1. #76
    Verbannen

    Reacties
    4.847
    12-03-2007

    Citaat Geplaatst door Al3adnani Bekijk reactie
    Ze haatte Ali ra niet want zij ra verwees naar hem als ze zelf iets niet zeker wist.

    Shuraib b. Hani reported:
    I asked 'A'isha about wiping over the shoes. She said: You better go to 'Ali, for he knows more about this than I. I, therefore, came to 'Ali and he narrated from the Apostle (ﷺ) like this.

    sahih Muslim 276c
    ja voor het incident daarna niet meer

  2. #77
    Verbannen

    Reacties
    4.847
    12-03-2007

    Citaat Geplaatst door Al3adnani Bekijk reactie
    Waarom zou je uberhaupt kritiek willen uiten op mensen die gezegend zijn? Ik vermoed dat jullie geen moslims zijn en daarom zo hoogmoedig praten.

    le7biba, wat ben jij als je geen sunni bent?
    jij bent soeni neem ik aan, mo3awija wordt gezien als 5e khalief, met andere woorden ben je tegen ali , want mo3awiya en aisha waren tegen dat ali khalief zou worden.

    geef antw. hierop

  3. #78
    MVC Lid

    Reacties
    1.260
    04-12-2014

    Citaat Geplaatst door Al3adnani Bekijk reactie
    Ze haatte Ali ra niet want zij ra verwees naar hem als ze zelf iets niet zeker wist.

    Shuraib b. Hani reported:
    I asked 'A'isha about wiping over the shoes. She said: You better go to 'Ali, for he knows more about this than I. I, therefore, came to 'Ali and he narrated from the Apostle (ﷺ) like this.

    sahih Muslim 276c
    Dat waren niet mijn woorden, gewoon de vertaling van hadith van Ibn hanbal
    En er staat ook niet dat zij hem haatte ! Er staat ze haatte het om zijn naam in een goede context te noemen, volgens Ibn Abbas .
    De Profeet zei; ik laat jullie 2 gewichtige (belangrijke) dingen achter, eerste is de Koran Hou je eraan vast en hecht je eraan. De tweede is mijn Ahl al Bayt . Ik herinner u aan uw verplichtingen jegens mijn Ahl al Bayt . Zaid werd gevraagd, wie zijn de Profeet zijn Ahl al Bayt, Zaid zei Ali ,Aqil,Jaffar, Abbas en hun kinderen
    Sahih Muslim http://sunnah.com/muslim/44/55

  4. #79
    MVC Lid

    Reacties
    981
    06-10-2013

    vieze sjiieten

  5. #80
    MVC Lid

    Reacties
    525
    11-01-2018

    Citaat Geplaatst door le7bib Bekijk reactie
    jij bent soeni neem ik aan, mo3awija wordt gezien als 5e khalief, met andere woorden ben je tegen ali , want mo3awiya en aisha waren tegen dat ali khalief zou worden.

    geef antw. hierop
    Ali ra stond in zijn gelijk, dat erkent elke sunni. Ali ra is een rechtgeleide khalief geweest en muawiyyah niet dus ga niet weer uit je nek kletsen

  6. #81
    MVC Lid

    Reacties
    1.260
    04-12-2014

    Citaat Geplaatst door Al3adnani Bekijk reactie
    Ali ra stond in zijn gelijk, dat erkent elke sunni. Ali ra is een rechtgeleide khalief geweest en muawiyyah niet dus ga niet weer uit je nek kletsen
    En wat zegt dit over Muawiyah? Laten we zien wat de Profeet zei..

    Wie van Ali houdt houdt van mij ( de Profeet saws) en wie van mij houdt , houdt van Allah. Wie Ali haat , haat mij (de Profeet saws) en wie mij haat , haat Allah !

    Muawiyah ging in oorlog tegen Imam Ali . Muawiyah vloekte Imam Ali. En toch zegt de grootste gedeelte van Ahl al Sunna wanneer ze over Muawiyah praten radiallahu anhu . Hoe krom is dat?


    Trouwens is het niet zo bij Ahl al Sunna dat iemand die 1 van de Khulafa rashidun verwerpt een rafidha is?

    Muawiyah was een rafidha , hij heeft Imam Ali nooit als Khalief erkent. Niet alleen Muawiyah was een rafidha maar ook zijn vervloekte zoon Yazid Lanatullah alayhi .
    De Profeet zei; ik laat jullie 2 gewichtige (belangrijke) dingen achter, eerste is de Koran Hou je eraan vast en hecht je eraan. De tweede is mijn Ahl al Bayt . Ik herinner u aan uw verplichtingen jegens mijn Ahl al Bayt . Zaid werd gevraagd, wie zijn de Profeet zijn Ahl al Bayt, Zaid zei Ali ,Aqil,Jaffar, Abbas en hun kinderen
    Sahih Muslim http://sunnah.com/muslim/44/55

  7. #82
    MVC Lid

    Reacties
    1.260
    04-12-2014

    En dan heb je Nasibi's zoals die 1 oog mufti van Saudi die op eerste dag van Muharam de maand waarin Hussain ibn Ali ibn Abi Talib shaheed is geworden, de vervloekte Yazid die deze mufti zijn voorvader is verdedigt.

    De Profeet zei; ik laat jullie 2 gewichtige (belangrijke) dingen achter, eerste is de Koran Hou je eraan vast en hecht je eraan. De tweede is mijn Ahl al Bayt . Ik herinner u aan uw verplichtingen jegens mijn Ahl al Bayt . Zaid werd gevraagd, wie zijn de Profeet zijn Ahl al Bayt, Zaid zei Ali ,Aqil,Jaffar, Abbas en hun kinderen
    Sahih Muslim http://sunnah.com/muslim/44/55

  8. #83
    MVC Lid

    Reacties
    2.625
    25-12-2017

    Kan iemand mij uitleggen wat dit dan is?

    quote van het jaar
    Citaat Geplaatst door Wrongbet Bekijk reactie
    Heel de wereld zag dat Ramos Salah expres ging blesseren omdat Ramos moslims haat.

  9. #84
    MVC Lid

    Reacties
    2.625
    25-12-2017

    en dit begrijp ik tot de dag van vandaag ook niet.

    quote van het jaar
    Citaat Geplaatst door Wrongbet Bekijk reactie
    Heel de wereld zag dat Ramos Salah expres ging blesseren omdat Ramos moslims haat.

  10. #85
    MVC Lid

    Reacties
    525
    11-01-2018

    Citaat Geplaatst door Canislupus Bekijk reactie
    En wat zegt dit over Muawiyah? Laten we zien wat de Profeet zei..

    Wie van Ali houdt houdt van mij ( de Profeet saws) en wie van mij houdt , houdt van Allah. Wie Ali haat , haat mij (de Profeet saws) en wie mij haat , haat Allah !

    Muawiyah ging in oorlog tegen Imam Ali . Muawiyah vloekte Imam Ali. En toch zegt de grootste gedeelte van Ahl al Sunna wanneer ze over Muawiyah praten radiallahu anhu . Hoe krom is dat?


    Trouwens is het niet zo bij Ahl al Sunna dat iemand die 1 van de Khulafa rashidun verwerpt een rafidha is?

    Muawiyah was een rafidha , hij heeft Imam Ali nooit als Khalief erkent. Niet alleen Muawiyah was een rafidha maar ook zijn vervloekte zoon Yazid Lanatullah alayhi .
    Vermeld de bron van die hadith erbij en wat wil je hiermee impliceren? Heb je wat tegen Aicha ra? Ben je een shitlijer?

  11. #86
    Verbannen

    Reacties
    4.847
    12-03-2007

    Citaat Geplaatst door Al3adnani Bekijk reactie
    Ali ra stond in zijn gelijk, dat erkent elke sunni. Ali ra is een rechtgeleide khalief geweest en muawiyyah niet dus ga niet weer uit je nek kletsen
    mo3awia ibn aboe soufiane deed administratie voor rasoel sa3ws en hij heeft ook sommige soerat op schrift gezet, dat terzijde.

    ali ra was als vierde kahlief gekozen , mo3awiya was daar tegen en kwam in verzet zelfs oorlog gevoed tegen hem, dat pas toch niet dat soeniyin hem (mo3awiya) accepteerden als khalief.

    wist je dat al mo3awiyoen medina hebben vernietigd , waarschijnlijk zijn graven van rasoel sa3ws en meeste sahaba verplaatst.

    ik ben geen shi3i, ik erken enkel kholafa2 al rashidoen .

  12. #87
    MVC Lid

    Reacties
    1.260
    04-12-2014

    Citaat Geplaatst door Al3adnani Bekijk reactie
    Vermeld de bron van die hadith erbij en wat wil je hiermee impliceren? Heb je wat tegen Aicha ra? Ben je een shitlijer?
    Van welke hadith? Dat Muawiyah in oorlog ging tegen Imam Ali is aloom bekent. Dat De profeet zei wie Ali haat , haat mij is ook bekende hadith. Daar hoef je geen speurder voor zijn. Is in meerdere Soennitische boeken vermeld.

    Gaat het om Aicha of had ik het over Muawiyah en Yazid ?

    Zie mij ondertekening , ik volg wat mijn Profeet mij heft gezegd ! Ik volg de Profeet en zijn Ahl Al Bayt. Alhamdulillah
    De Profeet zei; ik laat jullie 2 gewichtige (belangrijke) dingen achter, eerste is de Koran Hou je eraan vast en hecht je eraan. De tweede is mijn Ahl al Bayt . Ik herinner u aan uw verplichtingen jegens mijn Ahl al Bayt . Zaid werd gevraagd, wie zijn de Profeet zijn Ahl al Bayt, Zaid zei Ali ,Aqil,Jaffar, Abbas en hun kinderen
    Sahih Muslim http://sunnah.com/muslim/44/55

  13. #88
    Verbannen

    Reacties
    4.847
    12-03-2007

    al hadith is verzameld in de tijd van mo3awiyoen en later al 3abasiyin

  14. #89
    MVC Lid

    Reacties
    525
    11-01-2018

    Citaat Geplaatst door le7bib Bekijk reactie
    mo3awia ibn aboe soufiane deed administratie voor rasoel sa3ws en hij heeft ook sommige soera op schrift gezet, dat terzijde.

    ali ra was als vierde kahlief gekozen , mo3awiya was daar tegen en kwam in verzet zelfs oorlog gevoed tegen hem, dat pas toch niet dat soeniyin hem (mo3awiya) accepteerden als khalief.

    wist je dat al mo3awiyoen medina hebben vernietigd , waarschijnlijk zijn graven rasoel sa3ws en meeste sahaba verplaatst.

    ik ben geen shi3i, ik erken enkel kholafa2 al rashidoen .


    Ali ra is 1 van de 10 die gegarandeerd naar het paradijs gaan. Aicha ra is ook gegarandeerd van het Paradijs want zij was van onschatbare waarde wat kennis overbrengen betreft naar de volgende generaties en zij was de vrouw van de Profeet salla Allahu 3aaihi wa salam.
    Mo3awiyyah en Yazid zijn weliswaar een drama wat onze geschiedenis betreft. De Abbasiyoen hebben veel rechtgezet. Nu is er weer een Abbasi aan de macht en ze dragen allemaal zwart net als toen en zij zijn een nachtmerrie voor de rafidah en de coalitie

  15. #90
    MVC Lid

    Reacties
    1.260
    04-12-2014

    Citaat Geplaatst door goodbet Bekijk reactie
    Kan iemand mij uitleggen wat dit dan is?

    Deze mensen zijn onwetend en verdwaald, dit hoort niet bij Islam. Imam Ali of de andere van zijn Ahl al Bayt hebben dit soort dingen nooit gedaan !
    Dus je kan deze mensen dan ook moeilijk de volgers van Ahl al Bayt noemen.
    De Profeet zei; ik laat jullie 2 gewichtige (belangrijke) dingen achter, eerste is de Koran Hou je eraan vast en hecht je eraan. De tweede is mijn Ahl al Bayt . Ik herinner u aan uw verplichtingen jegens mijn Ahl al Bayt . Zaid werd gevraagd, wie zijn de Profeet zijn Ahl al Bayt, Zaid zei Ali ,Aqil,Jaffar, Abbas en hun kinderen
    Sahih Muslim http://sunnah.com/muslim/44/55