1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    5.839
    20-05-2003

    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Dit is wel een goede stunt moet ik zeggen.


    Wellicht in bananenrepublieken.


    Ze stellen wel wat voor.
    Hoe erg denk je dt het was geweest als die beginselen er niet waren?

    Moord is verboden en toch gebeurt het.
    Maar denk je dat het minder vaak of vaker zou gebeuren als het niet verboden was?
    All i’m saying is: “practise what you preach!”

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    We krijgen minder kansen omdat we anders heten
    Zij vinden van niet omdat ze niet beter weten
    Heavy

  3. #18

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    9.754
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door RechtVoorJeRaap Bekijk reactie
    Welkom in bananenrepubliek genaamd Nederland !

    Er werd gesteld dat je een diploma makkelijk kunt kopen.
    Worden er in dit filmpje ook nog echte diploma's verkocht?

    Een nep-diploma is geen diploma.

  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    3.072
    04-11-2016

    Ze doen totaal niks verkeerds deze Nida.

    Goede actie, Trouwens, wie wil er uberhaupt werken bij een bedrijf waar ze je niet willen? Ze willen je blijkbaar niet dus deal with it. Genoeg bedrijven die wel gewoon medewerkers aannemen op basis van wat ze kunnen en niet op basis van afkomst. En eerlijk is eerlijk het zal me niet verbazen als een deel van die werkgevers negatieve ervaringen hebben met allochtonen. Daar moeten we niet omheen lullen. Neemt verder niet weg dat een normaal iemand die gewoon lekker wil werken daar de schuld niet van hoeft te dragen

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    3.072
    04-11-2016

    Citaat Geplaatst door John_Gotti Bekijk reactie
    Ik blijf mij verbazen wanneer iemand niet aangenomen wordt wegens zijn/haar achtergrond en zichzelf toch gaat opdringen om wel aangenomen te worden.

    Wie wilt er nou werken voor een tokkie bedrijf met tokkie medewerkers?

    Weet je hoe ongezond het is om in zo'n situatie terecht te komen?

    Ik wil voor geen goud werken voor een tokkie bedrijf. Die tokkie managers en tokkie uitzendbureau's die doen mij een plezier en beschermen mij tegen onnodige hoofdpijn.
    Precies dit shukran

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    3.072
    04-11-2016

    Citaat Geplaatst door SidiOmar Bekijk reactie
    Soms zo pijnlijk om te zien dat de theoretische zogenaamd fundamentele hoogstaande gelijkheidsbeginselen in de praktijk helemaal niks voorstellen.

    Een leuk idealistisch verhaaltje voor de bühne en de ego’s van mensen met waanideeën over een humanistisch tolerant Nederland.

    In Nederland heb je het niet slecht als je gewoon je best doet. Je hebt hier kansen. Niet dat er helemaal niet naar de afkomst wordt gekeken, maar je moet er zelf aan werken om hierin onafhankelijk te worden.

    Deze uitzendbureaus zijn inderdaad racistisch bezig en moeten wel aangepakt worden maar goed aan de andere kant zoals John Gotti zegt je wordt beschermd door deze uitzendbureaus zodat je niet bij dit soort poepbedrijven komt te werken. Volgens mij zijn het sowieso meestal witte-Nederlanders bedrijven of familiebedrijven. Niet dat ik iets tegen autochtone Nederlanders heb en ik zie geen probleem om met alleen witte Nederlanders te werken maar een gemixte groep collega's is nog beter, vooral in de stad.

  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    5.839
    20-05-2003

    Citaat Geplaatst door John_Gotti Bekijk reactie
    Ik blijf mij verbazen wanneer iemand niet aangenomen wordt wegens zijn/haar achtergrond en zichzelf toch gaat opdringen om wel aangenomen te worden.

    Wie wilt er nou werken voor een tokkie bedrijf met tokkie medewerkers?

    Weet je hoe ongezond het is om in zo'n situatie terecht te komen?

    Ik wil voor geen goud werken voor een tokkie bedrijf. Die tokkie managers en tokkie uitzendbureau's die doen mij een plezier en beschermen mij tegen onnodige hoofdpijn.
    Citaat Geplaatst door MorrocanUtrecht Bekijk reactie
    In Nederland heb je het niet slecht als je gewoon je best doet. Je hebt hier kansen. Niet dat er helemaal niet naar de afkomst wordt gekeken, maar je moet er zelf aan werken om hierin onafhankelijk te worden.

    Deze uitzendbureaus zijn inderdaad racistisch bezig en moeten wel aangepakt worden maar goed aan de andere kant zoals John Gotti zegt je wordt beschermd door deze uitzendbureaus zodat je niet bij dit soort poepbedrijven komt te werken. Volgens mij zijn het sowieso meestal witte-Nederlanders bedrijven of familiebedrijven. Niet dat ik iets tegen autochtone Nederlanders heb en ik zie geen probleem om met alleen witte Nederlanders te werken maar een gemixte groep collega's is nog beter, vooral in de stad.
    Helemaal mee eens. Daarom zie je steeds meer een stijgende lijn van het aantal niet-Nederlandse ondernemers/ZZP’ers, wat er bij komt ieder jaar. Laat het werk maar voor je spreken.
    Ik hoef geen vrienden/collega’s te zijn met iemand die mij, vanwege mijn afkomst niet wil hebben. Hou het gewoon zakelijk.

  9. #24
    Bijna Lid

    Reacties
    2.753
    23-10-2014

    Citaat Geplaatst door John_Gotti Bekijk reactie
    Ik blijf mij verbazen wanneer iemand niet aangenomen wordt wegens zijn/haar achtergrond en zichzelf toch gaat opdringen om wel aangenomen te worden.

    Wie wilt er nou werken voor een tokkie bedrijf met tokkie medewerkers?

    Weet je hoe ongezond het is om in zo'n situatie terecht te komen?

    Ik wil voor geen goud werken voor een tokkie bedrijf. Die tokkie managers en tokkie uitzendbureau's die doen mij een plezier en beschermen mij tegen onnodige hoofdpijn.
    Pure waarheid.

  10. #25
    MVC Lid

    Reacties
    9.754
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door MorrocanUtrecht Bekijk reactie
    Ze doen totaal niks verkeerds deze Nida.

    Goede actie, Trouwens, wie wil er uberhaupt werken bij een bedrijf waar ze je niet willen? Ze willen je blijkbaar niet dus deal with it. Genoeg bedrijven die wel gewoon medewerkers aannemen op basis van wat ze kunnen en niet op basis van afkomst. En eerlijk is eerlijk het zal me niet verbazen als een deel van die werkgevers negatieve ervaringen hebben met allochtonen. Daar moeten we niet omheen lullen. Neemt verder niet weg dat een normaal iemand die gewoon lekker wil werken daar de schuld van moet dragen
    Dit is een redelijk verhaal ja.
    Het enige wat je kunt doen is er naar streven dat dit soort discriminatie tot een minimum beperkt wordt en mensen geen behoefte hebben te discrimineren.
    Daarom zijn quota ook een slecht idee.
    Ik zou niet ergens willen werken waar ik eigenlijk niet welkom ben.
    Daar heeft niemand wat aan.

  11. #26
    MVC Lid

    Reacties
    3.072
    04-11-2016

    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Dit is een redelijk verhaal ja.
    Het enige wat je kunt doen is er naar streven dat dit soort discriminatie tot een minimum beperkt wordt en mensen geen behoefte hebben te discrimineren.
    Daarom zijn quota ook een slecht idee.
    Ik zou niet ergens willen werken waar ik eigenlijk niet welkom ben.
    Daar heeft niemand wat aan.
    Klopt, één van die zaken is dat o.a. Marokkanen moeten laten zien dat ze goede werknemers zijn. Want als je 10 Marokkaanse werknemers hebt gehad en daarvan heb je met 3 of 4 problemen gehad dan snap ik dat een bedrijf dan goed gaat kijken of ze de volgende keer wel dit risico moeten nemen. En als een bedrijf twijfelt, dan moet je dit bedrijf ervan overtuigen van het tegendeel. En als dat niet lukt gewoon verder zoeken. Inderdaad het belangrijkste punt wat al vaker genoemd is, niemand wil werken bij een bedrijf met mensen die jou niet mogen. Ik zou daar voor nog geen 30 euro per uur willen werken.

  12. #27
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door MorrocanUtrecht Bekijk reactie
    In Nederland heb je het niet slecht als je gewoon je best doet. Je hebt hier kansen. Niet dat er helemaal niet naar de afkomst wordt gekeken, maar je moet er zelf aan werken om hierin onafhankelijk te worden.

    Deze uitzendbureaus zijn inderdaad racistisch bezig en moeten wel aangepakt worden maar goed aan de andere kant zoals John Gotti zegt je wordt beschermd door deze uitzendbureaus zodat je niet bij dit soort poepbedrijven komt te werken. Volgens mij zijn het sowieso meestal witte-Nederlanders bedrijven of familiebedrijven. Niet dat ik iets tegen autochtone Nederlanders heb en ik zie geen probleem om met alleen witte Nederlanders te werken maar een gemixte groep collega's is nog beter, vooral in de stad.
    Je hebt een punt. Je moet je gewild en geapprecieerd kunnen voelen bij een werkgever.
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein