1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    816
    16-11-2017

    Citaat Geplaatst door Noeha. Bekijk reactie
    What ever. Jij als leek van niks noemt sjeikh al fawzaan hypocriet en afvallig net alsof jij voorzichtig bent in jouw uitspraken. Jij weet ook niet of de broeder in zijn ziekte nu excuus heeft Allah is Degene die zijn toestand weegt en beoordeeld niet wij.

    Ameen
    Wij Moslims oordelen op wat wij zien.
    fawzaan toont walaa voor de taghut. Geeft fatawa van kufr en zegt dat ze moeten samenwerken met de christenen en de joden.
    Duidelijke bewijzen dat kufr bi taghut aslu deen is. Bewijzen vanuit de Quran en de Sunnah.
    Ik oordeel op wat ik zie en ik zie dat fawzaan een afvallige hypocriet is die geliefd is bij de tawaghit van saud.
    Hij neemt de tawaghit, de joden en de christenen als awliya en toont walaa naar hen.
    En dit zijn maar een aantal van de vele punten.
    Na'am ik doe takfir op paleisgeleerden.

    Deze jamal hier heeft geen excuus voor kufr.

    Abdullah ibn Utbah reported: I heard Umar ibn Al-Khattab, may Allah be pleased with him, say, “Verily, in the time of the Messenger of Allah, peace and blessings be upon him, the people would be judged by revelation, but the revelation has ended. Now we judge you according to your outward deeds. Whoever shows us good, we will trust him and favor him and it is not for us to judge his inner secrets, for Allah will hold him accountable for those. Whoever shows us evil, then we will not trust him or believe in him even if he claims his intention is good.”

    Source: Sahih Bukhari 2498

    Grade: Sahih (authentic) according to Al-Bukhari

    عَبْدَ اللَّهِ بْنَ عُتْبَةَ قَالَ سَمِعْتُ عُمَرَ بْنَ الْخَطَّابِ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ يَقُولُ إِنَّ أُنَاسًا كَانُوا يُؤْخَذُونَ بِالْوَحْيِ فِي عَهْدِ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَإِنَّ الْوَحْيَ قَدْ انْقَطَعَ وَإِنَّمَا نَأْخُذُكُمْ الْآنَ بِمَا ظَهَرَ لَنَا مِنْ أَعْمَالِكُمْ فَمَنْ أَظْهَرَ لَنَا خَيْرًا أَمِنَّاهُ وَقَرَّبْنَاهُ وَلَيْسَ إِلَيْنَا مِنْ سَرِيرَتِهِ شَيْءٌ اللَّهُ يُحَاسِبُهُ فِي سَرِيرَتِهِ وَمَنْ أَظْهَرَ لَنَا سُوءًا لَمْ نَأْمَنْهُ وَلَمْ نُصَدِّقْهُ وَإِنْ قَالَ إِنَّ سَرِيرَتَهُ حَسَنَةٌ

    2498 صحيح البخاري كِتَاب الشَّهَادَاتِ بَاب الشُّهَدَاءِ الْعُدُولِ

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    19
    06-11-2014

    Citaat Geplaatst door Noeha. Bekijk reactie
    What ever. Jij als leek van niks noemt sjeikh al fawzaan hypocriet en afvallig net alsof jij voorzichtig bent in jouw uitspraken. Jij weet ook niet of de broeder in zijn ziekte nu excuus heeft Allah is Degene die zijn toestand weegt en beoordeeld niet wij.

    Ameen
    .
    En Imaam ‘Abdur-Rahmaan ibn Hasan Aal Ash-Shaykh rahimahu Allaah heeft tevens gezegd: “Het is een verplichting (waajib) voor ieder persoon dat wanneer de bewijzen uit de Quraan en de Sunnah hem bereiken en hij de gevolgtrekkingen daarvan begrijpt, te stoppen met het volgen van anderen en om de bewijzen te gehoorzamen, ongeacht wie hem tegenstreeft…Dus het is verplicht voor de oprechte persoon om wanneer hij de boeken van de geleerden leest, hun uitspraken te vergelijken met hetgeen zich bevindt in de Kitaab en de Sunnah.” (Fath al Majeed, p.387-388).

    Imaam ‘Abdur-Rahmaan ibn Hasan rahimahu Allaah heeft tevens gezegd toen hij het vers uitlegde:
    “Als gij hen gehoorzaamt zult gij inderdaad afgodendienaren zijn.” (Al An’aam:121).

    Hij legde uit: “En veel mensen hebben dit exact gedaan door blindelings degenen te volgen die zij volgen en door niet de bewijzen te tonen wanneer zij tegenstrijdig zijn met hun leiders en dat is van deze vorm van Shirk (die genoemd is in dit vers). En dan zijn er degenen die verder dan dit gaan door te denken dat het handelen naar de bewijzen verboden is en zij vermeerderen deze fitnah (shirk) door te beweren ‘deze geleerde heeft meer kennis dan ons betreffende de bewijzen’.” (Fath al Majeed, p.391).

    En Imaam Aba Bateen rahimahu Allaah heeft gezegd: “En wanneer een persoon zich de waarheid realiseert, zal hij zich geen zorgen maken over het gebrek aan mensen die de waarheid volgen en het overvloedige aantal mensen die hen tegenstreven, vooral tijdens deze laatste dagen. En wat betreft het gezegde van de onwetende mensen: ‘Als dit echt de waarheid was, waarom weet die-en-die Shaykh er dan niks van?’ Dit is hetzelfde excuus dat gebruikt werd door de kuffaar, toen zij uitriepen “Indien dit goed was, zouden zij ons daarin niet voorgegaan zijn.” (Al Ahqaaf:11) en “Zijn dezen het, die Allah onder ons heeft begunstigd?” (Al An’aam:53).

    En voorwaar ‘Ali radiya Allaahu ‘anhu heeft gezegd: “Ken de waarheid en je zult zijn mensen kennen”. Maar wat betreft degenen die verward en verloren zijn, elk argument (van de ketters) misleidt hen. En voorzeker, als de meeste mensen vandaag de dag op de waarheid waren, zou de Islaam niet ghareeb (vreemd) zijn geweest; En Islaam is vandaag, waarlijk bij Allaah, in de diepte van vreemdheid.” (Ad-Durar As-Saniyyah, p.400-401).