1. #16
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Citaat Geplaatst door Taktubu Bekijk reactie
    Gelukkig val ik mijn buren niet lastig of wat dan ook.

    Overgeleverd van Abu Hurairah is dat de Boodschapper van Allah heeft gezegd: " Hij wiens buur niet veilig is voor zijn onheil, zal het paradijs niet betreden." 73/46

    Sahieh muslim
    Heb ook een fatwa gelezen waarbij staat dat het om 50 huizen gaat. Dus niet je 4 buren ofzo

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Citaat Geplaatst door Taktubu Bekijk reactie
    Zelden zie je dit hier gebeuren.

    Overgeleverd van Abu Hurairah is dat de Boodschapper van Allah heeft gezegd: "Jullie zullen het paradijs niet betreden totdat jullie geloven. En Jullie zullen niet [ compleet ] geloven totdat jullie van elkaar houden. Zal ik jullie op iets wijzen waardoor jullie, als jullie dit doen, van elkaar houden? Spreid de Salaam onder jullie." 93/54

    Sahieh muslim
    hier op de forum? kennelijk wordt hier niet erg veel van elkaar gehouden, maar in het pm verkeer gebeurd het wel geloof ik.

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Citaat Geplaatst door Taktubu Bekijk reactie
    Al-Hidjaaz zijn 4 grote steden. In elke geval Mekka en medina de andere twee weet ik niet
    A-Taa'if toch ook?

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Citaat Geplaatst door yasirc Bekijk reactie
    Slechte vermoedens hebben over een moslim (a) is heel laag. Jij weet de intentie niet van TS.
    maar hij oordeelt op basis van uiterlijk... dat zou wel toegestaan zijn begreep ik.

  5. #20
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Citaat Geplaatst door Si.Lgdr Bekijk reactie
    hier op de forum? kennelijk wordt hier niet erg veel van elkaar gehouden, maar in het pm verkeer gebeurd het wel geloof ik.
    Ik heb het meer over de Salaam hè.
    Maar ik heb begrepen dat achter de schermen halal is. Maar hier in het openbaar haram.

  6. #21
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Citaat Geplaatst door Si.Lgdr Bekijk reactie
    maar hij oordeelt op basis van uiterlijk... dat zou wel toegestaan zijn begreep ik.
    Wat is mijn uiterlijk dan slimme man?

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Citaat Geplaatst door Taktubu Bekijk reactie
    Ik heb het meer over de Salaam hè.
    Maar ik heb begrepen dat achter de schermen halal is. Maar hier in het openbaar haram.
    de salaam van de groet toch? " asalaamu aleikoem wa ra7matuLlaah"

    ik weet niet wie dat verzonnen heeft maar beide lijkt mij toegestaan om met de salaam te beginnen.

  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    200
    22-03-2016

    Bedoel jij oorlog met het woord jihad? Ik denk het niet aangezien jihad niet perse in oorlog is. Mensen onderwijzen is ook een vorm van jihad.

  9. #24
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Citaat Geplaatst door Taktubu Bekijk reactie
    Wat is mijn uiterlijk dan slimme man?
    hooguit de verzameling letters en tekens van je post wat ik bedoel met uiterlijk... (lees: te zien is) anders weet ik ook niet op basis waarvan hij is gaan beoordelen over jou..

  10. #25
    MVC Lid

    Reacties
    177
    08-01-2017

    Al Jihad, bestrijden met Qitaal.

    The Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) said: “I have been sent ahead of the Hour with the sword so that Allaah will be worshipped alone, and my provision has been placed in the shade of my spear, and humiliation has been decreed for those who go against my command, and whoever imitates a people is one of them.” Narrated by Ahmad, 4869; Saheeh al-Jaami’, 2831.
    Al Kufr Bi Thagut Wal Imaan BiAllah,

  11. #26
    MVC Lid

    Reacties
    200
    22-03-2016

    Citaat Geplaatst door Marokkoleven Bekijk reactie
    Al Jihad, bestrijden met Qitaal.

    The Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) said: “I have been sent ahead of the Hour with the sword so that Allaah will be worshipped alone, and my provision has been placed in the shade of my spear, and humiliation has been decreed for those who go against my command, and whoever imitates a people is one of them.” Narrated by Ahmad, 4869; Saheeh al-Jaami’, 2831.
    Waarom ben jij dan nu niet mensen aan het bestrijden met een zwaard als dit betekent qitaal?

  12. #27
    MVC Lid

    Reacties
    177
    08-01-2017

    Citaat Geplaatst door ABDOLLAH Bekijk reactie
    Bedoel jij oorlog met het woord jihad? Ik denk het niet aangezien jihad niet perse in oorlog is. Mensen onderwijzen is ook een vorm van jihad.
    als er wordt gesproken over Jihad Fi sabiliALlah dan wordt daar Jiahd al qitaal mee bedoelt. hier hebben de 4 Imams overeenstemming in. Je dient niet elke islamitische woord Taalkunidg te bekijken omdat bepaalde woorden vroeger een andere betekenis hadden dan erna, zoals het gebed haar betekenis is verandert. en wat betreft jihad, vroeger in tijd van mekka werden verzen geopenbaard met betrekking tot Jihad Nafs, maar na de hijra hebben al de daarna komende verzen te maken met Jihad qitaal. en zelfde met meerdere ahaadith die vermelden Jiahd fi sabiliallah
    Al Kufr Bi Thagut Wal Imaan BiAllah,

  13. #28
    MVC Lid

    Reacties
    177
    08-01-2017

    Among the believers are men true to what they promised Allah . Among them is he who has fulfilled his vow [to the death], and among them is he who awaits [his chance]. And they did not alter [the terms of their commitment] by any alteration -(33:23)
    Al Kufr Bi Thagut Wal Imaan BiAllah,

  14. #29
    MVC Lid

    Reacties
    816
    16-11-2017

    Citaat Geplaatst door ABDOLLAH Bekijk reactie
    Waarom ben jij dan nu niet mensen aan het bestrijden met een zwaard als dit betekent qitaal?
    In die Hadith staat duidelijk met het zwaard!
    Wil je soms zeggen dat "het zwaard" verwijst naar bloemetjes? En dat Muhammed صلى الله عليه و سلم niet is gekomen met Jihad?
    Wie is degene die Rome aanviel? Wie is degene die Perzië aanviel? MUHAMMED!!! صلى الله عليه و سلم
    Muhammed صلى الله عليه و سلم viel hen aan zonder dat zij hem aanvielen.
    Ga je nu zeggen dat hij صلى الله عليه و سلم fout zat? Ga je nu ontkennen dat hij صلى الله عليه و سلم dat niet heeft gedaan?

    Doof, stom en blind! Dat is van toepassing op jou. Jij stopt Jihad in de prullenbak en spreekt zelfs de woorden Van Muhammed صلى الله عليه و سلم tegen. Jij volgt "geleerden" die datawa geven om samen te werken met AMERIKA EN ISRAEL.
    Jij volgt geleerden die staan op de poorten van Djannah maar hun daden en woorden zeggen: kom naar Djahannam!

    Jij bent een madkhali die Jihad ontkent en de paleisgeleerden blind volgt.

    Jij interpeteert die hadith als volgt: Muhammed صلى الله عليه و سلم is gekomen met bloemetjes en niet met het zwaard.

    Eh ga oprecht kennis opdoen en blijf weg van die "geleerden"

  15. #30
    MVC Lid

    Reacties
    816
    16-11-2017

    Citaat Geplaatst door Marokkoleven Bekijk reactie
    Among the believers are men true to what they promised Allah . Among them is he who has fulfilled his vow [to the death], and among them is he who awaits [his chance]. And they did not alter [the terms of their commitment] by any alteration -(33:23)
    .