1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    3.283
    12-03-2017

    Citaat Geplaatst door Abdul_Karim Bekijk reactie
    Niet echt, waarschijnlijk klagen hoogopgeleid niet gelovige mensen eerder dan laagopgeleide en religieuze mensen.
    Dat is het probleem met dit soort cijfers, het kan 5% zijn, het kan 50% zijn, het kan linksom en rechtsom.
    Dus het percentage van vrouwen dat met seksueel geweld te maken heeft gekregen is in Nederland nog hoger dan 22% ?

  2. #17
    ondertitel?

    Reacties
    19.142
    12-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Neoborn Bekijk reactie
    Dus het percentage van vrouwen dat met seksueel geweld te maken heeft gekregen is in Nederland nog hoger dan 22% ?
    Kan, kan ook lager zijn, heeft met definities en meldbereidheid te maken. Als we melding in vragenlijst tegenover aangifte of zelfs veroordeling zetten zal je heel verschillende lijstjes zien.
    Disclaimer: Berichten zijn geen provocatie anders dan die tot een volwassen vorm van discussie. Ook is het bericht niet racistisch bedoeld. Generalisaties zijn voor communicatie gemak, niet iedereen geld dus. Er is geen sprake dat de ene mening meer waard is dan de ander, echter om discussie redenen word dit wel als zodanig voorgedragen. De schrijven verenigd zich niet altijd met de tekst.

  3. #18
    Bijna Lid

    Reacties
    567
    06-03-2011

    nou snap ik waarom vrouwen zo schuw zijn

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    254
    29-05-2017

    Citaat Geplaatst door Neoborn Bekijk reactie
    Veel Nederlanders roepen niet alleen, "daar moet een piemel in" maar proberen deze er ook echt in te stoppen tegen de wil van de vrouw


    22% van de vrouwen in Nederland heeft persoonlijk te maken gehad met seksueel geweld...Ongelovige en hoogopgeleide vrouwen vaker dan laagopgeleide en gelovige.
    Conclusies die makkelijk te trekken zijn met gemeenschappen met een schaamtecultuur.
    Als dat in je gestampt zit uit je het ook niet in een onderzoek.
    Eerst moet dat doorbroken worden ..begin is er.

  5. #20
    Bijna Lid

    Reacties
    567
    06-03-2011

    Bellefleurtje, de blanke cultuur is gewoon anders dan de NL-Moslim(a) cultuur.

    Laten wij het onderling aanpakken en de oplossingen uiteindelijk in de wet laten zetten,
    dan fixen we het ook voor de Moslimas.

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    254
    29-05-2017

    Citaat Geplaatst door Abdul_Karim Bekijk reactie
    Niet echt, waarschijnlijk klagen hoogopgeleid niet gelovige mensen eerder dan laagopgeleide en religieuze mensen.
    Dat is het probleem met dit soort cijfers, het kan 5% zijn, het kan 50% zijn, het kan linksom en rechtsom.
    Heeft inderdaad ook met schaamte en zwijgculturen te maken.

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    254
    29-05-2017

    Citaat Geplaatst door vredefan Bekijk reactie
    Bellefleurtje, de blanke cultuur is gewoon anders dan de NL-Moslim(a) cultuur.

    Laten wij het onderling aanpakken en de oplossingen uiteindelijk in de wet laten zetten,
    dan fixen we het ook voor de Moslimas.
    Het staat al in de wet..enige wat nodig is hoognodige steun aan deze vrouwen.

  8. #23
    Bijna Lid

    Reacties
    567
    06-03-2011

    Citaat Geplaatst door Bellefleurtje Bekijk reactie
    Het staat al in de wet..enige wat nodig is hoognodige steun aan deze vrouwen.
    Mijn steun heb je.

    Nou inderdaad nog politie-support. Maar ja, dan moet er wel aangifte gedaan worden, met getuigen verklaringen die in deze gevallen erg moeilijk te verkrijgen zijn
    Er is dus een andere wettelijke oplossing nodig.

  9. #24
    MVC Lid

    Reacties
    254
    29-05-2017

    Citaat Geplaatst door vredefan Bekijk reactie
    Mijn steun heb je.

    Nou inderdaad nog politie-support. Maar ja, dan moet er wel aangifte gedaan worden, met getuigen verklaringen die in deze gevallen erg moeilijk te verkrijgen zijn
    Er is dus een andere wettelijke oplossing nodig.

    Die problemen heeft iedereen hier..deze vrouwen lopen tegen heel wat meer problemen op voordat ze überhaupt bij de politie zijn.

    Mischien toch dat nieuwe zweedse model..moeilijk.

  10. #25
    MVC Lid

    Reacties
    9.754
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door Bellefleurtje Bekijk reactie

    Die problemen heeft iedereen hier..deze vrouwen lopen tegen heel wat meer problemen op voordat ze überhaupt bij de politie zijn.

    Mischien toch dat nieuwe zweedse model..moeilijk.
    Dat werkt toch ook niet.
    Net zo goed als het heel makkelijk is in een huwelijk verkrachting te ontkennen, is het ook makkelijk te ontkennen dat ze (of hij) geen toestemming heeft gegeven.
    Of moet het schriftelijk?

  11. #26
    MVC Lid

    Reacties
    254
    29-05-2017

    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Dat werkt toch ook niet.
    Net zo goed als het heel makkelijk is in een huwelijk verkrachting te ontkennen, is het ook makkelijk te ontkennen dat ze (of hij) geen toestemming heeft gegeven.
    Of moet het schriftelijk?
    Ja..ik zie je eerst al ff langs de notaris gaan.


    Pff daarom moeilijk

  12. #27
    ondertitel?

    Reacties
    19.142
    12-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Bellefleurtje Bekijk reactie
    Heeft inderdaad ook met schaamte en zwijgculturen te maken.
    Dat acht ik ook zeer waarschijnlijk.
    Daarbij hebben verschillende groepen ook andere normen van wat kan en wat niet.
    Disclaimer: Berichten zijn geen provocatie anders dan die tot een volwassen vorm van discussie. Ook is het bericht niet racistisch bedoeld. Generalisaties zijn voor communicatie gemak, niet iedereen geld dus. Er is geen sprake dat de ene mening meer waard is dan de ander, echter om discussie redenen word dit wel als zodanig voorgedragen. De schrijven verenigd zich niet altijd met de tekst.

  13. #28
    Bijna Lid

    Reacties
    567
    06-03-2011

    Citaat Geplaatst door Bellefleurtje Bekijk reactie
    Ja..ik zie je eerst al ff langs de notaris gaan.


    Pff daarom moeilijk
    Ik garandeer niet dat ik met een oplossing kan komen,
    maar ik ga er wel redelijk vaak over nadenken.

    die schuwe houding door vrouwen zou niet nodig moeten zijn..
    en dan moet er wel iets echts aan dit probleem gefixed worden.

    ik ben behoorlijk slim, maar dit is inderdaad een head-stumper, een ogenschijnlijk onoplosbaar probleem.
    maar ja, dat zijn alle ernstige problemen tot dat die (serie) simpele oplossingen bekend gemaakt zijn.

  14. #29
    MVC Lid

    Reacties
    3.000
    06-11-2012

    Citaat Geplaatst door Bellefleurtje Bekijk reactie
    Heeft inderdaad ook met schaamte en zwijgculturen te maken.
    Dit zie ik jou nooit zeggen over racisme en moslimhaat. Daar wordt vaak geen melding van gemaakt.
    Dus je geeft eindelijk toe dat het racisme en moslimhaat in NL ernstig is.

  15. #30
    MVC Lid

    Reacties
    9.754
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door bombastic9982 Bekijk reactie
    Dit zie ik jou nooit zeggen over racisme en moslimhaat. Daar wordt vaak geen melding van gemaakt.
    Dus je geeft eindelijk toe dat het racisme en moslimhaat in NL ernstig is.
    Elke vorm van racisme, discriminatie (moslim)haat is ernstig.
    Elk geval is er 1 teveel.