1. #226
    MVC Lid

    Reacties
    1.560
    17-02-2014

    Citaat Geplaatst door SidiOmar Bekijk reactie
    Gaan we nu woordspelletjes spelen?

    Ik heb toch ook niet gezegd dat jij dat hebt gezegd!?

    ik heb ook niet gezegd dat jij dat hebt gezegd

  2. #227
    MVC Lid

    Reacties
    6.691
    08-04-2017

    Citaat Geplaatst door gekke-meid Bekijk reactie
    Ik heb niet gezegd dat een ezel dom is

    Maar aangezien die gast kan spreken voor een ezel, is hij er misschien zelf één
    Nog erger hij zegt te weten waar een ezel zich bewust van is..

  3. #228
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Online kan je iedereen van alles wijs maken...dus zo'n online enquété neem ik met een korreltje zout
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  4. #229
    MVC Lid

    Reacties
    1.560
    17-02-2014

    Citaat Geplaatst door Doublepain Bekijk reactie
    Nog erger hij zegt te weten waar een ezel zich bewust van is..

  5. #230
    ondertitel?

    Reacties
    19.142
    12-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Doublepain Bekijk reactie
    Ik vraag me nu wel wat af..
    Hoe lang duurt het , als je bekeerd tot een geloof..dat je
    dommer wordt
    Of wanneer wordt je slimmer als je van je geloof valt.

    Dat moet dan ook bekend zijn toch
    Wat een onderzoek..nu heb ik nog meer vragen en geen antwoorden..gggrrrr
    Die vraag toont dat je het stuk niet begrepen hebt. Nu is de vraag wil je wel uitleg over bijvoorbeeld het woord "gemiddeld", "causaliteit" en "correlatie".
    Disclaimer: Berichten zijn geen provocatie anders dan die tot een volwassen vorm van discussie. Ook is het bericht niet racistisch bedoeld. Generalisaties zijn voor communicatie gemak, niet iedereen geld dus. Er is geen sprake dat de ene mening meer waard is dan de ander, echter om discussie redenen word dit wel als zodanig voorgedragen. De schrijven verenigd zich niet altijd met de tekst.

  6. #231
    MVC Lid

    Reacties
    9.056
    06-06-2009

    Citaat Geplaatst door _Felix_ Bekijk reactie
    Religieuze mensen zijn over het algemeen minder intelligent dan atheïsten. Dat is de uitkomst van een onderzoek onder 63.000 mensen dat de Londense universiteit Imperial College heeft gedaan.


    ,,Er is vaker vastgesteld dat religiositeit en intelligentie omgekeerd evenredig zijn'', zeggen onderzoekers Richard Daws en Adam Hampshire. Veel vooraanstaande wetenschappers zijn atheïst of agnost, hoewel ze erkennen dat er ook voorbeelden zijn van extreem intelligente gelovigen. Reden om onderzoek te doen naar het verband tussen religiositeit en intelligentie.

    De deelnemers moesten online aangeven of ze zichzelf beschouwden als atheïstisch, gelovig of agnostisch (weet niet of er hogere machten zijn). Daarna moesten ze in een halfuur tijd twaalf taken uitvoeren die te maken hadden met planning, redeneren, concentratie en geheugen

    Beter presteren

    Ongelovigen bleken beter te presteren dan gelovigen, zelfs als factoren als leeftijd en opleidingsniveau werden meegewogen, meldt The Independent. De agnosten zaten met hun prestaties tussen de twee groepen in.

    De onderzoekers gaan ervan uit dat religieuzen gewend zijn meer op hun intuïtie te vertrouwen. Dat bleek ook uit een test waarbij zowel vanuit gevoel als vanuit logica kon worden geantwoord.


    Collectief dommer


    Het onderzoek werd onder meer ingegeven door de vaststelling dat het aantal religieuzen wereldwijd groeit. Een demografisch onderzoek van het Amerikaanse Pew Research Center stelt dat, als de huidige trend aanhoudt, in 2050 nog slechts 13 procent van de wereldbevolking niet-religieus is.

    Gekoppeld aan het onderzoek van de Britten zou gezegd kunnen worden dat de mensheid collectief minder slim wordt. In theorie, zo stellen de onderzoekers, zou het mogelijk moeten zijn om religieuze mensen middels training in staat te stellen minder op hun intuïtie te vertrouwen bij hun beslissingen, zonder dat dit in botsing komt met hun levensovertuiging.


    https://www.ad.nl/wetenschap/onderzo...uzen~a6330c08/
    Als je slim bent word je atheïst

  7. #232
    MVC Lid

    Reacties
    1.718
    16-02-2017

    Atlijd vermakelijk om te zien hoe opgewonden sommige fedora-atheïsten worden na zo een artikel.

    We weten nog steeds niet hoe we intelligentie objectief kunnen meten of definiëren. Het is een van die dingen waarvan je niet zeker bent of je ze op een zinvolle manier weet te constateren. Alles wat je leest over relaties tussen intelligentie en X zijn correlaties. Correlaties impliceren geen oorzaak.

  8. #233
    MVC Lid

    Reacties
    525
    11-01-2018

    Citaat Geplaatst door hellofklitty Bekijk reactie
    Als je slim bent word je atheïst
    Alleen een moslim kwalificeert zich tot mens zijn en is slim.