1. #76
    Send me location

    Reacties
    2.123
    22-01-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Mensen moeten nawaqid al islam leren.
    يقول النبي ﷺ من لا يشكر الناس لا يشكر الله

  2. #77
    Verbannen

    Reacties
    322
    05-12-2017

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Omar ibn Khataab had ook een grote baard, Khalid ibn Walid ook, Mohammed sallallaahoe alayhi wa sallam had ook een grote baard die zijn borst vulde. Jullie zijn spotters en jullie zullen erop afgerekend worden.
    Wat is jou bewijs hiervoor? Kun je me koran verzen geven waar ik dit kan lezen? Of is het weer een standaard soennitische leugen?

  3. #78
    MVC Lid

    Reacties
    21.391
    18-12-2015

    Ga je dansen met Trump?

  4. #79
    Verbannen

    Reacties
    1.097
    25-06-2016

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Omar ibn Khataab had ook een grote baard, Khalid ibn Walid ook, Mohammed sallallaahoe alayhi wa sallam had ook een grote baard die zijn borst vulde. Jullie zijn spotters en jullie zullen erop afgerekend worden.
    Daar gaat het niet om ah ezel. Het gaat om wild groei en niet om klein of groot. Het gaat om verzorging!
    Ga de selef niet vals beschuldigen met baard wild groei
    Er wordt ook niet gezegd dat je de baard weg moet halen wat haram is en vrouwen imitatie, je moet wild groei tegengaan en je baard netjes houden
    Zo moeilijk is het toch niet om te begrijpen

    Dat je je baard niet mag scheren, is alhamdulilah duidelijk voor veel moslims. Maar hoe zit het met het bijknippen van je baard wanneer deze lang is geworden of bij wild groei? Sommigen zijn bang dat mensen hun lange baard lelijk vinden, of ze denken dat het er onverzorgd uitziet.

    Islam is de religie van schoonheid, zoals je kan lezen in de volgende hadith: “De Profeet, salalahu aleihi wasalam, zei: ‘Allah is Mooi en hij houdt van schoonheid.’” (Muslim, al Imaan, nr. 131)

    Het is aangeraden grijs of wit haar te verven, maar de kleur zwart moet vermeden worden. Het is verplicht je uiterlijk goed te verzorgen. Je (baard)haar verzorgen betekent het kammen, regelmatig wassen, er olie in doen en het lekker laten ruiken en wildgroei tegengaan. De verzorging van je lichaam en het mooi maken moet wel binnen de grenzen van de Islam blijven, en het moet in overeenstemming met de Sunnah zijn. De Profeet, salallahu 'alayhi wasalam, heeft namelijk gezegd: “Wie zich afkeert van mijn Sunnah heeft niets met mij te maken.” (al Bukhari, al Nikaah, nr. 4675).

    We horen niet de ongelovigen te volgen met hun zieke ideeën over ‘schoonheid’ en ‘mode’. Zij laten hun nagels groeien als wilde dieren, bovendien is het onhygiënisch, ze hebben tatoeages, epileren hun wenkbrauwen tot er bijna niets meer van over is en tekenen er dan een stukje bij, scheren hun baard zo glad mogelijk en lopen in kleding waarin je alle vormen van het lichaam ziet. De ongelovigen vinden dit ‘mooi’, en helaas volgen veel moslims deze verdorven gewoontes. Een moslim moet niet uitgaan van wat de ongelovigen mooi vinden, of de Christenen, of de Joden. Een moslim moet uit gaan van wat Allah mooi vind en wat Hem tevreden stelt, van wat de Profeet, salalahu 'aleihi wa salam mooi vond en ons heeft aangeraden.

    Schoonheid in de Islam is jezelf wassen en schoon zijn, parfum gebruiken (vrouwen alleen wanneer ze in huis zijn), mooie schone kleding dragen, je haar kammen, henna gebruiken, enz.
    Er is geen speciale lengte aanbevolen voor de baard, omdat er in de Qur’an en de Sunnah hier niets over terug te vinden is.

    Het is overleverd door Muslim (2344): “De Boodschapper van Allah (salallahu alayhi wasalam) had een zeer harige baard.”
    Het is overgeleverd door an Nisa’ (5232) dat de Profeet, salallahu alayhi wasalam, een dikke baard had, en volgens een andere overlevering: een volle baard, en volgens een andere overlevering: een wijde baard.

    Sommige geleerden zeggen dat het toegestaan is om de baard te knippen wanneer hij langer is dan een vuist, omdat Ibn ‘Umar dit deed. Het is overgeleverd door al Bukhari (5892): “Wanneer Ibn ‘Umar de Hajj of de ‘Umrah deed, hield hij zijn baard vast en knipte wat er over was” (dus buiten zijn hand kwam).

  5. #80
    Verbannen

    Reacties
    1.097
    25-06-2016

    Citaat Geplaatst door Sociallife Bekijk reactie
    Wat is jou bewijs hiervoor? Kun je me koran verzen geven waar ik dit kan lezen? Of is het weer een standaard soennitische leugen?
    Ga je nou twijfelen aan de volle baard van de profeet Sal Allahu 3alayhi wa sallam
    Alsof de Qur'an de enige autoriteit is, wel de hoogste autoriteit en daarnaast hébben we nog de Sunnah
    Dat jij als een atheïstische zionist de Sunnah verwerpt is jouw probleem en dat wordt jouw ondergang bi idni Allah

  6. #81
    Verbannen

    Reacties
    1.097
    25-06-2016

    Citaat Geplaatst door FCE Bekijk reactie
    Ga je dansen met Trump?
    Zijn taghut en paleismonniken doen het ook weelderig dus waarom niet?

  7. #82
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Sociallife Bekijk reactie
    Wat is jou bewijs hiervoor? Kun je me koran verzen geven waar ik dit kan lezen? Of is het weer een standaard soennitische leugen?
    Kuffaar hebben vast en eigen forum dan kun je daar jouw koranistische ongeloof spuiten. Hier verneder je jezelf

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”