1. #91
    MVC Lid

    Reacties
    844
    06-07-2014

    Citaat Geplaatst door Si.Lgdr Bekijk reactie
    Klopt, dat komt doordat er uit gemakshalve wordt uitgegaan van een gemiddelde afstand die de maan aflegt berekend op basis van de arriverende afstand tussen 350.000 km en 410.000 km




    als je het echt nauwkeuriger wilt hebben dan moet je over een periode van 1000 jaar de exacte afstanden gebruiken om tot een nauwkeurige berekening te komen waarvan de vers ook is uitgegaan. Dus de afstand die de maan gedurende 1000 jaar aflegt bereken je niet door gemiddelde afstand van 1 maand *12*1000. Je moet gewoon over 12.000 maanden de afstand berekenen rekeninghoudend met de wisselende afstand tussen aarde en de maan. ik denk dat je daarmee wel in de buurt komt met de berekeningen

    Overigens is het verschil maar ergens tussen 0,273% en 1% of zoiets.


    Ik ben geen maanexpert maar dit lijkt mij de reden dat de na-berekeningen verschillende doch marginale uitkomsten geven.
    Ook al zou je het globaal uitrekenen zonder hiermee rekening te houden dan klopt de bewering nog niet. Topicstarter kwam namelijk met de bewering dat engelen reizen met de snelheid van het licht. Daar aangesloten de bewering dat (A) de afstand die ze in een dag afleggen overeenkomt met de (B) afstand die de maan in 1000 jaar aflegt.
    De vraag is nu of A gelijk is aan B.

  2. #92
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Citaat Geplaatst door Mediterraneo Bekijk reactie
    Ook al zou je het globaal uitrekenen zonder hiermee rekening te houden dan klopt de bewering nog niet. Topicstarter kwam namelijk met de bewering dat engelen reizen met de snelheid van het licht. Daar aangesloten de bewering dat (A) de afstand die ze in een dag afleggen overeenkomt met de (B) afstand die de maan in 1000 jaar aflegt.
    De vraag is nu of A gelijk aan B.
    A de snelheid is die de hengel vliegt om de afstand af te leggen die de maan in 1000 aflegt, dan is die gelijk aan B, de snelheid van het licht.

    Waarom zou het niet gelijk zijn aan B dan?

  3. #93
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Citaat Geplaatst door Si.Lgdr Bekijk reactie
    A de snelheid is die de hengel vliegt om de afstand af te leggen die de maan in 1000 aflegt, dan is die gelijk aan B, de snelheid van het licht.

    Waarom zou het niet gelijk zijn aan B dan?
    Hoe kom je aan jouw waarde B = 2.158.506 ?
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  4. #94
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Citaat Geplaatst door HoBBiT123 Bekijk reactie
    Hoe kom je aan jouw waarde B = 2.158.506 ?
    sorry voor de late reactie. ik had gisteren zo'n hoofdpijn dat ik niet meer zo goed kon nadenken. Komt waarschijnlijk door die ingewikkelde berekeningen van de maan. Wat betreft de waarde B... ik ben uitgegaan van wat er op de website stond of waarschijnlijk een andere website. Toen ik je vraag zondag las ging ik even googlen... jeetje man, wat een zinnetje in de koran allemaal niet te wegen heeft gebracht aan discussies en uiteenlopende berekeningen. Maar ik heb de indruk gekregen dat de discussie niet gaat om de berekening van de snelheid van het licht maar dat de discussie vooral gaat om de bewering dat engelen sneller zouden zijn dan het licht.

    Wat betreft dus die waarde 2.158.506. Ik ben van mening dat dat niet een correcte uitgangspunt is als je de vers erbij haalt. De vers spreekt over een afstand gedurende 1000 jaar. Je kunt volgens mij niet uitgaan van 27,3 of 29,5 dagen en dat met 12.000 vermenigvuldigen. Naar mijn inziens moet je vanaf dag 1 beginnen te tellen tot en met dag 1.000

    Nog een ander probleem is dat in de berekeningen men uitgaat van de afstand van de volledige baan. Omdat de vers spreekt in termen van jaren is dat niet de afstand die je moet hebben. In 1 maand (om het door 12.000 te kunnen vermenigvuldigen) tijd legt de maan een langere afstand dan zijn baan.

    De fout die ook nog gemaakt wordt is dat men niet uitgaat van de maandkalender terwijl de vers daar mogelijk wel vanuit gaat... hoewel de koran de zonnekalender ook in een andere vers heeft aangehaald en erkent.

    Anyway, koppijn maar wel interessante discussies…. Als ik het gevonden heb dan kom ik terug op die 2.158.506 hoe de website daarop gekomen is. Het was een gemiddelde, maar op basis van wat dat had ik niet gecheckt.

  5. #95
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Over die zonnekalender. voor wie dat interessant vond. Dat staat in ayah 25 van surah 18 Al Khaf

    En zij bleven driehonderd jaar in hun spelonk en voegden er negen aan toe. De maankalender heeft ongeveer 11 dagen minder dan de zon kalender. dus als je berekent hoeveel jaar dat is dan krijg je:

    11 dagen *300/365=9 jaar

    Dus de vers zegt eigenlijk.
    wie de maandkalender volgt hebben zij 309 jaar verbleven
    en voor wie de zonnekalender volgt dan hebben zij 300 jaar verbleven.


    amazing...

  6. #96
    MVC Lid

    Reacties
    2.150
    19-06-2015

    Hier is een formulie... ik heb het even heel snel doorgenomen maar I think he nailed it.... Ik ga het nog aandachtig doorlezen. Ziet er wel knap uit. dit is echt rocket science....


    https://www.slideshare.net/nazo88888...ght-from-quran

    1. This presentation is about howTHE SPEED OF LIGHTTHE SPEED OF ELECTROMAGNETIC WAVE THE HIGHEST SPEED IN THE UNIVERSE That is 299792.5 km/sec. Can be determined / calculated exactly based on The information taken from an old document

    2. Perhaps you have ever known that the constant C, or the speedof light that is the highest speed in the universe has beencalculated, measured or determined by the institutions below: • US National Bureau of Standards C = 299792.4574 + 0.0011 km/sec • The British National Physical Laboratory C = 299792.4590 + 0.0008 km/sec • 17th conference on measurements and weight standards ”one metre is the distance reached by the light in vacuum in 1/299792458 sec".

    3. But you should know that the constant C can bedetermined / calculated using the information takenfrom a holy book sent down 14 centuries ago..The holy Qur’an, the holy book of Islam The inventor of this calculation is a physicist from Egypt, DR. Mansour Hassab El Naby

    4. It is told in the holy Qur’an: ”It is He (ALLAH) who made the sun to be a shinning glory and the moon to be a light (of beauty), and measured out stages for it, that ye might know the number of years and the count (of time)”- (10:5) ”It is He (ALLAH) who created the Night and the Day, and the sun and the moon: All (the celestial bodies) swim along, each in its rounded course“ – (21:33)“He directs the affairs from the heavens to the earth: then it ascends unto Him, on a Day the measure of which is a thousand years of your reckoning” (32:5)

    5. Based on verses, mainly the last verse (verse 32:5) it can be concluded that: The distance reached by The affairs in a day is equal toThe distance reached by the moon in 1000 years or 12000 months C . t = 12000 . L where : C = the speed of the Affairs t = time in a day L = the route length of the moon’s trip in one month

    6. Many calender systems, has been tested,But only “sidereal month calendar system” produce the value CWhich equal to the value of C based on measurementThere are two month calendar systems:1. Sinodic System, based on virtual apparition of moon’s and sun’s motions from the earth. 1 day = 24 hours 1 month = 29.53059 days 2. Sidereal System, based on relative motion of the moon’s and the sun to the star in universe. 1 day = 23 hours 56 minutes 4.0906 seconds = 86164.0906 seconds 1 month = 27.321661 days

    7. Consider the moon’s position after The moon position ! 29.52 days The period time 360o revolution moonto initial position exactlyearth The moon go back = 26.92484o revolution in line between the sun and the earth. This period is called This period in 27.321661 days or 655.71586 hours. “one sinodic moon” And it is called “One sidereal moon” 29.1061o 26.92484oαα

    8. Then consider the moon’s route during one sidereal monthThe route is not of a circle like you possibly imagineBut in the form of a curvature with a length of L = v . T L = v. T where: v = the speed of the moon T = moon revolution period 26.92848o α = 27.321661 days 27.321661 days α = 365.25636 days * 360 = 26.92848o o

    9. A Note on the speed of moon (v)There are two types of moon’s speed :1. Relative speed to earth which can be calculated with the following formula: ve = 2 . π . R / T where R = radius of moon revolution = 384264 km T = the period of moon’s revolution = 655.71986 hours Hence ve = 2 * 3.14162 * 384264 km / 655.71986 hrs = 3682.07 km/hr 2. Relative speed to star or universe. This is what we need Albert Einstein proposed that this type of speed can be calculated by doing a multiplication of the first with cosine α, so that: v = Ve * Cos α Where α is the angle formed by earth’s revolution during one sidereal month α = 26.92848o

    10. Remember !Hence: L = v.T C . t = 12000 . L Remember ! v = ve . Cos α C . t = 12000 . v . T Remember ! C . t = 12000 . ( ve . Cos α ) . T ve = 3682.07 km/hr α = 26.92848o T = 655.71986 hrs t = 86164.0906 secC = 12000 . ve . Cos α . T / tC = 12000 * 3682.07 km/hr * 0.89157 * 655.71986 hrs / 86164.0906 secC = 299792.5 km/sec

    11. Compare the C (the speed of the Affairs) as the result of this calculationwith the C (the speed of light) which has been known ! The C calculated C = 299792.5 km/sec The C measured → US National Bureau of Standards C = 299792.4574 + 0.0011 km/sec → The British National C = 299792.4590 + 0.0008 km/sec Physical Laboratory → 17th conference on “One meter is a distance reached by the light in vacuum in 1/299792458 seconds" measurement and weight standard

    12. The holy Qur’an 32: 1-5 In the name of Allah, Most Gracious, Most Merciful Alif Lam Mim. (This is) the revelation of the Book in which there is no doubt, from the Lord of the Worlds Or do they say “he (Mohammed) has forged it ?”, Nay, it is the Truth from thy Lord that thou mayest admonish a people to whom no warner has come before thee : in order that they may be rightly guided.It is Allah Who has created the heavens and the earth, and all between them, in six Days. Then He established Himself on the Throne: Ye have none, besides him, to protect or intercede (for you) . Will ye not then receive admonition ? He directs the affairs from the heavens to the earth: then it ascends unto Him, on a Day the measure of which is a thousand years of your reckoning

    13. The conclusion (from the article of Prof Elnaby)“This calculation proved the accuracy and consistency of the constant C resulted from measurement and also shows the truth of the Holy Qur’an as revelation which is proper to be studied with a sharp analysis for the Writer is the Creator of the universe”

    14. Reference:Elnaby, M.H., 1990, A New Astronomical Quranic Method for The Determination of The Greatest Speed C http://www.islamicity.org/Science/960703A.HTMFix, John D. 1995, Astronomy, Journey of the Cosmic Frontier, 1st edition, Mosby-Year Book, Inc., St Louis, MissouriThe Holy Quran online, http://islam.org/mosque/quran.htm

    15. The End

  7. #97
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    Beetje verwarrende tekst hierboven. Als ik het goed begrijp ...

    1000 jaar is op basis van de maankalender = 1000 × 12 maanmaanden = 12.000 synodische maanmaanden (ca 29,58d/maand). Dat is wat 7de eeuwse moslims zouden begrijpen onder 1000 jaar. Juist?

    De afstand die de maan aflegt wordt volgens de beschreven methode berekend op basis van de siderische maan (ca 27d/maand).

    Is het niet vreemd om het synodische tijdsbestek te gaan relateren aan de afgelegde afstand binnen het siderische frame?

    Hoe verklaar je dat vanuit dat vers?

    Of zie ik iets over 't hoofd?
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein

  8. #98
    Verbannen

    Reacties
    2.548
    11-01-2016

    Alleen dwazen die zich bezig houden met het ongeziene.
    Wie gelooft dat engelen even snel zijn als het licht gooit zichzelf in het diepe.
    Lichtsnelheid is gemaakt door de mens, althans de snelste snelheid die ze kunnen meten.
    Een berekening of een formule of een term die de lichtsnelheid kan overtreffen bestaat niet.
    De mens is maar beperkt tot lichtsnelheid.
    Binnen de theorie van Einstein is het niet mogelijk dat een voorwerp (of informatie) een snelheid heeft die hoger is dan de lichtsnelheid, 299.792.458 m/s.
    Theoretische natuurkunde kan het wel.

    Wie in zijn hoofd durft te halen dat engelen beperkt zijn tot lichtsnelheid 299.792.458 m/s en niet hoger of velen malen hoger, moet zich laten nakijken.
    Geloof in de engelen o.a is één van de zes zuilen van imaan of de eerste zuil van de Islam (5 zuilen)
    Zonder één van deze zes is er geen sprake van geloof. Geloven in de engelen is dus essentieel voor de moslim. Zonder geloof in de engelen (of één van de andere zuilen) kun je jezelf geen moslim noemen.

    De engelen maken deel uit van al-Ghaib, het ongeziene. Al-Ghaib is datgene wat we niet kunnen zien, wat we niet kunnen waarnemen en waar we geen kennis over op kunnen doen, behalve de kennis die Allah Subhanahu Wa Ta 'ala daarover openbaar maakt. De bronnen voor onze kennis over de engelen zijn dus de Qur'an en de ahadieth van onze Profeet Sal Allahu 3alayhi wa sallam.
    Alleen kennis die hieruit voortkomt kunnen we als betrouwbaar classificeren.


    Engelen bestaan uit verschillende soorten en maten.
    Engelen die groot zijn en engelen die enorm groot zijn.
    Engelen met 2, 3, 4 of meer tot wel 600 vleugels, engelen met verschillende taken en engelen met rangen en ga zo maar door.

    De vermelding van twee en drie en vier paar vleugels beduidt dat Allah ‘Azza wa Djal (de Almachtige en Majesteitelijke) verschillende gradaties van macht schonk aan verschillende engelen. Zij zijn uitgerust met verschillende krachten wat betreft snelheid en bekwaamheden.

    Soms stelde iemand de Profeet een vraag en hij was nog niet uitgepraat of engel Djibriel 3alayhi salaam was er al met het antwoord van Allah (en Allah bevindt zich boven de hemelen).

    Voor moslims:
    Stop ermee met het beperken van de engelen!
    Dit is onze imaan en ihsaan 3ibadallah!

  9. #99
    Soufiane.

    Reacties
    9.623
    28-09-2005

    Citaat Geplaatst door HoBBiT123 Bekijk reactie

    Of zie ik iets over 't hoofd?
    Ja, jezelf en je hele leven.
    Lam yansahu Lmalakaani hiena nasietahu, bal athbataahu wa anta laahin tal3abu.

  10. #100
    MVC Lid

    Reacties
    552
    15-03-2014

    Citaat Geplaatst door Espirite Bekijk reactie
    Sinds wanneer betekent zeb3a je moeder?
    Ik zei geen mies an kehba maar mies an zeb3a. Is zoon van een zeven op zn Marokkaans.
    Dat betekent gewoon dat je een zero bent. Een zoon van niks.
    Dat ik tegen jou mies an kehba ga zeggen wat hoerenzoon betekent heb je nog niet verdiend dus houden zo als je slim bent.
    Je loopt met de Qur'an te narren heb ik de laatste tijd van jou opgepikt.
    Je kiest snel de kant van de atheïsten that's all
    Je raakt gefrustreerd om niks, ga gauw je pampers verschonen want nu ga je nog aardig stinken ook.
    Pm gedoe is kleutergedrag dus ga me niet uitlokken want ik lust je rauw.

    Als een Atheist of een jood of wat dan ook, gelijk heeft dan krijgt hij van mij ook gelijk, ookal is de mening van 99% van de moslims anders.

    In het enkele geval waar jij het over hebt Hobbit constateert dat er iets niet klopt aan de exegeses op de verzen 86:5-7 en daarin geef ik hem gelijk en sta ik nog steeds 100% achter.
    Wat de juiste uitleg ervan is heb ik doelbewust voor gekozen om deze niet te geven, vanwege de hele aparte gevallen die er op dit forum rond lopen. Voor hun is er namelijk maar één waarheid en dat is de waanheid die men in hun hoofd heeft zitten.

    Maar je lust me rauw? Ik ben niet van het schelden en praten etc. PM mij want ik kan jou niet berichten, maken we even een romantisch afspraakje.

  11. #101
    Verbannen

    Reacties
    2.548
    11-01-2016

    Je hoeft je kufr gevoelens en kufr praktijken niet voor mij te verantwoorden atheïstische joodje.
    Voor je homofiele gevoelens kun je terecht bij de wallen in amsterdam, daar kan je gesmeerd worden en kun je ook gelijk je olie laten verversen.
    Daar kun je verder solliciteren.
    Yallah zied... kowed nu l3an abouk a mies an kehba.
    Je begint strontvervelend te worden, je sollicitatie is klaar, uit en afgelopen

  12. #102
    MVC Lid

    Reacties
    552
    15-03-2014

    Citaat Geplaatst door Espirite Bekijk reactie
    Je hoeft je kufr gevoelens en kufr praktijken niet voor mij te verantwoorden atheïstische joodje.
    Voor je homofiele gevoelens kun je terecht bij de wallen in amsterdam, daar kan je gesmeerd worden en kun je ook gelijk je olie laten verversen.
    Daar kun je verder solliciteren.
    Yallah zied... kowed nu l3an abouk a mies an kehba.
    Je begint strontvervelend te worden, je sollicitatie is klaar, uit en afgelopen
    Waar blijft die PM dan? Je bent niet meer dan een blaffend hondje zonder tanden
    Ik heb je al gezegd ik doe niet aan die praatjes, stuur mij een PM met je tel nr maken we even een afspraak, van mij part neem je al je vriendjes mee

  13. #103
    Verbannen

    Reacties
    869
    23-07-2016

    Citaat Geplaatst door zapdoz Bekijk reactie
    Waar blijft die PM dan? Je bent niet meer dan een blaffend hondje zonder tanden
    Ik heb je al gezegd ik doe niet aan die praatjes, stuur mij een PM met je tel nr maken we even een afspraak, van mij part neem je al je vriendjes mee

    Up

  14. #104
    Verbannen

    Reacties
    2.548
    11-01-2016

    Vraag PM maar van je holmaatje hierboven die jou loopt te uppen en met je loopt te flirten en jouw aandacht zoekt
    Uppen is flirten en kusjes vragen volgens de pisnicht die jou nu uppt
    Hij/zij is verliefd op je

    Citaat Geplaatst door MohammedDMB Bekijk reactie
    Uppen is kusjes en aandacht vrage!
    Citaat Geplaatst door MohammedDMB Bekijk reactie
    Uppe is geheime liefdesbrief
    http://forums.marokko.nl/showthread....#post132954961



    Maak afspraak en ga jullie homofiele gevoelens en fantasieën maar met elkaar delen stelletjes pisnichten.

    Hier je homofiele shemale lover
    Citaat Geplaatst door MohammedDMB Bekijk reactie
    Travestietje met tietjes zonder piemeltje loool
    Citaat Geplaatst door MohammedDMB Bekijk reactie
    Bent ge weer aan t liege ah saytaan kontelikker
    Citaat Geplaatst door MohammedDMB Bekijk reactie
    Ze vin u een lelijk ezeltje ah Hangtietje
    Citaat Geplaatst door MohammedDMB Bekijk reactie
    Gaat lekker schetelate zemmel
    Citaat Geplaatst door MohammedDMB Bekijk reactie
    Moet ge hem ook niet pijpe ah geitje
    Citaat Geplaatst door MohammedDMB Bekijk reactie
    Deze jamal zuigt piemeltjes van 5 cm voor tientje.
    Citaat Geplaatst door MohammedDMB Bekijk reactie
    Gij bent n zemmel en konteneukertje plus ge doet voor tientje pijpe met uw lelijk geitetietjes
    Citaat Geplaatst door MohammedDMB Bekijk reactie
    Hey tietjes. Ge zit 24 uur te geile op durani. Ge geilt op zn aandacht eh zemmel
    Citaat Geplaatst door MohammedDMB Bekijk reactie
    Travestietje met tietjes zonder piemeltje loool
    Citaat Geplaatst door MohammedDMB Bekijk reactie
    durani stop tampon in uw reet aub eh eige kontneuker.
    Kijk wat Oen Buhayla alleen maar kan zeggen tegen haar homofiele incest neefje die hier 24/7 loopt te trollen als een oversekst ongeleide projectiel

    Citaat Geplaatst door Umm-Suhayla Bekijk reactie
    Klopt. Baarak Allahu feek.

  15. #105
    MVC Lid

    Reacties
    1.560
    17-02-2014

    Citaat Geplaatst door Espirite Bekijk reactie
    Je hoeft je kufr gevoelens en kufr praktijken niet voor mij te verantwoorden atheïstische joodje.
    Voor je homofiele gevoelens kun je terecht bij de wallen in amsterdam, daar kan je gesmeerd worden en kun je ook gelijk je olie laten verversen.
    Daar kun je verder solliciteren.
    Yallah zied... kowed nu l3an abouk a mies an kehba.
    Je begint strontvervelend te worden, je sollicitatie is klaar, uit en afgelopen
    Dat weet jij wel goed