1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    2.536
    22-06-2014

    Citaat Geplaatst door Joosje Bekijk reactie
    De politie is al veroordeeld op basis van die korte beelden.
    En zoals in dit soort gevallen we zien niet, kennen niet de situatie vanaf het begin.
    Wat er is voorgevallen dat de politie meende over te moeten gaan tot arrestatie.

    Overigens opvallend het gebrek aan enthousiasme nu de dode man een blanke autochtoon is.

    Onderzoek zal moeten vaststellen of die agenten buiten hun boekje zijn gegaan.
    Uit welke hoek?

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    2.536
    22-06-2014

    Sorry dat ik het zeg maar groot deel van al die blanke autochtonen op facebook gebruiken termen als 'ACAB' of 'moordenaars'.

    Dat deden ze niet bij die Mitchell Henriquez.

    Die was bij voorbaat al schuldig aan z'n eigen dood. Toen was het laten we kijken wat de onderzoek brengt. Maar nu weten ze het al.

  3. #18
    Verbannen

    Reacties
    6.552
    15-08-2016

    Citaat Geplaatst door drenkeling1 Bekijk reactie
    Uit welke hoek?
    Is je toch wel opgevallen dat in het drama met Mitch Henriquez het aantal pagina's rond het onderwerp nauwelijks was bij te houden?
    Er op enig moment diverse onderwerpen over dezelfde zaak liepen?

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    9.754
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door drenkeling1 Bekijk reactie
    Sorry dat ik het zeg maar groot deel van al die blanke autochtonen op facebook gebruiken termen als 'ACAB' of 'moordenaars'.

    Dat deden ze niet bij die Mitchell Henriquez.

    Die was bij voorbaat al schuldig aan z'n eigen dood.
    Het over over overgrote deel spreekt zich er helemaal niet over uit op facebook.
    Die paar mafkezen die altijd schreeuwen op facebook kun je moeilijk als representatief zijn.
    Nog even los van dat facebook jou laat zien wat ze denken dat je wil zien.

  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    2.536
    22-06-2014

    Citaat Geplaatst door Joosje Bekijk reactie
    Is je toch wel opgevallen dat in het drama met Mitch Henriquez het aantal pagina's rond het onderwerp nauwelijks was bij te houden?
    Er op enig moment diverse onderwerpen over dezelfde zaak liepen?
    Die discussie is al op facebook gaande op verschillende pagina's.

  6. #21
    Verbannen

    Reacties
    6.552
    15-08-2016

    Citaat Geplaatst door drenkeling1 Bekijk reactie
    Die discussie is al op facebook gaande op verschillende pagina's.
    Ik heb het over dit forum.

    Facebook kom ik nooit.

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    2.536
    22-06-2014

    Citaat Geplaatst door Joosje Bekijk reactie
    Ik heb het over dit forum.

    Facebook kom ik nooit.
    Veel leden op dit site hebben hun discussie over deze onderwerp voortgezet op facebook.

  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    26.511
    27-01-2012

    racisme?
    Citaat Geplaatst door Redbad Bekijk reactie
    Het komt wel vaker voor dat een arrestant overlijdt.
    Soms wordt die na een aantal uren dood in zijn cel aangetroffen, Agenten zijn geen medici en het cellencomplex is nu eenmaal geen intensive care afdeling.
    Er is een verhoogd risico bij het gebruik van geweld bij arrestatie.
    Op het moment dat er een smeuïg verhaal over racisme en zo van gemaakt kan worden, ja dan is de wereld te klein en worden op diverse fora in no time honderden reacties genoteerd.
    Hier zitten we op 9 reacties na 23 uren. Blijkbaar wordt er in dit geval collectief gebagatelliseerd.
    ''Niet de integratie is mislukt, maar de acceptatie is mislukt.''

  9. #24
    MVC Lid

    Reacties
    26.511
    27-01-2012

    Autohandelaar Sjaak Selier zegt dat zijn neef niet agressief was. „Ik weet niet wat er is gebeurd op vrijdagochtend, maar het wordt tijd dat er iets gaat veranderen. De politie moet beter worden gescreend, misschien door een onafhankelijke organisatie. Er moeten betere richtlijnen komen tegen gebruik van geweld. Dit keer is mijn neef het slachtoffer, wie komt hierna? Ik heb een fors postuur en ben niet bang om te zeggen wat ik vind, straks word ik ook om niks aangepakt.” Meer wil hij niet kwijt over de kwestie, uit respect voor de naaste familie van het slachtoffer. „Zij zijn in shock.”
    ''Niet de integratie is mislukt, maar de acceptatie is mislukt.''

  10. #25
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Joosje Bekijk reactie
    Ook hier weer. omstanders gaan "filmen" op het moment politie geweld moet gebruiken omdat te aan te arresteren persoon weigert mee te werken, gevolg te geven aan sommaties.
    Maar NIET wat er voor gebeurde, de aanleiding.

    Ook zou het hier kunnen zijn, weigeren armen op de rug te doen om geboeid te kunnen worden .
    Maar er zal onderzoek volgen.

    Overigens wordt de politie steeds vaker geconfronteerd met verwarde, doorgedraaide mensen vanwege de jarenlange bezuinigingen bij instanties die deze mensen moeten opvangen, hulp bieden.
    Ben het met je eens. ..wat is eraan voorafgegaan gegaan?

    Desalniettemin moet er gekeken worden naar andere middelen om de arrestant in bedwang te houden zonder buitensporig geweld wat je steeds vaker ziet.


    Stroomstootwapen lijkt mij in dit specifieke geval een geschikter middel.
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  11. #26
    Verbannen

    Reacties
    6.552
    15-08-2016

    Citaat Geplaatst door prinses3arbia Bekijk reactie
    Ben het met je eens. ..wat is eraan voorafgegaan gegaan?

    Desalniettemin moet er gekeken worden naar andere middelen om de arrestant in bedwang te houden zonder buitensporig geweld wat je steeds vaker ziet.


    Stroomstootwapen lijkt mij in dit specifieke geval een geschikter middel.
    Stroomstootwapen lijkt inderdaad een goede tussenweg. Genoeg om snel uit te schakelen, handboeien om en naar het bureau.

  12. #27
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Een onafhankelijk orgaan dat zo nu en dan het politie werk toetst ; )
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  13. #28
    Verbannen

    Reacties
    6.552
    15-08-2016

    Citaat Geplaatst door prinses3arbia Bekijk reactie
    Een onafhankelijk orgaan dat zo nu en dan het politie werk toetst ; )
    Dit geval wordt zeker onderzocht.
    Ook sectie verricht, waar is de man aan overleden?

    Al met al een trieste zaak.

  14. #29
    Verbannen

    Reacties
    882
    01-06-2017

    Politie moet niet zo afgaan op uiterlijk van de mede mens en zich wat proffessioneler gedragen ..zou dit gebeurt zijn bij een vrouw ( met een lief uiterlijk? ) Denk t niet

  15. #30
    MVC Lid

    Reacties
    9.754
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door geurkaars Bekijk reactie
    Politie moet niet zo afgaan op uiterlijk van de mede mens en zich wat proffessioneler gedragen ..zou dit gebeurt zijn bij een vrouw ( met een lief uiterlijk? ) Denk t niet
    Dat zou zomaar kunnen inderdaad.
    Dat heeft echter ook een andere reden en dat is dat een ongewapende vrouw (uitzonderingen daargelaten) veel minder potentieel gevaar levert dan een een ongewapende man.
    Maar het spreekt voor zich dat als er veiligere manieren zijn om iemand in toom te houden, die ook de veiligheid van de agenten waarborgen, dan moet daar naar gekeken worden.