1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    12
    08-08-2013

    Veel piekeren/veel last van weswes

    Beste leden , zijn er mensen die ook last hebben van veel piekeren , heel de tijd bezig zijn met je gedachten , dokter heeft me gediagnosticeerd met piekerstoornis , moet er nu medicatie voor nemen , zijn er mensen die het hebben meegemaakt , of er vanaf gekomen zijn ? Het heeft echt mijn leven veranderd , ik was vroeger altijd vrolijk en nu ben ik nog niet eens de helft van wie ik was . Heel akelige ziekte , het neemt veel energie en gelukkigheid in beslag . Zijn er mensen die dit herkennen of iets in deze aard ?
    Schokran

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    631
    06-08-2009

    Misschien een islamitische psycholoog benaderen? Kijk op de site van islampsyche. Zitten in den haag . moge Allah swt jou en iedereen genezen.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    86
    17-06-2017

    ik zou medicatie vermijden eenmaal dat je eraan vasthangt is het moeilijk om er af te komen en het beste is roqiya op jezelf verrichten

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    7.563
    31-12-2014

    Citaat Geplaatst door unicorn2009 Bekijk reactie
    Misschien een islamitische psycholoog benaderen? Kijk op de site van islampsyche. Zitten in den haag . moge Allah swt jou en iedereen genezen.
    Salaam alaykum

    Allahumma ameen

    Ts

    Ben ook zo tegen Medicatie .
    Doe liever ruqia voor jezelf ,veel dua, dhikr ,bidden ,Koran opzetten en lezen.
    Ayat alkrursi elke dag paar keer per dag citeren.
    Afleiding zoeken ,sport ,werk ,moskee ,vroeg slapen ,gezond eten.

    Fi amaani Allah

    Wa asalamu alaykum warahmatu Allah
    قُلْ إِن كُنتُمْ تُحِبُّونَ اللّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللّهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَاللّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ ﴿٣١﴾

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    185
    12-10-2012

    Er voor zorgen dat je niet continu alleen bent, want dan begint het piekeren en gekke gedachtes/influisteringen.

    Dat heeft mij nu zo ziek gemaakt, maar heb niet gekozen voor dokters en pillen. Maar voor rokya en het gebed mijn imaan versterken om dichterbij allah swt te komen.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    86
    17-06-2017

    https://www.youtube.com/watch?v=g2lF24iDeOs

    als je de Arabische taal machtig bent is makkelijk te begrijpen

    allah yashfiekom

  7. #7
    Turksee ♡

    Reacties
    62
    18-01-2018

    Aan wat denk je dan?
    De enige echte appelmoeees!

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    12
    08-08-2013

    het springt altijd van de ene zaak naar een ander , en ik vocht er altijd tegen , maar hoe meer ik vocht , hoe erger het werd .... Zoals het filmpje van Abu Moesa aangaf dat er 2 soorten zijn , ik had (heb nog steeds) de 2de vorm , dus het piekeren kwam erger aanbod hoe meer ik er tegen vocht. Na een tijdje was ik er meer tegen bezig dan ik zelf besefte waardoor ik erin ben verzeild geraakt , het is echt een akelige ziekte , ik probeer het te negeren , maar het is nu al jaren zo

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    12
    08-08-2013

    ik heb de video bekeken , heel herkenbaar , zoals zijn voorbeeld in de video , totaal waarheid

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    2.663
    29-08-2013

    Allaah i shafeek.

    Probeer toch Roqiya te verrichten ipv pillen te slikken. Praat er ook over met iemand bij wie je dingen in vertrouwen kunt zeggen.
    Ragaa'ouni einaik El- ayam illi rahou.
    A'alamouni andam, a'ala El-madhi ou gerahou.

    Illi shouftouh abli ma'tshoufak a'ynaiyah.

    Omri dayah yehsibouh izay a'Alaya. <3

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    48
    17-03-2008

    Weten jullie misschien waar ik rokia gaan verrichten, het liefst als het kan door een vrouw

  12. #12
    Moro

    Reacties
    288
    10-09-2003

    Tel tot 1 miljard...bij paar 100 tellen ga je al gapen.
    De gedachte hier achter is dat je je gedachte/aandacht "verplaatst"..begrijp je??