1. #31
    MVC Lid

    Reacties
    2.017
    05-03-2017

    Volgens mij ging dit niet zozeer over 'rassen' of kleur. Wat FvD zegt is dat dit om landen ging, het iq per land. De initiele uitspraak (waar het eigenlijk om draait) ken ik niet.

    Er is wel degelijk een verschil qua iq per land maar dat heeft met allerlei factoren te maken, scholing, inherente intelligentie (dat zou je als ras kunnen interpreteren), religie, algemene ontwikkeling van het land in kwestie en zo zijn er nog wel honderd factoren waarschijnlijk.

    Het is nou eenmaal een feit dat het iq in Afrikaanse landen en grote delen van het MO lager is dan het iq in de meeste Westerse landen, net zoals dat het volgens die onderzoeken een feit is dat meerdere Oost-Aziatische landen hoger scoren dan Westerse landen. Moet ik, als Nederlander, nu op de barricades omdat enkele onderzoeken aantonen dat een Chinees waarschijnlijk snuggerder is dan mij? Ik accepteer dit gewoon, in Oost-Aziatische landen zijn ze klaarblijkelijk gewoon slimmer dan mensen in Westerse landen over het algemeen. Jammer voor mij maar een feit is een feit.

  2. #32
    MVC Lid

    Reacties
    3.283
    12-03-2017

    Citaat Geplaatst door Fromage Bekijk reactie
    Volgens mij ging dit niet zozeer over 'rassen' of kleur. Wat FvD zegt is dat dit om landen ging, het iq per land. De initiele uitspraak (waar het eigenlijk om draait) ken ik niet.

    Er is wel degelijk een verschil qua iq per land maar dat heeft met allerlei factoren te maken, scholing, inherente intelligentie (dat zou je als ras kunnen interpreteren), religie, algemene ontwikkeling van het land in kwestie en zo zijn er nog wel honderd factoren waarschijnlijk.

    Het is nou eenmaal een feit dat het iq in Afrikaanse landen en grote delen van het MO lager is dan het iq in de meeste Westerse landen, net zoals dat het volgens die onderzoeken een feit is dat meerdere Oost-Aziatische landen hoger scoren dan Westerse landen. Moet ik, als Nederlander, nu op de barricades omdat enkele onderzoeken aantonen dat een Chinees waarschijnlijk snuggerder is dan mij? Ik accepteer dit gewoon, in Oost-Aziatische landen zijn ze klaarblijkelijk gewoon slimmer dan mensen in Westerse landen over het algemeen. Jammer voor mij maar een feit is een feit.
    misschien moet je het artikel even lezen, dan kom je er achter wat de uitspraken zijn waar het nu precies omdraait en de beweringen die jij als feit presenteert geen feiten zijn maar rassenleer en een vleugje eugenetica.

    de onderzoeken naar verschillen in IQ zijn prutswerkjes en waarom het prutswerken zijn staat in het artikel

  3. #33
    MVC Lid

    Reacties
    3.283
    12-03-2017

    Citaat Geplaatst door hellofklitty Bekijk reactie
    Om zo'n conclusie te trekken moet je wel vrij dom zijn ja.
    Als je de wereldkaart erbij pakt met gemiddeld iq per land, dan blijkt Afrika het het slechtst te doen. Of dat alleen zwarte mensen zijn kan ik niet zeggen, ik heb het onderzoek niet uitgevoerd.
    je link heb ik weggehaald omdat het discutabel is...de link bevat notabene deze disclaimer
    These results are controversial and have caused much debate, they must be interpreted with extreme caution.

    En dat je niet het hele artikel leest, ok...maar lees dit eens en wordt wat wijzer.



    Even voor de goede orde: bestaan er verschillende menselijke rassen?


    'Nee, er is maar een menselijk ras, en 'ras' heeft überhaupt weinig betekenis in de humane biologie. Wij mensen verschillen amper van elkaar, op oppervlakkige kenmerken als bijvoorbeeld huidskleur na, en als we al verschillen dan is de variatie tussen individuen binnen een groep velen malen groter dan de variatie tussen bevolkingsgroepen. Het zou bijvoorbeeld goed kunnen dat ik genetisch meer verwant ben aan jou, dan aan mijn Indiase schoonmoeder.

    Yernaz Ramautarsing, lid van het Forum voor Democratie, beweerde in een televisie-interview van twee jaar geleden iets dergelijks. Volgens hem is het 'wetenschappelijk bewezen' dat er verschillen zijn in IQ tussen volkeren.

    Saini, fel: 'Dat is absolute pseudo-wetenschap. The Bell Curve is hevig bekritiseerd vanwege foute methodologie, vanwege een foute conclusie.

    'In werkelijkheid hadden de zwarte mensen die werden getest op hun IQ veel minder onderwijs gehad, ze gingen naar zwakkere scholen, hadden andere voedingspatronen. Kortom: ze leefden in een compleet andere wereld. IQ is überhaupt een zeer omstreden begrip binnen de wetenschap, door velen gezien als een zinloos meetinstrument. IQ doet geen recht aan de complexiteit van menselijke intelligentie. Het is bovendien een sociale constructie: een specifieke groep mensen die een specifieke groep vragen heeft bedacht, er is weinig universeels aan IQ.'

    Wat bepaalt dan wel menselijke intelligentie?



    'Als het gaat om intelligentie zijn er wel honderden variabelen die mogelijk een rol spelen, Murray en Herrnstein hebben die niet meegenomen in hun onderzoek. Als je dan ook nog eens bedenkt dat in de VS klasse en ras langs dezelfde lijnen lopen, is het volledig onzinnig om op basis van IQ-tests te stellen dat de zwarte bevolking dommer is.

    'In Engeland scoren momenteel witte jongens uit de arbeidersklasse het laagst waar het onderwijsresultaten betreft. Iedereen weet dat dit niets te maken heeft met huidskleur. Desondanks worden publicaties zoals The Bell Curve nog steeds veel geciteerd, en houden rasrealisten graag vast aan het idee dat ras en intelligentie verband houden met elkaar.

  4. #34
    MVC Lid

    Reacties
    3.283
    12-03-2017

    Citaat Geplaatst door URUS Bekijk reactie
    Dit is de beste reactie ooit

    We moeten de ezel die aan rassentheorieeen doet zodanig criminaliseren dat ie zal vragen om een kogel
    ik hoop eerder dat ze wat wijzer worden en flutstudies niet als waarheid gaan zien.

  5. #35
    Verbannen

    Reacties
    882
    01-06-2017

    Wat is intelligentie ???????

    Voor mij is dat als je je op de weg van Allah swt vind en je krijgt steeds kennis van Hem wat je dichter tot hem breng ipv deze dunja. Geloof niet in iq test ondanks ik zelf bovengemiddeld iq heb.

    Fijne dag mathijs inshallah

  6. #36
    MVC Lid

    Reacties
    3.283
    12-03-2017

    Citaat Geplaatst door geurkaars Bekijk reactie
    Wat is intelligentie ???????

    Voor mij is dat als je je op de weg van Allah swt vind en je krijgt steeds kennis van Hem wat je dichter tot hem breng ipv deze dunja. Geloof niet in iq test ondanks ik zelf bovengemiddeld iq heb.

    Fijne dag mathijs inshallah
    Hobbit schijnt tegenwoordig die intelligentie te bezitten

    http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=5619839

  7. #37
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door Neoborn Bekijk reactie
    Hobbit schijnt tegenwoordig die intelligentie te bezitten

    http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=5619839
    En op een dag word je ineens zelf 'actualiteit '.

    Ik was er overigens niet van op de hoogte. Noch van het ene noch van het andere.

    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  8. #38
    MVC Lid

    Reacties
    5.839
    20-05-2003

    Citaat Geplaatst door HoBBiT123 Bekijk reactie
    En op een dag word je ineens zelf 'actualiteit '.

    Ik was er overigens niet van op de hoogte. Noch van het ene noch van het andere.

    Ik zie Sint Juttemus eerder verschijnen.

    Maar goed, alle wonderen zijn de wereld nog niet uit. Zelfs die wonderen die de wetenschap niet/nooit kan verklaren.

  9. #39
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door SidiOmar Bekijk reactie
    Ik zie Sint Juttemus eerder verschijnen.

    Maar goed, alle wonderen zijn de wereld nog niet uit. Zelfs die wonderen die de wetenschap niet/nooit kan verklaren.
    Sint-Juttemis? Je hebt helemaal gelijk.

    Een wonder dat de wetenschap niet kan verklaren? Zijn er andere?
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  10. #40
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Intelligentie zwart versus wit en alles daar tussenin ... Volgens mij in hoofdzaak afhankelijk van context van ontwikkeling.
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  11. #41
    sP/rebelle

    Reacties
    2.842
    27-08-2010

    Citaat Geplaatst door URUS Bekijk reactie
    Als je afrikanen een sinds jaar en dag slaaf hebt gehouden dan moet je niet vreemd opkijken dat het onderontwikkelde landen zijn.

    Daar waar de gemiddelde afrikaan een heel groot hart heeft/naief is zijn de blankelingen medogenlozer en hebben dit misbruikt.

    Afrika is tot op heden gebonden aan koloniale afspraken en het westen werpt elke handelsmuur tegen afrika als het gaat om de meest simpele dingen zoals groente en fruit.
    Dit dus.

    Heeft niks met inteligentie te maken, meer met het sociale/culturele milieu waar de persoon is opgegroeid. Technologische achterstand? Een minder vermogen hebben om na te denken? Feit is dat een minderheidsgroepering zich hier niet op dezelfde manier ontplooit als autochtonen omdat hun veel kansen niet toebedeeld worden en ze de kans niet krijgen om hun skills te ontwikkelen.
    Een negroïde man die super sterk is in sport, betekend dit dan dat de blanke dan super zwak is in sport? Als voorbeeld.
    IQ is in dit geval een eigenschap die inherent is aan de persoon, een zogenaamde 'subject variabele'.
    ~~~~ Never stand begging for that which you have the power to earn. ~~~~

  12. #42
    sP/rebelle

    Reacties
    2.842
    27-08-2010

    Citaat Geplaatst door URUS Bekijk reactie
    Jouw comment zullen ze dus opzettelijk niet lezen

    Ben het met je eens
    Soms lijkt het hier op hoogdagen der kortzichtigheid.
    ~~~~ Never stand begging for that which you have the power to earn. ~~~~

  13. #43
    MVC Lid

    Reacties
    525
    11-01-2018

    Nederlanders zijn cijfertjes en verschillen ziek. Dit volk is totaal ongeschikt om vruchtbaar te zijn.

  14. #44
    MVC Lid

    Reacties
    3.283
    12-03-2017

    Citaat Geplaatst door HoBBiT123 Bekijk reactie
    En op een dag word je ineens zelf 'actualiteit '.

    Ik was er overigens niet van op de hoogte. Noch van het ene noch van het andere.

    dacht wel dat je een uitgebreid stuk als dit zou lezen en vond dit de manier om je op de hoogte te stellen

    mag ik je nu vragen wat jij vind van de kritiek van deze mevrouw over de latente houding van sommige die racisme in de wetenschap weer een impuls geven?

  15. #45
    DareDevil

    Reacties
    6.660
    14-03-2013

    Citaat Geplaatst door URUS Bekijk reactie
    Meskine hij is homo & hysterisch
    Come again??