1. #61
    MVC Lid

    Reacties
    5.839
    20-05-2003

    Citaat Geplaatst door Joosje Bekijk reactie
    Vanuit studie en ervaring weet ik dat in een specifieke casus de wet toepassen, uitleggen veel gecompliceerder dan veel mensen denken of zelfs aannemen.
    Men kan niet zeggen, Wilders, dus ook Baudet.

    Gelukkig hebben we rechters die als het zover komt de zaak nauwkeurig zullen bestuderen.
    Laten we bij het begin beginnen, want je bent nu als een politicus met woorden aan het goochelen.
    Feit 1. Wilders is veroordeeld door een Nederlandse rechtbank voor zijn haatzaaiende uitspraak jegens ALLE Marokkanen. Ben je hiervan op de hoogte? Ja of Nee?
    2. Ben je het eens met het besluit van deze betreffende rechters en hun motivatie van deze veroordeling?

  2. #62
    Wrbrdr zndr brd

    Reacties
    4.654
    13-02-2007

    Citaat Geplaatst door SidiOmar Bekijk reactie
    Laten we bij het begin beginnen, want je bent nu als een politicus met woorden aan het goochelen.
    Feit 1. Wilders is veroordeeld door een Nederlandse rechtbank voor zijn haatzaaiende uitspraak jegens ALLE Marokkanen. Ben je hiervan op de hoogte? Ja of Nee?
    2. Ben je het eens met het besluit van deze betreffende rechters en hun motivatie van deze veroordeling?
    Aldus de vragen van de officier van justitie
    van de rechtbank van m.nl ...

  3. #63
    MVC Lid

    Reacties
    4.737
    12-06-2015

    Citaat Geplaatst door Neoborn Bekijk reactie
    Niets eens...het is hetzelfde stront enkel anders verpakt

    Hoewel ik het dus wel met haar eens ben kan een minister dit niet zeggen tenzij het het standpunt is van het kabinet.

    Rutte kom maar op met je verklaring.

    Inderdaad. Het kabinet wordt geacht "met 1 stem" te spreken. Rutte, kom er maar in!

    Hoe je het ook wendt of keert, Baudet is en blijft een gekozen volksvertegenwoordiger. Kamerleden kunnen elkaar voor rotte vis uitmaken maar dit siert een kabinetslid, minister van Binnenlandse Zaken nota bene, he-le-maal niet!
    Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan!

  4. #64
    MVC Lid

    Reacties
    4.737
    12-06-2015

    Citaat Geplaatst door ejsnah Bekijk reactie
    Dat gaat snel ...

    Baudet doet aangifte tegen minister Ollongren

    Thierry Baudet, de partijleider van Forum voor Democratie, heeft vanmorgen aangifte gedaan tegen minister Ollongren van Binnenlandse Zaken. De aanleiding voor zijn aangifte zijn uitspraken die de minister gisteravond deed in een lezing in Nijmegen. Ollongren noemde Forum toen een partij die discrimineert op ras en daarmee verder gaat dan de PVV.

    https://nos.nl/artikel/2215104-baude...ollongren.html

    Mijnheer Baudet pakt zijn publiciteitsmomentje!

    Die klacht gaat nergens toe leiden. In de 2e kamer gaat dit nog wel een staartje krijgen!
    Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan!

  5. #65
    MVC Lid

    Reacties
    4.737
    12-06-2015

    Citaat Geplaatst door Neoborn Bekijk reactie
    Het kabinet zou een juist standpunt innemen...echter Rutte is zelf al eens veroordeeld voor discrimineren dus hij zal ollegren laten vallen als een baksteen verwacht ik

    Exit Ollengren?
    Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan!

  6. #66
    MVC Lid

    Reacties
    22.327
    13-05-2005

    Wat siert haar precies niet? Dat Baudet meent dat het okay is om te bespreken dat donkere mensen dommer zijn, heeft zij benoemd. En dat hij daarmee ras als een discriminerende kwaliteit inbrengt. Verder niets. Daarmee is Baudet iemand die racistische denkbeelden okay vindt.


    Citaat Geplaatst door OBB Bekijk reactie
    Inderdaad. Het kabinet wordt geacht "met 1 stem" te spreken. Rutte, kom er maar in!

    Hoe je het ook wendt of keert, Baudet is en blijft een gekozen volksvertegenwoordiger. Kamerleden kunnen elkaar voor rotte vis uitmaken maar dit siert een kabinetslid, minister van Binnenlandse Zaken nota bene, he-le-maal niet!

  7. #67
    MVC Lid

    Reacties
    22.327
    13-05-2005

    Echt niet. Eindelijk een partij met ballen.

    Citaat Geplaatst door OBB Bekijk reactie
    Exit Ollengren?

  8. #68
    MVC Lid

    Reacties
    22.327
    13-05-2005

    Ik heb niet gezegd dat hij met zekerheid veroordeeld zal worden. Maar dat hij een racist is, is zeker.

    Of het strafbaar is, is een tweede.


    Citaat Geplaatst door _Felix_ Bekijk reactie
    Op het eerste mag je hopen maar ik vrees dat dit positieve reclame gaat opleveren voor Baudet dus waarom niet direct gaan voor optie twee? Volgens jou zal hij met zekerheid veroordeeld worden wat een enorme tegenvaller zal zijn voor een prille partij als FvD.

  9. #69
    MVC Lid

    Reacties
    4.737
    12-06-2015

    Citaat Geplaatst door Neoborn Bekijk reactie
    Wat vind jij ervan dat de nummer twee van de partij van baudet beweerd dat zwarte mensen minder slim zijn? Is dat niet een racistische uitspraak? Stigmatiserend, kansen verkleinend voor een groep die al stelselmatig gediscrimeerd wordt in onze samenleving.

    Of ga je nu politiek correct doen omdat je niet benoemd wilt worden wat jij bent...namelijk een racist.

    De nummer 2 van het FvD? Dat is toch Theo Hiddema?
    Die heeft dat niet gezegd hoor!
    Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan!

  10. #70
    MVC Lid

    Reacties
    22.327
    13-05-2005

    De tweede op de lijst Amsterdam.

    Yernaz Ramautarsing zei in 2016 dat er een verband bestaat tussen ras en IQ. 'Ik had ook graag gezien dat het anders was, dat zwarte mensen hyperintelligent waren, dat Surinamers het hoogste gemiddelde IQ van de wereld hadden', zei hij in een interview in televisieprogramma Brandpunt. 'Maar het is niet zo.'

    Ollongren: 'Volgens Baudet was dit een wetenschappelijk debat. Daar wilde hij zich niet in mengen. Zo laat hij het dus onweersproken als zijn partijgenoten openlijk discrimineren op basis van ras.'

    Citaat Geplaatst door OBB Bekijk reactie
    De nummer 2 van het FvD? Dat is toch Theo Hiddema?
    Die heeft dat niet gezegd hoor!

  11. #71
    MVC Lid

    Reacties
    4.737
    12-06-2015

    Citaat Geplaatst door Neoborn Bekijk reactie
    Wat vind jij ervan dat de nummer twee van de partij van baudet beweerd dat zwarte mensen minder slim zijn? Is dat niet een racistische uitspraak? Stigmatiserend, kansen verkleinend voor een groep die al stelselmatig gediscrimeerd wordt in onze samenleving.

    Of ga je nu politiek correct doen omdat je niet benoemd wilt worden wat jij bent...namelijk een racist.

    En Joosje een racist?
    De titel van "racist" wordt hier steeds meer een Geuzennaam!
    Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan!

  12. #72
    MVC Lid

    Reacties
    22.327
    13-05-2005

    Dan ben je een grote gek OBB.


    Citaat Geplaatst door OBB Bekijk reactie
    En Joosje een racist?
    De titel van "racist" wordt hier steeds meer een Geuzennaam!

  13. #73
    MVC Lid

    Reacties
    4.737
    12-06-2015

    Citaat Geplaatst door Neoborn Bekijk reactie
    Aldus een zogenaamde d66 stemster

    Opstoker is weer bezig hoor

    Nou... Jij kunt er ook aardig wat van, vind je niet?
    Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan!

  14. #74
    MVC Lid

    Reacties
    22.327
    13-05-2005

    Baudet graaft zich de verkeerde kant in, labiel persoontje, net als Fortuyn.

  15. #75
    MVC Lid

    Reacties
    4.737
    12-06-2015

    Citaat Geplaatst door SidiOmar Bekijk reactie
    Yip om maar een concreet vb te geven:
    als er in een land bepaalde wetenschappelijk kennis of bepaalde specifieke studies/kennis ontbreekt, houdt dat dan in dat de gemiddelde bewoner van dat land dan ‘dommer’ is dan een bewoner van een land waar die kennis/studie wel algemeen bekend is en onderwezen wordt op scholen?

    Vragen naar kennis wat men niet heeft of bezit, kan een vertekend beeld geven bij een IQ test die ontworpen en gericht is op het kennisniveau die men ontwikkelde landen gebruikt/hanteert en welke daar als algemeen toegankelijk wordt beschouwd.

    Helaas... zo werkt een intelligentietest niet. Een intelligentietest gaat niet over kennis.

    Maar Neoborn wees er al op: de uitslagen van dit onderzoek moeten heel voorzichtig geïnterpreteerd worden.
    Een mooie link van Ranonkel, ik wist dit niet, maar het betekent niet zonder meer dat bepaalde volkeren minder intelligent zijn dan andere.


    Ik werk al een tijdje in de hulpverlening, en heb regelmatig te maken gehad met dit soort tests. Een score "in de 60" grenst aan zwakbegaafdheid! Volgens dit onderzoek zouden burgers van een heel aantal landen zwakbegaafd zijn? Volstrekte flauwekul!

    Ik weet niet wat voor tests ze hier gebruikt hebben. Er zijn ook verschillende "soorten" intelligentie.
    Wat we wel weten is dat "westerse tests" niet voor alle volken geschikt zijn.

    Genoeg om hier heel terughoudend mee te zijn!
    Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan!