1. #1
    Aseb7aan

    Reacties
    5.489
    05-06-2002

    Een Sahih Hadith die Takfiries tenietmaakt!

    Assalamoe alikom beste broeders en zuster,

    Als een volwassen oud lid zag ik de laatste tijd ( na lang afwezigheid) sterke achteruitgang in Allahsvrees,
    juiste kennis en gedegen karakter waar ik echt van geschrokken ben!

    Dan denk ik dat islam & ik rubriek de meest gevaarlijke podium is voor de onschuldige moslims die het bezoeken.
    Er is waarlijk niets te leren dan onzin, leugens en achteruitgang in alles.
    Wat een schande! Wat een schande!
    Ieder die een bezoekje hier neemt, lacht moslims uit!
    Deze dwaze gekken ( ze kennen zich zelf wel) die onze mooie Islam vervuilen met hun absurde meningen,
    zij vernietigen de mensheid
    en verdorven de vrucht. Daarom hebben ze geen enkele nut voor hun naasten noch voor hun zelf!

    Ook zeg ik altijd...als onwetenden liever zwijgen dan zou er veel minder tegenstrijd, haat en scheiding in de Oemma zijn.
    Maar helaas, waardevolle geleerden spreken uit wijsheid minder en dwazen weten niet welke vrede er in stilte is.

    Hadith 1


    عَنْ أَنَسِ بْنِ مَالِكٍ قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: " ثَلَاثٌ مِنْ أَصْلِ الْإِيمَانِ: الْكَفُّ عَمَّنْ، قَالَ: لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ، وَلَا نُكَفِّرُهُ بِذَنْبٍ، وَلَا نُخْرِجُهُ مِنَ الْإِسْلَامِ بِعَمَلٍ،
    وَالْجِهَادُ مَاضٍ مُنْذُ بَعَثَنِي اللَّهُ إِلَى أَنْ يُقَاتِلَ آخِرُ أُمَّتِي الدَّجَّالَ لَا يُبْطِلُهُ جَوْرُ جَائِرٍ، وَلَا عَدْلُ عَادِلٍ، وَالْإِيمَانُ بِالْأَقْدَارِ "



    Anas radia Allaho 3anho vertelt dat onze Profeet 3alaihi ssalaat wa Ssalaam zei:


    "Drie zaken behoren tot de fundament ( Asl) van de geloof (Imaan); afblijven van iemand die la ilaha illa Allah zei,
    wij doen geen tafkier op hem om een zonde en wij verbannen hem niet uit de Islam om een daad.


    En de Jihad is er altijd sinds Allah mij heeft uitverkoren als Profeet tot mijn Oemma de Dajjal zal bestrijden,
    geen rechtvaardige
    leider noch onrechtvaardige leider zou deze zaak ( Jihad) ongeldig maken.

    En het geloven in de voorbeschikkingen."


    De Hadith is bij Abu Dawud, Al Qasim ibn Sallaam, Imam Malik en anderen authentiek.

    Hadith 2


    عنْ معقِلِ بنِ يسَارٍ قالَ:
    انْطَلَقْتُ مَعَ أَبِي بَكْرٍ الصِّدِّيقِ رَضِيَ اللهُ عَنْهُ إِلَى النَّبِيِّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، فَقَالَ:
    ((يَا أَبَا بَكْرٍ! لَلشِّرْكُ فِيكُمْ أَخْفَى مِنْ دَبِيبِ النَّمْلِ!))
    فَقَالَ أَبُو بَكْرٍ:
    وَهَلِ (الشِّرْكُ) إِلَّا مَنْ جَعَلَ مَعَ اللهِ إِلَهًا آخَرَ؟!
    فَقَالَ النَّبِيُّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ:
    ((وَالَّذِي نَفْسِي بِيَدِهِ! لَلشِّرْكُ أَخْفَى مِنْ دَبِيبِ النَّمْلِ!
    أَلَا أَدُلُّكَ عَلَى شَيْءٍ إِذَا فَعَلْتَهُ؛ ذَهَبَ عَنْكَ قَلِيلُهُ وَكَثِيرُهُ؟))
    قَالَ:
    ((قُلِ: اللَّهُمَّ! إِنِّي أَعُوذُ بِكَ أَنْ أُشْرِكَ بِكَ وَأَنَا أَعْلَمُ، وَأَسْتَغْفِرُكَ لِمَا لَا أَعْلَمُ))!
    "صحيح الأدب المفرد"، باب فضل الدّعاءِ، (551).


    Het is overgeleverd door Mi3qal ibn Yasaar dat hij zei: "ik vertrok samen met Aboe radia Allaho 3anho naar de
    Profeet salla ALLAHO 3alaihi wasallam, toen zei hij: "O Aba Bakr! De shirk is in jullie meest verborgen
    dan het geluid die mieren maken tijdens het lopen.''
    Waarna Aboe Bakr zei: Shirk (Grote shirk) is toch slechts als men een andere god naast Allah neemt?
    Toen zei de Profeet: Bij Degene bij Wie mijn ziel in Zijn Hand is! De shirk is meer verborgen dan het geluid
    van de mieren tijdens het lopen. Zal ik jou iets adviseren te doen, dan zal "het weinige" en "de vele" van de
    shirk verwijderd worden?
    Hij (de Profeet) zei : zeg Allahomma, ik zoek toevlucht bij U mocht ik shirk hebben begaan terwijl ik weet, en ik
    vraag U mij te vergeven voor hetgeen wat ik niet weet."

    Overgeleverd door al Bukhari en veel anderen en is authentiek.

    Wijze les uit de Hadith:

    Volgens de kennis van Aboe Bakr ( de geleerde persoon na de Profeet)
    is er maar 1 één soort shirk die zijn eigenaar afvallig maakt, en dat is
    wanneer men iets of iemand als god aanstelt naast Allah.
    Buiten dat zijn alle andere vormen van shirk ( tussen weinig en veel shirk) geen bewijs of reden om
    een moslim uit de Islam te verbannen.

    Kortom, wie niet genoeg heeft aan de leiding van de Profeet 3alaihi ssalatoe wa ssalam, is dwalende!

    Fi amani Allah,
    Mijn Profeet vzmh zei: “Wie één van de moeilijkheden van de gelovige verhelpt, Allah zal één van zijn moeilijkheden verhelpen op de Dag der Opstanding. En Wie een ongemak (van een ander) vergemakkelijkt, Allah zal in dit wereldse leven en in het Hiernamaals zijn ongemak vergemakkelijken. En wie de (fouten van) een moslim bedekt, Allah zal in dit wereldse leven en in het Hiernamaals zijn (fouten) bedekken. En Allah blijft de dienaar helpen zolang hij zijn broeder helpt...() (Moslim)

  2. #2
    bij de les blijven

    Reacties
    257
    14-07-2017

    Goeie topic
    Sekte leden zijn een tumor in de samenleving
    Als de vliegen vliegen vliegen de vliegen vliegensvlug.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    552
    15-03-2014

    Citaat Geplaatst door massin Bekijk reactie
    Assalamoe alikom beste broeders en zuster,

    Als een volwassen oud lid zag ik de laatste tijd ( na lang afwezigheid) sterke achteruitgang in Allahsvrees,
    juiste kennis en gedegen karakter waar ik echt van geschrokken ben!

    Dan denk ik dat islam & ik rubriek de meest gevaarlijke podium is voor de onschuldige moslims die het bezoeken.
    Er is waarlijk niets te leren dan onzin, leugens en achteruitgang in alles.
    Wat een schande! Wat een schande!
    Ieder die een bezoekje hier neemt, lacht moslims uit!
    Deze dwaze gekken ( ze kennen zich zelf wel) die onze mooie Islam vervuilen met hun absurde meningen,
    zij vernietigen de mensheid
    en verdorven de vrucht. Daarom hebben ze geen enkele nut voor hun naasten noch voor hun zelf!

    Ook zeg ik altijd...als onwetenden liever zwijgen dan zou er veel minder tegenstrijd, haat en scheiding in de Oemma zijn.
    Maar helaas, waardevolle geleerden spreken uit wijsheid minder en dwazen weten niet welke vrede er in stilte is.

    Hadith 1


    عَنْ أَنَسِ بْنِ مَالِكٍ قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: " ثَلَاثٌ مِنْ أَصْلِ الْإِيمَانِ: الْكَفُّ عَمَّنْ، قَالَ: لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ، وَلَا نُكَفِّرُهُ بِذَنْبٍ، وَلَا نُخْرِجُهُ مِنَ الْإِسْلَامِ بِعَمَلٍ،
    وَالْجِهَادُ مَاضٍ مُنْذُ بَعَثَنِي اللَّهُ إِلَى أَنْ يُقَاتِلَ آخِرُ أُمَّتِي الدَّجَّالَ لَا يُبْطِلُهُ جَوْرُ جَائِرٍ، وَلَا عَدْلُ عَادِلٍ، وَالْإِيمَانُ بِالْأَقْدَارِ "



    Anas radia Allaho 3anho vertelt dat onze Profeet 3alaihi ssalaat wa Ssalaam zei:


    "Drie zaken behoren tot de fundament ( Asl) van de geloof (Imaan); afblijven van iemand die la ilaha illa Allah zei,
    wij doen geen tafkier op hem om een zonde en wij verbannen hem niet uit de Islam om een daad.


    En de Jihad is er altijd sinds Allah mij heeft uitverkoren als Profeet tot mijn Oemma de Dajjal zal bestrijden,
    geen rechtvaardige
    leider noch onrechtvaardige leider zou deze zaak ( Jihad) ongeldig maken.

    En het geloven in de voorbeschikkingen."


    De Hadith is bij Abu Dawud, Al Qasim ibn Sallaam, Imam Malik en anderen authentiek.

    Hadith 2


    عنْ معقِلِ بنِ يسَارٍ قالَ:
    انْطَلَقْتُ مَعَ أَبِي بَكْرٍ الصِّدِّيقِ رَضِيَ اللهُ عَنْهُ إِلَى النَّبِيِّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، فَقَالَ:
    ((يَا أَبَا بَكْرٍ! لَلشِّرْكُ فِيكُمْ أَخْفَى مِنْ دَبِيبِ النَّمْلِ!))
    فَقَالَ أَبُو بَكْرٍ:
    وَهَلِ (الشِّرْكُ) إِلَّا مَنْ جَعَلَ مَعَ اللهِ إِلَهًا آخَرَ؟!
    فَقَالَ النَّبِيُّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ:
    ((وَالَّذِي نَفْسِي بِيَدِهِ! لَلشِّرْكُ أَخْفَى مِنْ دَبِيبِ النَّمْلِ!
    أَلَا أَدُلُّكَ عَلَى شَيْءٍ إِذَا فَعَلْتَهُ؛ ذَهَبَ عَنْكَ قَلِيلُهُ وَكَثِيرُهُ؟))
    قَالَ:
    ((قُلِ: اللَّهُمَّ! إِنِّي أَعُوذُ بِكَ أَنْ أُشْرِكَ بِكَ وَأَنَا أَعْلَمُ، وَأَسْتَغْفِرُكَ لِمَا لَا أَعْلَمُ))!
    "صحيح الأدب المفرد"، باب فضل الدّعاءِ، (551).


    Het is overgeleverd door Mi3qal ibn Yasaar dat hij zei: "ik vertrok samen met Aboe radia Allaho 3anho naar de
    Profeet salla ALLAHO 3alaihi wasallam, toen zei hij: "O Aba Bakr! De shirk is in jullie meest verborgen
    dan het geluid die mieren maken tijdens het lopen.''
    Waarna Aboe Bakr zei: Shirk (Grote shirk) is toch slechts als men een andere god naast Allah neemt?
    Toen zei de Profeet: Bij Degene bij Wie mijn ziel in Zijn Hand is! De shirk is meer verborgen dan het geluid
    van de mieren tijdens het lopen. Zal ik jou iets adviseren te doen, dan zal "het weinige" en "de vele" van de
    shirk verwijderd worden?
    Hij (de Profeet) zei : zeg Allahomma, ik zoek toevlucht bij U mocht ik shirk hebben begaan terwijl ik weet, en ik
    vraag U mij te vergeven voor hetgeen wat ik niet weet."

    Overgeleverd door al Bukhari en veel anderen en is authentiek.

    Wijze les uit de Hadith:

    Volgens de kennis van Aboe Bakr ( de geleerde persoon na de Profeet)
    is er maar 1 één soort shirk die zijn eigenaar afvallig maakt, en dat is
    wanneer men iets of iemand als god aanstelt naast Allah.
    Buiten dat zijn alle andere vormen van shirk ( tussen weinig en veel shirk) geen bewijs of reden om
    een moslim uit de Islam te verbannen.

    Kortom, wie niet genoeg heeft aan de leiding van de Profeet 3alaihi ssalatoe wa ssalam, is dwalende!

    Fi amani Allah,
    Kan beide Hadiths niet vinden, denk dat je ze niet goed vertaald heb. Kan je me specifieke bron geven, heb in Abu Dawud, Bukhari etc. gezocht maar kan ze niet vinden

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    3.890
    08-12-2013

    Ook al kom je met talloze bewijzen, takfiris nemen de bewijzen niet aan. Zij zijn blind voor de waarheid.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    552
    25-07-2009

    Hij mag bron gwn controleren hoor
    Anders kan iedereen plaatsen wat hij wil

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    6.473
    18-06-2010

    Hier zijn geen studenten , behalve een paar die je op je vingers kan tellen .

    De rest is troep , vol gescheld , fahsh , onwetendheid en slechte intenties .

    Ik heb zoveel onderwerpen die ik wil aankaarten , maar het heeft geen zin .

    Er is geen niveau en ook geen adab , alles is FAKE .

    وروي أن سفيان الثوري قدم عسقلان فمكث لا يسأله إنسان فقال‏:‏ اكروا لي لأخرج من هذا البلد هذا بلد يموت فيه العلم‏‏

    Er is overgeleverd dat Sufyan Al-Thawri (moge Allaah hem genadig zijn) naar ‘Asqalaan ging, maar geen enkele mens vroeg hem iets (over de deen). Hij zei: “Haal mij weg uit dit land, dit is een land waar kennis sterft!”

  7. #7
    Wahba-Allah

    Reacties
    9.841
    25-11-2013

    Mooie topic! Je betoog klopt als een bus! Bezoek dit hoekje heel af en toe 1 en al fitna. Heb dit hoekje heel laag zitten afgezien van een paar leden. Laatstaan hoe andersgelovige of niet gelovigen tegen dit hoekje aankijken.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    816
    16-11-2017

    Volgens mij geef jij een eigen interpretatie aan die hadith en weet jij absoluut niet wat er wordt bedoeld met die hadith haha

    So the sincere believer’s fear of shirk should increase as should his desire from his Lord to keep him away from it, and he should say the great du’aa’ which the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) taught to his companions when he said to them: “Shirk among you will be more subtle than the footsteps of an ant, but I will teach you something which, if you do it, both minor and major shirk will be kept away from you. Say: Allaahumma inni a’oodhu bika an ushrika bika wa ana a’lam wa astaghfiruka lima la a’lam (O Allaah, I seek refuge with You from associating anything with You knowingly, and I seek Your forgiveness for that of which I am unaware).”

    Classed as saheeh by al-Albaani in Saheeh al-Jaami’, 3731

    The above refers to the difference between major and minor shirk, defining each and describing its types.

    With regard to the difference between them as far as the ruling is concerned:

    Major shirk puts a person beyond the pale of Islam, so the one who does that is judged to be out of Islam and to have apostatized therefrom, so he is a kaafir and an apostate.

    Minor shirk does not put a person beyond the pale of Islam, rather it may be done by a Muslim but he still remains in Islam; but the one who does that is in great danger because minor shirk is a major sin. Ibn Mas’ood (may Allaah be pleased with him) said: “If I were to swear by Allaah falsely, that is better for me than if I were to swear by something other than Him sincerely.” So he regarded swearing by something other than Allaah (which is minor shirk) as being worse than swearing by Allaah falsely, and it is well known that swearing by Allaah falsely is a major sin.

    We ask Allaah to make our hearts steadfast in adhering to His religion until we meet Him, and we seek refuge in His Might – may He be glorified – from going astray, for He is the Ever-Living Who never dies, but the jinn and mankind will die. And Allaah knows best and is most wise, and to Him is the final return of all.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    816
    16-11-2017

    Jij kan shirk plegen zonder dat je het zelf doorhebt en daar dien je bescherming voor te vragen.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    816
    16-11-2017

    Niemand die t opzoekt en t gaat verifiëren??
    Allemaal schapen die blind volgen?

  11. #11
    Soufiane.

    Reacties
    9.623
    28-09-2005

    Citaat Geplaatst door Durani Bekijk reactie
    Hier zijn geen studenten , behalve een paar die je op je vingers kan tellen .

    De rest is troep , vol gescheld , fahsh , onwetendheid en slechte intenties .

    Ik heb zoveel onderwerpen die ik wil aankaarten , maar het heeft geen zin .

    Er is geen niveau en ook geen adab , alles is FAKE .

    وروي أن سفيان الثوري قدم عسقلان فمكث لا يسأله إنسان فقال‏:‏ اكروا لي لأخرج من هذا البلد هذا بلد يموت فيه العلم‏‏

    Er is overgeleverd dat Sufyan Al-Thawri (moge Allaah hem genadig zijn) naar ‘Asqalaan ging, maar geen enkele mens vroeg hem iets (over de deen). Hij zei: “Haal mij weg uit dit land, dit is een land waar kennis sterft!”
    Hou jij je onderwerpen maar bij je niemand met een gezond verstand zal hier iets van jou aannemen. Je bent een misleider en scheld zelf
    Iedereen uit dus waar heb je t nou over haha
    Lam yansahu Lmalakaani hiena nasietahu, bal athbataahu wa anta laahin tal3abu.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    816
    16-11-2017

    Allaah heeft alle wegen (naar Shirk) afgesloten, waar de Mushrikeen aan gehecht zijn…
    Door Imaam Ibn Al-Qayyim Al-Jawziyyah, rahimahu Allaah

    Bron: Madaarij As-Saalikeen 1/351





    “En Allaah, de Allerhoogste, heeft alle wegen en paden, waar de Mushrikeen aan gehecht zijn (in de rechtvaardiging van hunShirk), in hun totaliteit volledig afgesloten en degene die dit overpeinst, zal weten dat iedereen die een beschermer (Walee) naast Allaah neemt, of een bemiddelaar (Shafee’), hij is:



    “…als de gelijkenis van de spin die een huis maakt (voor zichzelf): en het kwetsbaarste (zwakste) der huizen is zeker het huis van de spin.”

    [Suurat Al-‘Ankabuut; 41]

    Dus Allaah, de Allerhoogste, zegt:





    “Zeg: “Roep degenen aan waarvan u beweert dat zij Goden zijn buiten Allah. Zij hebben zelfs geen macht over het gewicht van een atoom in de hemelen of op aarde noch hebben zij enig aandeel aan beiden, noch heeft Hij een enkele helper onder hen. Geen voorspraak geldt bij Hem, behalve voor degenen aan wie Hij het toestaat.”

    [Suurat Saba; 22-23]



    Zodoende neemt de Mushrik iets als zijn onderwerp van aanbidding vanwege hetgeen hij gelooft; dat hij door middel daarvan enig voordeel zal verkrijgen. En voordeel kan niet verkregen worden, behalve van iemand die één of meer van deze vier karaktereigenschappen bezit:



    1. Hij is ofwel een bezitter (maalik) van wat het ook is dat zijn aanbidder van hem wenst te verkrijgen



    2. Dus als hij geen bezitter is, dan is hij een deelgenoot (shareek) van de bezitter (in hetgeen hij bezit)



    3. En als hij geen deelgenoot van hem is (in hetgeen hij bezit), dan is hij een helper (mu’een) en een hulp (dhaheer) voor hem



    4. En als hij hulp noch helper is, dan is hij iemand die bij hem (de bezitter) bemiddelt



    Dus Hij, de Geweldigste, heeft al deze vier niveaus teniet gedaan, op opeenvolgende wijze, bewegend van degene die het hoogste is, naar degene die minder (dan dat) is. Dus Hij deed de heerschappij (Al-Mulk), en het deelgenootschap (Ash-Shareekah) en het helpen en assisteren (Al-I’aanah Wal-Mudhaaharah) en de bemiddeling (Ash-Shafaa’ah) teniet, waarvan de Mushrik denkt dat het zo is (maar in werkelijkheid is het Shirk). En vervolgens bevestigde Hij de (ware, bevestigde) bemiddeling waar de Mushrikgeen deel aan heeft en dit is de bemiddeling die plaatsvindt met Zijn Verlof.



    Dus voldoende is dit Vers als een licht en bewijs en verlossing en zuiverheid in Tawheed en het afsnijden van de fundamenten van Shirk en zijn onderliggende wortels, voor degene die het begrijpt. En de Quraan staat bol van hetgeen soortgelijk en gelijk hieraan (het Vers) is. De meeste mensen bevatten en beseffen niet dat de huidige werkelijkheid daarin toetreedt en daarin is inbegrepen (dus; wat voorkomt in de Quraan met betrekking tot de verklaring van Shirk). En dus denken zij dat het alleen een bepaalde soort is en dat deze alleen gevonden kan worden bij een bepaald volk dat al is uitgestorven en die niet werden gevolgd door degenen die (hun manieren) van hen geërfd hebben. En dit (deze gedachte) is wat tussen het hart en het begrip van deQuraan in komt te staan.



    En bij Allaah!, zelfs als zij waren uitgestorven, dan hebben degenen die precies aan hen gelijk zijn (hun manieren) van hen geërfd, of degenen die kwaadaardiger zijn dan zij, of die minder kwaadaardig zijn dan zij. En de Quraan is op deze (mensen) van toepassing, precies zoals het op hen van toepassing was. De zaak is echter zoals ‘Umar Ibn Al-Khattaab, radiya Allaahu ‘anhu, heeft gezegd:



    “Waarlijk!, de handvatten van de Islaam zullen één voor één worden verwijderd, totdat een persoon wordt grootgebracht binnen de Islaam, terwijl hij niet eens weet wat Jaahiliyyah is.”

    En dit komt doordat, als hij Al-Jaahiliyyah en Ash-Shirk niet kent, en wat de Quraan heeft afgekeurd en verworpen, hij daarin zal vallen en het zal bevestigen en er naartoe zal oproepen en het als juist en goed zal zien, terwijl hij niet eens beseft dat dit hetgeen is waar de mensen van Al-Jaahiliyyah zich op bevonden, of wat daaraan gelijk is, of wat kwaadaardiger is dan dat, of minder kwaadaardig.



    Dus als een resultaat hiervan zullen de handgrepen van de Islaam uit zijn hart verwijderd worden en zodoende zal hetgeenMa’ruuf is, veranderen in Munkar en Munkar in Al-Ma’ruuf en Bid’ah in Sunnah en Sunnah in Bid’ah. En een man zal tot ongelovige verklaard worden, enkel vanwege (zijn correcte en sterke) Imaane en (zijn) zuiverheid in Tawheed en hij zal tot innovator verklaard worden vanwege zijn zuiverheid in het volgen en imiteren van de Boodschapper, salla Allaahu ‘alayhi wa sallam, en zijn afscheiding van de Mensen der Verlangens en Innovatie. En wie ook Baseerah (inzicht) bezit, en een levend hart, zal dit duidelijk en helder zien en bij Allaah zoeken wij alle hulp.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    816
    16-11-2017

    Wie is de Kaafir?
    Door Shaykh ‘Umar Bakri Muhammad, haafidahu Allaah



    Bron: Al-Muhaajiruun









    Wie is de Kaafir en wie is de Moslim? Mensen verwarren vaak het verschil tussen de Kaafir Aslee (oorspronkelijke Kaafir) en de Kaafir Murtad(afvallige) die een Moslim was maar zijn geloof teniet heeft gedaan. Laten wij de verschillende soorten Kuffaar hieronder classificeren:

    Kaafir Aslee

    – de oorspronkelijke Kaafir



    Een voorbeeld van de Kuffaar Asliyeen zijn de Hindoes, de Sikhs, de Christenen, de Joden of de Atheïsten; dus iemand die niet gelooft in deIslaam. Dus hij zou in Allaah (God) kunnen geloven maar niet in de Boodschapper Muhammad, salla Allaahu ‘alayhi wa sallam.



    Er zijn drie soorten Kuffaar Asliyeen:



    De Mushrikeen van de mensen van het boek, dus de Joden en de Christenen

    De Mushrikeen die niet behoren tot de mensen van het boek, dus de Hindoes, de Sikhs, de Boeddhisten, de aanhangers van het Zoroastrisme enzovoorts

    Atheïsten zoals degenen die geloven in de wetenschap, zelfaanbidders, vrouwenaanbidders, geldaanbidders enzovoorts

    Zodoende is een Kaafir: “Degene die niet gelooft in de Islaam en de Profeet Muhammad, salla Allaahu ‘alayhi wa sallam.”

    Kaafir Murtad

    – de afvallige



    De Kaafir Murtad is een persoon die eens een Moslims was maar één of meer daden beging die hieronder staan vermeld:

    Al-Juhuud

    – het ontkennen van enige verplichting die bekend staat als fundamentele noodzaak

    Wanneer een persoon enige daad ontkent die uit de Islaam bekend is geworden als fundamentele noodzaak, zoals het ontkennen van het vasten, deHadj, het gebed, de Sharee’ah of de Jihaad, zal hij een Jaahid (ontkenner) worden, die zichzelf over heeft gegeven aan Juhuud.

    Al-Istihlaal

    – het toestaan wat Allaah, Subhaanahu wa Ta’ala, verbiedt of het verbieden wat Allaah, Subhaanahu wa Ta’ala, toestaat



    Istihlaal



    is het toestaan wat Allaah verbiedt of vice versa. Een voorbeeld hiervan is degene die ontucht toestaat. Degene die Istihlaal begaat wordt Al-Mustahlil (wetgever) genoemd.

    An-Naaqid

    – de Annuleringen van de Deen



    Er zijn tien annuleringen van de Deen (Nawaaqed Al-Islaam) en wanneer een persoon één van hen schendt, dan zal hij een Murtad worden.



    Nawaaqed Al-Islaam

    – De Annuleringen van de Islaam

    Shirk

    – Het vereenzelvigen van iemand of iets met Allaah

    Shirk



    is het vereenzelvigen van iemand of iets met Allaah, Subhaanahu wa Ta’ala, zoals het zeggen dat ‘Eesa (‘alayhi as-salaam) de zoon van God is of dat Tony Blair de wetgever is of het oordelen met een Kufr-wet (niet-Islamitische wet) enzovoorts.

    Of hij het nu ontkent of niet en of hij het nu legaliseert of niet; wie ook Shirk Akbar begaat, zal uit de Millah (Islaam) treden. Allaah, Subhaanahu wa Ta’ala, zegt:





    Waarlijk, Allaah vergeeft niet dat men iets met Hem vereenzelvigt maar Hij zal al hetgeen daarbuiten staat vergeven aan wie Hij wil. En wie iets met Allaah vereenzelvigt, heeft inderdaad een zeer grote zonde begaan.

    [Suurat An-Nisaa; 48]



    En Allaah, Subhaanahu wa Ta’ala, zegt:





    Allaah vergeeft niet dat iets met Hem vereenzelvigd wordt en Hij zal buiten dat vergeven wie Hij wil. En wie iets met Allaah vereenzelvigt, is inderdaad ver afgedwaald.

    [Suurat An-Nisaa; 116]

    Om een bemiddelaar aan te nemen tussen jou en Allaah, Subhaanahu wa Ta’ala



    Bijvoorbeeld door naar een graf van een dood persoon te gaan en hem tot bemiddelaar te maken en voor wie dit doet, is de daad Kufr die hem buiten de Islaam zal plaatsen.

    Een ander voorbeeld is om zulke hulp te zoeken van enige zogenaamde priester. In de tijd waarin de ‘Ulamaae leefden, kon je hen vragen omDu’aa te verrichten maar wanneer zij sterven, dan is het, zelfs van de Nabee, salla Allaahu ‘alayhi wa sallam, niet toegestaan (om hem te vragen te bemiddelen). De Boodschapper Muhammad, salla Allaahu ‘alayhi wa sallam, zei:



    “Oh Allaah!, laat mijn graf geen plaats van aanbidding worden!”



    Eerder zeggen wij, wanneer wij naar de begraafplaatsen gaan:



    “Vrede aan de mensen van het graf, jullie zijn degenen die het eerst zijn vertrokken en wij zullen volgen.”



    Je kunt de levende vragen om een Du’aa die Mubaah is, maar wanneer je gelooft dat hij er macht over heeft (om de Du’aa in te willigen), dan is dit ook Shirk!

    Degene die de Kaafir (niet-Moslim) niet tot Kaafir verklaart of eraan twijfelt dat hij een Kaafir is of zegt dat zijn religie (van de Kaafir) correct is



    Er zijn bepaalde gematigde “Moslims” (mushrikeen) die geloven dat wij de niet-Moslims geen Kuffaar zouden mogen noemen (ook al doet Allaah dat wel!), maar liever; “potentiële Moslims”. Wie er ook aan twijfelt of erin gelooft dat de Kuffaar geen Kuffaar zijn, wordt zelf een Kaafir.



    At-Takfeer



    (het verklaren van een persoon tot een Kaafir) is een deel van Usuul Ad-Deen (één van de Grondbeginselen van de Deen) en we zijn verplicht om dit Recht van Allaah, Subhaanahu wa Ta’ala, te verdedigen. Alleen Allaah, Subhaanahu wa Ta’ala, heeft het recht om Wetten te maken en niemand anders kan beweren dat ook te mogen.

    Degene die denkt dat enige Sharee’ah (wet en orde) gelijk is of beter is dan de Sharee’ah van de Islaam, is een Kaafir



    Een voorbeeld hiervan is degene die gelooft dat de Britse wet even goed, gelijk aan of zelfs beter is dan de Wetten van de Islaam!

    Lord Nazeer Ahmad is hiervan een goed voorbeeld. Hij trad buiten de oevers van de Islaam (werd een afvallige) door te verklaren dat de Moslims de Britse Wet en de Wetten van de Sharee’ah moeten gehoorzamen.

    Wie ook enig Oordeel van de Sharee’ah (Hukm Shar’ee) haat, is een Kaafir



    Bijvoorbeeld; degenen die het haten om te bidden, te vasten, de Hijaab te dragen, mensen op te roepen naar de Islaam en om als collectief in een groep samen te werken om de Islamitische Staat te vestigen, enzovoorts.

    Allaah, Subhaanahu wa Ta’ala, zegt:





    Dat is omdat zij hetgeen haten wat Allaah heeft geopenbaard

    [Suurat Muhammad; 9]

    Wie ook enig (onderdeel) van de Deen van de Islaam, haar beloningen of haar straffen, bespot



    Allaah, Subhaanahu wa Ta’ala, zegt:





    De Munaafiqeen (hypocrieten) vrezen, dat een Suurah tegen hen zou worden geopenbaard die hen zou onderrichten over hetgeen in hun hart is. Zeg (tot hen): “Spot maar, voorzeker!, Allaah zal al hetgeen u vreest aan het licht brengen.” En indien u hen ondervraagt, zullen zij beslist zeggen: “Wij spraken slechts ijdellijk (onder elkaar) en vermaakten ons.” Zeg: “Was het over Allaah en Zijn Aayaat(Bewijzen, Verzen, Tekenen en Openbaringen) en Zijn Boodschapper dat u spotte? Bied geen verontschuldiging aan. U bent ongelovig geworden na te hebben geloofd. Als Wij een deel van u vergeven, zullen Wij een ander deel van u straffen, omdat zij Mujrimeen(ongelovigen, polytheïsten, zondaars, criminelen) waren.”

    [Suurat At-Tawbah; 64-66]

    As-Sihr

    – iemand die zich bezighoudt met magie



    Bijvoorbeeld door met een Jinn te communiceren en door naar een magier te gaan of om hulp te zoeken bij een magier.

    Bondgenootschap met de Kuffaar en hen steunen tegen de Moslims



    Allaah, Subhaanahu wa Ta’ala, zegt:





    Oh gij die gelooft!, neemt de Joden en de Christenen niet tot Awliyaae (vrienden, beschermers, bondgenoten, helpers). Zij zijn Awliyaaevan elkaar. En wie van u hen tot vrienden (Awliyaae) neemt, is waarlijk één van hen. Voorwaar!, Allaah leidt het overtredende volk (Al-Qawm Adh-Dhaalimeen, de Kuffaar) niet.

    [Suurat Al-Maaidah; 51]

    Wie ook gelooft dat hij niet verplicht is om de Boodschapper Muhammad, salla Allaahu ‘alayhi wa sallam, te volgen, is een Kaafir



    Ook degene die gelooft dat hij de Islaam kan verlaten om zich tot een andere Deen te bekeren, is een Kaafir.

    Wie ook zijn rug toekeert aan de Deen van de Islaam



    Dit kan worden gedaan door de Deen niet te bestuderen of door er niet naar te handelen. Indien iemand zegt “dit en dat is Haraam“, dan moeten wij dit nagaan en controleren. Imaam Abu Haneefah, rahimahu Allaah, liep eens langs de waterkant toen hij een kind zag dat ook langs de waterkant liep en er bijna in viel. Imaam Abu Haneefah, rahimahu Allaah, zei: “Wees voorzichtig, je zou er in kunnen vallen!” In antwoord hierop zei het kind: “(Wees) jij ook (voorzichtig), want als u een fout maakt dan zullen vele anderen daar ook in vallen!” Imaam Abu Haneefah, rahimahu Allaah, ging toen naar huis om al zijn Ahkaam te herzien en zei vervolgens: “Denk niet dat wat ik vandaag zeg, morgen niet veranderd kan worden indien ik een (andere) Hadeeth vind.”







    En Allaah, Subhaanahu wa Ta’ala, zegt:







    En wie is onrechtvaardiger dan hij die door het Teken van zijn Heer wordt vermaand en zich er toch van afwendt? Wij zullen de Mujrimeen (schuldigen, Kuffaar) beslist straffen.

    [Suurat As-Sajdah; 22]

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    816
    16-11-2017

    Ik snap niet dat mensen zomaar dingen blind gaan volgen en niet eens verifiëren
    of de woorden van deze massin wel kloppen en of het is hoe hij het brengt.

    Lees mijn eerste paar reacties.
    Deze man geeft zn eigen interpretatie AllahuMusta'an.

    En dat mensen het zomaar aannemen. SubhanAllah!!

  15. #15
    Verbannen

    Reacties
    869
    23-07-2016

    Citaat Geplaatst door Marokko-nl-Imam Bekijk reactie
    Goeie topic
    Sekte leden zijn een tumor in de samenleving
    espirite ge bent een travestiet met string en geitetietjes

    ge houd van kleine piemels van 5cm ah paardebek.