1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    26.511
    27-01-2012

    het is centraal
    het is goed om te weten dat nederland al eeuwen een islamitische traditie heeft

    Pvv/FVd hebben het over cultuur/traditie maar ze vergeten ieder keer om Islam te benoemen als Nederlandse identiteit
    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Dat maakt dit nog steeds geen nieuws, want het is heel lang geleden gebeurd.
    Ik wil het trouwens geen traditie noemen, maar dat wordt een definitiekwestie.
    ''Niet de integratie is mislukt, maar de acceptatie is mislukt.''

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    9.769
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door Reallover Bekijk reactie
    het is centraal
    het is goed om te weten dat nederland al eeuwen een islamitische traditie heeft

    Pvv/FVd hebben het over cultuur/traditie maar ze vergeten ieder keer om Islam te benoemen als Nederlandse identiteit
    Ik vind het prima om te weten en te plaatsen hoor.
    Deel van dit verhaal wordt trouwens volgens mij de meeste middelbare scholieren wel geleerd.
    Dat is mijn punt ook niet.

    Overigens zelfs zonder dit had de Nederlandse identiteit (een beetje) beïnvloed geweest door de Islam.
    Net zoals ook de identiteit van elk zgn islamitisch land door het christendom is beïnvloed.

    Ze hebben nu eenmaal contact met elkaar gehad in de geschiedenis.

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    26.511
    27-01-2012

    wist je dat de tulp "islamitische" cultuur is
    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Ik vind het prima om te weten en te plaatsen hoor.
    Deel van dit verhaal wordt trouwens volgens mij de meeste middelbare scholieren wel geleerd.
    Dat is mijn punt ook niet.

    Overigens zelfs zonder dit had de Nederlandse identiteit (een beetje) beïnvloed geweest door de Islam.
    Net zoals ook de identiteit van elk zgn islamitisch land door het christendom is beïnvloed.

    Ze hebben nu eenmaal contact met elkaar gehad in de geschiedenis.
    ''Niet de integratie is mislukt, maar de acceptatie is mislukt.''

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    9.769
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door Reallover Bekijk reactie
    wist je dat de tulp "islamitische" cultuur is
    Zeker.
    Turks meen ik me te herinneren.

  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    26.511
    27-01-2012

    koffie wat Wilders/Baudet en de rest in de tweede kamer drinken islamitische cultuur /traditie is...
    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Zeker.
    Turks meen ik me te herinneren.
    ''Niet de integratie is mislukt, maar de acceptatie is mislukt.''

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    9.769
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door Reallover Bekijk reactie
    koffie wat Wilders/Baudet en de rest in de tweede kamer drinken islamitische cultuur /traditie is...
    Wij hebben niet het juiste klimaat om koffie te kunnen groeien in het wild hier he.

    Ik denk ook niet dat Wilders en Baudet beweren dat dat Nederlandse uitvindingen zijn.

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    26.511
    27-01-2012

    ja maar ze beweren wel dat islam niet thuis hoort in Nederland/Europa

    .....
    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Wij hebben niet het juiste klimaat om koffie te kunnen groeien in het wild hier he.

    Ik denk ook niet dat Wilders en Baudet beweren dat dat Nederlandse uitvindingen zijn.
    ''Niet de integratie is mislukt, maar de acceptatie is mislukt.''

  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    9.769
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door Reallover Bekijk reactie
    ja maar ze beweren wel dat islam niet thuis hoort in Nederland/Europa

    .....
    Dat is dan ook onzin.
    Ik ben er ook niet om hun woorden te verdedigen.

  9. #24
    MVC Lid

    Reacties
    26.511
    27-01-2012

    maar je kan je wel er tegen uitspreken!

    "zwijgen is toestemmen"
    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Dat is dan ook onzin.
    Ik ben er ook niet om hun woorden te verdedigen.
    ''Niet de integratie is mislukt, maar de acceptatie is mislukt.''

  10. #25
    MVC Lid

    Reacties
    3.427
    27-04-2015

    Vooral DIT vond ik opvallend!

    De Indische Archipel wordt vanaf de prehistorie door mensen bewoond. Voordat de Nederlanders kwamen, bestonden er al meerdere vorstendommen. Vanaf de 14e eeuw ontstonden er onder invloed van de Arabieren moslimstaten die een sterk feodale inslag hadden. De boeren moesten een groot deel van hun oogst, tot maximaal 65%, aan de vorsten afdragen. Eilanden handelden met elkaar, maar vochten ook geregeld conflicten uit. Door de Indiase en Arabische handelaren werden de specerijen naar Europa verhandeld. De schaarste ervan en de hoge prijzen vormden een sterke stimulans voor de eerste Europese ontdekkingsreizen.

    Ga je nu de eerste bezetters ook afbranden?

  11. #26
    Bij twijfel . . . .

    Reacties
    12.812
    20-11-2006

    Citaat Geplaatst door Aviator Bekijk reactie
    Vooral DIT vond ik opvallend!

    De Indische Archipel wordt vanaf de prehistorie door mensen bewoond. Voordat de Nederlanders kwamen, bestonden er al meerdere vorstendommen. Vanaf de 14e eeuw ontstonden er onder invloed van de Arabieren moslimstaten die een sterk feodale inslag hadden. De boeren moesten een groot deel van hun oogst, tot maximaal 65%, aan de vorsten afdragen. Eilanden handelden met elkaar, maar vochten ook geregeld conflicten uit. Door de Indiase en Arabische handelaren werden de specerijen naar Europa verhandeld. De schaarste ervan en de hoge prijzen vormden een sterke stimulans voor de eerste Europese ontdekkingsreizen.

    Ga je nu de eerste bezetters ook afbranden?
    Ja maar . . ja maar ...
    Het is altijd het glas valt uit mijn handen. Nooit ik laat het glas vallen.

  12. #27
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Citaat Geplaatst door Aviator Bekijk reactie
    Vooral DIT vond ik opvallend!

    De Indische Archipel wordt vanaf de prehistorie door mensen bewoond. Voordat de Nederlanders kwamen, bestonden er al meerdere vorstendommen. Vanaf de 14e eeuw ontstonden er onder invloed van de Arabieren moslimstaten die een sterk feodale inslag hadden. De boeren moesten een groot deel van hun oogst, tot maximaal 65%, aan de vorsten afdragen. Eilanden handelden met elkaar, maar vochten ook geregeld conflicten uit. Door de Indiase en Arabische handelaren werden de specerijen naar Europa verhandeld. De schaarste ervan en de hoge prijzen vormden een sterke stimulans voor de eerste Europese ontdekkingsreizen.

    Ga je nu de eerste bezetters ook afbranden?
    Nee, natuurlijk niet, dat waren toch geen blanke Europeanen?

  13. #28
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Citaat Geplaatst door Reallover Bekijk reactie
    het is zeker nieuws
    dagelijks
    lees ik deislamiseren
    minder islam
    islam gaat Europa overnemen
    nederland wordt overspoelt door islam
    terwijl Nederland een islamitisch traditie heeft
    apart he...
    Het is heel eenvoudig. Nederland heeft geen islamitische traditie. Nederland had wel een kolonie N-I waar heel veel moslims leefden.
    Buiten een handjevol Nederlanders die in dienst van de VOC en vanaf de 19e eeuw van het Koninkrijk te werk werden gesteld in N-I kwamen de Nederlanders niet in dat gebied.
    De islam speelde derhalve geen enkele rol in Nederland.

  14. #29
    MVC Lid

    Reacties
    1.560
    17-02-2014

    Citaat Geplaatst door Reallover Bekijk reactie
    Nederland heeft een christelijke /joods/islamitisch cultuur/traditie
    Islam hoort al eeuwen bij Nederland
    het is tijd om feiten te benoemen


    ps roofstaat is een goed boek
    stel dat het klopt wat je zegt, wat hebben wij daar nu aan?

  15. #30
    riffia

    Reacties
    1.465
    16-08-2015

    Citaat Geplaatst door Reallover Bekijk reactie
    https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Nederlands-Indië






    Het koninkrijk was door Nederlands-Indië 's werelds grootste islamitische rijk.

    Voortaan advies aan politieke volksvertegenwoordigers
    Nederland heeft een christelijke / joods / islamitische cultuur traditie
    nee vieze mongool. Nederlands-Indië was in bezetting door nederlandse terroristen. niks met de islam te maken. of islamitische rijken. jij bent ook zo'n vieze homo die zijn kontje omhoog doet om genomen te worden door die pedo-landers. kk op met je leugens.
    ik verkoop chinese drugs. 15 euro per gram. het is een nieuwe drugs. speciale plastic zakje krijg je erbij. korting is mogelijk als je trouwe klant bent. bestellingen graag via pm.

    geen 4 mei voor mij! let op wegen corona tijdelijk geen chinese drugs meer beschikbaar! #stopcorona