1. #1
    Bijna Lid

    Reacties
    464
    15-06-2012

    Getrouwd en moeilijke tijd

    Ten einde raad!

    Ik ben een halfjaar getrouwd nu en loop tegen enorm een paar dingen aan. Alles gaat elhamdoulilah goed, ik kom niet perse iets tekort MAAR wel 1 ding. Meneer gaat bijna dagelijks naar cafe om met vrienden neven te chillen kaarten en koffie drinken. Een x per week vind ik echt niet erg, heerlink quality time voormezelf. Doordeweeks is dat 3x per week en dan tot een uur of 2 en weekend is dat tot 4 uur. Hij werkt wel gewoon maar heeft middag avonddiensten dus wanneer ik ga slapen omdat ik er vroeg uit moet, gaat hij de deur uit! Ik ben het zat!! Ik heb zoveel ruzie gemaakt, het met zijn ma besproken, genegeerd echt alles, belangrijkste ook dua gedaan om hem te leiden. Maar walou. Hij beloofd dat hij minder gaat, dat houdt ie even vol en dan gaat hij weer. Elk weekend gaat dat zo! Elk weekend zit ik met een kutgevoel en kan ik ook niet normaal weekend vieren zoals ieder ander. Ik heb weekend juist nodig om bij te komen, maar er komt dan ruzie waardoor de hele weekend verpest is en je met een kutgevoel zit. Ik ben het negeren en met een benauwd gevoel thuislopen vanwege ruzie of schreeuwen naar elkaar zat. Ik ben er helemaal klaar mee!

    Maken jullie dit ook mee en hebben jullie misschien tips!?

    Tips als, geef aan dat het niet van de islam is dat hij zn vrouw alleen laat slapen etc.. helpt helaas niet. Alhoewel een hadith of video hierover wel welkom is, zodat ik het hem kan toesturen.

    Het voelt alsof ik alleen leef, zit er over na te dneken om paar dagen weg te gaan naar mn ouders maar ben bang dat h3t erger wordt.

    Hij geeft aan dat hij dat modig heeft, onspannen en dat hij mansgenoeg is om zelf de keuzes te maken, hij voelt zich niet mansgenoeg als ik hem vaak bel on te zeggen dat ie naar huis moet komen.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    1.322
    12-09-2015

    Heb je geprobeerd om met hem afspraken te maken dat hij op bepaalde tijden in de week niet weg gaat en op andere tijden weer wel?
    mgtow

  3. #3
    Bijna Lid

    Reacties
    464
    15-06-2012

    Citaat Geplaatst door AlphaMocro Bekijk reactie
    Heb je geprobeerd om met hem afspraken te maken dat hij op bepaalde tijden in de week niet weg gaat en op andere tijden weer wel?
    Jaaa geprobeerd wel, maar hij geeft aan dat hij dat niet wil. Hij voelt alsof ik dan een moedertje ben die afspraken oplegt en geeft aan dat hij volwassen genoeg is en dat hij gwn even ontspant en zelf wel thuiskomt en dat ik geen zorgen moet maken. Hij wil niet op zn horloge hoeven kijken

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    1.322
    12-09-2015

    Citaat Geplaatst door Speentje Bekijk reactie
    Jaaa geprobeerd wel, maar hij geeft aan dat hij dat niet wil. Hij voelt alsof ik dan een moedertje ben die afspraken oplegt en geeft aan dat hij volwassen genoeg is en dat hij gwn even ontspant en zelf wel thuiskomt en dat ik geen zorgen moet maken. Hij wil niet op zn horloge hoeven kijken
    Als hij zelfs geen afspraken hierover wil maken, dan moet je eigenlijk wel zwaarder geschut inzetten. Misschien dat als je hem een tijd lang alleen laat dat hij ook geniet en ontspant in jouw aanwezigheid.
    mgtow

  5. #5
    Adouz ♡

    Reacties
    696
    21-03-2014

    Hmmm dus jullie leven zo een beetje langs elkaar heen? Maar dan vraag ik me af, wist je niet vantevoren dat hij zo is? In ieder geval, voor deze vraag is het al te laat.
    Bespreken met hem heb je al geprobeerd. Naast geschreeuw en al heb je dat ook op een rustige manier tot hem laten doordringen? Want je weet vuur met vuur lost niks op en maakt het allemaal alleen maar heftiger. Leg hem uit dat je Islamitisch ook rechten hebt als vrouw en dat het niet de bedoeling is dat hij jou 5 dagen in de week alleen in huis laat. Dat hij met jou getrouwd is zodat jullie elkaars gezelschap zijn en dat het op deze manier niet lukt. Dat je zijn aanwezigheid in huis als jouw man ook mist. Je vindt het geen probleem dat hij een uur of 2 uurtjes 1 keer of 2 keer in de week met zijn vrienden doorbrengt, maar niet de hele nacht door.
    Leg ook uit dat ihmaal (dus verwaarlozing, geen aandacht geven) 1 van de dodelijkste factoren zijn in een huwelijk en dat als beide partners daar niet aan werken, dat het huwelijk zijn zoetheid en liefde verliest en dat je dat niet wil hebben. Probeer dat rustig aan hem uit te leggen en laat zien dat je daar echt mee zit. Alhoewel ik voel de frustratie alleen uit je bericht al.
    Als dat niet lukt en je hebt meerdere pogingen gedaan en hij wil zijn gedrag niet veranderen. Dan zou ik jouw vader inschakelen om daarin te bemiddelen. Misschien dat hij dan wel naar hem luistert.
    Hij moest beseffen dat het ook ten koste gaat van jullie huwelijk en dat hij jouw rechten verwaarloost, daarmee bedoel ik dan recht op intimiteit etc.

  6. #6
    Adouz ♡

    Reacties
    696
    21-03-2014

    Laat dit ook aan hem lezen. Abu Darda was zelfs met ibada bezig en verwaarloosde daardoor zijn gezondheid en zijn vrouw en was alsnog niet goed bezig. Ieder hoort zijn recht te krijgen.



    Maak tijd vrij voor jouw vrouw en weet dat het doorbrengen van tijd met jouw vrouw en het voeren van gesprekken met haar geen verloren tijd is. Het doorbrengen van tijd met jouw
    vrouw zorgt ervoor dat jullie elkaar beter zullen begrijpen en dit
    wederzijdse begrip is de eerste stap richting een gelukkig huwelijksleven.
    Hoe vaak horen wij niet dat er echtparen zijn die jaren met elkaar leven, maar elkaar nog steeds niet begrijpen en als gevolg hiervan leiden zij een ongelukkig leven. En weet mijn broeder dat het voeren van zinnige gesprekken en het doorbrengen van tijd met je vrouw, jullie huwelijk kracht* zal geven. Denk altijd aan de volgende overlevering van de Profeet (vrede
    zij met hem) waarin hij zegt:

    “Iedere vorm van tijdsverdrijf waar de man zich mee bezig houdt, is nutteloos, behalve het temmen van zijn paard, het boogschieten en het flirten met zijn vrouw.”
    (Ahmad en sahih verklaard door al-Albaani)

    *

    Denk ook aan het verhaal van Aboe Dardaa’ en Salmaan.*Toen de Profeet*(vrede zij met hem)*hen tot broeders verklaarde, bezocht Salmaan Aboe Dardaa’
    en zag dat Oem Dardaa’ haar uiterlijk had verwaarloosd. Hierop vroeg hij:
    “Wat is er met jou aan de hand?” Zij zei: “Jouw broeder Aboe Dardaa’
    heeft geen interesse in het wereldse?*(met betrekking tot het hebben van
    geslachtsgemeenschap met de vrouw. Aboe Dardaa’ bracht zijn tijd overdag
    door met het vasten en in de nacht met het verrichten van vrijwillige
    gebeden).” Toen Aboe Dardaa’ thuis kwam, maakte Salmaan eten voor hem
    klaar, waarop hij*(Aboe Dardaa’)*tegen hem zei: “Eet jij maar! Ik
    ben vastende.” Salmaan antwoordde: “Ik zal niet eten voordat jij eet.”,
    waarna hij*(Aboe Dardaa’)*at. Toen het nacht werd, bereidde Aboe
    Dardaa’ zich voor voor het nachtgebed. Salmaan zei tegen hem: “Ga slapen.”,
    waarop hij ging slapen. Later wilde hij*(weer)*opstaan, waarop
    Salmaan*(weer)*tegen hem zei: “Ga slapen.” Toen het laatste deel
    van de nacht aanbrak, zei Salmaan: “Nu mag je opstaan.”, waarop zij
    gezamenlijk het gebed verrichtten. Daarna zei Salmaan tegen hem:
    “Voorwaar, jouw Heer heeft recht op jou en voorwaar jouw lichaam heeft recht op jou en voorwaar jouw vrouw heeft recht op jou. Geef allen daarom het recht die hen toekomt. Aboe Dardaa’ kwam vervolgens bij de Profeet*(vrede zij met hem)*en vertelde hem hierover, waarop de Profeet*(vrede zij
    met hem)*zei: “Salmaan heeft de waarheid gesproken.”(al-Boechari)

    Jawel, jouw vrouw heeft recht op jou en de moslim moet eenieder zijn recht geven.*

  7. #7
    Bijna Lid

    Reacties
    464
    15-06-2012

    Citaat Geplaatst door Nabila1990 Bekijk reactie
    Hmmm dus jullie leven zo een beetje langs elkaar heen? Maar dan vraag ik me af, wist je niet vantevoren dat hij zo is? In ieder geval, voor deze vraag is het al te laat.
    Bespreken met hem heb je al geprobeerd. Naast geschreeuw en al heb je dat ook op een rustige manier tot hem laten doordringen? Want je weet vuur met vuur lost niks op en maakt het allemaal alleen maar heftiger. Leg hem uit dat je Islamitisch ook rechten hebt als vrouw en dat het niet de bedoeling is dat hij jou 5 dagen in de week alleen in huis laat. Dat hij met jou getrouwd is zodat jullie elkaars gezelschap zijn en dat het op deze manier niet lukt. Dat je zijn aanwezigheid in huis als jouw man ook mist. Je vindt het geen probleem dat hij een uur of 2 uurtjes 1 keer of 2 keer in de week met zijn vrienden doorbrengt, maar niet de hele nacht door.
    Leg ook uit dat ihmaal (dus verwaarlozing, geen aandacht geven) 1 van de dodelijkste factoren zijn in een huwelijk en dat als beide partners daar niet aan werken, dat het huwelijk zijn zoetheid en liefde verliest en dat je dat niet wil hebben. Probeer dat rustig aan hem uit te leggen en laat zien dat je daar echt mee zit. Alhoewel ik voel de frustratie alleen uit je bericht al.
    Als dat niet lukt en je hebt meerdere pogingen gedaan en hij wil zijn gedrag niet veranderen. Dan zou ik jouw vader inschakelen om daarin te bemiddelen. Misschien dat hij dan wel naar hem luistert.
    Hij moest beseffen dat het ook ten koste gaat van jullie huwelijk en dat hij jouw rechten verwaarloost, daarmee bedoel ik dan recht op intimiteit etc.

    Shokran voor je wijze tips!! Ik ga dit inderdaad aabkaarten. Misschien dat ik het per beticht doe en anders f2f.

  8. #8
    Adouz ♡

    Reacties
    696
    21-03-2014

    Citaat Geplaatst door Speentje Bekijk reactie
    Shokran voor je wijze tips!! Ik ga dit inderdaad aabkaarten. Misschien dat ik het per beticht doe en anders f2f.
    Face to face is beter omdat hij dan goed kan zien hoe emtioneel dat jou breekt. Maar als je merkt dat de kans groot is dat je ontvlamt in woede, wat je ook niet wil hebben. Dan is het beste om dat via een bericht te doen. Dan kan hij het goed laten bezinken. Stuur dan de bovenstaande hadith ook dan mee, zodat hij realiseert dat je geen onzin praat en dat je alleen maar het goede wil voor jullie beiden.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    11.691
    06-05-2008

    Blijkbaar wist jij dat hij dat voor je huwelijk ook deed. En jij accepteerde het omdat hij zogenaamd jou beloofde om ermee te stoppen.
    Jij hebt voor hem gekozen dus je moet het zelf oplossen. Aan onze tips zul je niks hebben.

    Het probleem is het beloven van alles voor het huwelijk. Zogauw je iemand hebt blijft alles hetzelfde.

    Een jongen beloofd altijd gouden bergen voor het huwelijk maar je mag daarna blij zijn met een hooiberg.
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    896
    30-03-2009

    Dit na een hakfjaar huwelijk?!?! Na een halfjaar zouden jullie amper uit huis komen!

  11. #11
    Master

    Reacties
    2.734
    07-12-2003

    Wees blij dat je een man hebt.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    18.146
    22-03-2009

    Citaat Geplaatst door mohand_serieus Bekijk reactie
    Blijkbaar wist jij dat hij dat voor je huwelijk ook deed. En jij accepteerde het omdat hij zogenaamd jou beloofde om ermee te stoppen.
    Jij hebt voor hem gekozen dus je moet het zelf oplossen. Aan onze tips zul je niks hebben.

    Het probleem is het beloven van alles voor het huwelijk. Zogauw je iemand hebt blijft alles hetzelfde.

    Een jongen beloofd altijd gouden bergen voor het huwelijk maar je mag daarna blij zijn met een hooiberg.
    Hoe weet jij of hij dat haar zou hebben beloofd?

  13. #13
    Braaf geworden

    Reacties
    11.807
    31-12-2013

    Citaat Geplaatst door Speentje Bekijk reactie
    Jaaa geprobeerd wel, maar hij geeft aan dat hij dat niet wil. Hij voelt alsof ik dan een moedertje ben die afspraken oplegt en geeft aan dat hij volwassen genoeg is en dat hij gwn even ontspant en zelf wel thuiskomt en dat ik geen zorgen moet maken. Hij wil niet op zn horloge hoeven kijken
    Hahahahaaha volwassen zegt ie lollll.
    HAGENEESJE

  14. #14
    Braaf geworden

    Reacties
    11.807
    31-12-2013

    Citaat Geplaatst door Noabloem Bekijk reactie
    Dit na een hakfjaar huwelijk?!?! Na een halfjaar zouden jullie amper uit huis komen!
    Ik denk dat ie gay is.
    HAGENEESJE

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    2.176
    16-04-2009

    Je man hoort jou uit zichzelf aandacht te willen geven. Thuis willen blijven omdat hij zijn rust thuis bij jou vindt. Etc etc. Het hangt echt allemaal van zijn imaan af.
    Als je afspraken met hem maakt dat ie bepaalde dagen thuis blijft, terwijl hij aangeeft dat hij zijn ontspanning alleen buitenshuis vindt... ik denk dat ie jouw je rechten dan alsnog niet zal geven. Hij voelt zich gedwongen thuis te blijven en jij zit met iemand naast je die liever buiten had willen zijn.

    Lastige situatie waar ik geen tips voor kan bedenken.
    Allah i3awnek en moge Allah swt hem leiden.

    Citaat Geplaatst door xMtalsia Bekijk reactie
    ".. La Takoen 3aaliman 7ata Takoen Bi 3ilmika 3aamilan.."