1. #286
    MVC Lid

    Reacties
    816
    16-11-2017

    Citaat Geplaatst door abu_jousouf Bekijk reactie
    de citaten zijn glas helder agi, je komt zelf met uitspraken van geleerden (snoepen) die je verkeerd begrijpt... het is onmogelijk dat het shirk is, als ik jou vraag om du'a voor mij te doen bij Allah dan moet dit volgens jou ook shirk wezen.. het probleem is enkel dat degene naar waar het gevraagd wordt dood is... als het shirk is moet je de eigenschappen al horend of al wetend aan hem toekennen, maar dat is dus niet het geval in bijde gevallen... want doden kunnen horen, en hier in is een accepteerde meningsverschil in...
    Heb jij überhaupt deze hele topic met de reacties gelezen of niet?
    Waar heeft iemand gezegd dat als je iemand vraagt om Dua te doen, dat dat shirk is?

    Dus, als iemand ziek is en hij vraagt mij om dua te doen, pleegt hij shirk???
    Tuurlijk niet! Waar heeft iemand gezegd dat als je vraagt aan een levend persoon om dua te doen dat dat shirk is??

    Ik stel jou nu een vraag:

    Waarom vragen mensen de doden voor bemiddeling?
    Waarom doen ze dat?

  2. #287
    abu_dhar offline...

    Reacties
    324
    17-02-2016

    Citaat Geplaatst door Abu-Silaah Bekijk reactie
    Heb jij überhaupt deze hele topic met de reacties gelezen of niet?
    Waar heeft iemand gezegd dat als je iemand vraagt om Dua te doen, dat dat shirk is?
    is een oude discussie, ken alle uitspraken...
    Dus, als iemand ziek is en hij vraagt mij om dua te doen, pleegt hij shirk???
    Tuurlijk niet! Waar heeft iemand gezegd dat als je vraagt aan een levend persoon om dua te doen dat dat shirk is??
    is het zelfde, alleen dit keer wordt het gevraagd aan de dode.. het kan alleen shirk wezen als je hem een eigenschap van Allah toekend... maar zoals ik al zei doden kunnen horen volgens vele geleerden...

    Ik stel jou nu een vraag:

    Waarom vragen mensen de doden voor bemiddeling?
    Waarom doen ze dat?
    degene die vraagt aan de dode of hij du'a kan doen bij Allah vraagt dat omdat hij denkt dat zijn du'a eerder wordt geaccepteerd... that's it...

    nu mijn vraag aan jou, accepter je de uitspraken van ibn taymiyyah die zegt dat het een bida'a en een weg naar shirk is????

  3. #288
    MVC Lid

    Reacties
    816
    16-11-2017

    Ik heb mijn kostbare tijd verspilt aan discussies op deze topic.

    Iedereen die dua doet bij graven of diegene die denkt dat het geen shirk is, daar doe ik takfir op.
    Allemaal Mushrikeen!

    En ik ga absoluut niet verder discussiëren. Ik heb deze hele topic mee zitten kijken en mensen hebben het IQ van een garnaal.
    Jullie stoppen de hele tijd woorden in de mond van 'marokkoleven'. Jullie zeggen dingen die hij niet heeft gezegd en dat werd bij mij ook gedaan.

    Moge Allah ons leiden. Ameen!

  4. #289
    abu_dhar offline...

    Reacties
    324
    17-02-2016

    Citaat Geplaatst door Abu-Silaah Bekijk reactie
    Ik heb mijn kostbare tijd verspilt aan discussies op deze topic.

    Iedereen die dua doet bij graven of diegene die denkt dat het geen shirk is, daar doe ik takfir op.
    Allemaal Mushrikeen!

    En ik ga absoluut niet verder discussiëren. Ik heb deze hele topic mee zitten kijken en mensen hebben het IQ van een garnaal.
    Jullie stoppen de hele tijd woorden in de mond van 'marokkoleven'. Jullie zeggen dingen die hij niet heeft gezegd en dat werd bij mij ook gedaan.

    Moge Allah ons leiden. Ameen!
    ok, dus je doet takfier op ibn taymiyyah?????