1. #61
    MVC Lid

    Reacties
    2.998
    09-09-2008

    Citaat Geplaatst door Butterflyyy Bekijk reactie
    Ben het hier niet volledig mee eens. Een man hoort rust te vinden bij zijn vrouw. Je moet je al vrouw dan ook gedragen en niet lopen zeuren. Een vrouw heeft daar heel veel invloed op, sommige mannen willen niet thuis zijn omdat hun vrouw gewoon waardeloos is. Dan moet je als vrouw niet raar opkijken als hij niet thuis is.
    Eindelijk iemand die het snapt. Nee ik krijg pms met scheld woorden.

  2. #62
    Verbannen

    Reacties
    2.130
    23-03-2016

    Citaat Geplaatst door mohtjee18 Bekijk reactie
    Eindelijk iemand die het snapt. Nee ik krijg pms met scheld woorden.
    Het ligt niet altijd aan de man. Als vrouw moet je bij jezelf te rade gaan waarom je man niet graag thuis is. Het zijn zeker geen smoesjes als een man niet graag thuis is omdat zijn vrouw niet is hoe het hoort te zijn.

  3. #63
    Verbannen

    Reacties
    2.130
    23-03-2016

    Citaat Geplaatst door Speentje Bekijk reactie
    Ten einde raad!

    Ik ben een halfjaar getrouwd nu en loop tegen enorm een paar dingen aan. Alles gaat elhamdoulilah goed, ik kom niet perse iets tekort MAAR wel 1 ding. Meneer gaat bijna dagelijks naar cafe om met vrienden neven te chillen kaarten en koffie drinken. Een x per week vind ik echt niet erg, heerlink quality time voormezelf. Doordeweeks is dat 3x per week en dan tot een uur of 2 en weekend is dat tot 4 uur. Hij werkt wel gewoon maar heeft middag avonddiensten dus wanneer ik ga slapen omdat ik er vroeg uit moet, gaat hij de deur uit! Ik ben het zat!! Ik heb zoveel ruzie gemaakt, het met zijn ma besproken, genegeerd echt alles, belangrijkste ook dua gedaan om hem te leiden. Maar walou. Hij beloofd dat hij minder gaat, dat houdt ie even vol en dan gaat hij weer. Elk weekend gaat dat zo! Elk weekend zit ik met een kutgevoel en kan ik ook niet normaal weekend vieren zoals ieder ander. Ik heb weekend juist nodig om bij te komen, maar er komt dan ruzie waardoor de hele weekend verpest is en je met een kutgevoel zit. Ik ben het negeren en met een benauwd gevoel thuislopen vanwege ruzie of schreeuwen naar elkaar zat. Ik ben er helemaal klaar mee!

    Maken jullie dit ook mee en hebben jullie misschien tips!?

    Tips als, geef aan dat het niet van de islam is dat hij zn vrouw alleen laat slapen etc.. helpt helaas niet. Alhoewel een hadith of video hierover wel welkom is, zodat ik het hem kan toesturen.

    Het voelt alsof ik alleen leef, zit er over na te dneken om paar dagen weg te gaan naar mn ouders maar ben bang dat h3t erger wordt.

    Hij geeft aan dat hij dat modig heeft, onspannen en dat hij mansgenoeg is om zelf de keuzes te maken, hij voelt zich niet mansgenoeg als ik hem vaak bel on te zeggen dat ie naar huis moet komen.
    1. Doe aan zelfreflectie. Was hij zo voor het huwelijk of helemaal in het begin ook zo?
    2. Kom je verplichtingen na?
    3. verzorg jij jezelf?
    4.Zorg je goed voor je huishouden( koken, een schone omgeving etc)
    5. Ben je een kalm, positief persoon? Geef jij je man rust?
    6. Ben je saai? Dit klinkt raar maar misschien is je man iemand die van ondernemen houdt en vindt hij het leuk om dingen te doen. Plan dan samen dingen in.
    7. Er zijn verschillende manieren van affectie tonen. Ga na wat jouw manier is en die van je man. Dan kun je een middenweg zoeken.
    8. Hoe communiceer je met hem? Schreeuw je? Blijf je kalm en vermaan je hem?
    9 Onderzoek zijn karakter en probeer met hem te praten wanneer hij rustig is. Niet wanneer hij net thuis is aanvallen bijvoorbeeld.
    10. Tijdens zo'n gesprek laat je hem het belang van communicatie inzien en dat er naar elkaar geluisterd moet worden.
    11.Maak een planning/schema wanneer hij kan afspreken met zijn vrienden. Het is er belangrijk om je eigen dingen te doen naast het huwelijk. Spreek bijvoorbeeld af dat hij een dag in de week mag doen wat hij wil. Dan hoor jij hem niet te storen. Andersom richt jij je op andere zaken.
    11. Nooit schreeuwen tegen je man. Het is niet netjes en vrouwelijk. Zwijgen doet in de meeste gevallen meer dan je stem verheffen en drama schoppen.
    12. val hem niet aan. Spreek vanuit de ik vorm. Als je steeds bijvoorbeeld zegt..Jij doet dit en zo en je geeft mij een rot gevoel etc..dan krijgt hij het gevoel dat het altijd aan hem ligt en hij wordt dan afstandelijker. Je kunt beter zeggen..ik voel me zo..hoe voel jij je eigenlijk? etc
    13. Nooit derden mengen in je huwelijk. Behalve als er geweld bij komt kijken bijvoorbeeld. Je toon respect voor je man en huwelijk als je niet over je man praat bij anderen. Zelfs tegenover je ouders. Je bent getrouwd, dat betekent dat je het nest hebt verlaten en zelfs je problemen moet oplossen.
    13. Vergaar samen kennis..meer islam in het huwelijk brengt zegeningen.
    14. Verricht smeekbedes voor je huwelijk/man

  4. #64
    MVC Lid

    Reacties
    62
    21-02-2016

    Maak je niet druk. Na een tijdje komt hij wel tot inkeer.

  5. #65
    Bijna Lid

    Reacties
    494
    24-04-2017

    Citaat Geplaatst door Butterflyyy Bekijk reactie
    1. Doe aan zelfreflectie. Was hij zo voor het huwelijk of helemaal in het begin ook zo?
    2. Kom je verplichtingen na?
    3. verzorg jij jezelf?
    4.Zorg je goed voor je huishouden( koken, een schone omgeving etc)
    5. Ben je een kalm, positief persoon? Geef jij je man rust?
    6. Ben je saai? Dit klinkt raar maar misschien is je man iemand die van ondernemen houdt en vindt hij het leuk om dingen te doen. Plan dan samen dingen in.
    7. Er zijn verschillende manieren van affectie tonen. Ga na wat jouw manier is en die van je man. Dan kun je een middenweg zoeken.
    8. Hoe communiceer je met hem? Schreeuw je? Blijf je kalm en vermaan je hem?
    9 Onderzoek zijn karakter en probeer met hem te praten wanneer hij rustig is. Niet wanneer hij net thuis is aanvallen bijvoorbeeld.
    10. Tijdens zo'n gesprek laat je hem het belang van communicatie inzien en dat er naar elkaar geluisterd moet worden.
    11.Maak een planning/schema wanneer hij kan afspreken met zijn vrienden. Het is er belangrijk om je eigen dingen te doen naast het huwelijk. Spreek bijvoorbeeld af dat hij een dag in de week mag doen wat hij wil. Dan hoor jij hem niet te storen. Andersom richt jij je op andere zaken.
    11. Nooit schreeuwen tegen je man. Het is niet netjes en vrouwelijk. Zwijgen doet in de meeste gevallen meer dan je stem verheffen en drama schoppen.
    12. val hem niet aan. Spreek vanuit de ik vorm. Als je steeds bijvoorbeeld zegt..Jij doet dit en zo en je geeft mij een rot gevoel etc..dan krijgt hij het gevoel dat het altijd aan hem ligt en hij wordt dan afstandelijker. Je kunt beter zeggen..ik voel me zo..hoe voel jij je eigenlijk? etc
    13. Nooit derden mengen in je huwelijk. Behalve als er geweld bij komt kijken bijvoorbeeld. Je toon respect voor je man en huwelijk als je niet over je man praat bij anderen. Zelfs tegenover je ouders. Je bent getrouwd, dat betekent dat je het nest hebt verlaten en zelfs je problemen moet oplossen.
    13. Vergaar samen kennis..meer islam in het huwelijk brengt zegeningen.
    14. Verricht smeekbedes voor je huwelijk/man
    meer van dit ..nice OT

  6. #66
    MVC Lid

    Reacties
    934
    29-12-2009

    Wat maakt het uit, als jij slaapt?

    90 minuten lang..


  7. #67
    MVC Lid

    Reacties
    209
    17-04-2017

    Hoe oud zijn jullie?

    Als hij verslaafd aan iets is dan zit hij vast

  8. #68
    MVC Lid

    Reacties
    12
    19-11-2017

    Doe zelf ook leuke dingen als hij weg is?

  9. #69
    MVC Lid

    Reacties
    209
    17-04-2017

    Citaat Geplaatst door Leilaxx Bekijk reactie
    Doe zelf ook leuke dingen als hij weg is?
    Zij mist gemeenschap denk ik

  10. #70
    Holandesa

    Reacties
    14.526
    02-02-2009

    Citaat Geplaatst door Butterflyyy Bekijk reactie
    Eerste vraag...wist je dat hij zou was? Je man is een kind die geen verantwoordelijkheid kan dragen. Sorry voor mijn directheid/hardheid bedoel het niet slecht. Maar zo hoort een man niet met zijn vrouw om te gaan. Een man die van je houdt geeft je ook ongevraagd aandacht en kijkt naar je om. Hij luistert niet naar je terwijl je het herhaaldelijk hebt aangekaart. Tijd voor acties. Tref maatregelen en als hij daarna niet wilt luisteren moet je scheiden. Neem aub geen kinderen in deze situatie.
    Mee eens..
    We all decry prejudice, yet are all prejudiced

  11. #71
    MVC Lid

    Reacties
    185
    12-10-2012

    Citaat Geplaatst door Butterflyyy Bekijk reactie
    Ben het hier niet volledig mee eens. Een man hoort rust te vinden bij zijn vrouw. Je moet je al vrouw dan ook gedragen en niet lopen zeuren. Een vrouw heeft daar heel veel invloed op, sommige mannen willen niet thuis zijn omdat hun vrouw gewoon waardeloos is. Dan moet je als vrouw niet raar opkijken als hij niet thuis is.
    Wat een bullshit reactie. Dus als je geen rust kan vinden bij je vrouw ga je maar als man de hele nacht in de café hangen ipv naar de juiste oplossingen zoeken? Vaak waren zulke mannen ook zo voor het huwelijk, de reden dat ze niet thuis willen zijn is omdat zich gedragen alsof ze nog single zijn.

    Grappig is dat als de man vreemd gaat en een buiten zwerver is, dan is het allemaal de schuld van de vrouw.

  12. #72
    MVC Lid

    Reacties
    95
    01-07-2018

    Mijn advies: denk goed na over waar je man van houd. Maak jezelf mooi, verzorg jezelf en verras hem. I.p.v. dat wanneer hij thuiskomt en je al in bed ligt/hem opwacht om te vragen waarom WEER zo laat etc. Kleed jezelf super mooi, maak jezelf op, doe een lekkere geurtje op, steek kaarsjes aan en wacht je man op. Hij zal verbaasd zijn al hij thuiskomt. Wacht hem op bij de deur, geef hem een knuffel en glimlach naar hem. Gij zal denken, hmm wat is dit gek..? Hou dit vaker vol, doe dit regelmatig, wees altijd mooi in huis en zorg ervoor dat je huis netjes en mooi is.

    Als je dit doet.. en een man blijft weg.. dan is houd hij niet van je of is hij van de verkeerde kant.

  13. #73
    Utopist

    Reacties
    7.907
    28-05-2010

    Citaat Geplaatst door Rebel666 Bekijk reactie
    Wees blij dat je een man hebt.
    Ik heb liever een huisdier dan dit sorry.
    "For you see, in the end, it is between you and god. It was never between you and them anyway."

  14. #74
    MVC Lid

    Reacties
    527
    02-06-2014

    Citaat Geplaatst door Speentje Bekijk reactie
    Ten einde raad!

    Ik ben een halfjaar getrouwd nu en loop tegen enorm een paar dingen aan. Alles gaat elhamdoulilah goed, ik kom niet perse iets tekort MAAR wel 1 ding. Meneer gaat bijna dagelijks naar cafe om met vrienden neven te chillen kaarten en koffie drinken. Een x per week vind ik echt niet erg, heerlink quality time voormezelf. Doordeweeks is dat 3x per week en dan tot een uur of 2 en weekend is dat tot 4 uur. Hij werkt wel gewoon maar heeft middag avonddiensten dus wanneer ik ga slapen omdat ik er vroeg uit moet, gaat hij de deur uit! Ik ben het zat!! Ik heb zoveel ruzie gemaakt, het met zijn ma besproken, genegeerd echt alles, belangrijkste ook dua gedaan om hem te leiden. Maar walou. Hij beloofd dat hij minder gaat, dat houdt ie even vol en dan gaat hij weer. Elk weekend gaat dat zo! Elk weekend zit ik met een kutgevoel en kan ik ook niet normaal weekend vieren zoals ieder ander. Ik heb weekend juist nodig om bij te komen, maar er komt dan ruzie waardoor de hele weekend verpest is en je met een kutgevoel zit. Ik ben het negeren en met een benauwd gevoel thuislopen vanwege ruzie of schreeuwen naar elkaar zat. Ik ben er helemaal klaar mee! Ik wens je heel veel sbar toe meid en hoop dat het goed komt inchallah.

    Maken jullie dit ook mee en hebben jullie misschien tips!?

    Tips als, geef aan dat het niet van de islam is dat hij zn vrouw alleen laat slapen etc.. helpt helaas niet. Alhoewel een hadith of video hierover wel welkom is, zodat ik het hem kan toesturen.

    Het voelt alsof ik alleen leef, zit er over na te dneken om paar dagen weg te gaan naar mn ouders maar ben bang dat h3t erger wordt.

    Hij geeft aan dat hij dat modig heeft, onspannen en dat hij mansgenoeg is om zelf de keuzes te maken, hij voelt zich niet mansgenoeg als ik hem vaak bel on te zeggen dat ie naar huis moet komen.
    Verschrikkelijk om te horen dit, ik heb sowieso geen woorden meer voor de mannen van tegenwoordig. Trouw dan niet als je nog wilt chillen met vrienden. Meid omdat er een negatieve sfeer met ruzies en negeeracties thuishangen is jouw man vaker weg. Waar is jullie tijd samen? Jullie zien elkaar doordeweeks niet kifesch weekend is hij ook weg? Wanneer zijn jullie dan wel samen? Ik las ergens dat je dit al wist voordat je met hem trouwde, daar ben je al de fout in gegaan om dat te accepteren. Ook al zegt hij dat gaat veranderen, eerst zien dan geloven! Plan es wat leuke avonden en ga niet slapen maar verras hem, geef em wat tijd en wees lief!! Hij gaat het dan anders zien en gaat dan vaker thuisblijven. Communiceer, maak grapjes met elkaar, lach! Ik wens je verder veel sbar toe en hoop dat het goed komt.

  15. #75
    Spread love!

    Reacties
    1.361
    18-01-2018

    Van een sjmet kan je geen man maken. Mannen die dagelijks naar moskee gaan die moet je huwen. Niet cafe. Wat verwacht je de akte is ondertekend dus nu ben ik een ander persoon. Leer hiervan dames. Ongelovige mannen die na isha gebed nog buiten chillen, niet huwen kan je niks mee