1. #1
    Verbannen

    Reacties
    286
    21-01-2018

    Vrijgezellen?

    Het valt mij op in de samenleving dat er vrijgezellen zijn die moeilijk aan de man of vrouw komen.
    Dat kan komen door de omgeving waar in je woont of zit of te druk bent of niet op plekken komt waar je iemand kunt tegen te komen.

    Ik bedacht mij als we nou een topic maken voor de vrijgezellen en je verhaal doet en wat je zoekt in een man of vrouw en elkaar
    een beetje helpt. Je kunt op de ander hier reageren of via pm. Graag serieus en netjes! Weet dat goede intentie bind.

    Dacht het lot een handje helpen.

    Kom op allemaal en mocht het iets worden.. verwacht ik een uitnodiging

    Allahi3awn wa jsahel

  2. #2
    -

    Reacties
    6.778
    23-01-2017

    Vrijheid en kunnen doen wat je wilt is het nieuwe huwelijk, heb sterk het idee dat dat belangrijker aan het worden is dan een baan van 80 uur met carriere en dan een huwelijk met alle verplichtingen, rijkdom op de bank en in je hart is de nieuwe bruid.

  3. #3
    Verbannen

    Reacties
    312
    27-01-2014

    Citaat Geplaatst door LageBrug Bekijk reactie
    Vrijheid en kunnen doen wat je wilt is het nieuwe huwelijk, heb sterk het idee dat dat belangrijker aan het worden is dan een baan van 80 uur met carriere en dan een huwelijk met alle verplichtingen, rijkdom op de bank en in je hart is de nieuwe bruid.
    Zeer mee eens. +
    Zie ik ook.
    Trouwen tegenwoordig mannen zonder baan zelfs of huis.
    Mannen met baan of gelovig etc zien vrouwen niet staan. Ook al roepen ze van wel.
    Vrijheid en blijheid. Maar iedereen komt zichzelf tegen.

  4. #4
    Verbannen

    Reacties
    286
    21-01-2018

    Citaat Geplaatst door LageBrug Bekijk reactie
    Vrijheid en kunnen doen wat je wilt is het nieuwe huwelijk, heb sterk het idee dat dat belangrijker aan het worden is dan een baan van 80 uur met carriere en dan een huwelijk met alle verplichtingen, rijkdom op de bank en in je hart is de nieuwe bruid.
    Nee. Juist niet. Het nieuwe trouwen is juist dat je ziet dat goede vrouwen een rustig bestaan willen opbouwen en gezinnetje. Alleen zij komen mannen tegen
    die tegenovergesteld zijn. En dan heb je mannen die rustig willen settelen en iets willen opbouwen maar vrouwen tegenkomen van het tegenovergestelde ofwel het geen wat jij omschrijft.
    Die vrijheid willen en een man slecht behandelen of slechte karakter hebben. Is het het lot, wie kan het zeggen?

    Ik weet wel hoe liever en goeder een man doet bij een vrouw, hoe sneller een vrouw afknapt. Hoe bad boy je je gedraagt en weinig aandacht geeft
    hoe mysteries en hoe leuker je ze gaan vinden..

  5. #5
    Since 89'

    Reacties
    153
    23-08-2017

    Forever alone i guess....

    Chill it's just Marokko.nl


  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    1.718
    16-02-2017

    Als een man wilt trouwen terwijl die nog niet alles op een rijtje heeft (denk aan bezig met huis zoeken e.d. maar ermee bezig is) niet de nieuwste merk pakken draagt of de dikste auto rijd maar toch dolgraag zijn deen wilt vervullen wordt die uitgejoeld en uitgekauwd door onze gemeenschap, hij is niet perfect genoeg. Sommige van die mannen worden bang om afgewezen te worden en raken geïntimideerd.

    In de tussentijd wachten sommige vrouwen op een aanzoek van de perfecte man en besluiten hun carrière te volgen terwijl ze wachten. Dit op zijn beurt intimideert sommige mannen nog meer en laat ze denken dat de vrouwen 'te hoog' zijn opgeleid en geen goede echtgenotes maken met Islamitsche principes. Uiteindelijk als de vrouw op een bepaalde leeftijd belangstelling toont om te trouwen krijgt ze te maken met het stigma dat ze wanhopig, oud en afgezaagd is. Wat zeer schadelijk is voor de perceptie en geest van de vrouwen in onze gemeenschap.

    Het is een schande dat we zien dat er zoveel vrouwen en mannen zijn die willen trouwen maar dat wij ze als gemeenschap tekortschieten. Iedereen zegt dat we een probleem hebben in onze moslimgemeenschap als het op trouwen aankomt, maar niemand is bereid om er wat aan te doen. Die collectieve verantwoordelijkheid is er niet meer.

    Wees geduldig en laat je Islamitische principes niet afbrokkelen door mensen om je heen. Leg je lot in de handen van Allah azza wa jal en vertrouw in Hem.

    Just my two cents' van wat ik zie en hoor.

  7. #7
    Verbannen

    Reacties
    286
    21-01-2018

    Citaat Geplaatst door Cecil Bekijk reactie
    Als een man wilt trouwen terwijl die nog niet alles op een rijtje heeft (denk aan bezig met huis zoeken e.d. maar ermee bezig is) niet de nieuwste merk pakken draagt of de dikste auto rijd maar toch dolgraag zijn deen wilt vervullen wordt die uitgejoeld en uitgekauwd door onze gemeenschap, hij is niet perfect genoeg. Sommige van die mannen worden bang om afgewezen te worden en raken geïntimideerd.

    In de tussentijd wachten sommige vrouwen op een aanzoek van de perfecte man en besluiten hun carrière te volgen terwijl ze wachten. Dit op zijn beurt intimideert sommige mannen nog meer en laat ze denken dat de vrouwen 'te hoog' zijn opgeleid en geen goede echtgenotes maken met Islamitsche principes. Uiteindelijk als de vrouw op een bepaalde leeftijd belangstelling toont om te trouwen krijgt ze te maken met het stigma dat ze wanhopig, oud en afgezaagd is. Wat zeer schadelijk is voor de perceptie en geest van de vrouwen in onze gemeenschap.

    Het is een schande dat we zien dat er zoveel vrouwen en mannen zijn die willen trouwen maar dat wij ze als gemeenschap tekortschieten. Iedereen zegt dat we een probleem hebben in onze moslimgemeenschap als het op trouwen aankomt, maar niemand is bereid om er wat aan te doen. Die collectieve verantwoordelijkheid is er niet meer.

    Wees geduldig en laat je Islamitische principes niet afbrokkelen door mensen om je heen. Leg je lot in de handen van Allah azza wa jal en vertrouw in Hem.

    Just my two cents' van wat ik zie en hoor.
    Jij slaat de spijker op z n kop!

    Dit is inderdaad de goede beeldvorming van onze marokkaanse gemeenschap.
    Wat alleen nog aangevuld moet worden.

    De zusters die nog op school ziftten en carrière willen maken stellen het trouwen vaak uit, want ze willen eerst school afmaken. Dat is hun goed recht. Maar je voelt het al aankomen.
    En dan staan de meeste voor geen mannen open en als ze klaar zijn en geen man tegenkomen dan zijn de goede mannen op en zijn de mannen de zondebok.
    Of vrouwen die zich aangetrokken voelen tot mannen die juist niet alles op een rij hebben. Denk aan laaggeschoold, geen huis hebben en niet eens moeite doen om iets van hun leven te maken,
    buiten hangen. Geloof me kijk om je heen hoeveel van deze mannen trouwen en kijk om je heen hoeveel goede mannen trouwen,
    die alles op een rij hebben denk aan goede baan, eigen huisje, alleen wonen!

    Het komt ook metname omdat de eisen en wensen veranderd zijn in de marokkaanse gemeenschap.
    Verwijt hier niet allemaal. De meeste ouders willen het goede voor hun dochter of zoon.
    Maar de dochters hebben het laatste woord en kiezen niet de goede buurman die alles op een rij heeft die
    hun ouders goed vinden, maar kiezen liever die ene leuke jongen die audi rijdt en mooie lach heeft en zegt dat hij elke dag bidt.
    En ach ja hij heeft niet alles op een rij dat komt vanzelf.
    En als ze dan getrouwd zijn dan was het ja, ik kende hem niet goed en ja ik wist ook niet dat hij twee kanten heeft..

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    1.718
    16-02-2017

    Citaat Geplaatst door Sabirnador Bekijk reactie
    Jij slaat de spijker op z n kop!

    Dit is inderdaad de goede beeldvorming van onze marokkaanse gemeenschap.
    Wat alleen nog aangevuld moet worden.

    De zusters die nog op school ziftten en carrière willen maken stellen het trouwen vaak uit, want ze willen eerst school afmaken. Dat is hun goed recht. Maar je voelt het al aankomen.
    En dan staan de meeste voor geen mannen open en als ze klaar zijn en geen man tegenkomen dan zijn de goede mannen op en zijn de mannen de zondebok.
    Of vrouwen die zich aangetrokken voelen tot mannen die juist niet alles op een rij hebben. Denk aan laaggeschoold, geen huis hebben en niet eens moeite doen om iets van hun leven te maken,
    buiten hangen. Geloof me kijk om je heen hoeveel van deze mannen trouwen en kijk om je heen hoeveel goede mannen trouwen,
    die alles op een rij hebben denk aan goede baan, eigen huisje, alleen wonen!

    Het komt ook metname omdat de eisen en wensen veranderd zijn in de marokkaanse gemeenschap.
    Verwijt hier niet allemaal. De meeste ouders willen het goede voor hun dochter of zoon.
    Maar de dochters hebben het laatste woord en kiezen niet de goede buurman die alles op een rij heeft die
    hun ouders goed vinden, maar kiezen liever die ene leuke jongen die audi rijdt en mooie lach heeft en zegt dat hij elke dag bidt.
    En ach ja hij heeft niet alles op een rij dat komt vanzelf.
    En als ze dan getrouwd zijn dan was het ja, ik kende hem niet goed en ja ik wist ook niet dat hij twee kanten heeft..
    Yes, I completely agree.

    Die mannen zijn vaak nooit goed genoeg, niet perfect genoeg voor zulke types dames. Uiteindelijk verpesten ze elkaars visies. Het is net een tweesnijdend zwaard.

    Mensen vergeten uiteindelijk dat het huwelijk een religieuze plicht is als gevolg daarvan ook een morele waarborg, evenals een sociale noodzaak.

    Waarom trouw ik. Met wie wil ik trouwen. Als je geen antwoord hebt op die 2 vragen dan ben je er nog lang niet klaar voor.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    25
    26-06-2017

    Citaat Geplaatst door Sabirnador Bekijk reactie
    Jij slaat de spijker op z n kop!

    Dit is inderdaad de goede beeldvorming van onze marokkaanse gemeenschap.
    Wat alleen nog aangevuld moet worden.

    De zusters die nog op school ziftten en carrière willen maken stellen het trouwen vaak uit, want ze willen eerst school afmaken. Dat is hun goed recht. Maar je voelt het al aankomen.
    En dan staan de meeste voor geen mannen open en als ze klaar zijn en geen man tegenkomen dan zijn de goede mannen op en zijn de mannen de zondebok.
    Of vrouwen die zich aangetrokken voelen tot mannen die juist niet alles op een rij hebben. Denk aan laaggeschoold, geen huis hebben en niet eens moeite doen om iets van hun leven te maken,
    buiten hangen. Geloof me kijk om je heen hoeveel van deze mannen trouwen en kijk om je heen hoeveel goede mannen trouwen,
    die alles op een rij hebben denk aan goede baan, eigen huisje, alleen wonen!

    Het komt ook metname omdat de eisen en wensen veranderd zijn in de marokkaanse gemeenschap.
    Verwijt hier niet allemaal. De meeste ouders willen het goede voor hun dochter of zoon.
    Maar de dochters hebben het laatste woord en kiezen niet de goede buurman die alles op een rij heeft die
    hun ouders goed vinden, maar kiezen liever die ene leuke jongen die audi rijdt en mooie lach heeft en zegt dat hij elke dag bidt.
    En ach ja hij heeft niet alles op een rij dat komt vanzelf.
    En als ze dan getrouwd zijn dan was het ja, ik kende hem niet goed en ja ik wist ook niet dat hij twee kanten heeft..
    Mee eens met alles wat jullie zeggen maar er is nog een groep de gescheiden vrouw met kinderen tuurlijk is er het probleem dat er mannen zijn die zeggen nee dat wil ik niet teveel bagage maar eerlijk deze dames zorgen daar zelf voor.
    Je word als man door hun de hele tijd vergeleken met je voorganger hoe goed je ook bent hoe goed je alles hebt geregeld je gaat niet de respect of waardering krijgen die je verdiend wat sonde is voor beide.
    Hoe dan ook het probleem is lastig aan te wijzen zelf loop ik tegen een ander probleem ik woon in een plaats waar ik letterlijk de enige moslim ben en hebbgewoon geen idee hoe ik op een halal manier een vrouw moet vinden
    Vrijgezellig

  10. #10
    Verbannen

    Reacties
    286
    21-01-2018

    Citaat Geplaatst door Adam87 Bekijk reactie
    Mee eens met alles wat jullie zeggen maar er is nog een groep de gescheiden vrouw met kinderen tuurlijk is er het probleem dat er mannen zijn die zeggen nee dat wil ik niet teveel bagage maar eerlijk deze dames zorgen daar zelf voor.
    Je word als man door hun de hele tijd vergeleken met je voorganger hoe goed je ook bent hoe goed je alles hebt geregeld je gaat niet de respect of waardering krijgen die je verdiend wat sonde is voor beide.
    Hoe dan ook het probleem is lastig aan te wijzen zelf loop ik tegen een ander probleem ik woon in een plaats waar ik letterlijk de enige moslim ben en hebbgewoon geen idee hoe ik op een halal manier een vrouw moet vinden
    En dat is nu precies wat ik bedoel te zeggen.
    Je zegt het goed. Je hebt goede vrouwen die gescheiden zijn en een goede vrouw zijn voor een nieuwe man. Er zijn er die in het negatieve blijven hangen, maar dat is omdat ze veel hebben meegemaakt en vertrouwen hebben verloren en dat kost gewoon tijd en dat moet je ze niet kwalijk nemen. Dat is niet het probleem.
    Het probleem is dat ze vaak zelf ervoor gezorgd hebben dat ze in die situatie terecht komen.
    Want als je het vrouwen vraagt dan is het altijd de man die verantwoordelijk is dat de scheiding een feit is.
    Maar stukje zelfreflectie is ver te zoeken. Ja, ik werd gekoppeld, ja ik had goede intentie maar hij hing alleen bij cafes of gaat vreemd, ja wist niet hoe hij was en ga zo maar door.

    Maar hoe vaak zie ik om me heen dat er goede mannen worden geweigerd, die goede intentie hebben.
    Sterker nog, als je zegt dat je gestudeerd hebt en goede baan hebt en huisje heb, dan kijken ze niet tegen je op van goed bezig
    maar het is alsof je zegt salaam halikom. niets bijzonders. gewoon een man oesafi.
    Vrouwen zijn met deze vrijheid die ze krijgen te verwend geraakt. Denken dat ze goed handelen zoals ze nu leven.
    Maar zoals jullie kunnen zien, in het leven wordt je ingehaald door de feiten zoals ze nu zijn.

    Ik zou je willen raadgeven om na te vragen in de moskee of goede kennissen te informeren of ze goede vrouw kennen.
    Maar de kans dat je een vrouw met baggage wordt gekoppeld is groot. Want de goede vrouwen zijn heel moeilijk te vinden.
    Maar wie weet heb jij dat geluk aan je zij. Doe vooral de sebaab en wees geduldig.

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    25
    26-06-2017

    Ik heb alle geduld van de wereld maar er is serieus een ziekte tegen woordig onder de mannen en vrouwen van nu
    Vrijgezellig

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    193
    09-06-2016

    Citaat Geplaatst door Yourlady Bekijk reactie
    Forever alone i guess....
    In alle rust! Is toch heerlijk...

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    2
    28-04-2011

    Them; hey, waar heb jij je man leren kennen?
    Me; Marokko.nl/internet


  14. #14
    Verbannen

    Reacties
    286
    21-01-2018

    Citaat Geplaatst door meeeiisje Bekijk reactie
    Them; hey, waar heb jij je man leren kennen?
    Me; Marokko.nl/internet
    Them: waar heb je hem leren kennen
    Jou: buiten (plek maakt even niet uit)
    Them: beter dan internet want wat wij zeggen moet je doen
    Je moet vooral niet zelf denken
    Want wij weten beter en als je buiten trouwt
    Heb je garantie op succes
    Jou: of niets soms. Maar heb hem helaas nog niet ontmoet buiten
    Ik wacht gewoon rustig tot hij 99 meiden buiten heeft aangesproken
    En als ik de honderdste ben dat is toch speciaal
    Heel bijzonder hoor dat hij zoveel meiden aanspreekt en mij ook toch
    Them: helemaal gelijk
    Zo hebben wij ook onze mannen ontmoet
    Helaas bleken ze vreemdgangers en rokkenjagers
    Pff mannen toch allemaal een pot nat

  15. #15
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Vrijgezel zijn is ook gewoon goed. Je moet je hart niet aan iedereen willen geven.