+ Reageer
Pagina 1 van 4 1 2 3 ... LaatsteLaatste
1 tot 15 van 52
    Redactie

Reacties
    32.288
    03-12-2000

MVC Moderator MVC Moderator

Turkije lanceert alternatief voor WhatsApp

Turkije heeft een app voor binnenlandse berichten gelanceerd om de concurrentie aan te gaan met de populaire WhatsApp Messenger-service van Facebook.

Bij regeringscritici roept het de vraag op of Ankara het nieuwe platform zou kunnen gebruiken om het toezicht aan te scherpen na de poging tot een staatsgreep.

De app, PttMessenger genoemd naar het Turkse post- en telegraaf-directoraat (PTT), is deze week geïntroduceerd bij overheidsinstellingen en enkele particuliere bedrijven. Naar verwachting is het binnen zes maanden voor het publiek beschikbaar.

PttMessenger voorziet in een "systeem dat veiliger is dan WhatsApp", zei regeringswoordvoerder Bekir Bozdag. "Aangezien er geen gegevens zijn opgeslagen bij de server, is het onmogelijk om toegang te krijgen tot deze gegevens."

Critici twijfelen aan de suggestie dat PttMessenger-gegevens niet kunnen worden achterhaald. Er is juist angst dat het de autoriteiten meer mogelijkheden zal bieden om afwijkende meningen te volgen.

Moroccan Bull

Reacties
    1.125
    13-12-2017

Lees meer controle op het virtuele verkeer, haar goed recht overigens
    Citaat Geplaatst door TDM @ hysterisch mode ON Bekijk reactie
    Je bent welkom Jerreley moge Allah je leiden en standvastig maken in je geloof. Ik ben blij dat je tot inkeer bent gekomen en Islam accepteert als de ware overtuiging. Ik val bijna flauw

MVC Lid

Reacties
    628
    07-06-2016

Ik zie het probleem niet zo erg. Als je niets te verbergen hebt, hoef je niets te vrezen...

MVC Lid

Reacties
    1.639
    13-02-2007

Vorig jaar werd er in Turkije
    al op gezinspeeld dat er,
    na de permanente blokkade van Wikipedia,
    ook een WhatsApp-verbod
    zou komen ...

http://www.dejongeturken.com/komt-er...erbod-turkije/

.

Reacties
    4.913
    18-12-2015

Goed bezig

MVC Lid

Reacties
    68
    24-01-2018

Erdogan heeft gelijk en is goed bezig.
    O jullie die geloven! Neemt niet de Joden en de Christenen als beschermers, zij beschermen elkaar. En wie van jullie hen als beschermers neemt: voorwaar, hij behoort tot hen. Voorwaar. Allah leidt het onrechtvaardige volk niet.
    Bron: De heilige Koran soera Al-Ma'idah vers 51.

MVC Lid

Reacties
    95
    27-12-2017

goed zo ik verwacht meer aanhoudingen van pedo hollanders op "vakantie" in turkije

mist

Reacties
    1.677
    30-09-2013

Het bestaan van deze alternatief is denk ik door iedereen gewenst, niet alleen voor een selecte groepje
    If you "don't know", Allah knows.

MVC Lid

Reacties
    1.639
    13-02-2007

Citaat Geplaatst door Edge Bekijk reactie
    Het bestaan van deze alternatief is denk ik door iedereen gewenst, niet alleen voor een selecte groepje
    De vraag is of het een alternatief wordt
    of de enige in Turkije toegestane message-app ..

MVC Lid

Reacties
    2.899
    27-08-2010

Citaat Geplaatst door URUS Bekijk reactie
    Lees meer controle op het virtuele verkeer, haar goed recht overigens
    Dit meen je niet hoop ik?
    ~~~~ Never stand begging for that which you have the power to earn. ~~~~

Moroccan Bull

Reacties
    1.125
    13-12-2017

Citaat Geplaatst door Ma-at Bekijk reactie
    Dit meen je niet hoop ik?
    HEt is duidelijk dat ze de ak partij willen kapot maken omdat Erdogan niet slaafs genoeg is.
    Citaat Geplaatst door TDM @ hysterisch mode ON Bekijk reactie
    Je bent welkom Jerreley moge Allah je leiden en standvastig maken in je geloof. Ik ben blij dat je tot inkeer bent gekomen en Islam accepteert als de ware overtuiging. Ik val bijna flauw

MVC Lid

Reacties
    2.899
    27-08-2010

Citaat Geplaatst door URUS Bekijk reactie
    HEt is duidelijk dat ze de ak partij willen kapot maken omdat Erdogan niet slaafs genoeg is.
    Indoctrinatie van een schim.
    ~~~~ Never stand begging for that which you have the power to earn. ~~~~

MVC Lid

Reacties
    1.888
    05-03-2017

Verdere beheersing en controle van en op data. Een paar honderdduizend ontslagen en tienduizenden opgepakte mensen waaronder medici maar met name journalisten, rechters etc. was niet voldoende.

Iedere Turk die ook maar een enigszins afwijkende mening heeft wordt in het gareel geschopt. De Koerden zijn er al langer bekend mee. Hoe dictatoriaal moet het worden?

MVC Lid

Reacties
    1.383
    16-04-2015

Citaat Geplaatst door Fromage Bekijk reactie
    Verdere beheersing en controle van en op data. Een paar honderdduizend ontslagen en tienduizenden opgepakte mensen waaronder medici maar met name journalisten, rechters etc. was niet voldoende.

Iedere Turk die ook maar een enigszins afwijkende mening heeft wordt in het gareel geschopt. De Koerden zijn er al langer bekend mee. Hoe dictatoriaal moet het worden?
    Whatsapp, google, Facebook twitter etc worden beheerd door de Amerikaanse overheid

En ook de berichten daarvan worden jarenlang opgeslagen door de amerikaanse overheid

Daarnaast als je iets verkeerds zegt op die social media en je woont in de VS of in een land waarmee de VS uitleveringsverdrag heeft kun je opgepakt of worden uitgeleverd voor die uitspraken

Dus wat is je probleem precies? Dat als moslims hetzelfde doen dat het ineens verkeerd is? Waarom zou een land toestaan dat de onderdanen worden afgeluisterd door een buitenlandse mogendheid/geheime dienst? Dan luisteren ze zelf wel af en dan kunnen ze inderdaad terroristen oppakken. Hoeveel moslims zijn er opgepakt omdat ze een politieke mening hadden gegeven op een van bovenstaande social media? Veel. Hypocriet mannetje

MVC Lid

Reacties
    1.383
    16-04-2015

Citaat Geplaatst door ejsnah Bekijk reactie
    De vraag is of het een alternatief wordt
    of de enige in Turkije toegestane message-app ..
    Whatsapp en Facebook zijn in beheer van de CIA net als de meeste andere amerikaanse techbedrijven. Logisch dat TR deze CIA apps wil beperken