1. #76
    MVC Lid

    Reacties
    859
    18-08-2011

    Citaat Geplaatst door Nouaara Bekijk reactie
    Romais. Nee ik ben geen quraniet. Maar moslima en als je het een label wil geven dan soenniet en nog een label dan maliki.
    hoe ga je om met ahadeeth die aangeven dat hoofddoek wel degelijk verplicht is?..

    je volgt in ieder geval niet de madhab malik.. veruit de meeste marokkanen in nederland volgen het niet..

  2. #77
    MVC Lid

    Reacties
    81
    17-02-2018

    Waarheid is hard. De Hijaab is verplicht . Dat houdt niet in alleen een hoofddoek dragen althans is het een onderdeel van de hijaab. En voordat je van plan bent de hoofddoek te gaan dragen doe het om de juiste intentie. En bedek.je zelf eerst met schaamte alvorens met gewaden.
    Just Saying slechts een advies omwille van Allah.

  3. #78
    MVC Lid

    Reacties
    14
    09-02-2018

    Citaat Geplaatst door Felicitous Bekijk reactie
    hoe ga je om met ahadeeth die aangeven dat hoofddoek wel degelijk verplicht is?..

    je volgt in ieder geval niet de madhab malik.. veruit de meeste marokkanen in nederland volgen het niet..
    Jij beslist niet wat zei volgt, moslim is moslim ga geen verdeeldheid zaaien binnen de islam. Ik lees hier madhab Maliki? De Turken en wel 45 % van de moslims volgen de Hanafi mensen die Maliki volgen zijn niet beter of meer moslim dan de andere moslims die een andere wetschool volgen. Geloof in Allah swt volg de profeet Muhammed saw. Ga je niet druk maken om wetscholen want zelfs jullie heilige Maliki maakt fouten.

  4. #79
    MVC Lid

    Reacties
    3.072
    04-11-2016

    Alleen lkghaab dragen geen hoofddoek, iedereen weet dat. Sommigen hebben zo'n afkeer tegen de hoofddoek dat ze allemaal smoesjes gaan bedenken om het niet te hoeven dragen

    Ik durf te zeggen dat het de meerderheid van deze types niet gaat om de hoofddoek, maar ze hebben een probleem met islam zelf

  5. #80
    MVC Lid

    Reacties
    56
    17-06-2017

    Zo makkelijk is een hoofddoek niet hoor

  6. #81
    MVC Lid

    Reacties
    1.718
    16-02-2017

    Citaat Geplaatst door Nouaara Bekijk reactie
    Hoofddoek is geen vereiste. Het bedekken van de boezem wel. Verdiep je erin en je zult zien dat de hoofddoek (letterlijk een doekje op het hoofd) destijds cultureel bepaald was en enkel was om je te kleden zoals het volk aldaar zich kleedde.
    Buiten het feit dat je bepaalde woorden in de Quran aan het verdraaien bent, zeg je ook nog indirect dat de 'ijma' (consensus) onder grote geleerden lariekoek is. En dan heb je nog talloze tafseers en hadiths die je aan de kant zet.

    Muhammad Shahrur baseert zijn denkwijze en veel van zijn werk op Ibn Rushd. Ibn Rushd staat bekend om zijn dubbelzinnigheid en inconsistenties, vooral als het op antropomorfisme aankomt. Hij wordt gezien als een van de pionieren van de Renaissance. En dit is maar één kleine voorbeeld.

  7. #82
    MVC Lid

    Reacties
    859
    18-08-2011

    Citaat Geplaatst door stefani. Bekijk reactie
    Jij beslist niet wat zei volgt, moslim is moslim ga geen verdeeldheid zaaien binnen de islam. Ik lees hier madhab Maliki? De Turken en wel 45 % van de moslims volgen de Hanafi mensen die Maliki volgen zijn niet beter of meer moslim dan de andere moslims die een andere wetschool volgen. Geloof in Allah swt volg de profeet Muhammed saw. Ga je niet druk maken om wetscholen want zelfs jullie heilige Maliki maakt fouten.
    bedaar je, meisje.. je leest dingen die er niet in staan.. ze volgt geen madhab omdat ze haar eigen 'methodologie' heeft.. dat heeft ze verstaanbaar beschreven in een van haar vele reacties..

  8. #83
    MVC Lid

    Reacties
    51
    11-11-2013

    Tegenwoordig heb ik dat liever niet dan wel. Geef mij maar een dame die er gewoon netjes en klassevol uitziet.

  9. #84
    MVC Lid

    Reacties
    2.176
    16-04-2009

    Moge Allah swt ons leiden.

    Ik heb tijden meegemaakt dat meiden waarvan je het niet zou verwachten een hoofddoek gingen dragen, omdat het gewild bleek te zijn onder de jongens.
    En een paar jaar later krijg ik van bepaalde zusters ipv een dua het advies om een hoofddoek te dragen als ik aan de man wil komen.

    Dus ja.. het zal vast waar zijn als dit zich al jaren aanhoudt.

    Citaat Geplaatst door xMtalsia Bekijk reactie
    ".. La Takoen 3aaliman 7ata Takoen Bi 3ilmika 3aamilan.."


  10. #85
    MVC Lid

    Reacties
    3.072
    04-11-2016

    Citaat Geplaatst door xMtalsia Bekijk reactie
    Moge Allah swt ons leiden.

    Ik heb tijden meegemaakt dat meiden waarvan je het niet zou verwachten een hoofddoek gingen dragen, omdat het gewild bleek te zijn onder de jongens.
    En een paar jaar later krijg ik van bepaalde zusters ipv een dua het advies om een hoofddoek te dragen als ik aan de man wil komen.

    Dus ja.. het zal vast waar zijn als dit zich al jaren aanhoudt.
    Moslimmannen houden van een vrouw met hoofddoek. Een vrouw zonder hoofddoek of die persé geen hoofddoek wilt dragen zal ik nooit serieus nemen en ook niet vertrouwen, sorry

    Niet alleen hoofddoek trouwens. Bij de hoofddoek hoort een kledingstijl. En dat is hoe een vrouw zich hoort te kleden, namelijk netjes, zonder haar lichaam te willen showen. Ik heb totaal geen problemen met vrouwen die het niet dragen maar ik zal ze nooit helemaal serieus nemen en ook niet als huwelijkskandidaat zien

  11. #86
    straightforward

    Reacties
    2.133
    03-02-2015

    Citaat Geplaatst door stefani. Bekijk reactie
    Ze staan al bij mij in de rij zonder dat ik een hoofddoek draag en ohja hoofddoek moet je dragen voor je geloof niet voor een man.
    Denk jij dat de onwetende moslima van deze tijd überhaupt nog weet wat een hoofddoek inhoud? Het gaat meer om een bepaalde beeld neer te zetten dan het gedacht erachter.
    الحب لا ينظر بالعينين، بل بالعقل

    https://forums.marokko.nl/showthread...#post133354951

  12. #87
    straightforward

    Reacties
    2.133
    03-02-2015

    Citaat Geplaatst door MorrocanUtrecht Bekijk reactie
    Moslimmannen houden van een vrouw met hoofddoek. Een vrouw zonder hoofddoek of die persé geen hoofddoek wilt dragen zal ik nooit serieus nemen en ook niet vertrouwen, sorry

    Niet alleen hoofddoek trouwens. Bij de hoofddoek hoort een kledingstijl. En dat is hoe een vrouw zich hoort te kleden, namelijk netjes, zonder haar lichaam te willen showen. Ik heb totaal geen problemen met vrouwen die het niet dragen maar ik zal ze nooit helemaal serieus nemen en ook niet als huwelijkskandidaat zien
    jij bent de type jongetjes waarop de meiden weer concentreren

    nou, stap 1 heb je al doorstaan
    nu nog ervoor zorgen dat je zakken goed gevuld zijn
    dan heb je stap 2 ook doorstaan
    je kunt dan in het dure bootje van het huwelijk instappen
    weet wel dat je wel die zelfde vrouw zal moeten kopen onder de mom van een bruidsschat rond de 5 a 6.000 euro

    الحب لا ينظر بالعينين، بل بالعقل

    https://forums.marokko.nl/showthread...#post133354951

  13. #88
    MVC Lid

    Reacties
    3.072
    04-11-2016

    Citaat Geplaatst door opzoekers1234 Bekijk reactie
    jij bent de type jongetjes waarop de meiden weer concentreren

    nou, stap 1 heb je al doorstaan
    nu nog ervoor zorgen dat je zakken goed gevuld zijn
    dan heb je stap 2 ook doorstaan
    je kunt dan in het dure bootje van het huwelijk instappen
    weet wel dat je wel die zelfde vrouw zal moeten kopen onder de mom van een bruidsschat rond de 5 a 6.000 euro

    Een vrouw die zoveel geld wilt neem ik ook niet serieus. Bruiddschat kun je zelfs symbolisch doen als ik het goed heb, een symbolisch bedrag. Vrouw die een trouwfeest wilt die 20.000 euro kost mag ook gelijk omkeren en naar een idioot zoeken die dat voor haar wil doen

  14. #89
    straightforward

    Reacties
    2.133
    03-02-2015

    Citaat Geplaatst door xMtalsia Bekijk reactie
    Moge Allah swt ons leiden.

    Ik heb tijden meegemaakt dat meiden waarvan je het niet zou verwachten een hoofddoek gingen dragen, omdat het gewild bleek te zijn onder de jongens.
    En een paar jaar later krijg ik van bepaalde zusters ipv een dua het advies om een hoofddoek te dragen als ik aan de man wil komen.

    Dus ja.. het zal vast waar zijn als dit zich al jaren aanhoudt.
    oppervlakkige mensen hechten altijd veel waarde aan het uiterlijk en aan andere wereldse zaken die er eigenlijk niet eraan toe doet.

    Maar dat neemt niet weg dat een vrouw geen hoofddoek moet gaan dragen
    immers is het een plicht om je Heer te dienen en Zijn woord te volgen
    Moge Allah jou de kracht geven om je religie serieuzer te nemen en meer te gaan praktiseren
    Ameen
    الحب لا ينظر بالعينين، بل بالعقل

    https://forums.marokko.nl/showthread...#post133354951

  15. #90
    Verbannen

    Reacties
    312
    27-01-2014

    Vrouw die hoofdoek draagt met de juiste intentie en met schoonheid van innerlijk dat is een pracht.
    Maar een vrouw die hoofdoek draagt en niet gepast kleding of innerlijk of met dikke laag plamuur of vrouwen die hoofddoek dragen omdat het mode is of om snel aan de man te komen, dan heb je er niets aan.

    Een vrouw zonder hoofdoek maar een pracht innerlijk en die later wanneer zij aan toe is hoofddoek draagt is ook mooie vrouw.

    De beste mannen zijn die een vrouw kiezen vanwege haar geloof en niet om haar doek.

    Helaas is het waar dat je inderdaad op straat meer tot alleen maar hoofddoekjes ziet die getrouwd zijn of stellen waarbij de vrouw hoofddoek draagt.
    Kennelijk de nieuwe rage.

    Ewa als mannen op zulke vrouwen vallen, laat ze:

    https://www.youtube.com/watch?v=eHI1uC3C0uU

    Ik zweer elke keer dat ik zo n hoofdoek marokkaanse zie denk ik aan deze youtoub filmpje. Ik zie geen verschil jullie wel?