1. #16
    Worldfamous

    Reacties
    25.526
    15-07-2013

    MVC Premium MVC Premium

    WK 2026: 'Gloednieuwe stadions in o.a. Nador, Oujda en Tétouan'

    Citaat Geplaatst door racboy13 Bekijk reactie
    Wel interessant om Ouarzazate als speelstad te zien, helemaal vanwege de Atlasgebergte die Ouarzazate scheidt van de andere speelsteden behalve Agadir. Maar teams zullen waarschijnlijk toch de vliegtuig nemen naar Ouarzazate, want vier uur rijden door Tichka is te lang voor ze, mocht voor die tijd nog de tunnel niet af zijn die ze van plan zijn te bouwen van Marrakech naar Ouarzazate.
    Complete onzin om in Ouarzazate een stadion te bouwen, de hele stad moet gaan kijken om het vol te krijgen na een wk, inclusief bejaarden en baby’s. Mensen hebben een ziekenhuis nodig of een tunnel in Tichka, of de weg naar Demnate eindelijk eens naar de 21 eeuw tillen. Of een ambulance in Msimrir, etc etc. Ik kan een lijst van 10 km maken

    Geen 1 wk heeft wat opgeleverd voor de bevolking. Als dat Marokko wel zou lukken zou het een unicum zijn. Dikke bullshit als je het mij vraagt ook al zou ik het geweldig vinden als het echt gebeurd. Dan ga ik ook echt meeprofiteren van al dat weggegooide geld [emoji3]

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    2.772
    29-05-2009

    Citaat Geplaatst door Handig Bekijk reactie
    Complete onzin om in Ouarzazate een stadion te bouwen, de hele stad moet gaan kijken om het vol te krijgen na een wk, inclusief bejaarden en baby’s. Mensen hebben een ziekenhuis nodig of een tunnel in Tichka, of de weg naar Demnate eindelijk eens naar de 21 eeuw tillen. Of een ambulance in Msimrir, etc etc. Ik kan een lijst van 10 km maken

    Geen 1 wk heeft wat opgeleverd voor de bevolking. Als dat Marokko wel zou lukken zou het een unicum zijn. Dikke bullshit als je het mij vraagt ook al zou ik het geweldig vinden als het echt gebeurd. Dan ga ik ook echt meeprofiteren van al dat weggegooide geld [emoji3]
    In principe heb je gelijk natuurlijk, maar geldt eigenlijk voor elke ontwikkelingsland dat een groot evenement organiseert. Voor ons zou het leuk zijn om mee te maken, zie je ineens supersterren misschien bij Kelaa m`gouna haha. Maar stadion zal volgens mij max 40000 zijn. Er is in ieder geval genoeg ruimte om te bouwen in Ouarzazate.

    Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    515
    06-11-2017

    Citaat Geplaatst door Marokkkkaan Bekijk reactie
    Ja ja in guergarate wappert zeker ook de Marokkaanse vlag a ezel Orion, ga daar maar eens kijken wie het daar boor het zeggen heeft. Marokkaanse leger zijn daar als hondjes verdreven. Jongen helaas na al die jaren zijn we de Sahara kwijt. Je bedoeld de vlag van leautey?
    Ik heb mijn zegje al gedaan. Feiten spreken voor zich alleen haters als jij willen de feiten verdraaien zodat het in jouw straatje past. Ga ergens anders uitjanken over koning en Marokkaanse staat, dit hier is sportrubriek. Nepmarokkaan dat je de bent!

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    12.107
    09-06-2009

    Citaat Geplaatst door tetouan70 Bekijk reactie
    Kom op Nador ziet er echt niet uit vies stad veel armoede daar wil je toch geen wk houden slechte reclame voor Marokko genoeg andere mooie steden
    Nador arm? Nador is na casablanca de rijkste stad van Marokko. Heb jij enig idee hoeveel geld daar circuleert? Verbaasd mij iedere keer dat mensen niet eens de algemene kennis over hun eigen land bezitten.

    Ik was al aan het wachten wanneer de eerste hatelijke reactie komt jegens Nador en Alhoceima of Rif in zijn geheel

  5. #20
    Verbannen

    Reacties
    1.016
    01-01-2018

    Citaat Geplaatst door Redactie Bekijk reactie
    Mocht Marokko aangewezen worden als organiserend land dan zullen er maar liefst 8 stadions bijgebouwd gaan worden in onder andere Nador, El Jadida en Oujda.



    In een persconferentie kwam de verantwoordelijk minister van Jeugd en Sport, Rachid Talbi El Alami, vandaag met het grote nieuws: Marokko zal, om een gooi te doen naar de hosting van het WK van 2026, gebruik gaan maken van maar liefst 14 stadions in 12 speelsteden. Met het gezamenlijk bid van de VS, Canada en Mexico als enige concurrent hoopt men in juni de bij de FIFA 207 aangesloten voetbalbonden te overtuigen van het Marokkaanse bid. Het is niet de eerste keer dat Marokko zich kandidaat stelt om een mondiale eindronde te organiseren, voor de edities van 1994, 1998, 2006 en 2010 ging het het organiserende comité minder af.

    Zoals gezegd valt op 13 juni de eindbeslissing, vlak voordat er wordt afgetrapt tijdens het WK van 2018 in Rusland zal er tijdens het FIFA-congres gestemd gaan worden over welke kandidaat de mondiale eindronde van 2026 mag gaan organiseren. Dit WK zal het eerste zijn wat de deelname van maar liefst 48 landen kent, dit besloot wereldvoetbalbond FIFA in januari van vorig kalenderjaar. In de poulefase worden deze 48 gekwalificeerde landen verdeeld over 16 poules met 3 teams. Vanzelfsprekend krijgen de Leeuwen v/d Atlas een automatisch startbewijs indien Marokko ten koste van de VS, Mexico en Canada de hosting toebedeeld krijgt.

    In totaal 4 stadions in Casablanca en Marrakech, een overzicht van alle speelhavens en speelsteden:
    Casablanca: 1. Stade Mohammed V, capaciteit voor 67.000 toeschouwers
    2. nog te realiseren speelhaven

    Marrakech: 3. Grand Stade de Marrakech, capaciteit 45.240 toeschouwers
    4. nog te realiseren speelhaven

    Rabat: 5. Stade Moulay Abdellah, capaciteit voor 52.000 toeschouwers

    Fès: 6. Complexe Sportif de Fès, capaciteit voor 45.000 toeschouwers

    Agadir: 7. Grand Stade d'Agadir, capaciteit voor 45.480 toeschouwers

    Tanger: 8. Stade Ibn Batouta, capaciteit voor 45.000 toeschouwers

    Nador: 9. nog te realiseren speelhaven

    Meknès: 10. nog te realiseren speelhaven

    Oujda: 11. nog te realiseren speelhaven

    El Jadida: 12. nog te realiseren speelhaven

    Tétouan: 13. nog te realiseren speelhaven

    Ouarzazate: 14. nog te realiseren speelhaven

    Photocredit: Morocco 2026
    warzazat is te kleine stadje , asfi in de plaats veel grotere stad

    https://www.google.com/maps/@32.3005.../data=!3m1!1e3

    warzazat

    https://www.google.com/maps/@30.9211.../data=!3m1!1e3

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    2.317
    24-01-2018

    Citaat Geplaatst door Orionis91 Bekijk reactie
    De Marokkaanse vlag wappert anders wel mooi op alle hoeken van alle straten voor een stad die volgens jou zgn weggegeven is aan Polisario. Geldt niet alleen voor Dakhla maar voor alle steden in Marokkaanse sahara. Droom jij maar lekker verder zou ik zeggen!!!
    Ik had begrepen van lid Badissi/HaKeem dat niet elke stad in de Sahara de Marokkaanse vlag wappert.
    Een gedeelte staat toch wel onder controle van polisario.
    Solidair met Tarik Ibn Ali!

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    2.715
    09-09-2009

    "Het is niet de eerste keer dat Marokko zich kandidaat stelt om een mondiale eindronde te organiseren, voor de edities van 1994, 1998, 2006 en 2010 ging het het organiserende comité minder af. "

    toen trokken ze hun portomenee niet wijd genoeg open , hopelijk doen ze het deze keer wel!!

  8. #23
    Verbannen

    Reacties
    1.016
    01-01-2018

    Citaat Geplaatst door Monddoodbario Bekijk reactie
    Ik had begrepen van lid Badissi/HaKeem dat niet elke stad in de Sahara de Marokkaanse vlag wappert.
    Een gedeelte staat toch wel onder controle van polisario.
    waar heb je dat gelezen ? in je talmud?

    keddab

    warzazat ligt niet in de sahara a bo3o

  9. #24
    MVC Lid

    Reacties
    2.317
    24-01-2018

    Citaat Geplaatst door Badissi Bekijk reactie
    waar heb je dat gelezen ? in je talmud?

    keddab

    warzazat ligt niet in de sahara a bo3o
    jij hebt de laatste tijd moeite met begrijpend lezen.

    Jij had mij laatst uitgelegd dat ongeveer 80% tot 90% van de Marokkaanse Sahara in Marokkaanse handen ligt.
    Er is zelfs een stad in de sahara waar polisario ratten de Marokkaanse leger weleens aanvalt. Dat vertelde jij mij laatst.

    Warzazate is van Marokko, hier heb ik het ook niet over.
    Solidair met Tarik Ibn Ali!

  10. #25
    Verbannen

    Reacties
    1.016
    01-01-2018

    Citaat Geplaatst door Monddoodbario Bekijk reactie
    jij hebt de laatste tijd moeite met begrijpend lezen.

    Jij had mij laatst uitgelegd dat ongeveer 80% tot 90% van de Marokkaanse Sahara in Marokkaanse handen ligt.
    Er is zelfs een stad in de sahara waar polisario ratten de Marokkaanse leger weleens aanvalt. Dat vertelde jij mij laatst.

    Warzazate is van Marokko, hier heb ik het ook niet over.
    aan de grens tussen marokko en algerije ook met mauritanie zitten vn vredes macht, ongeveer 15 tot 20 km van de grenzen, en ja soms vallen ze marokko van die gebieden aan .

  11. #26
    Verbannen

    Reacties
    1.016
    01-01-2018

    zie de muur in het midden en de grens rechts

    https://www.google.com/maps/@27.3560.../data=!3m1!1e3

  12. #27
    MVC Lid

    Reacties
    2.317
    24-01-2018

    Citaat Geplaatst door Badissi Bekijk reactie
    zie de muur in het midden en de grens rechts

    https://www.google.com/maps/@27.3560.../data=!3m1!1e3
    Dus van jou heb ik begrepen dat tussen de grens sahara/Algerije en de muur (ongeveer 20 kilometer) een door polisario gecontroleerd gebied is.

    a 3entar, doe beter je best met begrijpend lezen.
    Niet gelijk aanvallen. Hou die agressieve djin in bedwang
    Solidair met Tarik Ibn Ali!

  13. #28
    Verbannen

    Reacties
    243
    18-04-2015

    Ja joh kunnen ze lekker lelijke stadions gaan bouwen van lazjor, met een baan om het veld heenen zonder dak. Kapot voorschut.

  14. #29
    MVC Lid

    Reacties
    283
    05-05-2017

    Nador is natuurlijk niet prachtig, maar kan veel veranderen aan de economie, net als Ourzazate die waren vroeger niet bekend, maar tegenwoordig enorm bekend om de mooie omgeving en filmindustrie. Dus terecht deze keuzes, mensen zeggen stadions raken niet vol. Yehh slimmeriken er komen honderd miljoen mensen uit buitenland om te kijken.

  15. #30
    MVC Lid

    Reacties
    10.325
    13-02-2010

    Ik ben een groot fan van het Marokkaans elftal, en een wk in ons land zou ik prachtig vinden. Maar toch heb ik dit liever niet, althans nog niet. Basisvoorzieningen zijn er niet, of heel erg matig in vele gebieden in Marokko.
    Qatar 2022 In Sha Allaah !