1. #181
    MVC Lid

    Reacties
    21.391
    18-12-2015

    Citaat Geplaatst door DEMO Bekijk reactie


  2. #182
    MVC Lid

    Reacties
    5.839
    20-05-2003

    Citaat Geplaatst door DEMO Bekijk reactie

  3. #183
    MVC Lid

    Reacties
    5.839
    20-05-2003

    De oersoep daar is alles uit ontstaan.

    Een onmeetbaar groot universum, een planeet met de juiste condities voor ALLE levensvormen, een gigantisch lange serie van zeer extreme toevalligheden die alle complexe leven op aarde verklaart en dát allemaal, zonder dat hier geen ene keer een Schepper aan te pas is gekomen. En dan ben je zogenaamd intelligent () wanneer je dit GELOOFT, want WETEN is nog steeds NIET bewezen!

  4. #184
    MVC Lid

    Reacties
    1.614
    01-11-2014

    Citaat Geplaatst door SidiOmar Bekijk reactie
    De oersoep daar is alles uit ontstaan.

    Een onmeetbaar groot universum, een planeet met de juiste condities voor ALLE levensvormen, een gigantisch lange serie van zeer extreme toevalligheden die alle complexe leven op aarde verklaart en dát allemaal, zonder dat hier geen ene keer een Schepper aan te pas is gekomen. En dan ben je zogenaamd intelligent () wanneer je dit GELOOFT, want WETEN is nog steeds NIET bewezen!
    Tja, wat dat betreft zullen atheisten en gelovigen het nooit eens gaan worden. Wat dat weten betreft, dat geldt natuurlijk voor beide kanten.

    De wijze waarop je dit verwoordt, daar valt ook wel wat over te zeggen. Als gelovigen graag zien dat hun gelovig zijn met respect wordt behandeld, dan zou het hen niet misstaan daar zelf ook enig blijk van te geven.
    De andere partij voor dom uitmaken valt daar niet echt onder.

  5. #185
    MVC Lid

    Reacties
    4.737
    12-06-2015

    Citaat Geplaatst door ejsnah Bekijk reactie
    Ik heb al je eerder toegezegd
    dat je altijd in mijn tuinhuisje mag onderduiken ...

    Nee! Eerder had je het over een kippenhok! En ik wilde wel een soepkip!

    Heb je me bedrogen?
    Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan!

  6. #186
    MVC Lid

    Reacties
    4.737
    12-06-2015

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Dor wie is die onderzoek gemaakt, een atheist? Het meest on-intelligente dat er bestaat is beweren dat de Schepper niet bestaat. Dit houdt meteen in dat jouw hersenen een storing hebben en niet correct functioneert.

    Bron?
    Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan!

  7. #187
    MVC Lid

    Reacties
    4.737
    12-06-2015

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Ik hoef geen hersen studie te volgen om te zien dat een krankzinnige krankzinnig is, noch hoef ik ogen te hebben bestudeerd om te weten dat die of die blind is, noch hoef ik de Schepper te zien om te weten dat Hij bestaat. Atheisme is een ziekte zonder twijfel, je hoeft geen hoge diploma te hebben om te weten dat wij zijn geschapen door Allaah. Dit is overduidelijk

    "Atheïsme is een ziekte".

    Bron?
    Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan!

  8. #188
    MVC Lid

    Reacties
    21.391
    18-12-2015

    Citaat Geplaatst door OBB Bekijk reactie
    "Atheïsme is een ziekte".

    Bron?
    Jij

  9. #189
    MVC Lid

    Reacties
    4.737
    12-06-2015

    Citaat Geplaatst door fairuza Bekijk reactie
    Ik heb niet alle reacties hier gelezen, alleen het artikel.

    Bij een andere topic bracht ik een keer in het midden dat iets (ik houd het in deze topic even neutraal) 'toegestaan' was met een verwijzing naar en bekrachtigd door wetenschappelijk onderzoek.
    Ik kreeg toen van iemand een privébericht waarin ik gekapitteld werd dat dit verboden was, want Koran.
    Ik raadpleegde een daarop een Islaminformatiesite. Daar werd beschreven de omstandigheden waarin datgene wél toegestaan was.
    Dit onder de aandacht brengend was het antwoord: “deze onzin ga ik niet lezen.”

    Ja, op deze manier draait de zon nog steeds om een platte aarde.

    Ik denk overigens niet dat religieuze mensen minder intelligent zijn. Geniale wetenschappers als Newton of Einstein waren religieus. Talloze beroemde componisten (Bach), kunstenaars, architecten, etc. hebben zich laten inspireren door hun geloof. Nog steeds kunnen wij genieten van hun prachtige, ongeëvenaarde werken. Natuurlijk waren zulke individuen grote vrijdenkers.

    Maar als we uitzoomen kunnen we ook constateren dat in grote delen van de wereld religie wordt misbruikt als pressiemiddel om de bevolking in het gareel te houden. Machthebbers willen niet dat de bevolking de vrijheid, de tijd, de sociale en economische omstandigheden krijgen om zelfstandig, 'out of the box' te denken. Mondige, goed opgeleide mensen ondermijnen de strenge hiërarchie die de machthebbers zo goed uitkomt.
    Ik kan mij goed voorstellen dat onder zulke omstandigheden een gemiddeld lagere intelligentie gemeten kan worden over de totale bevolking.

    Maar als het een onderzoek op Britse bodem betreft; je opvoeding bepaalt voor een deel je ontwikkeling. Wellicht dat als je (streng) religieus opgevoed wordt (“zo is het en anders niet”) er een tendens ontstaat dat onder zulke omstandigheden de hersenen minder makkelijk 'out of the box' kunnen redeneren bij probleemoplossing? Wie zal het zeggen.

    Ik kan echter sowieso geen maatschappelijke meerwaarde vinden in dit onderzoek. Het wekt onnodig wrevel op tussen mensen die zich aan tegenovergestelde kanten van het onderzoek bevinden. Is het me niet waard.

    Prachtig commentaar! Helemaal met je eens, maar ik had het niet zo kunnen bedenken!
    Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan!

  10. #190
    Verbannen

    Reacties
    33.555
    13-03-2012

    Fauiruza

    Ik vind einstein niet zo 1 honderste slim als tesla tesla was superslim maar ook bezeten

  11. #191
    MVC Lid

    Reacties
    5.839
    20-05-2003

    Citaat Geplaatst door Redbad Bekijk reactie
    Tja, wat dat betreft zullen atheisten en gelovigen het nooit eens gaan worden. Wat dat weten betreft, dat geldt natuurlijk voor beide kanten.

    De wijze waarop je dit verwoordt, daar valt ook wel wat over te zeggen. Als gelovigen graag zien dat hun gelovig zijn met respect wordt behandeld, dan zou het hen niet misstaan daar zelf ook enig blijk van te geven.
    De andere partij voor dom uitmaken valt daar niet echt onder.
    IK heb het woordje “dom” niet 1 keer gebruikt om atheïsten aan te duiden. IK zou eerder de woorden “verward” of “verdwaald” gebruiken. Je zal me vast met een ander hebben verward.

    Hoeveel artsen en wetenschappers zijn er wel niet die atheïstisch zijn, dom zijn ze in iedere geval niet. Maar goed, je hebt net zoveel gelovige wetenschappers en academici, daarom zegt dit onderzoek mij weinig.

    Dit onderzoek lijkt mij eerder vanuit een bepaalde invalshoek gegeven die nogal gekleurd lijkt.

  12. #192
    MVC Lid

    Reacties
    525
    11-01-2018

    Atheïsten zijn dommer dan een ezel geloof me. Een ezel is nog bewust van zijn Schepper...

  13. #193
    MVC Lid

    Reacties
    1.614
    01-11-2014

    Citaat Geplaatst door SidiOmar Bekijk reactie
    IK heb het woordje “dom” niet 1 keer gebruikt om atheïsten aan te duiden. IK zou eerder de woorden “verward” of “verdwaald” gebruiken. Je zal me vast met een ander hebben verward.

    Hoeveel artsen en wetenschappers zijn er wel niet die atheïstisch zijn, dom zijn ze in iedere geval niet. Maar goed, je hebt net zoveel gelovige wetenschappers en academici, daarom zegt dit onderzoek mij weinig.

    Dit onderzoek lijkt mij eerder vanuit een bepaalde invalshoek gegeven die nogal gekleurd lijkt.
    Toegegeven, het woord dom heb je inderdaad niet gebruikt.
    De formulering "En dan ben je zogenaamd intelligent () wanneer je dit GELOOFT" is beslist een elegantere formulering.
    Taal is toch wel iets moois om mee te spelen

    Mogelijk is het onderzoek gekleurd. Ook ik ken zeker zeer intelligente gelovigen, daarbij is niet van belang om welke religie het gaat.

  14. #194
    MVC Lid

    Reacties
    5.839
    20-05-2003

    Citaat Geplaatst door Al3adnani Bekijk reactie
    Atheïsten zijn dommer dan een ezel geloof me. Een ezel is nog bewust van zijn Schepper...
    Ik begrijp wat je bedoelt. Maar “dom” is een betrekkelijk begrip.

    Atheïsten en kuffar in het algemeen zijn eerder: doof, blind en stom qua hart

    en natuurlijk “verdwaald”.

    Zij vermoeden slechts.

  15. #195
    MVC Lid

    Reacties
    5.839
    20-05-2003

    Citaat Geplaatst door Redbad Bekijk reactie
    Toegegeven, het woord dom heb je inderdaad niet gebruikt.
    De formulering "En dan ben je zogenaamd intelligent () wanneer je dit GELOOFT" is beslist een elegantere formulering.
    Taal is toch wel iets moois om mee te spelen

    Mogelijk is het onderzoek gekleurd. Ook ik ken zeker zeer intelligente gelovigen, daarbij is niet van belang om welke religie het gaat.
    Ach ja, ieder mens kent z’n tekortkomingen. Het niet geloven is God is echter in mijn optiek, niet intelligent.

    Niet intelligent zijn, wil niet meteen automatisch zeggen dat je dan maar dom bent.
    Maar goed, jij vindt dus dat alle niet-intelligente mensen dom zijn? Er bestaan geen gradaties?
    Het is dus volgens jou het 1 of het ander?