoveelste keer en misschien wel schenken aan mij om erover te lopen horkie gebruikt die natuurlijk voor andere doeleinden

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    2.083
    28-10-2015

    Het is geen nieuws zodra een VVD leugen naar boven komt drijven. Morgen 14:00 is er een debat waar hij het moeilijk zal krijgen. Als hij opstapt is het de derde VVD minister in 14(?) maanden. Hij maakt zich sws ongeloofwaardig op de internationale toneel. Hoe kan je als Min BZ serieus genomen worden in de buitenland met zo een gebeuren. De buitenlandse media heeft al veel over hem geschreven. En het allermooiste is dat ie volgende week naar Rusland gaat. Ik vrees dat hij dat niet gaat redden.

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    2.083
    28-10-2015

    Citaat Geplaatst door Doublepain Bekijk reactie
    En dan die jij-bak van pechtold..gericht aan alle russen.
    En die vent praat over racisme discriminatie en uitsluiting.

    Wat een kabinet
    Je typt veel maar zegt niks.

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    6.691
    08-04-2017

    Citaat Geplaatst door NBDC Bekijk reactie
    Je typt veel maar zegt niks.
    Dat die vent in de 2e kamer zit om.. mijn en onze regering te controleren..de Nederlandse regering niet de Russische..inplaats van jij bakken te produceren om een regering bij elkaar te houden..waarin hij ook nog eens alle russen beledigd.

    Pluche bevalt goed

    Zo duidelijk genoeg