1. #301
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door jakko Bekijk reactie
    Voor jou universeel.


    Dus niet universeel.
    Universeel omdat mijn morele anker komt van Degene die dit universum gecreëerd heeft.
    Heavy

  2. #302
    MVC Lid

    Reacties
    22.327
    13-05-2005

    Juist, en dat geloof JIJ.

    Niet universeel dus.



    Dat anker van jou heeft ook gezegd dat er geen dwang in geloof is.


    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Universeel omdat mijn morele anker komt van Degene die dit universum gecreëerd heeft.

  3. #303
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door jakko Bekijk reactie
    Juist, en dat geloof JIJ.

    Niet universeel dus.



    Dat anker van jou heeft ook gezegd dat er geen dwang in geloof is.
    Tuurlijk geloof ik daarin? Wat ook wel betekent het accepteren dat iets waar is met of zonder bewijs.
    Heavy

  4. #304
    MVC Lid

    Reacties
    22.327
    13-05-2005

    Zeker, maar een geloof is niet iets universeels.

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Tuurlijk geloof ik daarin? Wat ook wel betekent het accepteren dat iets waar is met of zonder bewijs.

  5. #305
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door jakko Bekijk reactie
    Zeker, maar een geloof is niet iets universeels.
    Waarom kan geloven in iets niet universeel zijn?
    Heavy

  6. #306
    MVC Lid

    Reacties
    5.839
    20-05-2003

    https://www.nrc.nl/nieuws/2012/01/28...158249-a697810

    Verhelderend stuk, geschreven door een Nederlandse vrouw. De westerse vrouw leeft in een spagaat!
    Seksuele vrijheid, emancipatie en gelijkheid zijn betrekkelijke begrippen. Daarom dienen alle zaken rondom dit onderwerp in een juiste context geplaatst te worden.

    In Nederland heerst nog steeds bij een groot deel van de mannen de gedachtegang van: “daar moet een piemel in”, net zoals er nog steeds in patriarchische culturen de macho gedachtegang leeft: “vrouwen horen achter het aanrecht en een schaarsgeklede vrouw is een slet”.

  7. #307
    MVC Lid

    Reacties
    9.769
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door SidiOmar Bekijk reactie
    https://www.nrc.nl/nieuws/2012/01/28...158249-a697810

    Verhelderend stuk, geschreven door een Nederlandse vrouw. De westerse vrouw leeft in een spagaat!
    Seksuele vrijheid, emancipatie en gelijkheid zijn betrekkelijke begrippen. Daarom dienen alle zaken rondom dit onderwerp in een juiste context geplaatst te worden.

    In Nederland heerst nog steeds bij een groot deel van de mannen de gedachtegang van: “daar moet een piemel in”, net zoals er nog steeds in patriarchische culturen de macho gedachtegang leeft: “vrouwen horen achter het aanrecht en een schaarsgeklede vrouw is een slet”.
    Ze heeft zeker een punt.
    Het lijkt erop dat er een overgangsfase is waarin op bepaalde vlakken vrouwen door veel mannen nog niet dezelfde behandeling krijgen.
    Overigens deelt ze ook wel een paar sneren uit aan mannen, waar ik uit haal dat ze mannen eigenlijk minderwaardig vindt.

    "Door een chronisch tekort aan even hoogopgeleide mannen moet de vrouw daarom losse contacten met deze mannen onderhouden."
    Het is toch echt pas een recent fenomeen dat er meer vrouwen afstuderen van de HBO/WO dan mannen dus dat chronische tekort loopt wel los.

    Vervolgens deze nog: "Zo krijgt zelfs de meest kansloze man de gewillige vrouwen nu in zijn schoot geworpen."
    Ze noemt dus eigenlijk iedereen of in ieder geval iedere man die niet hoogopgeleid is kansloos.

    Deze is nog wel het mooist overigens: "Het gebrek aan mannen is mij overduidelijk – met dank aan een achtergrond in de geesteswetenschappen, waar de enige man in de klas maar al te vaak zelf ook op mannen viel."
    Ze gaat dus een studie doen waarvan ze toch al kon weten dat er weinig mannen zijn en vervolgens klaagt ze over het gebrek aan mannen daar.
    Ga dan natuurkunde studeren zou ik zeggen.

  8. #308
    Verbannen

    Reacties
    26
    10-12-2017

    Waar zijn mijn kechies???

  9. #309
    MVC Lid

    Reacties
    16.612
    03-05-2015

    Citaat Geplaatst door The1andOnlyJag Bekijk reactie
    Waar zijn mijn kechies???
    zoek deze zomer in Alhoceima ze versieren je naast je ouders in parki.geen respect geen schaamte.
    Verzamel herringeringen en geen geld .

  10. #310
    MVC Lid

    Reacties
    22.327
    13-05-2005

    Omdat de meeste geloven, inclusief Islam, aangeven dat het accepteren van het geloof een individuele daad van overgave aan dat geloof is, en dat het ieder vrijstaat deze overgave te doen. Daarmee is de acceptatie niet algemeen door iedereen, en is er dus geen universele waarheid te distilleren uit het geloof ls maatschappelijk ordeningssysteem.


    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Waarom kan geloven in iets niet universeel zijn?

  11. #311
    Verbannen

    Reacties
    9.641
    09-10-2015

    Jacko tdm hier in nederland kunnen mannen gewoon trouwen .

  12. #312
    MVC Lid

    Reacties
    4.978
    11-01-2009

    Citaat Geplaatst door jakko Bekijk reactie
    Omdat de meeste geloven, inclusief Islam, aangeven dat het accepteren van het geloof een individuele daad van overgave aan dat geloof is, en dat het ieder vrijstaat deze overgave te doen. Daarmee is de acceptatie niet algemeen door iedereen, en is er dus geen universele waarheid te distilleren uit het geloof ls maatschappelijk ordeningssysteem.
    Je zegt het zelf...''de meeste geloven''. Dus wel universeel , alleen de invulling verschilt.

  13. #313
    MVC Lid

    Reacties
    254
    29-05-2017

    ‘Veel mensen weten niet dat Hindoestaanse

    VROUWEN WORDEN ONDERDRUKT’

    journaliste

    DAPHNE VAN ROSSUM

    FacebookTwitterWhatsAppE-mail



    Vandaag is de hashtag*#genoegtrending. Eén van de vrouwen achter de populaire hashtag is Sunita Biharie. Sunita zit in de lokale partijpolitiek, maar strijdt ook tegen vrouwenonderdrukking binnen de Hindoestaanse gemeenschap.

    *“Niet elke vrouw kan meedoen met de #metoo beweging, omdat dan meteen haar familie en netwerk zich tegen haar keren. In plaats van dat er zorg is voor hen, is er na geweld een zwijgcultuur waarin de vrouw dit moet slikken”, vertelt ze.

    IK BEN VRIJ

    “Ik heb me losgemaakt uit de Hindoestaanse cultuur en daarom kan ik dingen hardop zeggen. Ik ben vrij, ik kan praten. Eer is een belangrijk ding binnen de gemeenschap. Dat het plaatje naar buiten toe klopt, is belangrijker dan hoe het er achter gesloten deuren aan toegaat. Maar er is veel seksisme en alcoholmisbruik. Meisjes worden onderdrukt en je moet je voegen naar de familie-eer.”

    “Voor mij is genoeg genoeg en daarom begonnen we deze hashtag. Het is tijd dat we opkomen voor de meisjes die niet vrij zijn, zodat ze hun eigen identiteit kunnen ontdekken. Thuis moeten ze volgzaam zijn. Koken voor hun vader en broers, de zorg op zich nemen. Ze hebben geen volledig vrije keuze met welke partner ze in zee gaan en mogen niet hun hart volgen.”

    EERGEWELD

    “Heel veel mensen weten niet dat Hindoestaanse vrouwen worden onderdrukt, dat ze te maken hebben met eergeweld en uithuwelijking. Dat de man-vrouwverhouding nog puur traditioneel is, dat jongens naar buiten mogen en meisjes niet, dat de eer nog zo’n grote rol speelt.

    Door te zwijgen, kun je een klimaat creëren waarin misbruik plaats kan vinden. Wist je dat het zelfmoordpercentage onder Hindoestaanse meisjes een van de hoogste is in Nederland?”

    GESLOTEN DEUREN

    “Als een bankdirecteur hier door vier vrouwen beschuldigd zou worden van aanranding, zou de onderste steen boven*komen. Bij ons blijft alles achter gesloten deuren. Dat is laatst ook gebeurd*met iemand uit de Hindoestaanse gemeenschap, die door vier jonge meisjes werd beschuldigd*van misbruik.

    De hele gemeenschap is toen achter hém gaan staan om hem te beschermen. Niemand heeft het voor die meisjes opgenomen.”

    NU POPULAIR:

    Deel 105: ‘Niemand weet van onze geheime ontmoetingen...’

    SPIRAAL

    “Zelf ben ik al jaren bezig met deze problematiek binnen onze gemeenschap. Ik heb als ervaringsdeskundige ook te maken gehad met geweld en onderdrukking, net als mijn moeder. Het is tijd om die spiraal voor eens en altijd te verbreken.”

    Ook schrijfster Saskia Noort spreekt zich uit voor #Genoeg: “Het is goed dat de nadruk in deze actie ligt op vrijheid en gelijkwaardigheid van alle vrouwen. Het feminisme van nu durft de vrouwenonderdrukking binnen andere culturen niet te bespreken, uit angst voor racist uitgemaakt te worden, maar ik vind dat we geen onderscheid moeten maken.”

    LEES OOK:

    Ieder jaar een nieuwe hashtag: Hoeveel zin heeft #metoo?

    DUBBEL GESTRAFT

    Actrice Miryanna van Reeden maakt zich ook hard voor de kwestie: “Al in het begin van #metoo werd me duidelijk dat niet alle vrouwen zich uit kunnen spreken. Ze worden dubbel gestraft; ze worden verkracht of geslagen én kunnen hun verhaal niet kwijt. Door de druk om maagd te blijven ligt er veel op de schouders van deze vrouwen, het geeft ingewikkelde situaties.

    Ik las een berichtje van een jonge vrouw met de naam Samira, dat voor mij alles zei:*‘Dit is niet exclusief een Marokkaans/Turks probleem. Maar deze meiden worden erger & vaker*beschaamd en hebben met veel ergere consequenties te maken, vanuit huis en uit de gemeenschap.

    We hebben te maken met een maagdelijkheidscultus. Meiden van Nederlandse afkomst kunnen dit, hoe ongemakkelijk dat dan ook mag zijn, makkelijker bespreken met hun ouders (bijvoorbeeld) en het probleem aanpakken en aangifte doen. Marokkaanse en Turkse meiden hebben die luxe vaak of bijna altijd niet’.

    UITGELICHT:

    Van hashtag naar heksenjacht

    MEDEMENSELIJKHEID

    Miryanna vervolgt: “Voor mij zegt het niks dat deze vrouwen uit een andere groep komen, uit een ander geloof of ander beroep, ik doe mee uit medemenselijkheid. Ik ben een feminste pur sang, die slecht kan tegen onrecht.

    Keuzevrijheid hebben, je eigen pad kunnen volgen, bijvoorbeeld in de liefde; het zijn allemaal zaken waar wij toch voor staan in Nederland? Als je dan weet dat dit niet geldt voor een grote groep vrouwen, dat ze tegen worden gewerkt, dan vraagt dat toch om een reactie?”

    BARRICADE

    “Je hoort ook bijna nooit wat over deze groep. Het is moeilijk om een beeld te krijgen. Gelukkig doen steeds meer mensen hun mond open. Dit is het moment! Zelf heb ik ook best positieve reacties gehad toen ik vertelde overmijn #metoo moment.

    Helaas*zijn er altijd mensen die zeggen dat je het voor de aandacht doet, maar ik ga graag de barricade op voor onrecht. En niet alleen voor mezelf of mijn eigen ‘groep’, maar voor iedere vrouw!”

  14. #314
    Spoiler: we all die.

    Reacties
    2.081
    05-02-2017

    Citaat Geplaatst door Lionheart062 Bekijk reactie
    Ik merk dat er hier veel ongelovigen rondhangen...die het bestaan van de kechs maar al te goed vinden en dat eigenlijk toejuichen....en ook goed proberen te praten...dat is namelijk de enigste manier om de islam kapot te maken...wat is er beter dan met de zwakke hoeren beginnen...van mij mogen ze allemaal de kanker krijgen...de kechs en de ongelovigen die dat toejuichen....Deze hele zionistische site is daarvoor gemaakt...om de marokkaanse moslim gemeenschap kapot te maken..Het is ze aardig gelukt ook nog...Lol..
    Ik zie dat jij het snapt... Maar niet heus.


  15. #315
    MVC Lid

    Reacties
    16.612
    03-05-2015

    Citaat Geplaatst door Superbiafidem Bekijk reactie
    Wat een achtergesteld artikel zeg. De enige Marokkaanse vrouw die zich aangesproken voelt door het woord kech zijn de Marokkaanse kechies zelf die in al hun hypocroetheid zelf alles los en vast liegen om maar vooral anders over te komen dan ze zijn. als je een losbandig leven wilt leven moet je dat allemaal zelf weten maar durf dan ook het lef te hebben om je niet hypocriet om te stellen als een heilige Maria. Dat hypocriete gedrag is walgelijk en onnodig in een vrije maatschappij als de dezen toch? Dwing anderen die hun leven wel zingeving willen geven dan ook niet om de waarheid anders te interpreteren dan die is


    Een dame die niet losbandig is voelt zich totaal niet aangesproken door het woord kech laat dat heel duidelijk zijn.

    Het zijn de rotzooi vrouwen die schreeuwen om vooral de sociale geacteerde maskers op te houden. Goh wat een wereldprobleem zeg dat losbandige vrouwen maagdenvliesoperaties ondergaan het hardst schreeuwen om grensoverschrijdend gedrag terwijl ze dat zelf vertonen en vervolgens elke week heilig couscous eten bij hun ouders en pretenderen de lijn der kuisheid te volgen zodat ze met knappe Khalid uit de buurt kunnen huwen als ze uitgeleefd zijn.

    Het zijn veelal egoïstische grondslagen en hypocriete beweegredenen die worden aangedragen om beestjes niet bij de naam te willen noemen en anderen daartoe haast te dwingen of op boycotten

    Dat is pas een zorgwekkende ontwikkeling van vrijheidsbeperking gevoed door eigenbelangen en ultieme hypocrisie
    goed verwoord .
    Verzamel herringeringen en geen geld .