1. #256
    MVC Lid

    Reacties
    3.283
    12-03-2017

    Citaat Geplaatst door jakko Bekijk reactie
    Ik snap je reactie niet. Bracht een soort vredespijp, niks afreageren, snap niet dat je dat leest.. Nu dan niet.
    Ik had het over eerdere reacties jakko..

  2. #257
    MVC Lid

    Reacties
    254
    29-05-2017

    De geest is uit de fles..

  3. #258
    MVC Lid

    Reacties
    254
    29-05-2017

    Citaat Geplaatst door Neoborn Bekijk reactie
    Ik had het over eerdere reacties jakko..
    Waar hij zeer ontopic was door ook bep feiten aan te wijzen..feiten die graag blijft negeren.

  4. #259
    MVC Lid

    Reacties
    254
    29-05-2017

    https://twitter.com/Sunita_Biharie/s...14281268187137

    Ontluisterend draadje hoe juist voorvechters uit deze gemeenschappen door paternalistisch gedrag worden lamgelegd

  5. #260
    MVC Lid

    Reacties
    254
    29-05-2017

    Citaat Geplaatst door Omar_37 Bekijk reactie
    Ik heb de notificaties voor dit bericht uitgezet. Toch blijf ik bij elke reacties een e-mail ontvangen ...

    Kun je zien..hoe belangrijk het is voor jou dat je het blijft volgen..leerzaam

  6. #261
    Verbannen

    Reacties
    33.555
    13-03-2012

    nadia izanidroli

    ja het ligt weer aan de onderdrukking van de onderbroek

    de reden dat die kech als een mokerslag aankomt is omdat de waarheid ook als een mokerslag aankomt

  7. #262
    MVC Lid

    Reacties
    235
    26-10-2017

    Citaat Geplaatst door SidiOmar Bekijk reactie
    ....Maar welnee, de uitspraken van boef komen voornamelijk uit de patriarchische (straat)cultuur, de machocultuur en niet zo zeer met de zeden en het moraal die in de islam wordt uitgedragen. Het soort van: “daar moet een piemel in”, het Nederlandse equivalent daarvan.

    Dus nu niet zo selectief verontwaardigd reageren. Het heeft altijd al bestaan.
    Men moet de oplossing zoeken in de heropvoeding van dat soort figuren in het onderwijs. Begin bij de basisscholen.
    Wat betreft Boef: dit betoog legt een nuance en snijdt wat mij betreft hout. Het wil er bij mij ook niet in dat een patsercultuur model staat voor een hele bevolkingsgroep.
    Ik zou er nog aan willen toevoegen: opvoeding begint al vóór de basisscholen. Ik bezoek vele basisscholen voor mijn werk en soms wordt er door ouders iets te makkelijk gedacht 'de school voedt wel op'. Dat is het paard achter de wagen spannen.
    De uitlatingen en de raps van Boef hebben constateerbaar wel degelijk invloed op sommige kinderen al op de basisschool. Het zijn meestal dan niet de slimsten in de klas met de nodige 'bagage', makkelijk beïnvloedbaar voor 'stoer', onwenselijk gedrag. Boef zou zich daar goed bewust van moeten zijn. Ik hoop dat hij van dit alles echt wat geleerd heeft.

    Maar Boef is bijzaak in dit artikel. Dit artikel gaat iets verder dan louter straatcultuur.

    Peace

  8. #263
    MVC Lid

    Reacties
    3.000
    06-11-2012

    Citaat Geplaatst door fairuza Bekijk reactie
    Wat betreft Boef: dit betoog legt een nuance en snijdt wat mij betreft hout. Het wil er bij mij ook niet in dat een patsercultuur model staat voor een hele bevolkingsgroep.
    Ik zou er nog aan willen toevoegen: opvoeding begint al vóór de basisscholen. Ik bezoek vele basisscholen voor mijn werk en soms wordt er door ouders iets te makkelijk gedacht 'de school voedt wel op'. Dat is het paard achter de wagen spannen.
    De uitlatingen en de raps van Boef hebben constateerbaar wel degelijk invloed op sommige kinderen al op de basisschool. Het zijn meestal dan niet de slimsten in de klas met de nodige 'bagage', makkelijk beïnvloedbaar voor 'stoer', onwenselijk gedrag. Boef zou zich daar goed bewust van moeten zijn. Ik hoop dat hij van dit alles echt wat geleerd heeft.

    Maar Boef is bijzaak in dit artikel. Dit artikel gaat iets verder dan louter straatcultuur.

    Peace
    Kinderen in NL worden 'opgevoed' door een kinderdagverblijf.
    Kinderen mogen niet opgevoed worden omdat de economie voor de overheid belangrijker is.
    Tot slot zijn het altijd de types als Boef die een podium krijgen en groot gemaakt worden. Verderverlijkheid scoort. Over lijken gaan scoort en wordt gepromoot.
    Al die moraalridders moeten in hun hol terugkruipen. De overheid heeft rechts extremisme omarmt. Dan ben je de laatste die over normen en waarden moet beginnen.

    Alle rechts extremistische trollen moeten helemaal hun mond houden. Normen en waarden staat haaks op hun ideologie dat alleen maar haat kent.
    En maar kechen. Kechen hier kechen daar stelletje ouwenkechen.

  9. #264
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door bombastic9982 Bekijk reactie
    Kinderen in NL worden 'opgevoed' door een kinderdagverblijf.
    Kinderen mogen niet opgevoed worden omdat de economie voor de overheid belangrijker is.
    Tot slot zijn het altijd de types als Boef die een podium krijgen en groot gemaakt worden. Verderverlijkheid scoort. Over lijken gaan scoort en wordt gepromoot.
    Al die moraalridders moeten in hun hol terugkruipen. De overheid heeft rechts extremisme omarmt. Dan ben je de laatste die over normen en waarden moet beginnen.

    Alle rechts extremistische trollen moeten helemaal hun mond houden. Normen en waarden staat haaks op hun ideologie dat alleen maar haat kent.
    En maar kechen. Kechen hier kechen daar stelletje ouwenkechen.
    Je moet ze ook niet serieus nemen dit land promoot Babylon mentaliteit hun zijn de laatste die moeten beginnen over normen en waarden.
    Heavy

  10. #265
    MVC Lid

    Reacties
    4.737
    12-06-2015

    Citaat Geplaatst door fairuza Bekijk reactie
    Ik wilde slechts aangeven dat Nadia niet verweten kan worden maar één specifieke doelgroep op de korrel te nemen maar misschien ben ik daar niet in geslaagd.

    Jawel, daar ben je in geslaagd. Maar het was/is niet nodig. Dat is wat Jakko zei.
    Nadia gaf een mening over een specifiek onderwerp. Een opinie.

    Een bekende manier van reageren hier (op m.nl) is om de boodschapper af te branden. Maar dat maakt de boodschap niet anders! Niet meer of minder waar!
    Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan!

  11. #266
    Verbannen

    Reacties
    4.847
    12-03-2007

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Je moet ze ook niet serieus nemen dit land promoot Babylon mentaliteit hun zijn de laatste die moeten beginnen over normen en waarden.
    wat is Babylon mentaliteit ?

  12. #267
    MVC Lid

    Reacties
    254
    29-05-2017

    © ANP

    De Hindostaanse vrouwen in deze rechtszaak pikken hun onderdanige rol niet langer

    Het is 'bemoedigend', de steun die de vermeende anonieme slachtoffers krijgen die in de media een boekje hebben opengedaan over seksueel misbruik in Hindostaanse kringen. Onderzoeker Anita Nanhoe, auteur van Eer en partnergeweld onder Hindostanen, wijst dinsdagochtend in de rechtbank op de vrouwen die 'vanuit Den Haag, Rotterdam, Lutjebroek' naar Amsterdam zijn gereisd om hun stem te laten horen.

    Door:*Janny Groen*16 januari 2018, 16:03

    Ze zijn van alle leeftijden, deels in het roze gekleed. Ze geven aan dat vrouwen hun onderdanige rol niet langer meer pikken en zich niet langer de mond laten snoeren. De rechter in het kort geding dat directeur S.N. van de stichting Vobis/Hindustani tegen de Telegraaf heeft aangespannen, geeft de vrouwen - en een man - ruimhartig het woord. Ook al gaan ze lang niet allemaal specifiek in op de zaak zelf: want de zaak raakt de maatschappelijke #MeToo-discussie, die nu ook voorzichtig lijkt te ontluiken in migrantengemeenschappen.

    'Ver weg blijven'

    'Genomineerde is pedo',*kopte de Telegraaf op 11 december. Die dag werd de Joke Smit-emancipatieprijs uitgereikt. N. werd in het artikel door vier anonieme bronnen beschuldigd van grensoverschrijdend seksueel gedrag, onder meer van verkrachting van minderjarige meisjes. N. ontkent alles, eist rectificatie en een schadevergoeding. Hij is een paria nu, zegt hij. Krijgt doodsbedreigingen, brieven met 'jouw leven is voorbij', zit ziek thuis, kan zich op straat nergens meer vertonen. Hij heeft, vat zijn advocaat samen, PTSS (posttraumatische stressstoornis).

    Een gevoelige snaar raakt hij niet bij de dames in de zaal. Misbruikte Hindostaanse vrouwen kunnen zich vaak jarenlang nergens vertonen, wordt geriposteerd. 'Ik werd het zwarte schaap van de familie', zegt Sherita Yogi. Ze durft haar naam te noemen, vertelt dat ze zelf is misbruikt. Niet door N. overigens.

    Niemand wees haar de weg naar instituties die haar zouden hebben kunnen helpen. Haar eigen vader bedreigde haar met de dood. Of N. schuld heeft, daar kan Yogi geen uitspraak over doen. Maar, zegt ze: 'Zolang niet duidelijk is wat hij heeft gedaan, moet hij ver weg blijven van kwetsbare meisjes.' En die kloppen juist aan bij zijn stichting, die claimt elk taboe te lijf te gaan. Ook dat op seksueel misbruik.

    Zolang niet duidelijk is wat hij heeft gedaan, moet hij ver weg blijven van kwetsbare meisjes

    Sherita Yogi is misbruikslachtoffer, maar niet van N.

    Steun

    De broer van directeur Shirin Musa van Femmes for Freedom is nog nooit naar een kort geding gegaan waar zijn zus bij betrokken is. Nu wel. 'Om de vrouwen te steunen.' Hij heeft gewerkt tussen Hindostaanse en Pakistaanse mannen en weet hoe er over seksueel misbruik wordt gesproken, zegt hij. 'De vrouwen moeten extreem hun mond houden.' Hij kent een meisje dat op haar zesde is verkracht, zelfs op die leeftijd te horen kreeg dat het haar schuld was. Ze is er nooit bovenop gekomen en heeft zich van het leven beroofd.

    De rechter dankt de sprekers voor hun moed, maar benadrukt dat hij zich in zijn uitspraak over twee weken zal concentreren op de juridische aspecten van de zaak. En die kan niet helemaal worden losgekoppeld van de maatschappelijk discussie.

    Hoe moeilijk het voor een Hindostaanse is misbruik te melden, en welke verregaande gevolgen dat heeft,*blijkt uit de zaak rond de directeur van een stichting die zich inzet voor emancipatie. Ze zijn 'wild vlees' en 'hebben er zelf voor gezorgd'. (+)

    © Rhonald Blommestijn / de Volkskrant

  13. #268
    Bijna Lid

    Reacties
    567
    06-03-2011

    Boef heeft een rol-model functie. Hoort bij het zijn van een populaire artiest.
    Hij maakt er z'n geld mee.

    En dat betekent dat-ie niet de gangsta-rapper kan uithangen. Niet in dit land, althans.

  14. #269
    MVC Lid

    Reacties
    254
    29-05-2017

    Citaat Geplaatst door le7bib Bekijk reactie
    wat is Babylon mentaliteit ?
    Rebelleren tegen god

  15. #270
    MVC Lid

    Reacties
    16.612
    03-05-2015

    Citaat Geplaatst door jakko Bekijk reactie
    Bende toch een zeikerd
    jakko



    Als jij je dochter gewoon goed opvoed .dan zal het goed komen.
    Verzamel herringeringen en geen geld .