Dus als je sukkel zegt tegen je man dan word je vervloekt met de dood? En als de man de vrouw beledigd wat gebeurd er dan volgens jou?
Dus als je sukkel zegt tegen je man dan word je vervloekt met de dood? En als de man de vrouw beledigd wat gebeurd er dan volgens jou?
Ik ben niemand.. Ik geef slechts aan dat de bovenstaande hadith -zoals die er staat- tegen mijn 'aql ingaat.
De hadith behoeft ook uitleg van de geleerden. Het zou fijn zijn als iemand die kan plaatsen... Wat valt onder een 'belediging' ? En wat wordt bedoelt met "may Allah kill you" ? Zover ik weet heeft dat woord meerdere betekenissen en kan zowel letterlijk als figuurlijk worden genomen... We dienen te kijken naar de naql ou matn.. Verder al zou de sanad niet bekritiseert en dus sahih zijn, dat betekent niet dat de matn niet bekritiseert en of verworpen kan worden door de geleerden...
Als de man de vrouw beledigd dan worden de vrouwen van het paradijs blij?
Ik zeg niets vanuit mezelf! Ik plaats alleen dingen van de Quran en Sunnah.
De man is dan zondig, want hij begaat een zonde door zijn vrouw te beledigen.
En elk situatie is anders, want de ene belediging kan zwaarder/lichter zijn dan de andere.
Ik kan jou ook beledigen door jouw Jilbab/niqaab te beledigen. Maar dan ben ik Kafir.
Omdat ik Allah en de Boodschapper صلى الله عليه و سلم beledig. Ik beledig de Shari'a dan.
Spotten you know.
Kijk nu stop jij dingen in mijn mond.
Ik zeg: ik zeg geen dingen uit mijzelf. Ik zeg wat Allah en zijn boodschapper صلى الله عليه و سلم hebben gezegd.
Daarmee prijs ik Allahu Subhana Wata3ala en Muhammed صلى الله عليه و سلم.
Netzoals de Geleerden en de vromen altijd zeggen: Allah en zijn boodschapper zeggen.
Om hen te prijzen. Dus, ik neem geen eer aan mijzelf en geef hen de volle eer.
En over welke man hebben het over? Toch niet over de onrechtvaardige man? Kan iemand dat mij uitleggen?
Allah u musta3an wat zijn er toch koppige mensen op deze website, er wordt hier een hadith aan gehaald en anderen kunnen er gewoon niet tegen subhanallah!
alle lof aan Allah,
Ten eerste: Het basisprincipe in de omgang tussen de echtgenoten is dat er sprake moet zijn van goedheid en mildheid. Allah, zegt (interpretatie van de betekenis):
“En behandel hen volgens de voorschriften. En wanneer jullie een afkeer van hen hebben, dan kan het zijn dat jullie een afkeer hebben van iets, terwijl Allah daarin veel goeds gelegd heeft.”
(Soerat an-Nisaa’: 19)
Ook zegt Allah (interpretatie van de betekenis):
“En voor hen (de vrouwen) zijn er rechten overeenkomstig hun plichten, volgens wat redelijk is. En voor de mannen is er een rang boven hen (de vrouwen).”
(Soerat al-Baqarah: 228)
Het is om die reden niet toegestaan voor de echtgenoot om zijn echtgenote uit te schelden en ongepast taalgebruik te gebruiken. Dit behoort namelijk niet tot de goede, maar tot de slechte behandeling ten opzichte van elkaar.
Allah zegt (interpretatie van de betekenis):
“En het goede en het kwade zijn niet gelijk: beantwoord (het kwade) met wat beter is, dan zal degene met wie je in vijandschap leefde als een oprechte vriend worden.”
(Soerat Foessilat: 34)
Een vrouw dient gewoon te overpeinzen over de bewijzen die aanduiden dat gehoorzaamheid aa de man verplicht is en dat zij het paradijs binnen kan treden door het verrichten van de 5 pilaren en gehoorzaamheid van de man!!! subhanallah wrm wat wil je nog meer. maar daarin tegen natuurlijk dient de man ook goed te doen!!! etc etc
Praise be to Allaah.
Firstly:
Happy homes are those which are built on mutual understanding and love and consolidated with affection and compassion between spouses. None of this can be achieved without the spouses doing the duties that are specific to them. For example, the husband is obliged to spend on his wife and children, and the wife is obliged to obey her husband. If the wife wants to deny her husband the right of qawwaamah (being in charge of the household) or to be wilfully defiant and refuse to obey him, then she is destroying her home by her own hand, and she will be the cause of her children being lost and neglected because of her bad actions.
Wives in general have to understand that obedience to their husbands is an Islamic duty that is required of them. The husband should do a good job of being in charge of his wife and family, by guiding them to that which is in their best interests and will bring them happiness.
Allaah says (interpretation of the meaning):
“Men are the protectors and maintainers of women, because Allaah has made one of them to excel the other, and because they spend (to support them) from their means”
[al-Nisa’ 4:34]
Wives should ponder the following ahaadeeth:
1-
It was narrated from Abu Hurayrah that the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) said: “If I were to command anyone to prostrate to anyone else, I would have commanded women to prostrate to their husbands.”
Narrated and classed as hasan by al-Tirmidhi (1159); classed as saheeh by al-Albaani in Saheeh al-Tirmidhi.
2-
It was narrated that Abu Umaamah said: The Messenger of Allaah (peace and blessings of Allaah be upon him) said: “There are three whose prayer goes no further than their ears: the runaway slave until he returns, a wife whose husband remains angry with her overnight, and a imam who leads the people in prayer when they object to him doing so.” Narrated and classed as hasan by al-Tirmidhi (360).
3-
It was narrated from Mu’aadh ibn Jabal that the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) said: “No woman offends her husband in this world but his wife among the hoor al-iyn says, ‘Do not offend him, may Allaah kill you, for he is only with you for a short time and soon he will leave you and come to us.’” Narrated by al-Tirmidhi (1174) and classed as saheeh by al-Albaani in Saheeh al-Tirmidhi.
4- It was narrated from Abu Hurayrah (may Allaah be pleased with him) that the Messenger of Allaah (peace and blessings of Allaah be upon him) said: “It is not permissible for a woman to fast when her husband is present except with his permission, or to allow anyone to enter his house without his permission.”
Narrated by al-Bukhaari (4899) and Muslim (1026).
al-Albaani said, commenting on this hadeeth:
As a woman is obliged to obey her husband and satisfy his desire, so it is more appropriate that she is required to obey him with regard to things that are more important than that, such as the upbringing of their children, the well being of the family, and other rights and duties.
Al-Haafiz said in al-Fath: This hadeeth shows that the husband’s rights over the wife are more important than doing voluntary good deeds, because fulfilling his rights is obligatory, and that which is obligatory takes precedence over voluntary acts.
Adaab al-Zafaaf (p. 210).
Al Kufr Bi Thagut Wal Imaan BiAllah,
Hewa slimme koppige mannen, gaat deze Hadith over de onrechtvaardige man? En het zeggen van sukkel tegen je man, word je dan vervloekt met de dood? En waarom?
Iemand met de dood vervloeken klinkt niet echt islamitisch. Zo zijn wij moslims niet opgevoed en ik ben ervan overtuigd dat de islam zoiets niet verkondigt.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
The most precious jewels you will ever have around your neck are the arms of your children.