1. #706
    Verbannen

    Reacties
    4.847
    12-03-2007

    jij hebt nog geen ban gehad van het plaatsen van pms , dat komt nog

  2. #707
    MVC Lid

    Reacties
    2.625
    25-12-2017

    Citaat Geplaatst door Wouldcha3b Bekijk reactie
    Berbers hebben zich nooit veel aangetrokken van de ’ware’ islam
    Home

    Van onze verslaggeefster– 28 januari 2009

    De Berbertaal en -cultuur liggen in Marokko van oudsher gevoelig. Islamgeleerden zien Berbergebruiken als heiligschennis.
    U krijgt 5 artikelen van Trouw cadeau. Dit is nummer 1 .

    Onbeperkt onze artikelen lezen? Digitaal Basis € 2.50 per week.

    Het overgrote deel van de Marokkaanse Nederlanders, is van oorsprong Berber. In weerwil van de Marokkaanse regering is het Berbers onder hen nog steeds de hoofdtaal, ook al is het slechts een gesproken taal. Het Berberschrift wordt door bijna niemand beheerst omdat het niet onderwezen wordt.

    De Berbertaal en -cultuur heeft in Marokko altijd al gevoelig gelegen. Sinds de verovering door de Arabieren in de zevende eeuw na Christus worden de oorspronkelijke bewoners, de Berbers, systematisch gearabiseerd. Voordat de islam vanuit de Arabische wereld gedwongen werd opgelegd in Noord-Afrika, hadden de Berbers hun eigen rituelen, taal, tradities en geloof die niets met de islam te maken hadden.

    Door de Berbertaal en -cultuur te verbieden, hoopt de Marokkaanse regering het land te ontdoen van niet-islamitische invloeden. Berbers die zich actief bezig houden met het promoten van de eigen cultuur, worden door de machthebbers afgeschilderd als separatisten of anti-islamisten.

    Hoewel de Berbers in Marokko en in Europa de islam hebben omarmd, blijven ze stug vasthouden aan hun eigen eeuwenoude tradities. Ze vermengen de islam met eigen rituelen. Zo eren ze bijvoorbeeld heiligen, geloven in heksen, de geestenwereld, demonuitdrijvingen en bezoeken geregeld ’mystieke’ figuren om onder andere geestesziektes te genezen.

    Dat alles is een doorn in het oog van de Marokkaanse regering en de hoogste mullah’s –islamgeleerden– omdat het niet strookt met de ’ware’ islam en omdat het een belemmering vormt om het land volledig te islamiseren. Zij vinden de Berbergebruiken heiligschennis en haram (verboden door Allah).

    Berbers in Noord-Afrika hebben zich echter nooit veel aangetrokken van de opgelegde ’ware’ islam. ’Tovenaars’ en ’heksen’ worden nog massaal bezocht. Rituelen bij bruiloften, geboorten en sterfte zijn nog altijd springlevend. En nieuwgeborenen krijgen nog vaak de naam van een voorouder, als blijk van respect.

    Toch heeft de ’ware’ islam steeds meer greep op Berbers. Eeuwenoude tradities, zoals tatoeages, verdwijnen gestaag, want die zijn in strijd met de islam. Twee generaties geleden was het nog een hele eer om een traditionele tatoeage te krijgen. Tegenwoordig laat nagenoeg niemand zich meer traditioneel ’brandmerken’. Ook op andere manieren neemt de ’ware’ islam, oftewel de islam uit het Midden-Oosten, een prominente plek in. Volledig gesluierde vrouwen en de salafistische look (vlasbaardje, broek boven de enkels en een jurk tot onderaan de knie) verschijnen steeds meer in het Marokkaanse straatbeeld.

    Nu nog de volgende achterlijke rituele culturele tradities de geschiedenis in knallen en dan gaat Marokko stappen vooruit voor wat betreft islam.
    Jammer dat jij shirk niet afkeurt omdat jou opperbaas de hoofdrolspeler van is.
    Tfoe op de moushrikien honden

    quote van het jaar
    Citaat Geplaatst door Wrongbet Bekijk reactie
    Heel de wereld zag dat Ramos Salah expres ging blesseren omdat Ramos moslims haat.

  3. #708
    MVC Lid

    Reacties
    2.625
    25-12-2017

    Citaat Geplaatst door le7bib Bekijk reactie
    jij hebt nog geen ban gehad van het plaatsen van pms , dat komt nog
    Ik heb je niet gevraagd om PM.

    Jij benaderd mij via PM. jij vrouwonvriendelijke kech dat je bent.

    Jij verdient een ban voor je vrouwonvriendelijkheid.

    Die ga ik meteen even melden smeerlap.
    quote van het jaar
    Citaat Geplaatst door Wrongbet Bekijk reactie
    Heel de wereld zag dat Ramos Salah expres ging blesseren omdat Ramos moslims haat.

  4. #709
    Verbannen

    Reacties
    4.847
    12-03-2007

    Citaat Geplaatst door globio Bekijk reactie
    le7biba de kehba,waardeloze nietsnut
    dit ben jij goodbetje alias banana hammock ook gelijk ontmaskerd,
    zo laag ben je ,met ander nick inloggen om mij uit te schelden

    la3nato allah i3alaik el keddab

  5. #710
    Verbannen

    Reacties
    4.847
    12-03-2007

    Citaat Geplaatst door goodbet Bekijk reactie
    Ik heb je niet gevraagd om PM.

    Jij benaderd mij via PM. jij vrouwonvriendelijke kech dat je bent.

    Jij verdient een ban voor je vrouwonvriendelijkheid.

    Die ga ik meteen even melden smeerlap.
    wat een keddab, je antwoorde zeker meer dan 5 keer, wanneer ga je beseffen dat jij een keddab bent, ?

  6. #711
    MVC Lid

    Reacties
    2.625
    25-12-2017

    Citaat Geplaatst door le7bib Bekijk reactie
    dit ben jij goodbetje alias banana hammock ook gelijk ontmaskerd,
    nee hoor dat ben ik niet.

    En ja hoor ik ben het volledig met hem/haar eens.
    quote van het jaar
    Citaat Geplaatst door Wrongbet Bekijk reactie
    Heel de wereld zag dat Ramos Salah expres ging blesseren omdat Ramos moslims haat.

  7. #712
    MVC Lid

    Reacties
    2.625
    25-12-2017

    Citaat Geplaatst door le7bib Bekijk reactie
    wat een keddab, je antwoorde zeker meer dan 5 keer, wanneer ga je beseffen dat jij een keddab bent, ?
    Ik antwoordde inderdaad op jou PM's.

    De eerste PM kwam van jou waar ik op antwoorde. Daarna stuurde je er nog een aantal en in een daarvan deed je zeer vrouwonvriendelijke uitspraken. Die heb ik zojuist gemeld.
    quote van het jaar
    Citaat Geplaatst door Wrongbet Bekijk reactie
    Heel de wereld zag dat Ramos Salah expres ging blesseren omdat Ramos moslims haat.

  8. #713
    Verbannen

    Reacties
    4.847
    12-03-2007

    nu oprotten , vanaf nu krijg je geen nette reacties van mij

  9. #714
    MVC Lid

    Reacties
    2.625
    25-12-2017

    Citaat Geplaatst door le7bib Bekijk reactie
    nu oprotten , vanaf nu krijg je geen nette reacties van mij
    Waarom geen nette reacties meer? Komt het doordat ik jouw vrouwonvriendelijke reactie heb gemeld?

    Heb ik de gevoelige snaar geraakt?

    Een hele bekende hadith waarin onze profeet Mohammed (vzmh) zei:

    "De beste onder jullie is degene die de vrouwen goed behandelt."
    Nu vraag ik me af waarom je zo vrouwonvriendelijk bent. Heb je geen moeder? Heb je geen zussen, dochters of kleindochters?
    Heb je geen nichten?

    Ik wil niet beledigend over komen. Ik wil jou alleen wat beschaving bijbrengen.
    quote van het jaar
    Citaat Geplaatst door Wrongbet Bekijk reactie
    Heel de wereld zag dat Ramos Salah expres ging blesseren omdat Ramos moslims haat.

  10. #715
    Verbannen

    Reacties
    4.847
    12-03-2007

    la3nato allahi 3ala kadibin.

  11. #716
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Iets wat jou in vertrouwen is medegedeeld (als in prive) behoor je niet te openbaren. Dat is ook van de soennah

    Practice what you preach
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  12. #717
    MVC Lid

    Reacties
    2.625
    25-12-2017

    Citaat Geplaatst door prinses3arbia Bekijk reactie
    Iets wat jou in vertrouwen is medegedeeld (als in prive) behoor je niet te openbaren. Dat is ook van de soennah

    Practice what you preach
    Jij veroordeelt mijn acties en ben het hier volledig mee eens.

    Ik moet niet iemand anders vertrouwen openbaren.

    Ik verwacht alleen nog een reactie van jou waarin je le7bib de vrouwonvriendelijke reacties veroordeelt.
    quote van het jaar
    Citaat Geplaatst door Wrongbet Bekijk reactie
    Heel de wereld zag dat Ramos Salah expres ging blesseren omdat Ramos moslims haat.

  13. #718
    MVC Lid

    Reacties
    2.625
    25-12-2017

    @prinses3aarbia, Le7bib beledigt de vrouw en jij bent een vrouw.

    Dat je mij wijst op het openbaren van een geheim is zeer goed van je. Dank je voor het wijzen op de sunnah.
    Mashallah 3liek.

    Maar wat vind je van de vrouwonvriendelijkheid van Le7bib?
    quote van het jaar
    Citaat Geplaatst door Wrongbet Bekijk reactie
    Heel de wereld zag dat Ramos Salah expres ging blesseren omdat Ramos moslims haat.

  14. #719
    MVC Lid

    Reacties
    2.625
    25-12-2017

    Hoe ik er nu eigenlijk over denk is dat ik niet zijn geheim openbaar maar alle vrouwen juist waarschuw voor zijn ongelooflijke haram praktijken.

    Hij wilt de naïeve vrouw een aantal hoeken van het bed laten zien en voelen.

    Wallah volgens mij is het halal om de naïve vrouw hier op te waarschuwen.

    Dat is juist sunnah. Het waarschuwen op zulke wreedheden.
    quote van het jaar
    Citaat Geplaatst door Wrongbet Bekijk reactie
    Heel de wereld zag dat Ramos Salah expres ging blesseren omdat Ramos moslims haat.

  15. #720
    MVC Lid

    Reacties
    2.625
    25-12-2017

    Dus prinses3arbia, ik verwacht noge en veroordeling van de praktijk van le7bib.

    Zeg maar dat je van zijn praktijken en zijn soort mensen walgt.

    Dan win je in je geloofwaardigheid.

    Je bent vrouw en jou soort is beledigd door le7bib. Alsof de vrouw geen mens is maar een lustobject.

    Als jij le7bib niet veroordeelt voor dit soort praktijken, en jij hebt mij wel veroordeelt, dan ben jij geen haar beter dan le7bib.

    Dan ben jij een schande voor alle vrouwen.
    quote van het jaar
    Citaat Geplaatst door Wrongbet Bekijk reactie
    Heel de wereld zag dat Ramos Salah expres ging blesseren omdat Ramos moslims haat.