1. #1
    Redactie

    Reacties
    73.313
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    Turkije lanceert alternatief voor WhatsApp

    Turkije heeft een app voor binnenlandse berichten gelanceerd om de concurrentie aan te gaan met de populaire WhatsApp Messenger-service van Facebook.



    Bij regeringscritici roept het de vraag op of Ankara het nieuwe platform zou kunnen gebruiken om het toezicht aan te scherpen na de poging tot een staatsgreep.

    De app, PttMessenger genoemd naar het Turkse post- en telegraaf-directoraat (PTT), is deze week geïntroduceerd bij overheidsinstellingen en enkele particuliere bedrijven. Naar verwachting is het binnen zes maanden voor het publiek beschikbaar.

    PttMessenger voorziet in een "systeem dat veiliger is dan WhatsApp", zei regeringswoordvoerder Bekir Bozdag. "Aangezien er geen gegevens zijn opgeslagen bij de server, is het onmogelijk om toegang te krijgen tot deze gegevens."

    Critici twijfelen aan de suggestie dat PttMessenger-gegevens niet kunnen worden achterhaald. Er is juist angst dat het de autoriteiten meer mogelijkheden zal bieden om afwijkende meningen te volgen.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    894
    07-06-2016

    Ik zie het probleem niet zo erg. Als je niets te verbergen hebt, hoef je niets te vrezen...

  3. #3
    Wrbrdr zndr brd

    Reacties
    4.654
    13-02-2007

    Vorig jaar werd er in Turkije
    al op gezinspeeld dat er,
    na de permanente blokkade van Wikipedia,
    ook een WhatsApp-verbod
    zou komen ...

    http://www.dejongeturken.com/komt-er...erbod-turkije/

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    181
    27-12-2017

    goed zo ik verwacht meer aanhoudingen van pedo hollanders op "vakantie" in turkije

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    5.829
    30-09-2013

    Het bestaan van deze alternatief is denk ik door iedereen gewenst, niet alleen voor een selecte groepje
    If you 'don't know', Allah knows.

  6. #6
    Wrbrdr zndr brd

    Reacties
    4.654
    13-02-2007

    Citaat Geplaatst door Edge Bekijk reactie
    Het bestaan van deze alternatief is denk ik door iedereen gewenst, niet alleen voor een selecte groepje
    De vraag is of het een alternatief wordt
    of de enige in Turkije toegestane message-app ..

  7. #7
    sP/rebelle

    Reacties
    2.842
    27-08-2010

    Citaat Geplaatst door URUS Bekijk reactie
    Lees meer controle op het virtuele verkeer, haar goed recht overigens
    Dit meen je niet hoop ik?
    ~~~~ Never stand begging for that which you have the power to earn. ~~~~

  8. #8
    sP/rebelle

    Reacties
    2.842
    27-08-2010

    Citaat Geplaatst door URUS Bekijk reactie
    HEt is duidelijk dat ze de ak partij willen kapot maken omdat Erdogan niet slaafs genoeg is.
    Indoctrinatie van een schim.
    ~~~~ Never stand begging for that which you have the power to earn. ~~~~

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    2.017
    05-03-2017

    Verdere beheersing en controle van en op data. Een paar honderdduizend ontslagen en tienduizenden opgepakte mensen waaronder medici maar met name journalisten, rechters etc. was niet voldoende.

    Iedere Turk die ook maar een enigszins afwijkende mening heeft wordt in het gareel geschopt. De Koerden zijn er al langer bekend mee. Hoe dictatoriaal moet het worden?

  10. #10
    Verbannen

    Reacties
    1.629
    16-04-2015

    Citaat Geplaatst door Fromage Bekijk reactie
    Verdere beheersing en controle van en op data. Een paar honderdduizend ontslagen en tienduizenden opgepakte mensen waaronder medici maar met name journalisten, rechters etc. was niet voldoende.

    Iedere Turk die ook maar een enigszins afwijkende mening heeft wordt in het gareel geschopt. De Koerden zijn er al langer bekend mee. Hoe dictatoriaal moet het worden?
    Whatsapp, google, Facebook twitter etc worden beheerd door de Amerikaanse overheid

    En ook de berichten daarvan worden jarenlang opgeslagen door de amerikaanse overheid

    Daarnaast als je iets verkeerds zegt op die social media en je woont in de VS of in een land waarmee de VS uitleveringsverdrag heeft kun je opgepakt of worden uitgeleverd voor die uitspraken

    Dus wat is je probleem precies? Dat als moslims hetzelfde doen dat het ineens verkeerd is? Waarom zou een land toestaan dat de onderdanen worden afgeluisterd door een buitenlandse mogendheid/geheime dienst? Dan luisteren ze zelf wel af en dan kunnen ze inderdaad terroristen oppakken. Hoeveel moslims zijn er opgepakt omdat ze een politieke mening hadden gegeven op een van bovenstaande social media? Veel. Hypocriet mannetje

  11. #11
    Verbannen

    Reacties
    1.629
    16-04-2015

    Citaat Geplaatst door ejsnah Bekijk reactie
    De vraag is of het een alternatief wordt
    of de enige in Turkije toegestane message-app ..
    Whatsapp en Facebook zijn in beheer van de CIA net als de meeste andere amerikaanse techbedrijven. Logisch dat TR deze CIA apps wil beperken

  12. #12
    Verbannen

    Reacties
    1.629
    16-04-2015

    " Beter beveiligd dan whatsapp"

    Insh Allah gaat de hele wereld deze app gebruiken ipv whatsapp, a.k.a. de CIA/NSA app

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    2.017
    05-03-2017

    Citaat Geplaatst door bEWONERuTRECHT Bekijk reactie
    Whatsapp, google, Facebook twitter etc worden beheerd door de Amerikaanse overheid

    En ook de berichten daarvan worden jarenlang opgeslagen door de amerikaanse overheid

    Daarnaast als je iets verkeerds zegt op die social media en je woont in de VS of in een land waarmee de VS uitleveringsverdrag heeft kun je opgepakt of worden uitgeleverd voor die uitspraken

    Dus wat is je probleem precies? Dat als moslims hetzelfde doen dat het ineens verkeerd is? Waarom zou een land toestaan dat de onderdanen worden afgeluisterd door een buitenlandse mogendheid/geheime dienst? Dan luisteren ze zelf wel af en dan kunnen ze inderdaad terroristen oppakken. Hoeveel moslims zijn er opgepakt omdat ze een politieke mening hadden gegeven op een van bovenstaande social media? Veel. Hypocriet mannetje
    Het probleem is dat je in 'het Westen' alles kunt zeggen (nou ja, bijna alles) zonder problemen. Als je in Turkije ook maar een hint geeft dat je niet helemaal wild bent van een besluit van Erdogan je simpelweg de cel in gaat. Er is geen nuance in Turkije, alles met een ietwat afwijkende mening is de lul.

    Hier noemen we onze koning 'Willy' en Maxima lacht als een geit... op staatstelevisie. Moet je in Turkije proberen. Dat is het verschil. Ik kan hier gewoon zeggen dat ik 'Willy' een klootzak vind, zeg eens hetzelfde in Turkije over Erdogan.

  14. #14
    Verbannen

    Reacties
    1.629
    16-04-2015

    Citaat Geplaatst door Fromage Bekijk reactie
    Het probleem is dat je in 'het Westen' alles kunt zeggen (nou ja, bijna alles) zonder problemen. Als je in Turkije ook maar een hint geeft dat je niet helemaal wild bent van een besluit van Erdogan je simpelweg de cel in gaat. Er is geen nuance in Turkije, alles met een ietwat afwijkende mening is de lul.

    Hier noemen we onze koning 'Willy' en Maxima lacht als een geit... op staatstelevisie. Moet je in Turkije proberen. Dat is het verschil. Ik kan hier gewoon zeggen dat ik 'Willy' een klootzak vind, zeg eens hetzelfde in Turkije over Erdogan.
    Over dat laatste heb je wel gelijk waarschijnlijk en waarschijnlijk heeft dat te maken met het Turkse respect voor autoriteit. Niet dat iemand van mij de cel in hoeft als hij iets verkeerds zegt over Erdogan. Daar moet je als president wel tegen kunnen. Maar goed, ik vind het niet het belangrijkste

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    736
    09-05-2016

    Citaat Geplaatst door bEWONERuTRECHT Bekijk reactie
    Over dat laatste heb je wel gelijk waarschijnlijk en waarschijnlijk heeft dat te maken met het Turkse respect voor autoriteit. Niet dat iemand van mij de cel in hoeft als hij iets verkeerds zegt over Erdogan. Daar moet je als president wel tegen kunnen. Maar goed, ik vind het niet het belangrijkste
    ik ben in nederland 1 week geschorst voor 2 woorden.
    in Turkije heb je miljoenen mensen op straat die erdogan kritiek geven.